o halde şöyle söleyimmi?
1-arkadan gelen hızlı motosiklet ise farkedildiği anda yol verilmeli
2.arkadan gelen hızlı otomobil ise farkedildiği anda yol verilmeli
o halde şöyle söleyimmi?
1-arkadan gelen hızlı motosiklet ise farkedildiği anda yol verilmeli
2.arkadan gelen hızlı otomobil ise farkedildiği anda yol verilmeli
bende soyle acıklayayım;
1-arkadan gelen hızlı motosiklet ise farkedilmedigi anda bırden yanınızda yada arkanızdan cıkarsa panık yapıpmamalı dogru neyse onu yapmalı
2.arkadan gelen hızlı otomobil ise farkedilmedigi anda bırden yanınızda yada arkanızdan cıkarsa panık yapıpmamalı dogru neyse onu yapmalı
ya arkadaşlar hep dikkat ediyorum da, şehir içinde yolda aheste aheste giden motorcular kaza yapıor genellikle...
bunun sebebi ise, şehir içindeyken trafikte sürekli olarak yer değiştirmemekten kaynaklanıyor...seri olmak(yanlış anlaşılmasın hızlı anlamında değil) ve sürekli yer değiştirmek gerek ki,eğer bir tehlike olacaksa o tehlikeyi orada bırakmak ve kendimizi o bölgeden sıyırmak en önemlisi...
As The Years Go Passing By...
banada bazen oyle gelıor ama demek ıstedıgın sey herhalde refleks
Motosiklet kültürü diye bir kavramın olduğu ülkelerde motosikletçiler trafikteki diğer araç sürücülerine göre daha farklı bir konumdadırlar.
Diğer araç sürücüleri dikiz aynalarında yaklaşan bir motosiklet fark ettiklerinde derhal sağ tarafa doğru kayarak motosiklet sürücüsüne yol verirler.
Kendisine yol veren aracı geçen motosiklet sürücüsü, sağ ayağını yere paralel bir şekilde ileriye doğru uzatarak teşekkür eder.
Karşılıklı olan bu nezaket seramonisi her iki tarafı da mutlu eder.
Araç sürücüsü bu gün bir insanı mutlu etmiş olmanın verdiği hazla gününü daha iyi geçirirken, kendisine teşekkür etmiş olan motosiklet sürücüsü sayesinde diğer tüm motosikletlilere sempatiyle bakar.
Eğer bu seramoni aynı gün içerisinde bir kaç kez tekrarlanırsa, araç sürücüsü neredeyse, bir motosikletli gelse de yol versem psikolojisi içerisinde sürekli dikiz aynasını kontrol ederek sürüş yapar.
Türkiye gibi henüz trafik kültürü diye bir şeyden büyük çoğunluğun bihaber olduğu bir ülkede motosiklet sürücüsüne düşen görevlerden bir tanesi de diğer araçlarla arasında sempati kurmaktır.
Aslında motosikletler her zaman ilgi çeken araçlardır.
Siz motosikletinizi kurallara uygun bir şekilde ve gerekli donanımınız üzerinizde olduğu halde kullanır, diğer araç sürücülerine nezaket gösterirseniz, onlar da sizi mutlu etmek için ellerinden geleni yapacaklardır.
evet cok haklısın katılıorum
Trafik kuralları bellidir. Sollamalarda, geçilen araç hızını arttırmaz. Motosikletin de arkası boşsa, benim de önüm boşsa yol veririm. Ama yol verince, motosikletin peşinden uyanık bir sürücü de geçmeye çalışabileceğinden, trafik doluyken yoluma giderim.
Türkiye'de kurallar bellıde uyan yok TEk sorun bu
bence yol verilmemeli arada ani frenlemeler yaparak gözü korkutulmalı, şerit değiştirirse önüne doğru direksiyon kırılmalı, motorcuyu aşırı hızdan korumak lazım dimi
Bundan böyle aşkım mevlamdır, Kanmam yalana
Dizginsiz aklım belalımdır almam yanıma
aşırı hızdan koruyalım derken canına kast etmeyelım
acele giden ecele gider.yolunu ver gideceği yere gitsin
Drift Religion
Ben yukarıda yazdıklarımda medeni insan davranışlarından bahsetmiştim.
Tabii bunun tersi de var.
Üzerinize aracı sürenler, sıkıştırmaya çalışanlar, hemen her toplumda karşınıza çıkabiliyor.
Fakat sıkışık trafikte bu tür hareketler yapmaları, onların dikiz aynalarının sadece yeri göstermesine veya kapılarında o günü neşeyle hatırlatacak derin çiziklere sahip olmalarına yol açıyor.
Her iki durumda da araç sürücüsünü terbiye etmek göründüğü gibi çok da zor değil.
Önemli olan didişmek yerine trafik kültürünün oluşmasında çaba sarfetmek.
Fakat kendisine saygı gösterilmesini isteyen bir motosiklet sürücüsü, bu saygıyı hakedecek şekilde davranmak zorunda.
Araç sürücülerinin motosikletleri sallamamalarının en büyük nedenlerinden bir tanesi, motosikletlerin büyük çoğunluğunun trafiğe çıkacak yeterliliğe sahip olmadığını bilmeleri.
Bu ne demek?
Yani araç sürücüsü herhangi bir motosikletle bir trafik problemi yaşarsa,motosikletlinin hakkını aramak yerine büyük bir ihtimalle oradan sıvışacağını biliyor.
Çünkü motosiklet sürücüsü, ya kasksız, ya ehliyetsiz, ya sigortasız yani bir çok eksikle trafiğe çıkmaktadır. Herhangi bir kazaya karışması durumunda , haklı dahi olsa mutlaka haksız çıkacaktır. Araç sürücüsü bunu bilmekte olduğundan oldukça rahat hareket eder. Kaldı ki bir motosiklet kolay kolay onun sağlığına etki edecek bir zarar da veremez.
Türkiye'de motosiklet sürücüsü önce kendine saygı gösterecek.
Bu nasıl olacak?
Öncelikle gerekli tüm belgelere sahip olacak.
Mümkün olan en iyi şekilde kendini koruyacak ekipmana sahip olacak.
Trafikte saçma sapan hareketler yapıp, tehlikeli durumlar oluşturmayacak.
Bunları yaptıktan sonra karşıdan beklediği saygı otomatikman gelir.
En azından araç sürücüleri buna mecbur kalırlar...
valla cok guzel acıklamıssın saol
motorda bır arac olduguna gore elbette verımelı
verılmelıde ole dıkızde gorupde hemen verılmemelı adam rotasını cızmıs olabılır cızenlerde genellıkle 500 cc uzerındedır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)