Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

motorla ön kaldırmayı nası yapıyorlar

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Rotting Crist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2006
    Motosikleti
    Mondial 150 Zat
    valla ben öt tekeri değil de ikisini birden kaldırdım yeni asvaltlanmış yolda kanalizasyon kapağının etrafını çukur bıraklmışlar yanlışlıkla girip çıktım ama yere çakılmam uzun sürmedi :( orta sehpa ya ait bir kaç bida ve yay haricinde bir kayıbım olmadı

    [COLOR="Black"]Rotting Crist[/COLOR]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    VER TAM GAZI BIRAK ELİNDEKİ DEBRİYAJI ŞAK DİE... iŞTE ZEVKİN SON HALİ ADRENALİN TEPEDE VE SEVİCÇÇ...

    OO YEAH İŞTE BU ARKADAŞLAR....
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  3. #23
    FutureShock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    XT660Z Ténéré
    Ben 100+ kg de olduğum için popomu geriye doğru çekmem yetiyor hooop burnu havada

    Bir arkadaşım da şu taktiği söyledi.

    Ön fren sıkılır motor öne biraz yığılır fren bırakılır gaza basılır motorun burnu o yaylanma etkisi ile kalkar.
    Yav zaten 600cc lik bi alet hele de race varsa gazı kökledin fırlıyo alet

  4. #24

    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250R
    Alıntı myheart adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    VER TAM GAZI BIRAK ELİNDEKİ DEBRİYAJI ŞAK DİE... iŞTE ZEVKİN SON HALİ ADRENALİN TEPEDE VE SEVİCÇÇ...

    OO YEAH İŞTE BU ARKADAŞLAR....

    my heart eksik anlatmış biraz, bu işin bi de duası var akşam yatmadan önce 3 kere bu duayı okumanız lazım
    sonra sabah namazı vaktinde yukarıdaki hareketleri uygulayarak ön kaldırabilirsiniz.
    herhangi bir problem olursa da korkmayın, en geç ikindi namazını müteakip gönderirler öbür tarafa

    şaka bir yana da ne gerek var ön kaldırmaya falan?? bırakın bi kenara herşeyi her yerde çukur dolu olan yollara nasıl güveneceksiniz?
    En tehlikeli an, [COLOR="Red"][B]ZAFER[/B][/COLOR] anıdır!!!
    34 EF 2238
    [COLOR="Red"]B[/COLOR] Rh+

  5. #25
    locco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Acıbadem
    Motosikleti
    Keeway Sl 150
    arkaadşlar eski topicelre bakarsanız bu topici açan arkadasın.dalgamı egciyor diye dusunmeden edemiyeceksiniz.

  6. #26
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Ön kaldırmak için, öncelikle fren ve vitesin yerlerini bilmek gerekiyor
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  7. #27
    tubis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus L
    Alıntı xxxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    demek ki ilk defa aklı başında bi laf etmişsin
    ahanda polemik
    görüşmeyeli huylarımı da unutmuşsun sen
    Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
    'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>

  8. #28
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı olcan138 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön kaldırmak için, öncelikle fren ve vitesin yerlerini bilmek gerekiyor
    gerek yok. hoca namazda açıklamalı anlatıyo. uygulama mezarlıkta yapılıyo
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  9. #29
    piriyatel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    Şile
    Motosikleti
    Racer 200 - 10 Nisan'da GT250R
    Alıntı gökhan32 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de kaldırmayı denedim ama düşecektim nası kaldırıyorlar demriyajı yarım basıp gaza mı yükleniyorlar birde race 200 lerde olurmu


    Evet Dostum Racer200 ler kafa kaldırıyor yapman gereken 1. videste 20-30 la giderken 7-8 devre getir motoru debriyajı sert bırak gazı kontrol edemezsen arka çamurluğu kırarsın ben oyüzden söktüm çamurluğu
    Aşkım Sadece Motorum

  10. #30
    gazman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    moskova
    Motosikleti
    HONDA XR600R
    Alıntı dishy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    waaayyy ilk defa biri bi dediğime katıldı....
    bende katiliyim ..iki kisi olsun...
    once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:

  11. #31
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı gazman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende katiliyim ..iki kisi olsun...
    artı 3 olsun. yokmu artıran?
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  12. #32
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    +1 4 olsun muahehhahehae
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  13. #33
    uzman***** - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    YBR 125 ESD
    hiç motoru ters getiren oldu mu arkadaşlar ???
    " inandığın gibi yaşar, yasadığın gibi ölürsün!!! "

  14. #34

    Üyelik
    11 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 FAZER
    Efendiler;

    Malum birçok ayrı sitede/forumda/ortamda bunun tartışması geçmiştir. Bence, tek teker yapmak/çalışmak, yürüme hızından yavaş gitmek, stoppie, vs gibi stunt hareketleri, kullandığımız motora daha hakim olmamızı sağlayan egzersizlerdir. Bu sebeple herkese, özellikle siz Fazer sahiplerine tavsiye ederim. Kanımca, düze yakın gidonuyla, Sport makinalara nazaran rahat kullanımı olan Fazer, bu iş için biçilmiş kaftan. Yeni başlayan ve/veya denemek isteyen arkadaşlar için işte adım adım egzersiz kılavuzu:
    (1 yıl evvel başka bir sitenin forumunda yazmıştım)

    İlk tek teker denememizi yapmadan evvel:

    1. Öncelikle yol/yer/pist seçimi: Mümkünse boş bir yol parçası bulunuz (İSt-Avrupa yakası için tavsiyem, Levent 5. Gazeteciler Sit. arkasındaki boş dere yolu olabilir). Yolun boş, zeminin düzgün ve virajsız olması çok önemli. Bu noktada hatırlatmak isterim ki yolun kenarına doğru olan eğimler, tek teker üstünde giderken, bizi yol kenarına atar, pistin düz olması çok mühim.

    2. Bu tür bir egzersizden evvel muhakkak suretle vücut zırhı giyelim (Özellikle sırt/dirsek/omuz koruması + eldiven, aslında komple vücut koruması ideal ya neyse). İstenmeyen bir durumda, Allah muhafaza, sonra tekerlekli iskemle yarıştırmaya başlamayalım(omurga kırığı, belden aşağı felç vs.).

    3. Motorumuzla normal bir kalkışta vitesi yükseltmeden evvel hangi devir aralığında en yüksek çekişi/gücü elde ettiğini hissetmişizdir. Eğer bu konuya daha önce dikkat etmediysek bu devir aralığını belirleyelim (teker yapmak için özellikle küçük hacimli bir makinedeysek, en optimum tork/beygir kesişme noktası gerekecek).

    4. Boş piste çıkalım, 1. viteste 15-20 km/saat hızda gidelim. Sağ ayağımız arka frenin üzerinde (basmadan bulunacak şekilde, bu bizim sigortamız),

    5. Debriyaja basıp, önceden belirlediğimiz optimum tork/beygir devrine motoru çıkartalım (motor boşta dönecek, debriyaja basıyoruz bu esnada).

    6. Şimdi debriyajı hızla bırakalım.

    7.a) Büyük ihtimalle ilk denemede, motorumuz beceriksiz bir hızlanma gösterip, kafa kaldırmayacaktır (sol elimizi debriyajı yavaş bırakmaya şartladığımız için, ilk denemelerde yeterince hızlı bırakamayız).

    7.b) Eğer kalkarsa panikle debriyajı sıkmayalım (iniş çok ani olur ön takımı bozabilir). Kafayı indirmek için gazı çok az azaltalım.

    7.c) Eğer çok yükselip kontrolden çıkacak gibi olursa arka freni tatbik edelim (ayağımız arka fren üstündeydi ya).

    8. Yeterince kalkmamış veya hiç kalkmamışsa, bir sonraki denememizde, selede oturmakta olduğumuz noktayı biraz daha geriye kaydıralım. Tekrar deneyelim.

    9. İlk etapta 10-15cm lik bir havalanma bizi heyecanlandıracaktır. Bu ufak kalkışlara alıştıktan sonra, daha uygun devir aralığını ve debriyajın daha hızlı bırakılma şeklini kendimiz test ederek bulalım.

    10. Eğer teker yapıyorsak ve makine tehlikeli bir biçimde kafa kaldırıyorsa, arka fren üzerindeki ayağımızla hafif frenlemeyle tehlikeyi bertaraf edelim (çoğu motosiklet şovu yapan adam ön tekerin yüksekliğini direk arka frenle yapar).

    Şimdi de uyarılar ve dipnotlar:

    Ciddi anlamda teker yapmayı öğreneyim derken bir adet FZR600'ün şanzımanını iki kere bozdum. Ardından aldığım Bandit600'ün şanzımanını 18.000km'deyken yedim bitirdim. Debriyajı ani bırakma olayı varya, işte o şanzımanın canına okuyor bilginiz olsun.

    Güç/ağırlık oranı yüksek makinelerde çok daha kolay oluyor. Bandit'ten sonra aldığım Fazer'da hemen heryerde istediğim gibi kafa kaldırır olmuştum (Bu çok yanlış bir uygulamaydı, R.Hisarı önündeki kahvelerde oturanlara şekil yapacam diye, sonra tövbe ettik zaten)

    Kanunlar önünde bu hareket suçtur. Barbaros bulvarında teker yaptığım için yolumu kesen memur aabiler, önce motorumu bağlamaya kalkmış, tüm evrakın tam olduğunu ve benim de iki saat zırladığımı (motoru bağlatmamak için olmadık hokkabazlıklar yapmışdım) görünce de, o zamanın (1998) 20 küsür milyonluk en baba cezasıyla beni taltif etmişlerdi. Bir kere de 2002'de Etiler'den Bebek'e kadar takip edip yol kesip yakalamışlardı. Gene evrak tam olduğundan en ağır para cezasıyla ödüllendirilmiştim. Dolayısıyla önemli uyarı: Şehir içinde teker yapan adamı yakalarlarsa oyarlar(içine badem koymak suretiyle).

    Bu egzersizi 2-3 gün uğraşıp da, halen teker edemiyorsak daha fazla zorlamayalım. Belki bir sayfiye yerinde kiraladığımız motorla öğrenmek, hem bizim, hem de sahibi olduğumuz makinanın geleceği için daha iyi olur.
    (İlk teker denemelerimi kiralık DT 125E'yle gerçekleştirmiştim, çok kolay ve keyifliydi - burdan da şu tavsiyem geliyor: demekki motosiklet kıyafeti, kaskı ve zırhımızı, motorsuz gittiğimiz tatilde bile yanımızdan ayırmıyacağız).

    Mühim not: Yukarda yazdıklarım bizzat tecrübe edip, deneyerek bulduğum hadiselerdir. Muhakkak farklı düşünen/uygulayan arkadaşlar vardır. Saygı duyarım. Ancak benim de yoğurt yiyiş tarzım budur.

    Cümlenize en güvenli ve keyifli motorsiklet egzersizleri dileklerimle.

    Kaynak
    www.fazerturkiye.org
    Life is for my own to live my own way - Metallica
    (Yaşam benim için, istediğim gibi yaşamam için)

  15. #35
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Alıntı gaffar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3. Motorumuzla normal bir kalkışta vitesi yükseltmeden evvel hangi devir aralığında en yüksek çekişi/gücü elde ettiğini hissetmişizdir. Eğer bu konuya daha önce dikkat etmediysek bu devir aralığını belirleyelim (teker yapmak için özellikle küçük hacimli bir makinedeysek, en optimum tork/beygir kesişme noktası gerekecek).
    Aynen motorun gücünü ne zman ataga gectigini bilmek lazım bazen 1. vitesteyken uygun devirde giderken biraz arkaya kaykılarak gaza basıldıgında bile on kalkar (aman dikkat bazı makinalar cok güclüdür altınızdan ucabilir ani debriyaj bırakmalarda ben bisiklette tek teker bayaa gidiyorum motorda fazla denemedim malum boyle işlerin motoru degil ama 600RR'em olsa off ya

  16. #36

    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Antalya
    şu yollardaki betondan yapılmış barikatlar varya onlar daha zevkli oluyor.2 tekerde yerden kesiliyo.tek tekerde neymiş

  17. #37
    baba müslüm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R 1200 RT
    Allah akıl fikir versin.
    [COLOR="Red"][SIZE="2"][B]Dostlarım bana müslüm baba der.[/B][/SIZE][/COLOR]

  18. #38
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı uzman***** adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç motoru ters getiren oldu mu arkadaşlar ???

    bizim bir arkadaş scooterla denedi. fakat 90 dereceden fazla ön kaldırdığı için yerçekiminin etkisiyle motor gitti bizim arkadaş da motoru tutmak için arkasından gitti

    önü fazla kaldırırsanız ayaklarınızı öne doğru kaldırın ve ağırlık merkezini ön tarafa aktarın. bi kere böyle kurtulmuştum
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  19. #39
    b+rk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul/Erenkoy
    Motosikleti
    vfr 800
    Gaffar werdigin bilgilerden dolayı tesekkurler...her ne kadar henuz motorumu 9ay sonra alacak olsamda(henuz ehliyete yasım tutmuyor) tek tekere kalkmıs kadar oldum.saol...

  20. #40

    Üyelik
    08 Şubat 2011
    Motosikleti
    Mondial RF 150
    bence denemeyin ben scooterla yaptıığımda tabi bayağğ kaldırdım çok uzun süre ama bi an dalgınlığıma geldi bir kalıdırışmda gaza fazla asıldım altımdan kaçtı motor tabi ben motoru bırakırmıyım salyangoz gibi yapıştım motora ve gidon yere hızla çarptı ve sonuç=gidon yamuldu motor yengeç gibi gitmeye başladı ve dahada sonuç :D=110tl yeni gidon tavsiye etmiyorum hele gene scooterla hiç tavsiye etmiyorum arkadaşlar
    Bir İp Koptuğunda Tekrar Bağlanabilir,Ama Eskisi Kadar İyi Çekmez!!!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler