Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Xmax 250 35.000 km'de eksantrik kırdı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Temmuz 2024
    2020 model Xmax 250 motorum 35.000 km'de eksantrik kırdı. Yeni eksantrik mili ve zinciri aldım, değiştireceğiz. 35 binde kırması çok garip geldi, çin malı motorların bile o km'de eksantrik kırdığını duymadım. Genelde şehir içi sürerim, top speede ve yüksek devirlere bile çıkarmadan sakin bir sürüş tarzım var. Eksantrik neden kırılır? Önceki sahibi mi çok hor kullanmış acaba?

    Ayrıca Yamaha bununla alakalı garanti veriyor mu bilginiz var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    görseldeki parça olduğunu düşünüyorum. benim xmax'de 70 binde kırmıştı. bu sorun kronikmiş. altta attığım videoyu 1:50 den itibaren izlersen sebebin kaynağını söylüyor arkadaş.




  3. #3

    Üyelik
    07 Temmuz 2024
    Alıntı aLoneman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    görseldeki parça olduğunu düşünüyorum. benim xmax'de 70 binde kırmıştı. bu sorun kronikmiş. altta attığım videoyu 1:50 den itibaren izlersen sebebin kaynağını söylüyor arkadaş.

    https://www.youtube.com/watch?v=6RxfwQg-ONE

    https://i.hizliresim.com/nyoxpqg.jpg
    Evet benimki de bu parçayı kırmış fakat 35 bin km çok erken geldi bana. Yamaha yardımcı olmaz diye düşünüyorum? Malının arkasında durarlar mı bilmiyorum.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Eksantrik dişlisini tutan civata gevşemiş mil boşta kalınca ileri geri oynayıp silindir kapağına çarpmış , subap kapağını açıp gevşemişmi diye eksantrik dişlisini kontrol etmek lazım demekki Xmax larda , acaba hangi modellerde yaşanıyor birde videoda bir adet civata gösteriyor , dişliyi genelde iki adet civata tutar motosikletlerde xmax da bir adet mi varmış ilginç , tek civata tam merkezde değilse dişli esnedikçe gevşememesi mucize..

  5. #5

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eksantrik dişlisini tutan civata gevşemiş mil boşta kalınca ileri geri oynayıp silindir kapağına çarpmış , subap kapağını açıp gevşemişmi diye eksantrik dişlisini kontrol etmek lazım demekki Xmax larda , acaba hangi modellerde yaşanıyor birde videoda bir adet civata gösteriyor , dişliyi genelde iki adet civata tutar motosikletlerde xmax da bir adet mi varmış ilginç , tek civata tam merkezde değilse dişli esnedikçe gevşememesi mucize..
    Abi biraz uydurma olabilir ama yuva yeri uygunsa sonradan yapılacak müdehale ile önüne geçilir mi? Mesela civatanın kafası rondelaya uygunsa ve kaliteli civata sabitleyici ile bu işin önüne geçilir diye düşünüyorum. Gönül isterde tork anahtarı ile sıkılsın ve yetsin ama olmuyormuş . Hiç sevmem bu tarz uydurma işleri ama bir civata yüzündende on binlik olmak istemez kimse .

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi biraz uydurma olabilir ama yuva yeri uygunsa sonradan yapılacak müdehale ile önüne geçilir mi? Mesela civatanın kafası rondelaya uygunsa ve kaliteli civata sabitleyici ile bu işin önüne geçilir diye düşünüyorum. Gönül isterde tork anahtarı ile sıkılsın ve yetsin ama olmuyormuş . Hiç sevmem bu tarz uydurma işleri ama bir civata yüzündende on binlik olmak istemez kimse .
    Sorunun kaynağı fabrikadaki tork anahtarıda olabilir , üretim tezgahında her civata için ayrı birer tork anahtarı bulunur , birinin kalibrasyonu bozulmuş olabilir , tabi bunların sıkma değerlerini periyodik kontrol eden bir mekanizma vardır ama biryerlerde birşeyler ters gittiyse fark edilene kadar 3-5000 blok problemli çıkabilir..

  7. #7
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Yamaha'da kronik arıza durumlarında geri çağırmalar oluyor.
    Eğer geri çağırma olduysa bedavaya tamir ederler.
    Benim ikinci el aldığım Fz6 motorun kronik TPS problemi vardı, garanti bittikten yıllar sonra bile bedavaya değiştirmişlerdi.
    Yabancı forumlardan araştırmak lazım.

  8. #8

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunun kaynağı fabrikadaki tork anahtarıda olabilir , üretim tezgahında her civata için ayrı birer tork anahtarı bulunur , birinin kalibrasyonu bozulmuş olabilir , tabi bunların sıkma değerlerini periyodik kontrol eden bir mekanizma vardır ama biryerlerde birşeyler ters gittiyse fark edilene kadar 3-5000 blok problemli çıkabilir..
    Yani abi bunu pek düşünmemiştim, yüksek ihtimalle böyle bir problemde olabilir. Ama neymiş her zaman tork anahtarıda doğru değilmiş , o civatayı havalı tabanca ile zarrrr diye sıksalar belki hiç biri olmayacaktı .

  9. #9

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    acaba hangi modellerde yaşanıyor
    benim motorda 2020 :D

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı aLoneman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorda 2020 :D
    eski iki subaplı xmax da zaten hiç duymamıştım bu problemi , sıkıntı yaşayan arkadaşlara geçmiş olsun muhakkak sibop kapağını açıp bu civatayı periyodik kontrol etmek lazım , piyanocuya yakışmadı :(

  11. #11

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski iki subaplı xmax da zaten hiç duymamıştım bu problemi , sıkıntı yaşayan arkadaşlara geçmiş olsun muhakkak sibop kapağını açıp bu civatayı periyodik kontrol etmek lazım , piyanocuya yakışmadı :(
    bende yaşayana kadar duymamıştım. neyse ki benim kırılma sonrası bloğa parça filan gitmedi. sadece üst kapak açılarak mil değişimi sonrası yola devam ettim. şuan motor 120 bin km'de.

  12. #12

    Üyelik
    07 Temmuz 2024
    Alıntı aLoneman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende yaşayana kadar duymamıştım. neyse ki benim kırılma sonrası bloğa parça filan gitmedi. sadece üst kapak açılarak mil değişimi sonrası yola devam ettim. şuan motor 120 bin km'de.
    bir daha yaşamamak için ne yaptın peki

  13. #13

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Alıntı fettahyildiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir daha yaşamamak için ne yaptın peki
    valla hiçbir şey yapmadım. arkadaşın dediği gibi belirli km'lerde üst kapak açılıp vidanın durumu kontrol edilmeli ama, usta torksuz sıktığından daha sağlam tutuyordur düşüncesiyle kafaya takmadan devam ediyorum.

    sürekli kırılacakmış korkusu yaşarsak motoru süremeyiz zaten. olacağı varsa da olur.

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Kısaca baktım ama ABD/UK'de böyle bir recall bulamadım, orada yoksa burada hiç yoktur. 2019 ve sonrası 250 ve 300'lerde bu problemden bahsediliyor.
    Sayı onbinleri bulmamışsa recall yayınlamamışlardır.

  15. #15

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Muhtemelen üst kapaktaki m6 civata gevşediğinden dolayı olmuştur. 2018-2023 kasalarda çıkabilmekte bu sorun. Herkesin kontrol ettirmesinde fayda var.

  16. #16

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısaca baktım ama ABD/UK'de böyle bir recall bulamadım, orada yoksa burada hiç yoktur. 2019 ve sonrası 250 ve 300'lerde bu problemden bahsediliyor.
    Sayı onbinleri bulmamışsa recall yayınlamamışlardır.
    recall yapmalarına gerek yok bizim için geri bildirimde yapsalar olur.

  17. #17

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    recall yapmalarına gerek yok bizim için geri bildirimde yapsalar olur.
    Recall'ın manası geri bildirim olsaymış doğruydu, ama değil...

    Recall'ın Türkçesi "Ürün gerçi çağırma" olabilir. Ama recall demek ve yazmak yerine 3 kelimelik bir cümle kullanmak hiç pratik değil maalesef. Yazıp geçiyoruz...
    espresso bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    recall yapmalarına gerek yok bizim için geri bildirimde yapsalar olur.
    I can post messages entirely in English, would that suit you better?
    youtube.com/@bisuruyorum

  19. #19

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Recall'ın manası geri bildirim olsaymış doğruydu, ama değil...

    Recall'ın Türkçesi "Ürün gerçi çağırma" olabilir. Ama recall demek ve yazmak yerine 3 kelimelik bir cümle kullanmak hiç pratik değil maalesef. Yazıp geçiyoruz...
    Ha geri çağırma, ha ileri itme hiç fak etmez araya İngilizce kelime sokuşturmak moda, entellik oldu ya ona dokundurma yapıyorum.

    Sende her zaman ki gibi anlamadan zart diye atlıyorsun, mal bulmuş mağribi gibi hesapta açığımı yakaladın ya

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    İngilizce "recall" kelimesinin Türkçe tam karşılığı "Hafız biz bu motoru kusurlu ürettik, aylar sonra bu hatayı fark edip o sıkıntılı yeri ücretsiz değiştiriyoruz. Sen bir ara servise uğra hele çayımızı iç, uğramazsan gelmişini geçmişini şey ederim"
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler