Ver gazı bırak deprıyajı sonrası dua'ya kalmış...
Ver gazı bırak deprıyajı sonrası dua'ya kalmış...
Biz de keyfine düşkün sosyal çocuklar olabilirdik lakin HAYATLA erken seviştik herşey üstümüze kaldı..!
Arkaya bi belci oturtunuz demire..Yada antalyada canlı ders vereyim trafiğe kapalı alan olmak şartıyla
konuyu açan arkadaş heralde bulutların üstündedir artık.
hortttt konuda tam saçmalık
http://video.mynet.com/populerim1/Motor-ile-On-Nasil-Kaldirilir/1337764/
bu nasıl bi sorudur ya ? hiç mi vites attırdıgında motorun hafif sahlandıgını hissetmedin ? hiç mi amortisörler yukarı vurmadı? vay arkadas. bu kadar sakin surmek ınsanın dogasına aykırı
Think Nothing! Just Twist The Wrist
bildiğim kadarıyla debriyaj sıkılıyken devir yükseltiliyor ve birden debriyaj bırakılıyor
yarım debriyaj yapılırsa güç yavaş geleceği için böyle küçük cc motorlarda yemez diye düşünüyorum
düşüyordum derken bu işi yaparken kesinlikle soğuk kanlı ve bilinçli yapılmalı eliniz herhangi bir fazla kalkışa karşı debriyajda ve frene yakın olmalıdır
dizlerle motoru sıkıca tutman lazım bunun için o bölgeye yapıştırılan dizle tutmaya yarayan yapışkan bir madde var ismi şuan aklımda değil altın elbiseli adamın wunderwuffle idi sanırım proje adlı videosunda ismi geçiyor
bu işi biraz daha kolaylaştırmak için arka dişliyi büyültebilirsin ve lastiklerin havasını biraz indirip denge ve tutunma konusunda avantaj kazanmalsın motor ayağa kalktıktan sonra aşağı kaymamak için bi çözüm bul yoksa kaaydıkça gaz açacak ve düşebilirsin
abi debriyaj kullanmadan ilk amator isi olarak bu sekilde yapabilrsin 1. viteste 6. devire cık sonra kes gazı 4. devire glnce gaza yuklen ne kadar yuklenirsen ona orantılı sekilde kalkar on ilk boyle alıs eger cok istersen ama sunu unutma motora sanzumana zarar verirsin cunku cc dusuk oldugu icin neyse birde dikkatli ol on kaldırdıgnda depoyu bacaklarınla sıkı sıkı kavra vede direksiyonu kırmamya calıs aksi taktirde inis yaptıgnda dengeni kurman zorlasıcaktır hadi kolay gelsin bunları denerken tabiki tum ekipmanlarını takman sart ayrıca motordada koruma demiri olması gerek
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:54 ----------
vay arkadas konu ne kadar eskiymis simdi fark ettim adam prof olmustur artık o bize soylemeli deneyimlerini anlatmalı artık :D ama konu baslıgı guncel bir merak
kanka motoru orta sehpaya alınca ön kalkıyo zaten
yani okuyorumda herkes bi karşı gelmiş. yani tek teker kullanmak ayrı bi zevk. bende xt660x o motoru süs olsun diyemi yapmışlar. yani motora biniosan cesaretinde varda alıcaksın zevkini düşüncede öldürmüo zaten her viteste öle tekere gelmez motor acemiyken 1 de alırsın hızın da cok olmaz vites büyütürsende zaten öğrenmiş olursun. yani yazdıklarımı zoruna giden arklar olmasın onlarda adrenelinli kullanana laf etmişler. yok apaçi cart curt tekteker arif apaçimi profosyönel. acemilik cekmedende olmaz bu işler. siz gene sağ şeritten bildiniz gibi arabalara yol verin dereden su içerek gezin fazla sol şerite geçmeyin tekerde kafanızdan geçeriz. saygılar herkese
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------
ön kaldırmak için püf nokta : depriyaj gaz ayarı önemli ama öncelik ağırlık merkezi. ağırlınızı arka tekere vericeksiniz motor yavaşken hafif depriyajı tokatlayıp kıçınızı arka tekere doğru aynı anda kaydırın motor kafaya gelicek. bunu 1. viteste denemeye başlayın rahat gelir. kormayın gazı bırakırsanız yada debriyaja basarsanız yada arka frene basarsanız motor ne kadar kalkarsa kalksın ön teker iner. en sağlıklısı arka frendir. motor kafadayken devam etmek istiyosanız gaza devamlı basmak değilde hafif hafif ara ara gaz vericeksiniz. ara ara derken sürekli ama cok cabuk. unuttuklarım olabilir sorabilirsiniz
bende yazayım acemi oldugun göze alınırsa durdugun yerde teker yapmayı ögrenerek başlaman daha iyi olur fazla dik olmamak kaydı ile yokuş bulunur ve öncelikle zıplatma ve debriyaj konturolü alıştırması sonra ufak ufak önü 30 santim kadar kaldır indir debriyaja elin iyicene alıştıkca motorun kavramasını ve yarım debriyajda ki tepkisine alışırsın motoru düz tumaya ve gazla konturol etmeye çalışırsın zamanla olur fakat giderken hemen deneme hız sakatlanmana neden olur
deneme bile ama illa deneyeceksen eğer;
kaskın, montun, diz koruman, botun, tulumun ne varsa kuşan.
mümkün mertebe kimsenin olmadığı uzak bi'yer bul. her ihtimale karşı seni hastaneye
götürebilecek bi'kaç arkadaşını yanına al, araba hazır olsun. bi'de motorun olası hasarlarına
karşı bi'miktar parayı da hazırda tut. dediğim gibi kimsenin olmadığı bir yerde ne istiyorsan yap.
ama yine de deneme sen boşver.
Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.
Bilgisayarın Karsısına Gecir onu ve odadan cık
Motosiklette ön kaldırmayı şöyle bir şekilde tanımlayabilirim. Yaklasık 5-6 Yıl boyunca motosiklet dünyası ile iç dış olucaksın ve Motosikletin temeli beynine tamamen yatıcak.
Bu sebeple beyninize yattığı için motosiklet ile bişeyler denemeye kalkışıcaksınız ve böyle ön kaldırma veya akrobatik hareketler sergiliceksiniz, Tıpkı bir küçük çocuğun dört tekerden iki tekere düşmesi gibi
Ön kaldırmaya gelirsek biraz cesaret olması lazım çünkü motosikleti çalıştırdıgında içinde bir heyecan hissediyosun o egzozdan çıkan ses falan, Cesaretin olucak.
Debriyajlı motosikletle ön kaldırmak vitesi boşa aldığında sonuna kadar gaz ver ve vitesi anında bire tak Debriyaj elinde % 80-85 Oranında salınsın, Dimdik olur :D
Cub motorlarda ön kaldırma 1 teknik ile çok rahat olabilir 2 vitesde gaz verip hafif fren ve ses ile birden 1. Vitese atıp ön kaldırmak bu pek kaldırmaz ön tekerleği velâkin tek tekerlekle ilerlersin baya,
Bir diğer teknik ise, Debriyajda verdiğim teknik gibi. Vitesi boşa al sonuna kadar gaz ver Birden bire at ama gazı kesme, Eğer kilon ağırsa hafif arkaya tepin arkandada bir kişi binerek seni tutsun Tek teker gidersiniz :D
Bu kadar bildiğim var yanlışım varsa düzeltin )
On kaldirmak yetenek ve cesaret isidir yapamayan arkadaslar ise motora zararı var zincir uzar kiyamam sahinime vs motor cok pahali aga parcası bi dunya gibi deisik daha 50 tane daha sayarım bahane uydurur ful dikkatli bilincli surucu duzlugu buldumu yapistirir ama 1000 lik ya kaldiramazmis cok yakar demiyoda motora kiyamazmis sat kardesim yaris motoru neden aliyosun al enduru. Daha 180 i gecmemis yok yaa choper alaydın yazik motora ne birikmis yahuuu....
www.erkakurye.com
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)