doğru olanı yapıyorsun ekipmanların 5 yıl ömrü var 5 yıl içinde ohooo kaç tane motor değiştirirsin
doğru olanı yapıyorsun ekipmanların 5 yıl ömrü var 5 yıl içinde ohooo kaç tane motor değiştirirsin
Özellikle scooter istemiyorum diyen bir kişiye neden zorla scooter önerilir anlamıyorum. Zaten scooter kullanmış. Parça bekleme her motorda var şu an için ama ben bazı gruplarda parça sorunu yaşayan dominar sahibine rastlamadım. Vardır olabilir iddiam yok. Gönül ister heskes japon alsın ama olmuyor işte.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Dostum maalesef katılmıyorum. Şöyle açıklayım. Acemlik zamanlarım. Forza 300 scooter kullanıyorum. Kafamda seninle aynı düşünce vardı. Yan yatarsam bacaklarımı kaldırır, en azından ayağım motorun altında kalmaz. Depolu motorda hiç şansım yok, scooter da az da olsa şansım var.
Scooter ile ilk yan yattığımda bu düşüncem değişti. Ayağımı toparlama şansım olmadı. Hem de 10-15 km hızda bile. Forza 300 ün altında kaldı ayağım. Çevreden de yardımcı olmayınca kimse 5 dk falan öyle yattım yerde.
Depolu motorla da düştüm. Her düşüşümde motor bir tarafa ben bir tarafa gittim. Hiç ayağım altta kalmadı.
Bunu genelleyemeyiz tabiki. Fakat scooter veya depolu motorda ayağın altta kalacaksa kalıyor. Diyelim scooter' ın bu konu da avantajı var, yüzde yüz haklısın. Hiç olmasın da yılda bir defa da düşüyorsun diyelim. Scooterla ayağın altta kalmama avantajına karşı;depolu motora göre scooter 'ın viraj performansı, tekerlek çapı, vitesi yüksek devirde olacak şekilde ayarlayamaman, depoyu sıkmadığından yavaş sürüş veya diğer denge problemlerini depolu motora göre daha fazla yaşaman vb bir çok dezavantajı bulunmakta.
Tabiki kişisel tercih ve yaşanmışlıkla alakalı bir durum. Herkesin düşüncesine saygım var. Tekerinize taş değmesin.
Ekipmana öncelik vermek Güzel bir düşünce yapısı kafa daha önemli
tabi ki, ama motor alırkende bence pulsara bulaşma derim,ben düşük km
rs200 alıp iki kere binmeden satmış insanım,senin yerinde olsam kredi vs
bir şekilde alırım çünkü enflasyon alım gücü düşüyor,ben babamın desteğiyle
birikmiş 3 kuruşumla beraber 3 ay önce çantasız forza aldım 248 bin tlye şuan
3 ayda 20 bin tl fiyatı arttı,şuan çantasız 267 bin küsür tl,Alacağın çürük hintli
motorun derdide kafanı kırmaz ama kafanda saç cebinde para bırakmaz,sadece tavsiyedir
hakkında hayırlısı, forza 250 gerçekten çok iyi bir motor ben kullanıcısı olarak eski modellerini bilemem
ama ben düz yolda hiç zorlanmadan 160 hıza çıkıyorum,hiç zorlamadan 0-100 'e çıkar
gibi 160'a öyle çıkıyorum
Çok kafa yorulmuş ama sürüşün üstüne değil de boş zamanlarda yorulmuş olabilir mi?
Motosikleti depodan tutabilmek hakimiyetin hem kendisini hem de hissiyatını artırır. Bu ölene kadar depoya sarılarak gitmek demek değil, depoyu tutmak da öyle bir şey değil, o yüzden dedim sürüşün hissi üstüne değil de kağıt üzerinde mi kafa yoruldu diye.
İsteyen istediğini sevebilir binebilir, scooterların su dökülmez avantajlarına da kimse itiraz etmez. Ama çizdiğin resimdeki gibi bir durum yok.
toplasam 220 bin km kadar tecrübem vardır. Az yada Çok. Hakimiyet dediğiniz şey ben o peglere basacağım. Totomu selede istediğim yere koyacağım. Hangi tarafa yatıracak isem tersi bacağımı depoya basacağım. Motoru kaldırırken ağırlığı diğer tarafa basıp minicik kontra.(rc390 ile ülkü park ve istanbul parkta ileri sürü eğitiminde gerçek anlamda viraja yatmayı öğrandim). Skuter eyvallah rahat konforlu falan o yüzden söylemiştik.
Maxiscooter hoş bir şey değil, hımbıl adam işi. Sürücü dediğin debriyaja da vitese de çat çut basacak.
Madem yenge de size artçı olacak o zaman tek önemsediğimiz şey toto konforu olmasın, daha tatliş bir motor alın. Ne o öyle çocuk gibi otomatik vites, osursan 140'a anca çıkan enli boylu gemi gibi motor almak? Sele altı bagaj bu kadar mı önemli? O Xmax ve Forzaların hepsi 600'lük 4 silindir SS'lerden daha iri, ayı gibi ebatlı motorlar.
Hele böyle anlamsız sis farları ve anahtarsız çalıştırma gibi denyolukları görünce "Rabbim sana geldim" diyesim geliyor. Topcase de fecaat bir şey ama yapacak bir şey yok, en yakın arkadaşlarımda alışkanlık oldu.
xmax'da topcase ihtiyacı duymamıştım ama vstrom gibi bir motorda topcase olmasa o kadar ıvır zıvırı nasıl taşıycam? Yine iyi yan çantaları takmıyorum her zaman, bmw alınca yan çanta ile gezme güncellemesi o zaman geliyormuş. Yağmurluk takımı, şarjlı pompa, bir iki tane kancalı lastik, yarım litre pet şişe su, küçük el feneri, kafaya takılan fenerlerden, 5-10 tane kablo cırtı, katlanıp minicik olan bez torbalardan bir tane, bu kadar ıvır zıvır taşımaya alışmışım. Bir yerde parkedince cüzdan niyetine kullandığım küçük çantamı için koyduğum depo üstü çantayı ve kaskı arka çantaya koyup kilitliyorum, kask elimde kalmamış oluyor hem.
Motora dev sele altı olan maxi scooter ile başlayınca ıvır zıvır çok oluyor alışkanlıktan. bendeki arka çanta da xmax sele altı bagajını aratmıyor.
Amx haklısın, xmax gibi maxi scooter da olsalar scooterların işi gezmek değil şehir içinde işe gidip gelme motoru onlar, gezilir mi, tabi ki gezilir ama toprak yol ya da mıcır yol görünce geri dönüp başka yola girilir. Tabi şehir içinde işe gidip gelirken yağmura yakalanınca botların bile ıslanmaması gibi konforu da var scooterların.
Ya aga güldürdün he maxiscooter kullanıyoruz diye hımbıl yaptın bizi :D
aga sürücü dediğin motosiklette teknolojik aramaz gerisi hikaye,mesela
şimdi ki viteslilerin bir çoğu özellikle fakir çinli modellerin dışı süslü
dijital ekran gösterge falan koyuyorlar vitesli ama motosiklet ruhuyla alakası yok,
motosiklette göstergede gazı açtıkça o ibrenin oynaması şart,bak anahtar olayına katılıyorum
anahtar bi motorun sahibinin motorla arasındaki özeldir,anahtarı sokup kontağı çevirirsin
motora takarken zakk diye çıkarırken zınkkk diye o ince sesi hissetmen bile motora
senden başka kimsenin yetkisi olmadığını motorun sahibi olduğunu hissettirir,ama anahtarsız çalışmada
anahtarı cebinden bile çıkarmadan sanki çamaşır makinesi çalıştırır gibi çalıştırıyorsun
bende ki forzada sadece kumanda var basıp bağlantıyı açıp kapıyorsun,şöyle motoru benzinlikte yakıt alırken bırakıp arkanı dönsen benzinci üzerine atlayıp çalıştırabilir,o fırsat var yani verirsen,ama anahtarı çektinmi olay biter düz kontak yapılmadığı hariç. lakin maxiscooter candır,çok heyecanlı hevesli adam biner vitesliye
rahatını düşünen japon marka sağlam bir maxiscooter'a biner, eğer durumum ilerde elverirse forza 750 ye binmek isterim
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:13 ----------
aynen aga sanada gider aslında bi tmax 560,forza 750 veya daha kilolu
bi manyak istiyorsan burgman falan ama burgman birinci motosikletin olamaz
heryerde kullanamazsın onu, amaaaa bi tmax veya forzalardan birini alsan
dersinli bindiğim vitesli 650 likle boşa vakit harcamışım dersin :D :D :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:17 ----------
tommy abimize birşeyler yaparsın yabancı değilse tommy büyük konuştu
maxi scooterla bi fotoğrafını almak isteriz :D :D
Bir köfte ısmarlayayım, barışırız
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------
Bakma biz işin gırgırındayız, her türlü 2 teker bizdendir, bizimdir, bizim gibidir. 2015'te ehliyet alma öncesi hedefim Pcx almaktı ama eğitim esnasında vitesli motor çok daha hoşuma gittiği için vitesli motorla yeniden başlangıç yapıp bu günlere geldik.
abi bende ilk başta scooter ile başladım çoğu kişinin önerisi üzerine. Bagajın olur, vites debriyaj derdin olmaz bisiklet gibi kullanırsın dediler :D fakat ehliyeti alırken vitesli motor kullandım ve çok hoşuma gitti. Sürüşü scooterdan daha rahat geldi açıkçası bacağınla depoyu kavramak, viraj veya dönüşlerde daha rahat dönmek gibi. Belkide vitesli motor, motor olduğunu belli ettiği için bu kadar hoşuma gitmiştir. Debriyaja basıp ara gaz vermek o sesi duymak, vites atmak bana daha zevkli geldi. Konforu çok önemli değil benim için açıkçası ayağımızı yerden kessin yeter zaten işe gidip gelicez :D
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)