ülkemizde ve dünyada motorsiklet olayına bakış...
Reklamlar
-
- dünyada bazı ülkelerde 50 cc. mopedler bisiklet gibi kabul edilmiş, plaka ve ruhsata tabi tutulmamıştır. ülkemizde ise 50 cc. moped ile 1800cc. büyük motor aynı plaka-ruhsat işlemlerine tabidir.
- Çağdaş avrupa ülkelerinde 50 cc. motorsiklet kullanımı yaş sınırı 16 iken, ülkemizde 18 dir.
- Avrupa ülkelerinde 50cc - 125cc arası motorsikletler otomobil ehliyetiyle kullanılırken, ülkemizde ise 50 cc. motosikleti kullanmak için dahi, otomobil ehliyeti yetersiz olup tekrar ehliyet almak gereklidir.
- avrupa ülkelerinde motorsiklet için SADECE KDV ödenir ve bunun oranı ülkeden ülkede %7 - %22 arasında değişir. Ülkemizde ise motorsiklet için KDV oranı %18 dir. buna ilaveten ülkemizde motorsiklet "lüsk tüketim maddesine" girdiğinden KDV ye ek olarak, %8 ÖTV (özel tüketim vergisi) ödenir. Böylece motorsiklet alan bir kişinin ödeyeceği KDV + ÖTV toplamı %27.4'e ulaşmaktadır.
Temennim ülkemizin şartlarınında en kısa zamanda dünya standartlarına ulaşmasıdır. saygılar...
Reklamlar
-
Admin
Yeni Trafik yasası ile iyişallah bu düzenlemeler yapılacak.
-
KaPTaNoNaDiN adlı üyeden alıntı
- .
- Çağdaş avrupa ülkelerinde 50 cc. motorsiklet kullanımı yaş sınırı 16 iken, ülkemizde 18 dir.
- Avrupa ülkelerinde 50cc - 125cc arası motorsikletler otomobil ehliyetiyle kullanılırken, ülkemizde ise 50 cc. motosikleti kullanmak için dahi, otomobil ehliyeti yetersiz olup tekrar ehliyet almak gereklidir.
Yine de ülkemizdeki motorsiklet kaza sayısı diğer ülkelere göre fazla tabii buna biraz da otomobil sürücülerine bağlamak gerek
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler