Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cg ilginc problemler

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Eylül 2024
    hocamlar ustalarım selamun aleyküm.
    küba cita 50r kasa motor var
    piston komple değişti bayide 150lik takıldı(62
    karbüratör pz30 takıldı
    başka 150lik olmasi icin gereken ufak tefek aparatlar degisti krank sabit kaldırıyo 62yi
    ..hikayeye baslıyorum
    motoru bayiden çıkarıyorum rodajlar vs çok tatlı yapıldı gerekli rutin kontroller ve bakımlar yapıldı hala yapılıyor
    sknt şu eskiden tam gaz açmadığım halde 140 gören motor(araba ibresiyle denendi gps 140)şuanda 110 100lerde takılıyor
    kalkışlar serilik yine yerinde fakat tıkanıyo üst devirlerde
    bikaç gün önce yine tatlı tatlı gezerken bi top speed yoklayayım dedim motor eski haline geri dönmüş uçuyor mübarek😃
    o gün geri dönüşün şımarıklığıyla zorladim biraz motoru
    sonraki gününe acayip bişeyler oldu motoru çalıştırıyorum 5sn sonra stop ediyor hermeyse olur oyle dedim havalar soguk cıktım yola komprese binince metalik bi ses çıkarıyor sonracıma o gün yine yoğun kullandım ama zorlamadım cok bikac kez top speed denedim yine 100-110 arası akşama doğru eve yol alırken egzantrikten ses geldigini farkettim zincir sesi geliyo gibiydi sürekli olarak
    hikaye böyle hocam.
    SORULAR
    1-devirin erken gelmesini benzinim yetişmemesiyle bağdaştırabilirmiyim karbüratör temizliğiyle düzelirmi veyahud aldığım benzin istasyonunun kalitesiyle alakalı olabilirmi?
    2-motor rolantide durmuyor soğukken zaten bikac sn dayanıyo sıcakken bi 10-15sn dayanıyo sonra stop ediyor bunuda subab ayarıyla bağdaştırabilirmiyim?
    3-misal bayır aşağıya bırakınca kompresöre bindiriyorum o metalik ses geliyor pistonla eşzamanlı olarak direkt pistona bağlamakta istemiyorum olmayadabilir sizin düşünceleriniz neler
    4-egzantrikten geldigini dusundugum SICAKKEN surekli olarak zincirimsi bi ses geliyor sizce egzantriktenmidir öyleyse hangi parçalardandır düşüncelerinizi bekliyorum

    iki üc not düşeyim eksik bilgi vermek gibi olmasın
    1-rodaji kesinlikle cok iyi yaptım cicek gibi oldugunu dusunuyorum
    2-motorum şuan 11k km civarlarında
    son devir düşme olayı 8 9k km gibi oldu yani geniş zamanlı bi durum
    3-rolantide durmama işi de geniş zamanlı son 4k kmde onla uğraşıyorum önceki sefer çözmüştüm karbüratör çıkışı ile boğaz arasından hava alıyodu rolanti tutmuyodu,gaz takılı kalıyodu falan sıvı comtayla hallettim

    öyleli degerli dusuncelerinizi bekliyorum degerli kardeslerim saygideger abilerim ustalarım-simdi sanayide bize cok gecirmesinler bilinclenmek icin soruyorum saygilar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    En basit yollardan ilerlersek ilk subap ayarı (0.05mm emme ve egzoz), karbüratör temizliği ve ayarı olarak ilerleyin. Metalik gelen ses grenaj veya gevşek bir civatadan geliyor olabilir.

  3. #3

    Üyelik
    18 Eylül 2024
    oki,o metalik ses grenajlık mevzu değil hocam acıklayamıyorum yarın ytden post atarım linklerim buraya.
    cevabın icin tesekjrler

  4. #4

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Motor bloktan egzantriklimi yoksa üsttenmi?

  5. #5

    Üyelik
    18 Eylül 2024
    bloktan hocam cg motor
    alttan

  6. #6

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı tAtanga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bloktan hocam cg motor
    alttan
    Üstten egzantrikli Cg'lerde var, fakat durum böyleyse sizin motorda herhangi bir zincir bulunmaz. Subap seside zincir sesine benzer bir sestir, dediğim gibi bir ayarları kontrol edin düzelme ihtimali yüksek.

  7. #7

    Üyelik
    18 Eylül 2024
    tmmdır hocam yarin ilk is bakicam donerim yine


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)