Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Herkes neden motosiklet konusunda kötümser?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Aralık 2024
    Merhaba arkadaşlar. Henüz yeni A2 ehliyetini alan ve 1 ay içinde TVS RTR 200 ile aranıza katılacak biriyim. Daha önce bir motosiklet deneyimim olmadı. Ehliyet derslerinden önce de motora oturmuş biri bile değildim. Ehliyet ve motosiklet seçme deneyimim boyunca internet olsun, çevre olsun sürekli olumsuz yorumlar duyuyorum. Örneğin benim X akrabam motorla şöyle bir kaza yaptı, X akrabam motor kazasında öldü, bence alma motor çok tehlikeli vesaire gibi tonlarca yorum aldım ve bu beni de kötü hissettiriyor. Aslına bakarsanız, askerden döneli 2 ay oldu ve döndükten 2-3 gün sonra komutanlarımdan birinin motosiklet kazasında ölüm haberini de aldım. Bu da tuzu biberi olmuştu işin. Ehliyet kursuna kaydolmamış olsaydım ehliyet almaktan vazgeçmeye kadar giderdi muhtemelen. Trafikte araba ile de ekstra dikkatli ve hız yapmayan biriyimdir. Genellikle korumacı davranırım. Ancak motosiklet söz konusu olduğu zaman, sen dikkatli olsan da otomobiller dikkatli olmayabiliyorlar. Sonuç olarak, bu tedirginliği nasıl aşabilirim? Yorumlarınızı bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Düzenli alınan eğitimler ve bol bol sürmeyle o tedirginlik zamanla azalacaktır.
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  3. #3
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Önce heliyeti alıyorsunuz sonra ehliyetim var diy emotor sürmüyorsunuz, kapalı alanda hakimiyet eğitimi ile başlayıp devamındaki eğitimleri de alıyorsunuz. Tabi ekipmanlarınız da tam olacak, öyle kafaya bir tek kask giydim bitti olayı yok.
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Türkiye deki trafik düzeninden dolayı özellikle kalabalık şehir içlerinde motosiklete binmem riskli. Mutlaka eğitim al, ekipmanın iyi olsun ama bunları en iyi şekilde de yapsan durduk yere bir davarın gelip senin üstüne çıkma ihtimali yüksek. Sadece motosiklet de değil, yaya olarak bisikletle motosikletle, eski model otomobillerle daha fazla risk altındayız. Bu riski azaltmak istiyorsan özellikle şehir içinde motosiklete binme. Arazide bin, uzun yolda bin, pistte bin.

    Eğitmenlerin çoğu gece motosiklete binmemeyi tavsiye ediyor, niye ? Kaza riski daha yüksek. Aynı onun gibi şehir içlerinde risk daha fazla.

  5. #5
    sampsonte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2024
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    CFMOTO 250SR, HONDA Dio
    Alıntı Brand adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Henüz yeni A2 ehliyetini alan ve 1 ay içinde TVS RTR 200 ile aranıza katılacak biriyim. Daha önce bir motosiklet deneyimim olmadı. Ehliyet derslerinden önce de motora oturmuş biri bile değildim. Ehliyet ve motosiklet seçme deneyimim boyunca internet olsun, çevre olsun sürekli olumsuz yorumlar duyuyorum. Örneğin benim X akrabam motorla şöyle bir kaza yaptı, X akrabam motor kazasında öldü, bence alma motor çok tehlikeli vesaire gibi tonlarca yorum aldım ve bu beni de kötü hissettiriyor. Aslına bakarsanız, askerden döneli 2 ay oldu ve döndükten 2-3 gün sonra komutanlarımdan birinin motosiklet kazasında ölüm haberini de aldım. Bu da tuzu biberi olmuştu işin. Ehliyet kursuna kaydolmamış olsaydım ehliyet almaktan vazgeçmeye kadar giderdi muhtemelen. Trafikte araba ile de ekstra dikkatli ve hız yapmayan biriyimdir. Genellikle korumacı davranırım. Ancak motosiklet söz konusu olduğu zaman, sen dikkatli olsan da otomobiller dikkatli olmayabiliyorlar. Sonuç olarak, bu tedirginliği nasıl aşabilirim? Yorumlarınızı bekliyorum.
    motosiklet sürmek otomobile göre daha tehlikeli istatistikler belli riskler belli 2 teker üstünde hata yapmasan bile başına bir şey gelme ihtimalin çok daha yüksek 4 tekere göre bunlar gerçekler eğer motosiklet sizin için bir tutku değilse bence mantıklı bir araç değil ama öyle bir ülke ki kaldırımda yürürken elektrik çarpıp ölebiliyorsun o yüzden riskleri düşünmek anlamsız

    motosiklet konusunda ısrarcıysanız yapılması gereken tek şey eğitim alıp ekipman giyip önlemini alıp kafana ve bileğine hakim olmak

  6. #6
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Bu ülkede yaşayan bütün 2 teker sürücülerinin (motorlu/motorsuz), az yada çok hissettiği tedirginliği yaşıyorsunuz. Yalnız değilsiniz yani...maalesef ülkemizin gerçekleri bunlar. Henüz trafik kültürünü özümsememiş bir toplumda, ne kullanırsanız kullanın bu riske maruz kalıyorsunuz. Tabii 2 tekerin en önemli dezavantajı, herhangi bir kaza anında tüm vücudunuzun darbelere açık olması. Bunu da asgari seviyede kaliteli ekipmanlarla bertaraf etmeye çalışıyoruz ama tabii bunun da etkisi bir yere kadar.

    Tedirginliği aşmak için ne yapılabilir?

    Öncelikle yeni bir motosiklet sürücüsü olarak ilk yapılacak şey, kullandığınız makinaya tam hakim olmaya çalışmaktır. Motosiklet sizin bir uzvunuz gibi olmalı, kullanırken ne zaman ne yapacağınızı düşünmemelisiniz. Bunu başarmanın da 3 yolu var;

    1. Sürücü kursu eğitimini hiç almamış olduğunuzu varsayarak, mutlaka iyi bir kurumdan kapalı alanda hakimiyet eğitimi almak, (mümkünse İstanbul'a gidin ve Honda Gelişim Merkezi'den eğitim alın). Hatta bu eğitimleri periyodik olarak tekrarlayın. Bu size müthiş bir özgüven sağlayacak.
    2. Kendi motosikletinizle mümkün olduğunca sık vakit geçirmek. Ana yola çıkıp dümdüz gitmekten bahsetmiyorum, mümkün olduğunca düşük hızda ve dar alanda kullanmaya alışın. Bu size inanılmaz tecrübe kazandıracak.
    3. Bu kazanımlarınızı kaliteli içerikte videolar, kitaplar ve motosiklet eğitimi konusunda yazılan makaleleri okuyarak geliştirin.

    Bütün bunlar yapıldıktan sonra, kendinize olan güveniniz ve 2 teker korkunuz azalacaktır. Bundan sonrası artık sizin kişisel karakterinize ve motorlu araç kullanma sitilinize kalıyor. Başlarda daha defansif kalarak, kendinizi güvende hissettiğiniz hızlarda ve tarzda sürüşler yapın. Zamanla çok daha iyi sürdüğünüzü fark edeceksiniz. Etrafta söylenenlere, verilen örneklere, sizi vazgeçirmeye yönelik telkinlere kulak tıkayın. Yoksa bu söylemler sizin tedirginliğinizi iyice arttırır. Bu da sürüş kabiliyetinizi olumsuz etkiler.

    Burada bence asıl problem, sürücünün "ben artık oldum" demesinden sonra başlıyor. Başta tedirginliğin de verdiği defansif sürüş, yerini çok daha hızlı ve riskli sürüşlere bırakıyor. Özellikle etrafınızda sizi gaza getirecek arkadaşlarınız varsa işiniz daha zor. Kaç basıyor abii, hadi gazlayalım abii, hadi çevre yoluna çıkalım abii, vs. Ben bisiklette de grup sürüşlerini sevmezdim, motosiklette de sevmiyorum. Başlarda bu tür grup sürüşlerini hiç önermem. Mutlaka bir arıza çıkar.

    Kısaca, öncelikle kendinizi ve motosikletinizi tanıyın. Gerisi gelecektir...
    fz6_fazer bunu beğendi.

  7. #7
    sampsonte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2024
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    CFMOTO 250SR, HONDA Dio
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu ülkede yaşayan bütün 2 teker sürücülerinin (motorlu/motorsuz), az yada çok hissettiği tedirginliği yaşıyorsunuz. Yalnız değilsiniz yani...maalesef ülkemizin gerçekleri bunlar. Henüz trafik kültürünü özümsememiş bir toplumda, ne kullanırsanız kullanın bu riske maruz kalıyorsunuz. Tabii 2 tekerin en önemli dezavantajı, herhangi bir kaza anında tüm vücudunuzun darbelere açık olması. Bunu da asgari seviyede kaliteli ekipmanlarla bertaraf etmeye çalışıyoruz ama tabii bunun da etkisi bir yere kadar.

    Tedirginliği aşmak için ne yapılabilir?

    Öncelikle yeni bir motosiklet sürücüsü olarak ilk yapılacak şey, kullandığınız makinaya tam hakim olmaya çalışmaktır. Motosiklet sizin bir uzvunuz gibi olmalı, kullanırken ne zaman ne yapacağınızı düşünmemelisiniz. Bunu başarmanın da 3 yolu var;

    1. Sürücü kursu eğitimini hiç almamış olduğunuzu varsayarak, mutlaka iyi bir kurumdan kapalı alanda hakimiyet eğitimi almak, (mümkünse İstanbul'a gidin ve Honda Gelişim Merkezi'den eğitim alın). Hatta bu eğitimleri periyodik olarak tekrarlayın. Bu size müthiş bir özgüven sağlayacak.
    2. Kendi motosikletinizle mümkün olduğunca sık vakit geçirmek. Ana yola çıkıp dümdüz gitmekten bahsetmiyorum, mümkün olduğunca düşük hızda ve dar alanda kullanmaya alışın. Bu size inanılmaz tecrübe kazandıracak.
    3. Bu kazanımlarınızı kaliteli içerikte videolar, kitaplar ve motosiklet eğitimi konusunda yazılan makaleleri okuyarak geliştirin.

    Bütün bunlar yapıldıktan sonra, kendinize olan güveniniz ve 2 teker korkunuz azalacaktır. Bundan sonrası artık sizin kişisel karakterinize ve motorlu araç kullanma sitilinize kalıyor. Başlarda daha defansif kalarak, kendinizi güvende hissettiğiniz hızlarda ve tarzda sürüşler yapın. Zamanla çok daha iyi sürdüğünüzü fark edeceksiniz. Etrafta söylenenlere, verilen örneklere, sizi vazgeçirmeye yönelik telkinlere kulak tıkayın. Yoksa bu söylemler sizin tedirginliğinizi iyice arttırır.

    Burada bence asıl problem, sürücünün "ben artık oldum" demesinden sonra başlıyor. Başta tedirginliğin de verdiği defansif sürüş, yerini çok daha hızlı ve riskli sürüşlere bırakıyor. Özellikle etrafınızda sizi gaza getirecek arkadaşlarınız varsa işiniz daha zor. Kaç basıyor abii, hadi gazlayalım abii, hadi çevre yoluna çıkalım abii, vs. Ben bisiklette de grup sürüşlerini sevmezdim, motosiklette de sevmiyorum. Başlarda bu tür grup sürüşlerini hiç önermem. Mutlaka bir arıza çıkar.

    Kısaca, öncelikle kendinizi ve motosikletinizi tanıyın. Gerisi gelecektir...
    motosiklet sürmeye başladıktan 6 ay sonra ben artık oldum havalarına girmiştim defansif sürüşü bırakmıştım hiç korkmadan aralara giriyordum sonra birgün sağ şeridi boş gördüm aynama baktım gaz açarak sağ şeride girdim önümdeki kamyon da aynanda benim yaptığımı yaptı sonra refleks olarak frenle beraber kamyonla kaldırım arasındaki boşluğa girdim bi kaldırıma bi kamyona çarptım ama düşmedim o gün bugündür nereye gireceğimi nerede gaz açacağımı zor yoldan öğrendim :D

  8. #8
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı sampsonte adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet sürmeye başladıktan 6 ay sonra ben artık oldum havalarına girmiştim defansif sürüşü bırakmıştım hiç korkmadan aralara giriyordum sonra birgün sağ şeridi boş gördüm aynama baktım gaz açarak sağ şeride girdim önümdeki kamyon da aynanda benim yaptığımı yaptı sonra refleks olarak frenle beraber kamyonla kaldırım arasındaki boşluğa girdim bi kaldırıma bi kamyona çarptım ama düşmedim o gün bugündür nereye gireceğimi nerede gaz açacağımı zor yoldan öğrendim :D
    Evet, genelde zor yolu tercih ediyoruz Geçmiş olsun...

  9. #9
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Çünkü elalem g.t. Sigara içer, topraksız elektrik tesisatı çeker, yiyeceklere her türlü zararlı katkı koyar motosiklet şeytan işi diye ortada gezer. Evet tehlikelidir. Korumasız kaza sırasında direk darbeye maruzdur.

  10. #10

    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Regal Raptor 150
    Evet,motosiklet kullanmak bilhassa büyük kentlerde kullanmak, sehirlerimizin yollari ve bina yapim sekil ve bunlara uyularak yapilan trafik düzenlemesi kamu tasitlarinin her bölgede yeteri kadar ihtiyaci zor karsilamasi halkimizi alternatif ulasim araclari tedarik ederek isine gücüne ulasmanin carelerini ararken kimi araba,kii motosiklet,kimi marti türü kisa zamanli kiralik arclari kullanmaya yönlendirildiginden dolayi ülkemizde gelismis büyük sehirlerde trafigin kaos haline gelmesi kacinilmaz bir hale geldigi hepimizin görüp bildigi bir sorun olmustur,buna birde Halkimizin ve acelecilik,zamanlama ,sabirsizlik mefhumlarindan dolayi trafik icinden ciklimaz hale gelmis bulunuyor,yoksa düzgün ve uyumlu bir trafik düzenimiz,sehir ve sehircilik yapilasmamiz en az eski dogu avrupa ülkeleri ,yunanistan,balkan ülkeleri gibi olsa ne motor kullanmak, ne bisiklet kullanmak,ne araba kullanmak tedirginlik seviyelerine gelmez ve halkimiz ne motor kullanamanin,ne bisiklet kullanmanin tehlikeli oldugu kanisi ve düsüncesinde olmazlardi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)