Abi ben çok kaptırmışım
kusuruma bakma, KE-Jetronic dediğimiz parça gudubet bir enjeksiyon sistemidir ülkemizde pek yaygın olmadığı içinde parça konusunda mıhlatır adamı
, kendiside fotoğraftadır. Hiç böyle enjeksiyon sistemi gördünüz mü?
https://i.hizliresim.com/6de8o6j.jpg
4 delikli olan parça yakıt dağıtıcısı eğer onun içindeki parçalar giderse araç sapıtıyor, tekliyor ve öksürüyor. Sağda görünen sarımsı yuvarlak metalde hava akış plakası, oda bu sisteme uygun olmayan lpg takılarak mekanizme içinde en ufak ateşleme kaçağında patlatma yapıyor ve plakanın ayağını kırarak aracın benzinde çalışmasını engelliyor. En üst soldaki parçada eha valfidir oda dağıtıcının içindeki basıncı ve arabadan ayağımızı gazı kestiğimizde yakıt yollamayı keser. Sağ alttaki tüpte arabanın yakıt basıncını sabit tutan benzin regülatörü bittimi bitmedi
, fotoğrafta en yukarıda hortumun takılı olduğu yerdede mikro filtre var normalde sarı olur oda yakıt dağıtıcına gitmeden benzini temizlemeye yarar (Yakıt dağıtıcının içindede toplam 5 adet filtre var, 4 tanesi enjektör çıkışlarında 1 tanesi mekanizmanın ortasında, filtre sayımızda bitmedi
, 1 tane depo çıkışında 1 tanede benzin pompasından sonra var, var oğlu var), fotoğrafta olmayan birde cold start valve var
oda soğukken arabanın hızlı çalışması için benzin yolluyor
. Eha valfinin, yakıt dağıtıcısının ve sarı plakanın hassas ayarları varda oralara girersek çıkamayız ki daha tps den bile bahsetmedim
.
Sıra geldi şanzıman köselesine
.
https://i.hizliresim.com/sc1bo4e.jpg
Bu takozdan 1 adet şanzıman çıkışında 1 adette diferansiyel girişinde bulunur, bu parça aşındığında vites geçişlerinde vuruntular veya gaz tepkimelerinde vuruntu yaptırabilir ayrı yeten arabanın şaftına bağlı olduğundan dolayı boşluktan ötürü şafttan balans yapmasına buda yüksek hızlarda arabada titreşim hissedilmesine sebep verir, kopma derecesine gelecek aşınırsa çok ciddi masraflar açabilir.
Son olarak vakum modulatörü.
https://i.hizliresim.com/qu8b7e0.jpg
Vakum modulatörü dediğim zımbırtıda budur abi
, bu parça emme manifoldundan aldığı negatif basınç ile şanzıman viteslerini geçmesine sağlar, eğer vakum ayarı düzgün değilse şanzımanın vitesleri geçmez veya vuruntulu atmasına sebep verir. Arızalarında biride iç diyafram yırtılması, bunun içindeki diyafram yırtıldığı zaman şanzıman yağını tutamaz ve emme manifoldunda bağlı olduğu vakum hattından emme manifolduna giderek aracın şanzıman yağı yakmasına sebebiyet verir, W124 lerde 722.4 kodlu otomatik şanzıman bulunur ve yağ seviyelerinde hassasiyet gösterilmezse düzgün vites geçişleri sağlanmaz, şanzıman yağı değişirken tork konvertöründeki yağda boşaltılmazsa yapılan değişim hiç bir işe yaramaz, yağ seviyesini ölçmek içinde araç çalışır vaziyette vites P konumundayken bakılmalı ve motor çalışma sıcaklığındayken düz konumda ölçülmelidir.
Son olarak bu kasalarda fren hidroliği değişirken hidrolik haznesine taşacak kadar hidrolik doldurun, aksi halde max seviyesi kısımlarda tutarsanız arka fren merkezlerinden asla hidrolik gelmeyecektir, bunun sebebi hidrolik haznesinde arka freni ve ön freni ayıran gizli bir göz var eğer arka frenlerinizin hortumu delinirse ön frenlerle devam edebilirsiniz.
Kafa yorduysam afola
.