Xmax 250 35.000 km'de eksantrik kırdı
Reklamlar
-
2020 model Xmax 250 motorum 35.000 km'de eksantrik kırdı. Yeni eksantrik mili ve zinciri aldım, değiştireceğiz. 35 binde kırması çok garip geldi, çin malı motorların bile o km'de eksantrik kırdığını duymadım. Genelde şehir içi sürerim, top speede ve yüksek devirlere bile çıkarmadan sakin bir sürüş tarzım var. Eksantrik neden kırılır? Önceki sahibi mi çok hor kullanmış acaba?
Ayrıca Yamaha bununla alakalı garanti veriyor mu bilginiz var mı?
Reklamlar
-
görseldeki parça olduğunu düşünüyorum. benim xmax'de 70 binde kırmıştı. bu sorun kronikmiş. altta attığım videoyu 1:50 den itibaren izlersen sebebin kaynağını söylüyor arkadaş.
-
aLoneman adlı üyeden alıntı
Evet benimki de bu parçayı kırmış fakat 35 bin km çok erken geldi bana. Yamaha yardımcı olmaz diye düşünüyorum? Malının arkasında durarlar mı bilmiyorum.
-
Eksantrik dişlisini tutan civata gevşemiş mil boşta kalınca ileri geri oynayıp silindir kapağına çarpmış , subap kapağını açıp gevşemişmi diye eksantrik dişlisini kontrol etmek lazım demekki Xmax larda , acaba hangi modellerde yaşanıyor birde videoda bir adet civata gösteriyor , dişliyi genelde iki adet civata tutar motosikletlerde xmax da bir adet mi varmış ilginç , tek civata tam merkezde değilse dişli esnedikçe gevşememesi mucize..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Eksantrik dişlisini tutan civata gevşemiş mil boşta kalınca ileri geri oynayıp silindir kapağına çarpmış , subap kapağını açıp gevşemişmi diye eksantrik dişlisini kontrol etmek lazım demekki Xmax larda , acaba hangi modellerde yaşanıyor birde videoda bir adet civata gösteriyor , dişliyi genelde iki adet civata tutar motosikletlerde xmax da bir adet mi varmış ilginç , tek civata tam merkezde değilse dişli esnedikçe gevşememesi mucize..
Abi biraz uydurma olabilir ama yuva yeri uygunsa sonradan yapılacak müdehale ile önüne geçilir mi? Mesela civatanın kafası rondelaya uygunsa ve kaliteli civata sabitleyici ile bu işin önüne geçilir diye düşünüyorum. Gönül isterde tork anahtarı ile sıkılsın ve yetsin ama olmuyormuş . Hiç sevmem bu tarz uydurma işleri ama bir civata yüzündende on binlik olmak istemez kimse .
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi biraz uydurma olabilir ama yuva yeri uygunsa sonradan yapılacak müdehale ile önüne geçilir mi? Mesela civatanın kafası rondelaya uygunsa ve kaliteli civata sabitleyici ile bu işin önüne geçilir diye düşünüyorum. Gönül isterde tork anahtarı ile sıkılsın ve yetsin ama olmuyormuş
. Hiç sevmem bu tarz uydurma işleri ama bir civata yüzündende on binlik olmak istemez kimse
.
Sorunun kaynağı fabrikadaki tork anahtarıda olabilir , üretim tezgahında her civata için ayrı birer tork anahtarı bulunur , birinin kalibrasyonu bozulmuş olabilir , tabi bunların sıkma değerlerini periyodik kontrol eden bir mekanizma vardır ama biryerlerde birşeyler ters gittiyse fark edilene kadar 3-5000 blok problemli çıkabilir..
-
Yamaha'da kronik arıza durumlarında geri çağırmalar oluyor.
Eğer geri çağırma olduysa bedavaya tamir ederler.
Benim ikinci el aldığım Fz6 motorun kronik TPS problemi vardı, garanti bittikten yıllar sonra bile bedavaya değiştirmişlerdi.
Yabancı forumlardan araştırmak lazım.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Sorunun kaynağı fabrikadaki tork anahtarıda olabilir , üretim tezgahında her civata için ayrı birer tork anahtarı bulunur , birinin kalibrasyonu bozulmuş olabilir , tabi bunların sıkma değerlerini periyodik kontrol eden bir mekanizma vardır ama biryerlerde birşeyler ters gittiyse fark edilene kadar 3-5000 blok problemli çıkabilir..
Yani abi bunu pek düşünmemiştim, yüksek ihtimalle böyle bir problemde olabilir. Ama neymiş her zaman tork anahtarıda doğru değilmiş , o civatayı havalı tabanca ile zarrrr diye sıksalar belki hiç biri olmayacaktı .
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
acaba hangi modellerde yaşanıyor
benim motorda 2020 :D
-
17 Aralık 2024, 22:48
#10
aLoneman adlı üyeden alıntı
benim motorda 2020 :D
eski iki subaplı xmax da zaten hiç duymamıştım bu problemi , sıkıntı yaşayan arkadaşlara geçmiş olsun muhakkak sibop kapağını açıp bu civatayı periyodik kontrol etmek lazım , piyanocuya yakışmadı :(
-
17 Aralık 2024, 23:19
#11
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
eski iki subaplı xmax da zaten hiç duymamıştım bu problemi , sıkıntı yaşayan arkadaşlara geçmiş olsun muhakkak sibop kapağını açıp bu civatayı periyodik kontrol etmek lazım , piyanocuya yakışmadı :(
bende yaşayana kadar duymamıştım. neyse ki benim kırılma sonrası bloğa parça filan gitmedi. sadece üst kapak açılarak mil değişimi sonrası yola devam ettim. şuan motor 120 bin km'de.
-
17 Aralık 2024, 23:39
#12
aLoneman adlı üyeden alıntı
bende yaşayana kadar duymamıştım. neyse ki benim kırılma sonrası bloğa parça filan gitmedi. sadece üst kapak açılarak mil değişimi sonrası yola devam ettim. şuan motor 120 bin km'de.
bir daha yaşamamak için ne yaptın peki
-
17 Aralık 2024, 23:47
#13
fettahyildiz adlı üyeden alıntı
bir daha yaşamamak için ne yaptın peki
valla hiçbir şey yapmadım. arkadaşın dediği gibi belirli km'lerde üst kapak açılıp vidanın durumu kontrol edilmeli ama, usta torksuz sıktığından daha sağlam tutuyordur düşüncesiyle kafaya takmadan devam ediyorum.
sürekli kırılacakmış korkusu yaşarsak motoru süremeyiz zaten. olacağı varsa da olur.
-
18 Aralık 2024, 10:37
#14
Kısaca baktım ama ABD/UK'de böyle bir recall bulamadım, orada yoksa burada hiç yoktur. 2019 ve sonrası 250 ve 300'lerde bu problemden bahsediliyor.
Sayı onbinleri bulmamışsa recall yayınlamamışlardır.
-
18 Aralık 2024, 12:31
#15
Muhtemelen üst kapaktaki m6 civata gevşediğinden dolayı olmuştur. 2018-2023 kasalarda çıkabilmekte bu sorun. Herkesin kontrol ettirmesinde fayda var.
-
18 Aralık 2024, 13:46
#16
killingroad adlı üyeden alıntı
Kısaca baktım ama ABD/UK'de böyle bir recall bulamadım, orada yoksa burada hiç yoktur. 2019 ve sonrası 250 ve 300'lerde bu problemden bahsediliyor.
Sayı onbinleri bulmamışsa recall yayınlamamışlardır.
recall yapmalarına gerek yok bizim için geri bildirimde yapsalar olur.
-
18 Aralık 2024, 14:09
#17
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
recall yapmalarına gerek yok bizim için geri bildirimde yapsalar olur.
Recall'ın manası geri bildirim olsaymış doğruydu, ama değil...
Recall'ın Türkçesi "Ürün gerçi çağırma" olabilir. Ama recall demek ve yazmak yerine 3 kelimelik bir cümle kullanmak hiç pratik değil maalesef. Yazıp geçiyoruz...
-
18 Aralık 2024, 14:46
#18
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
recall yapmalarına gerek yok bizim için geri bildirimde yapsalar olur.
I can post messages entirely in English, would that suit you better?
-
18 Aralık 2024, 18:40
#19
Cyan adlı üyeden alıntı
Recall'ın manası geri bildirim olsaymış doğruydu, ama değil...
Recall'ın Türkçesi "Ürün gerçi çağırma" olabilir. Ama recall demek ve yazmak yerine 3 kelimelik bir cümle kullanmak hiç pratik değil maalesef. Yazıp geçiyoruz...
Ha geri çağırma, ha ileri itme hiç fak etmez araya İngilizce kelime sokuşturmak moda, entellik oldu ya ona dokundurma yapıyorum.
Sende her zaman ki gibi anlamadan zart diye atlıyorsun, mal bulmuş mağribi gibi hesapta açığımı yakaladın ya
-
18 Aralık 2024, 19:08
#20
İngilizce "recall" kelimesinin Türkçe tam karşılığı "Hafız biz bu motoru kusurlu ürettik, aylar sonra bu hatayı fark edip o sıkıntılı yeri ücretsiz değiştiriyoruz. Sen bir ara servise uğra hele çayımızı iç, uğramazsan gelmişini geçmişini şey ederim"
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler