milletin ağzı çinlilerden yanmış ..honda yamaha gibi hatta ve hatta harley gibi markalar işçilik ücretlerini düşürmek için üretimlerini çine kaydırmaya başlamış..yani sizin marka dediğiniz japonlar kaliteden yavaş yavaş ödün vermeye başladı .
En basit örnek cbf 150 yakından inceledim granaj çinli dediğimiz motorlarda kullanılan malzemenin birebir aynısı ..
Eğer 500cc ve yukarısı enduroların fiyatlarının düşmesini bekliyosanız buda ancak bu şekilşde olacaktır..yani üretimler çine kayacak işçilik ve malzeme giderleri düşen firmalar malın fabrika çıkış fiyatını ucuzlatacak haliyle gelen vergi ve harçlar bu oran üzerinden hesaplanacak satış fiyatıda bir nebze olsun düşecektir.ama alacağınız makina bir transalp olsa bile eskisiyle arasında dağlar gibi kalite farkı olacaktır. 150 000 (yüzellibin) km motoruna el değmeden çalışan transalpler yaşayan efsaneler olacaktır ..Kimse kendi kendini kandırmasın büyük markalarda en iyisini üretmek isteyeceklerdir ama dünya şartları rekabet piyasası buna engel olacaktır.
Harley çinde üretim yapmak için 2005 yılında el sıkıştı kim iddaa edebilirki amerikan malı harleyle çinde üretilen aynı olacaktır diye .Aprilla ,BMW gibi yüksek teknoloji sahibi avrupalılar bile yavaş yavaş çekoslavakya ,macaristan gibi ülkelere parça yaptırmaya başladılar..
konunun çözümü yerli malında yatmaktadır.Türkiye her türlü teknolojiyi üretecek ve satacak kapasiteye sahiptir.Ağır vergiler yüksek enerji bedelleri üretim yapacakların karşısında dağ gibi sorunlar olarak durmaktadır.Türkiyede iyi bir motor dizayn edecek kalifiye eleman yokmudur..Elbette vardır avrupada ödüller alan arabaların dizaynırları türktür.Türkiye kendi motorunu üretebilecek kadar iyi değilmi.hayır türkiye en iyi motoru üretecek tasarlayacak yeterli birikime sahip .Ama dışardan almak cazip ülkede üretmek bir zul haline getirilmiştir..
Çıkış yolu üretime destek verilmesi, ucuz enerji kullanımı ve ağır vergi yükünün kaldırılması ile oluşacaktır..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
BBRR
gerçekten olayı hiç bu yönüyle düşünmemiştim. çinlilerin bu pazara hep destek oldugunu düşünüyordum. sonuçta onların sayesinde türkiyede motosiklet pazarı genişledi. ve japonlar rekabet nedeni ile okadar fazla fiyat artışıda yapamıyorlar.(vergiler geldi o ayrı) fakat şimdi dedigin gibi düşünmeye başladım. çinlilerle rekabet edebilmek için japonlarda kalitesiz malzeme alımına ucuz işçilige gidecek herhalde. buda demek oluyorki ilerleyen yıllarda kalitesiz motosikletler bizi bekliyor.:(:(:( yani çinlilerin bu motosiklet sektörüne faydası kadar zararıda olcak sanırım
Abi yani diyosunki çözüm maliyetleri düşürebilmeleri için mallarını Çinde veya ucuz iş gücünün olduğu ülkelerde fason üretim yapılmasında...haklı olabilirsin ama kalitesinden ödün verileceğini pek sanmıyorum...Nedeni Çinde üretilmiş bir Honda İnnova ve diğer cup modelleri kıyaslarsan anlarsın...İnnova ile Better diye bir cup var birebir aynı görünür ama kasanın içine baktığında İnnovanın ne kada Hondaya yakışan kalitede olduğunu görürüz...Cbf 150 için bişey diyemiyorum...Hedef kitle belli olduğu için söylenecek bişey yok...Ama yan ayaklık olmaması bile satış grafiğini etkileyecektir...
Bence Honda Transalpi nerede üretirse üretsin...marka adına zarar verebilecek bir ürün çıkrmaz ortaya...Çinde üretilen her şey kötüdür berbatdır takadır demek bence yanlış...
Abi muhalefet olsun diye yazmıyorum bak yanlış anlama ama Yerli dedin mi ordada 2 saat düşünmek lazım gelir...Tek gurur kaynağımız Kanunnin Ceetah modelini görüyorsun değilmi...(BİSAN'ı kahale bile almıyorum moto sektöründe...)akıllara zara bişey yani...Taklit üretimden başka bişey yapamayacaklaranı kendileride biliyorlar...
Biz beklemeye hayal kurmaya 2.elde zengin birinin hacimli endurosunu satmasını beklemeye devam edeceğiz...bunu bilirim...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Çin mallarının piyasayı hareketlendirip alım gücünü daha kolay hale getiren fiyatlardan mal üretmesi , motor sevdalılarının sayısını arttırması inkar edilemeyecek bir gerçektir.
Ama diğer motor devlerinin bu piyasayı kaybetmemek için kaliteden ödün vermek zorunda olmasıda bir gerçektir..
İşte koku yeni yeni çıkıyo cbf 150 bence hondanın elinde patlayacak .hemen sorunlar gelmeye başladı 2. vitesten boşa kaçması ,granajın kalite düşüklüğü,..gibi ilerleyen kmlerde başka sorunlarında çıkması olası ..
YBR çinde üretildiği halde gayet kaliteli bir motor buda beni düşündüren başka bir etken ..
birde metecim arkadaşın ilk başta dediği 600 cc üstleri pahalı 400 cc aşağısında ise hemen hemen hiç seçenek yok ...
125 cc bir enduro yani cross da diyebiliriz şehir içi kullanım için ideal şehir dışındada oldukça başarılı ..diğer 125 cc lere oranla daha yüksek torklu yakıtı oldukça ekonomik kullanan aletler ..sen her ne kadar bu cc yi adamdan saymasanda ben 125 cc motorumdan çok memnundum.
tekrar hatırlatmakta fayda görüyorum sıfır bir motor alacak paraya 2. el 3-4 yaşında çok süper aletler var ..araştırmak bulmak lazım ..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
http://www.honda.co.jp/motor-lineup/...ard/index.html
Barış Abi şu xr 250 yi ithal etsin Honda...40 gün 40 gece bayram yaparız motor ahalisi olarak...Paşa paşa da alırız...Gönül istiyor ama yapan yok...9000 ytl ye satsın alırım abi..
Transalpi 16500 e getir bunu 13.000 e mi getircek mesela...10.000 ytl nin altına düşme ihtimali mantıken daha fazla...
Abi bak açık ve net yazıyorum...Bu adamlar bu işi anlayarak yapıyorlarsa motorun ne olduğunu biliyorlarsa ne olayım...Ama kendileri % 15..%20 indirimlerle (personel indirimi...)alıp aslanlar gibi gezerler...
Koç çalışanlarına Yamahada indirim %10...
Enver Doodanlı dediğim Şahıs Honda'nın motor bölümünün 1 numarası...Getirmek istese Japonlar yok hayır mı diyecek...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Valla metehan kafası çalışıyosa getirir ne diyeyim bencede bu alet güzel satması gerekir ..ama vuuuuuu diye gitmeyeceği için tutulacağına olna inancım çok fazlada değil...
600 cc kategorisinde aynı markanın aynı cc sportlarla endurolarının arasında çok dehşet bi fiyat farkı yok
250 cbf 8000 civarı olduğuna göre bu alet gelirse muhtemel fiyatı bu civarda olacaktır..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
eskiden klr 250'ler vardı su soğutmalı..onlarla everst'e bile çıkılıyordu ne günlerdi bee.....
" KOYUNUN OLMADIĞI YERDE , KEÇİYE ABDURRAHMAN ÇELEBİ DERLER "
Bu söz olayı tamamen açıklıyor , büyük japon markalarının her cins motor tipinde uygulandıkları model ambargoları yüzünden uyduruk çinliler efsane oldu ülkemizde.
Skyteam lere , dağ keçisi ünvanı verildi enduro çevrelerinde.Ne menem bi dağ keçisidir ki bu motor aksamı biraz islanınca yolda bırakır sahibini. Enduro motorudur ancak su yasaktır motora
Yamaha tzr 50 gelecek deniyor , millet makaraya alıyor 50 cc lik motor olurmu diye , bakın yamaha europe sitesine motor sınıflarında Gearbox 50 cc. diye bi sınıf var. hem racin hemde cross ve süpermoto cinsi motorların 50 cc lik vitesli modelleri mevcut.
Hem o tzr görünüş olarak cbr den bile daha kalıplı....
Ancak ülkemizdeki talep dengesinede bakmak gerekiyor. Şimdi yeni modeller bölümünde varadeo 125 gelse iyi olur diyolar. Bencede iyi olur. Ancak bazıları çıkıp diyor ki 8-9 bin ytl olursa o kadar para verilmez o motora...
Niye verilmez diye sor ; Ona göre motor isminin sonundaki rakam 125 ya , etmez o kadar para. yani hayabusanın 125 liği olsa yine beğenmeyecek paşalar....
halbuki varadeo 125 görünüş itibari ile kalıplı ve oturaklı bir motor. öyle cbr 125gibi sıtmaya yakalanmış afrikalı görüntüsünde bi deri bi kemik bi alet değil.
kafaların biraz değişmesi gerekiyor , hem motor kullanıcılarının hemde distirbitörlerin....
FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......
O üyelerden biri olarak beni görüyorsan, aslında ilk başlarda yeni bir üye olarak fazla bile söz söylemiştim, fakat bazı olaylar biraz soğutmaya başlamıştı beni siteden (ne olduğu önemli değil, bu topic yeri de değil).
Ama sonra motosiklet dışında konulara bulaşmama kararı aldım(ne kadar başardım bilmiyorum, ama kafam daha rahat)
Bu arada zengin motorcular, Etiler(Ya da etliler mi demeli ) v.b. çevresi ile ilgili sosyo-ekonomik tespitlerin dikkate değer. Ama bu durum otomobilde de geçerli, hatta maalesef hayatın her alanında. Bu memlekette sınıf yoktur diyen halt etmiştir zaten. (Eyvah Komonistler Moskova'ya sesleri duyuyom, anaa Moskova'da kalmadı ki leen, zıçtık. )
Hal böyle olunca da senin ve başka arkadaşların da dediği gibi bizim gibi orta halli vatandaşın düşük segment enduro almak için alternatifleri azalıyor ya da hiç kalmıyor. Çünkü büyük markaların küçük cc crossları bile ateş pahası. Bugün tanıştığım bir arkadaş bana CBF150'yi çok iyi fiyata almışsın diyor, kendisinde Yamaha'nın 125cc cross/enduro tarzı bişey var ve benden epeyce fazla para vermiş, param bol olsa hiç düşünmeden belki ben de o aletten alırdım ama benimkinin iki katı fiyatı var, gel de al hadi.
"Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)
125 cc olduktan sonra adı harley olmuş cbr olmuş varedero olmuş ne farkederki yani cbr 125 i beğenmeyen adını hayabusa 125 yapınca beğenecekmi..Ben bu mantığı anlamıyorum önemli olan cc si ve gücü değilmi ..Niye verilmez diye sor ; Ona göre motor isminin sonundaki rakam 125 ya , etmez o kadar para. yani hayabusanın 125 liği olsa yine beğenmeyecek paşalar....
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Yok dostum aklıma sen gelmemiştin...Bu ooo0007 nickli arkadaşın üyeliği ve mesaj sayısını farkedince inceden dokundurmaca yapayım dedim ama gelmedi tuzağa...
Bu bazda bide ATEŞ nickli üye var...Biraz polemik yaparsan tatlı sert katılıma ister istemez çekiyorsun...
Moskovaya giden varmı bilmiyorum ama Dünyanın en pahalı şehirlerinden biri...
Komünizmden ışık hızıyla çıkmışlar yani...Rusların ve tüm Slav ülkelerinin Tansısı paradır...Bizde yine can cekişen bir kültür ve örf var...
Hacı bizim çap belli beyav...Nerede bizde Transalp V-storm alacak mangır...Adımız Hıdır motorumuz budur...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Sn.kivanckaplan,
Açtığınız başlık, karşılaştırmalarınız ve yorumlarınız için teşekkürler. Aynı konuya sene başında ben de değinmiştim. Fazla bir destek gelmedi.
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=8988
Aradan geçen bu süre içinde konu hakkında daha hararetli tartışmalar olmaya başlamış. Ülkemizde motorsiklet kullanımı arttıkça taleplerin yönleri de çatallanmaya, dallanıp budaklanmaya başlamış. Bu sınıftaki motorlarla ilgilenenlerin sayısı da artmış.
Ülkemizde yaşanan değerler yozlaşması sürdüğü sürece racing vb motorların rağbet görmeye devam edeceği kanısındayım. Toplumda statünün, kişisel yetenekler, bilgi ile değil de, sahip olunan eşya ile ölçüldüğü garip bir dönemden geçiyoruz. Aile içi eğitim diye birşey kalmadı zaten. Aileler çocuklarına iyi bir birey olmayı öğretmek yerine, okul arkadaşlarının arasında komplekse kapılmasın diye borçlara girmek pahasına cicili-bicili pahalı şeyler satın almak peşinde. Racing benzeri motorlara olan rağbetin de bu temel sosyo-psikolojik durumdan kaynaklandığını düşünüyorum. Konuyu çok dağıtmayayım, ama bu talep yok diyenler bir ölçüde bu yüzden haklılar. Ama şunu da unutmamalıdırlar ki satıcı talebi isterse yaratır, organizasyonlar düzenler, kampanyalar yapar. Bir sürü yolu var. Talep yok diye kestirip atmak işin kolayına kaçmaktan başka birşey değil bence.
Ne kadar çok param olsa da bir motorsiklete 10bin YTL'den fazla para vermem, bunu verirken de iyice düşünürüm. Yamaha XT600 favori motorumdu. XT660 çıktı ve fiyatı nedeniyle benim için alınmayacak motorlar listesine eklendi.
Avatarımdaki motor 91 yılında aldığım ve 2 sene kullandıktan sonra üzülerek satmak zorunda kaldığım motordur (DT125). Bu motorun 250 veya 350'si ülkemiz için idealdir. Ama seçenekler maalesef - belirttiğiniz gibi - yoktur.
Hyosung'un seneye RX400 modeli gelecekmiş (verdiğim link sadece IE ile çalışıyor, Firefox hata veriyor, bilginize). Bekliyorum. Fiyatı 8bin civarı olursa alabilirim. Yoksa altımdaki düşük kaliteli Çin scooter ile devam.
Saygı, sevgiler.
Bizler müşteriyiz ve ne yazık ki bizim profilimizi iyi tanımlayıp ürün yelpazesi oluşturabilecek satıcı pek yok,hatta hemen hepsi tok satıcı ayağındalar.
İçimiz de ticaretle uğraşanlar varsa iyi bilirler,teklif verirken kılı kırk yarıp siparişi alabilmenin yolunu arar ve yoğun bir mesai harcarız.
Aynı gayret otomotiv sektörün de yok.Büyük satıcılar karşıki dağları ben yarattım havasın da.Yıllarca otomobilde 2-3 markanın 2 şer 3er modeline mahkum kaldık,hatta parasını peşin verip sıraya girip öyle oto sahibi olduk.
Benzer mantık motor da da geçerliydi ve hala ürün yelpazesini müşteri değil satıcı belirliyor ne yazık ki.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Doğru @mete_han. Sesini ben de beğenmiyordum. Hatta motor sesi için yoğurtçu motoru derdim. Çocukluğumuzda Ankara-İstanbul gibi şehirlerde önü 2 teker üstü kasa, arkası tek teker olan motorlar vardı. Genelde yoğurt satanlar kullanırdı bunları ve DT125'in sesi de aynen bunlarınki gibiydi.
Çok güzel motordu, çoook! Zorlanmadan 130 km yapardı, daha da giderdi herhalde ama ben cesaret edemiyordum. Araba kullanırken bile 130 benim için fazla.
Sattığım kişi kaza yapıp bir motor kiralama firmasına satmış. Orada da kazalar devam etmiş, perte çıkarmışlar sonunda. Satmamış olsam, eminim hala güzelce binerdim. Bodrum'da görüyorum, 2 beyaz DT125 hala dolaşıyor. Birini bir hanım kullanıyor.
Nostalji
Tüm yorumlara ayrı ayrı cevap vereceğim. Ama şimdilik söyleyeceğim odur ki 10.000 YTL paranız var ve sıfır bir enduro istiyorsanız, paranızı borsa veya yatırım araçlarında değerlendirmek veya sayısal, iddia gibi şans oyunları oynayarak hayal kurmanız gerekiyor. Öbür türlü enduro alamıyorsunuz. İster geçiş, ister üst sınıf olsun..
Honda 00' XL650V Transalp, Honda 05' Nx4 Falcon, Honda 04' XL 200 - Satıldı
Şimdi sizin deyiminizle motora yeni yeni heves etmiş kişiler statüsündeyim ben...Görüşlerimi izlenimlerimi tek tek anlatmak istiyorum.Lise son sınıf öğrencisiyim servisten bir arkadasımla motosiklet muhabbeti yapıyoruz...Benim motorlara ilgili olduğumu biliyor ve bişeler başlıyor aramızda...
r1 den bahsediyor ve övüyor bolcana...Parası olacak yakında ve bence alacak bu motoru gerisi nolur bilemem.YOklamak için r6 var diyorum 600cc lik versiyonu.dönüyor 600cc lik racing mi olur işim olmaz diyor.Bende şapka çıkarıyorm.
Ben neler mi istedim..İstediğim tarz üç aşağı beş yukarı belliydi.enduro-cruiser-commuter.modeller mi ne?yamaha ybr-honda cbf150-yamaha xt125x-r-asya as200gy(fiyat yane açıkça ortada daha ulaşılabilir)-virago250-honda rebel...Bu arada babam 200cc lik bir motorun bile bana büyük geleceğini düşünmekte.Haklı olabilir bu cc viragodan geliyorsa.
İstekler belli ulaşılabilirlik belli Ülke şartları belli herkes ister kaliteli rodajının kendisinin yapmış olduğu sıfır bir makinaya binmek ama ne yapılabilir ki..Gidilip çan çin çon bile alınabilir...Ondan sora ustalarla kanka olunabilir.Belki uzun km ler yapılabilir.İsterim şahsen.İstek var para yok insanlarda..Olanlarda çoğunluğu kendiniz belirleyn artık gidipte 125-250-400 gösterişsiz gelen motormu alınır der.İthalatçı firma da doğal olarak 5000ytl lik modelden kazancak 2000 misal veriyorum.15000-25000 den kazanacak 5000..Ayrıca bundan daha parçalardan kazanacak..Bir farının bile 1000ytl olduğunu göz önüne alırsak bazı modellerin.HErşey ortada yane.
Bunda yapmamız gereken ne mi?Bilinçli bir sürücü olmak ve çevremizdekileri bildiklerimizi vermek.Bursa da yaşıyorum.Belediye ile ortaklaşa gönüllü motor sevdalıları ile birlikte yararlı şeyler öğreniyorum.Konferanslar-pratik eğitimler afişler..Ve planlanan inşallah gerçekleştireceğimiz etkinlikler..Eğer Reklamımızı yaparsak gönül verdiğimiz motosiklet uğruna bişeyler yaparsak.Belki hemen olmaz ama uuzunnn bir süreç sora ülkemizde motosiklet kültürünü yayabilirsek işte ozaman düşük cc leri de getirmeye başlıyacaklar.çinlerinde piyasaya tek katkısı olan fiyatları etkilemesi olur..
Yane enduro ülkemizde bittiği falan yok..Herkes ister ama bazıları ulaşır..Şirketlerde zenginlerden para kazandığı için.Senden-benden kazanacağı 50-100-500-1000ytl umurlarında deil..10tane ufaklıkla uğraşacağıma 1tane r1 satarım diyor.Tantana da çekmem hesabındalar sanırım...Dediğim gibi motosiklet kültürünü yayabilirsek eğer işte ozaman isteklerimiz olur...
AKIN FİDAN
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)