Hakikatten ilginç ki bunların böyle olaylara karşı daha dayanıklı yapılması gerekir üstelikki bide ayna katlanıyor demişsin bu özelliğinde şoku zaten emmesi lazımdı şaşırdım.
kesin konuşamam ama -resimden gördüğüm kadarıyla- seninkine benzer ucuz aynalar var türkiyede 20-30 liraya.
sen o dokunma işini biraz nazik anlatmış olabilirsin en dandiği bile olsa belli bir tolere payı vardır çünkü.ses az çıkmış olabilir ama kamyonetin ve senle beraber motorun eylemsizliğini hesaba katarsak aynan kırılabilir bu çarpışmada; sen pek hissetmesen de bu sarsıntıyı.
sağlam olmasına sağlam olabilir ama kırılma noktasına denk geldiği için kolay kırılmıştır.
Bir zamanlar titanların benzin depoları da bayaa pahalıydı...873 milyondu...
Satış sonrası hizmet dedikleri bu işte....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Dostum bu bir dizayn sorunu parça kalitesi değil. Motorun en çok sürten yerlerinden birini bu kadar komplike yapmaları hata olmuş. Bende dokunuyorum arada ve kırılmaması için dua ediyorum.
Sana bir tavsiye " o aynaların gevşekliğinin ayarı yapılıyor bir somun ile, onu biraz gevşet ki aynalar birazcık oynayabilsin böylece dokununca hemen kırılmaz"
burgman 400 de buna benzer bir ses şıkışık trafikte iki kişiyken,yada yokuş çıkarken tam kavrama aşamasında geliyordu.kavramanın fazla ısınmasından çıkıyor normal zamanda olmaz.yanlız kayışın oldugu yerde bir filitre olması lazım o filitre tıkanırsa daha çabuk ısınır ve ses yapar.ama durum çok abartılı degilse normaldir.
çinli motorların kronik arızası olur, italyan yada japon markaların kronik sorunu olmaz
kedidir o kedi
selamlar bende onceden bı maxı scotter kullanıcısıydım motorum 2004 aprilia atlantık cok temızdı 2.el almıstım modelı km sı cok ıyıdı.bende hep scotterı ıtalyanlar yapar dusuncesı ıle almıstım hakkatende ufak tefek kusurları olmasa degıstırılmıcek makıneler.x9 piaggio basına ne geldıyse benımde aynısı basıma geldı.rampadayım yada trafıkteyım yanlız veya artcımla beraber altımdakı makına 40 hp ve 500 cc yanı kalkısta yavas kalkması ustundekı yuku tasımaması gıbı bı luksu yok sanırım(ben 80 kg kızarkım 58 kg)yavas yavas gazı acıyorum ve sankı motor calısmıyoda teneke calıyolar motorun ıcınden cıldırıcamm yaa ya bırakın benım rahatsız olmamı trafıkte mılletı rahatsız edıyorum artık okadar abartmıstı.neyse sadede gelelım yetkılı servısıne gıttım bunu kayısı bıtmısıtır dedılıer ok degıstır abı.degıstırdık.daha sonra 20 km gıttım yıne aynıı ses yıne gıttım debrıyajda olabılırmıı nebılım bıda bakınn dedımm baktılar actılar debrıyaj ıyı durumda gorunurde bı sorun yok gıbı sonra muhabbet esnasında servıste bana bu sekılde gelenlerın sayısının oldukca fazla oldugunu ve motor sahıplerınden bırı ıtalyaya mail yazarak sıkayette bulundugunu soyledı ıtalyadan gelen cevapta ne dese ınanırsınız (yada gulersınız )turkıyenın yollarının bozuk ve cok engebelı olusundan bu problemı yapacagını ve normal oldugunu soyledılerr.yanı sorun motorunda degıl onu uretenlerde dedıgın gıbı kronık.bende en gec 1 hafta ıcınde sattım zaten
umarım yazdıklarım bıraz uzunda olsa ıcını rahatlatır
birde yol bilgisayarlarının bozulduğunu duydum bir cok kişiden
ve 500 lüklerin elektrikli orta sehbası motor ararken hangi 500 lük x-9 aradıysam kesin elektrikli sehba calışmıodu,
ve kimisinin intercoom bozuk kimin yol bilgisayarı bozuktu.
ya ne acayip birşey bu,
böyle birdurum varmı gerçekten? adamlar nerden geldigini arızasını filan bulamıyolarmı motoru sattırıcak kadar kötümü gereçkten çekişi filanda düşüyorumu yaw??
Arkadaslar kesin olarak bu problemin neden kaynaklandigini aciklayayim! Benim bildigim ve kullandigim kadariyla vespa piaggio ve gilera'nin pek bi sorun cikartma olayi yok! Pek cok kisi pek bilmez belki ama Piaggio Hexagon GT 250 sahibiydim. Ve oldukca yogun bir sekilde kullandim! Cuma gunu motorumu alip, pazartesi 1000 km rodaj bakimina goturmustum. Kac kilometrede oldugunu hatirlamiyorum ama dedigin ses benimde rastladigim bir olay di ve acayip tirsmistim! Antalya kaleicini bilenler bilir belki, yat limanindan yukari dogru yavas yavas cikmaya calisiyordum! Arnavut kaldirimi hesabi tas doseli oldugu icin motoru olabildigince yavas kullanmaya calisiyordum ve iste o ses...! Ve daha sonra ayni sesi sikisik trafikte tam 20 km hiz da duraklama ile yurume arasi gaza bastigimda debriyaj kavrarken yapti. Bu debriyajin asiri isinmasi ve bununlada birlikte sertlesmesi sonucu olan biseymis! Ve ses disinda da bisey yapmiyor! Servisinde yok kayisi degistirelim yok balatayi degistirelim teklifine pabuc birakma! Servisini tanimiyorum ama parca satmak iscilik parasi almak icin de yonlendire bilirler! Benim allaha sukur iyi ve guvenilir bir servisim var ve onlar bana gerekli olan herhangi birsey olmadigini ve zamanla geciceni soylediler ve de dedikleri gibi de gecti! Kesinlikle cok sinir bozucu oldugunu bende kabul ediyorum! Neyse cok uzattim. Ve ben o motorun debriyaj balatasini ve kayisini 89.000 Km de degistirdim! ( evet yanlis okumadiniz #89.000# km ve buna servis dahi sasirdi ) Ayrica motoruda sattigimda 147.000 Km de idi! Bu rakamlar bence size araci 1999 da alip 2002 de sattigimi da dusunursek oldukca da yogun bir kullanimda ne kadar dayanikli oldugu hakkinda bilgi verebilir sanirim! Sadece bekle zamanla gececektir. Ve uzun zaman kazasiz belasiz motorunun tadini cikar....
Selamlar,
Tam dolu depo ile yaklaşık 250 km gidebiliyorum. Sanırım 14-15 litre arası alıyor. bu da 100 km/5.5-6 lt arasına geliyor. Sizce normal mi ?
Aşırı hız yapmıyorum. Bazen 2 kişi bazen 1 kişi biniyorum. Göbeğim var 100 kiloyum hehe sanırım ondan kaynaklanıyor
Sevgili Denden,
14.5 litre benzinle ortalama 310-320 km yapabiliyor olman gerek.
Tabii bu ortalama degerlere senin göbeğin dahil mi orasini bilemiyorum.
Yanlız depoyu tamamen bitirmediğinizi sanıyorum en azında 2-3 litre içinde benzin kalmıştır motorunuzun. Çok sıkışık trafikte gittiniz herhalde. Birde uzun yolda denerseniz daha farklı bir sonuç çıkacağını sanıyorum.
Dolu depo ile kırmızı cizgiye kadar kullanıyorsan (benzin ışığı yanana kadar) 280-290 civarında yapman lazım. Eğer motoun yeniyse bu zamanla biraz daha düşecektir. Kullanım tarzın ile de cok bağlantılı ani gaz vermelerde, ya da yuksek hızlarda normalden fazla tuketir.
Kısaca bence bir sorun yok.
Daha önce de belirttim. Piaggio'nun 250 cc motorları şehiriçi 3,5-4,0 l / 100 km civarı yakar.
Şehir dışı ya da sabit hızla uzun süre gidilen yollarda ise bu oran yaklaşık 3,0-3,5 l / 100 km dir. Benimki şu ara 3 litrenin altında ama 35+35 km hiç durmadan gidip geliyorum.
Unutmadan, göbek vs. pek etkilemiyor
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Göbek : insanların ihtiyacından fazla olarak aldığı enerjinin vücut tarafından israf olmasın diye yağ formatında karın bölgesi civarında depolanması. Türk kası diye de bilinir.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
5-6 Litre harca biraz fazla görünüyor. 4 Litre ortalamaları normal olmalı bu hacimli bir motor için ama.
Poturdak
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)