Norveç dağlık, yollar virajlı, onlar bile 80 km/s hız sınırı koymuşken...avrupanın birçok yerinde motosikletler otomobillerle aynı hız limitlerine tabi tutulurken ülkemizdeki bu ayrımcılığın nedeni bence ülkemizde kanun yapıcıların diğer herkes gibi, hala motosikleti öcü gibi görmeleridir. kanun çıkarken içlerinden biri (büyük olasılıkla hayatında motosiklete binmemiş) "abi bu iki teker güvenli değil, 70 olsun bunun limiti." demiş ve öyle kalmış gibi geliyor bana. işte size bazı avrupa ülkelerinden hız limiti örnekleri:
İngiltere---------------------şehir içi-şehir dışı-otoyol
Otomobil ve Motosikletler --- 48km/s - 96km/s - 112km/s
Fransa
Otomobil ve Motosikletler --- 50km/s - 90km/s - 130km/s
Almanya
Otomobil ve Motosikletler --- 50km/s - 100km/s - işaretlerle belirtilmediği sürece sınırsız
İtalya
Otomobil ve Motosikletler --- 50km/s - 90km/s - 130km/s
Hollanda
Otomobil ve Motosikletler --- 50km/s - 80km/s - 120km/s
Norveç
Otomobil ve Motosikletler --- 50km/s - 80km/s - 90km/s
Danimarka
Otomobil ve Motosikletler --- 50km/s - 80km/s - 110km/s
İrlanda
Otomobil ve Motosikletler --- 50km/s - 100km/s - 120km/s
Belçika
Otomobil ve Motosikletler --- 50km/s - 90km/s - 120km/s
İspanya
Otomobil ve Motosikletler --- 50km/s - 90km/s - 120km/s
Avusturya
Otomobil ve Motosikletler --- 50km/s - 100km/s - 130km/s
Portekiz
Otomobil ve Motosikletler --- 50km/s - 90km/s - 120km/s
Türkiye de ise işler biraz karışık
Otomobil------------------- 50km/s - 90km/s - 120km/s
Motosiklet----------------- 50km/s - 70km/s - 80km/s
yani bu bilgilerin anlamı şu: bukadar avrupa ülkesi doğrunun ne olduğunu bilmiyor, doğruyu ancak bizimkiler biliyor. herşeyimiz avrupalılardan farklı. bu kafayla hiçbiryere gidemeyeceğimize inanıyorum.