Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Akünün bitmemesi için ne yapabilirim

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Temmuz 2024
    Soğuktan motoru Uzun süre kullanmadığım zamanlar oluyor akünün şarjının bitmemesi için ne yapabilirim? aküyü söküp eve çıkarsam olurmu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Haftada bir motosikletini çalıştırabilirsin. Aküyü sökersen, geri montajıı yapmadan önce şarj gerekebilir.
    sampsonte bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Şehir
    Manisa/Yunusemre
    Alıntı Efe5588 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soğuktan motoru Uzun süre kullanmadığım zamanlar oluyor akünün şarjının bitmemesi için ne yapabilirim? aküyü söküp eve çıkarsam olurmu
    Eksi kutbunu sök veya haftada 1-2 kez marş bas.

  4. #4

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Marş basıp olduğu yerde 10-15 dakika çalıştırmak vereceğiniz en büyük zararlardan, bunun yerine aküyü sökün ayda 1 şarj ettirin yeterlidir.
    espresso ve maktama bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Şehir
    Manisa/Yunusemre
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marş basıp olduğu yerde 10-15 dakika çalıştırmak vereceğiniz en büyük zararlardan, bunun yerine aküyü sökün ayda 1 şarj ettirin yeterlidir.
    Evet fazla rölantide sıkıntı çıkartabiliyor onu da hesaba katmak lazım.

  6. #6
    sampsonte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2024
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    CFMOTO 250SR, HONDA Dio
    haftada bi ekmek almaya gidin
    dundanbiri bunu beğendi.

  7. #7
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Kış gelince, en popüler konular akü ile ilgili oluyor haliyle...

    Aküyü korumak adına birkaç yöntem var.

    1. Motosikletiniz kapalı ve sıcak bir ortamda ise aküyü tamamen söküp eve çıkarmanıza gerek yok. Sadece (-) kutup başını ayırın yeter.
    2. Motosikletinizi kullanmadığınız durumda dış ortamda bekletiyorsanız, aküyü tamamen söküp, ev ortamına almakta yarar var.
    3. Aküyü motosikletten sökmeyecekseniz, belirli aralıklarla (15 günü geçmemeye özen gösterin) motosikleti en azından 10-15 km kullanmanız gerekecektir. Olduğu yerde motosikleti rölantide çalıştırmak işe yaramaz. Alternatörün işlevini yerine getirmesi için, hareket gücünü (kinetik enerji) kullanmanız gerekir. Çünkü alternatörler kinetik enerjiyi, elektrik enerjisine (alternatif akım) dönüştürmek için tasarlanan mekanizmalardır. Tabii burada akünüzün durumu, kaç yıllık olduğu, bakım durumu vs. önemlidir.
    4. En sağlıklısı, basit de olsa, saatte maksimum 1A ile şarj sağlayan bir şarj cihazı edinmektir. Motosikletiniz kapalı bir ortamda ve elektrik prizi var ise, aküyü sökmeden de şarj edersiniz (burada dikkat edilecek ciddi noktalar var ama). Yok eğer açık alanda ve elektrik sağlayamayacağınız bir yerde ise, aküyü söküp evde şarj edersiniz. Bulabilirseniz, bir multimetre ile akü voltajını ölçersiniz. 12 V civarına düşüyorsa şarja bağlarsınız. Bazı motosikletlerde zaten ekranda akü voltajı da gösterilir. Bu durumda motoru çalıştırmadan, sadece kontağı çevirerek akü voltajını kontrol edersiniz.

    Burada dikkatlerden kaçan bir konuyu da açıklığa kavuşturalım;

    Aküyü ister motosikletten tamamen sökün, isterseniz de sadece (-) kutup başını sökün, bu aküyü belli aralıklarla şarj etmediğiniz sürece, akü ömrü kısalacak, performansı düşecektir. Kurşun asit akülerin çalışma prensibi gereği, belli aralıklarla şarj/deşarj döngüsü olmaz ise, içerisindeki sülfürik asit, pozitif elektrotta bulunan kurşun dioksit (PbO2) ile etkileşime giremeyeceği için, kurşun sülfat akü plakaları üzerinde birikir ve akünün yeniden şarj edilmesini zorlaştırır. Bu sülfatlaşma belli bir dereceyi geçerse, akünüz artık yeniden şarj kabiliyetini kaybeder. Dolayısı ile aküyü kullanmadan bekletmek, belli bir süre sonra akü ömrünün bitmesine neden olur. Zaten bu yüzden sıfır akü dahi alsak, yeni tarihli olmasına özen gösteriyoruz.
    jonvolkan, espresso, selsa ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #8

    Üyelik
    13 Temmuz 2024
    yani hocam kısaca motoru Max 15 gün aralıklar ile kullanın diyorsunuz
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı Efe5588 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani hocam kısaca motoru Max 15 gün aralıklar ile kullanın diyorsunuz
    Kısaca, öyle evet

    Ancak şunu da unutmayın. Eğer akünüz ömrünü tamamlamaya yakın ise, 15 gün aralıklarla kısa mesafelerde sürmek de bir süre sonra yetmeyecektir. Bunu ekstra şarj ile desteklemeniz gerekir. Yoksa 15 gün sonra kontağı çevirdiğinizde bir bakarsınız, tık yok...
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    12 volt akü şarj cihazı al fiyatları 500 tl den başlıyor hatta evde herhangi bir cihazın 12 volt sarj adaptörü varsa onuda kullanabilirsin ama takıp bırakma , 10-15 günde bir tak 3-4 saat sonra çıkar..
    espresso bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Akü 12v ile değil 14.4v ile şarj olur ustam 12v ile doldurduğunuz akü marş esnasında 7-8 voltlara kadar düşerek marşı çeviremez. Motor üzerindeki konjektorde aküyü 14.4V ile şarj eder
    Punctum bunu beğendi.

  12. #12
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12 volt akü şarj cihazı al fiyatları 500 tl den başlıyor hatta evde herhangi bir cihazın 12 volt sarj adaptörü varsa onuda kullanabilirsin ama takıp bırakma , 10-15 günde bir tak 3-4 saat sonra çıkar..
    Sıradan 12 Volt şarj adaptörleri ile 12 Voltluk aküler şarj olmaz. Yapılsa da doğru bir işlem olmaz. Öncelikle 12V'luk aküler şarj edilirken 14.1-14.4 aralığında sabit bir voltaj değeri talep ederler. Ayrıca evdeki sıradan 12 V'luk adaptörün çektiği akım değeri de önemlidir. Aküler ideal olarak şarj kapasitelerinin yaklaşık 1/10'u kadar bir akımla şarj edildiklerinden ve motosikletler genellikle max 10 Ah değerinde akülerle donatıldığından, motosiklet için kullanılacak şarj cihazlarının 1 saatte uygulayacağı akım miktarı da max 1 A olmalıdır. Ha, daha yüksek akıma sahip şarj cihazları da kullanılabilir ama bu hem aküye zarar verir, hem de verimli bir şarj olmaz. Yüksek voltaj ve yüksek akım değerine sahip sıradan bir adaptör kullanılması zorunlu ise de, bunun için mutlaka sabit voltaj ve sabit akım sağlayan bir "voltaj regülatörü" kullanılması gerekir. Eskiden evlerimizde siyah beyaz tüplü televizyonlar kullanırken, elektrik akımı şimdiki gibi düzenli olmadığından, bağladığımız kocaman voltaj regülatörleri vardı. Yaşı yetenler hatırlar. Onun daha gelişmişi gibi düşünün.

    Ayrıca evdeki sıradan 12V'luk adaptörü kullanırken (+) ve (-) uçları da doğru ayırmak gerekir. Ayrıca bu tip adaptörler akünün ne zaman dolduğunu anlamadıklarından, şarj tamamlandığında akımı kesme özellikleri de yoktur. Bu da ayrı bir sakıncadır. Ayrıca akü için özel üretilmiş şarj cihazları, 2-9 aşamalı şarj döngüsü yaparlar. Piyasada en çok 3 aşamalı olanlar vardır. Bunlar sabit akım/toplu şarj, sabit voltaj/absorpsiyon şarjı ve sabit voltaj/yavaş yüzer şarj aşamalarıdır. Kısaca elektronik voltaj kontrollü, microçipli cihazlardır. Kısaca sabit voltaj, sabit akım veren güç kaynağı olmalıdır. Evdeki sıradan 12 Voltluk adaptörün bu tip özellikleri yoktur.

    Ezcümle, motosikletinize ciddi paralar vererek aldığınız akünüzü bir zahmet paraya kıyıp, en azından orta kalitede ve akü şarjı için özel olarak üretilmiş bir şarj cihazı ile şarj ediniz. Elektrik işi şakaya ve cimriliğe gelmez
    Beto87 bunu beğendi.

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıradan 12 Volt şarj adaptörleri ile 12 Voltluk aküler şarj olmaz. Yapılsa da doğru bir işlem olmaz. Öncelikle 12V'luk aküler şarj edilirken 14.1-14.4 aralığında sabit bir voltaj değeri talep ederler. Ayrıca evdeki sıradan 12 V'luk adaptörün çektiği akım değeri de önemlidir. Aküler ideal olarak şarj kapasitelerinin yaklaşık 1/10'u kadar bir akımla şarj edildiklerinden ve motosikletler genellikle max 10 Ah değerinde akülerle donatıldığından, motosiklet için kullanılacak şarj cihazlarının 1 saatte uygulayacağı akım miktarı da max 1 A olmalıdır. Ha, daha yüksek akıma sahip şarj cihazları da kullanılabilir ama bu hem aküye zarar verir, hem de verimli bir şarj olmaz. Yüksek voltaj ve yüksek akım değerine sahip sıradan bir adaptör kullanılması zorunlu ise de, bunun için mutlaka sabit voltaj ve sabit akım sağlayan bir "voltaj regülatörü" kullanılması gerekir. Eskiden evlerimizde siyah beyaz tüplü televizyonlar kullanırken, elektrik akımı şimdiki gibi düzenli olmadığından, bağladığımız kocaman voltaj regülatörleri vardı. Yaşı yetenler hatırlar. Onun daha gelişmişi gibi düşünün.

    Ayrıca evdeki sıradan 12V'luk adaptörü kullanırken (+) ve (-) uçları da doğru ayırmak gerekir. Ayrıca bu tip adaptörler akünün ne zaman dolduğunu anlamadıklarından, şarj tamamlandığında akımı kesme özellikleri de yoktur. Bu da ayrı bir sakıncadır. Ayrıca akü için özel üretilmiş şarj cihazları, 2-9 aşamalı şarj döngüsü yaparlar. Piyasada en çok 3 aşamalı olanlar vardır. Bunlar sabit akım/toplu şarj, sabit voltaj/absorpsiyon şarjı ve sabit voltaj/yavaş yüzer şarj aşamalarıdır. Kısaca elektronik voltaj kontrollü, microçipli cihazlardır. Kısaca sabit voltaj, sabit akım veren güç kaynağı olmalıdır. Evdeki sıradan 12 Voltluk adaptörün bu tip özellikleri yoktur.

    Ezcümle, motosikletinize ciddi paralar vererek aldığınız akünüzü bir zahmet paraya kıyıp, en azından orta kalitede ve akü şarjı için özel olarak üretilmiş bir şarj cihazı ile şarj ediniz. Elektrik işi şakaya ve cimriliğe gelmez
    Yazdığım şekilde gayet güzel şarj eder yeterki 12 volt olsun..

  14. #14
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdığım şekilde gayet güzel şarj eder yeterki 12 volt olsun..
    Yanlış bilgi veriyorsunuz ama siz bilirsiniz. Daha doğrusu, aküsünü şarj edecekler bilir. Ben doğrusunu yazdım. İsteyen istediği gibi yapsın...

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilgi veriyorsunuz ama siz bilirsiniz. Daha doğrusu, aküsünü şarj edecekler bilir. Ben doğrusunu yazdım. İsteyen istediği gibi yapsın...
    Yıllardır her iki cihazıda kullanıyorum , eğer akü tamamen bitmişse akü şarj cihazları ölçüm yapamadığı için sarja başlamaz , bende akülü vidalama var şarj cihazına soket ekledim canı çıkmış aküyü dolduruyor sorun yok..tek sorun bunu takıp bırakmayacaksın diğeri gibi otomatik akım kesmez aküyü kaynatır , 3-4 saat sonra fişini çekeceksin ilk mesajda da yazdım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------

    Alıntı EMRE_R19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü 12v ile değil 14.4v ile şarj olur ustam 12v ile doldurduğunuz akü marş esnasında 7-8 voltlara kadar düşerek marşı çeviremez. Motor üzerindeki konjektorde aküyü 14.4V ile şarj eder
    senin dediğin olay iki üç gözü gitmiş aküde olur , altı gözü sağlam 12 volt bas marşa anlık en az 10 volt olur volant dönerken saliseler içinde 12 ye yükselir , AGM aküler 16 voltla bile şarj edilir ama şarj bitince 12 küsürlere gelir marş basar , evde duran aküyü 14 volta kadar yükseltmeye gerek yok zaten akü sarj cihazlarıda 0,1 amperle 12 küsürlerde sürekli tampon sarj yapar..

  16. #16
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Ben uzun zaman önce aldığım ev adaptörü görünümünde ama akü için yapılmış, klipsleri falan olan akü şarj cihazını kullanıyorum. Üzerinde bir ışık var sönünce dolduğunu anlıyorsun. Dolduruyor mu evet ama çok uzun sürüyor doldurması. Ne var ki benim gibi AKU kurtarayım derken bir de ECU almak zorunda kalmayın. Akü yuvaya öyle mi giriyordu böyle mi giriyordu diye elimde bakarken zıt kutuplar deydi; ECU pert. Yenisini almak gerekti. Ben yaptım siz yapmayın.

    Bu arada ara ara rölantide çalıştırmak hem akünün marş ömrünü yiyecek, hem de şarj yeterli etmediği için başlangıçtan daha düşük voltajlara neden olacaktır akünüzde. Kısaca uzatmak yerine daha da kısaltacaktır. Kesinlikle önermem.

  17. #17
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıllardır her iki cihazıda kullanıyorum , eğer akü tamamen bitmişse akü şarj cihazları ölçüm yapamadığı için sarja başlamaz , bende akülü vidalama var şarj cihazına soket ekledim canı çıkmış aküyü dolduruyor sorun yok..tek sorun bunu takıp bırakmayacaksın diğeri gibi otomatik akım kesmez aküyü kaynatır , 3-4 saat sonra fişini çekeceksin ilk mesajda da yazdım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------



    senin dediğin olay iki üç gözü gitmiş aküde olur , altı gözü sağlam 12 volt bas marşa anlık en az 10 volt olur volant dönerken saliseler içinde 12 ye yükselir , AGM aküler 16 voltla bile şarj edilir ama şarj bitince 12 küsürlere gelir marş basar , evde duran aküyü 14 volta kadar yükseltmeye gerek yok zaten akü sarj cihazlarıda 0,1 amperle 12 küsürlerde sürekli tampon sarj yapar..
    Bitmek üzere olan aküyü canlandırmakta kullanılabilir fakat ben de akü şarj cihazı almadan önce 12v adaptör ile şarj ediyordum ama asla aküyü tam doldurduğunu görmedim. 6 saat şarj ettikten sonra bağlantıyı kesiyordum ve akü şarj cihazı ile şarj ettiğim zamanki gibi canlı bir şekilde marş basamıyordu motor. Sağlıklı bir akünün voltajının en az 12.8v olması gerektiği için tam dolum yapamaz 12v'luk adaptör.

  18. #18
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Alıntı 4strings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben uzun zaman önce aldığım ev adaptörü görünümünde ama akü için yapılmış, klipsleri falan olan akü şarj cihazını kullanıyorum. Üzerinde bir ışık var sönünce dolduğunu anlıyorsun. Dolduruyor mu evet ama çok uzun sürüyor doldurması. Ne var ki benim gibi AKU kurtarayım derken bir de ECU almak zorunda kalmayın. Akü yuvaya öyle mi giriyordu böyle mi giriyordu diye elimde bakarken zıt kutuplar deydi; ECU pert. Yenisini almak gerekti. Ben yaptım siz yapmayın.

    Bu arada ara ara rölantide çalıştırmak hem akünün marş ömrünü yiyecek, hem de şarj yeterli etmediği için başlangıçtan daha düşük voltajlara neden olacaktır akünüzde. Kısaca uzatmak yerine daha da kısaltacaktır. Kesinlikle önermem.
    Kusura kalmayın bir şey soracağım. Renk körlüğü mü var sizde?
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  19. #19
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kusura kalmayın bir şey soracağım. Renk körlüğü mü var sizde?
    Yok. Akünün üzerinde renk kodlaması yoktu. Aküyü yerine yerleştirmeden, nasıl olacağına bakarken elimde anlık deydi, yetti.

  20. #20
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Geçmiş olsun.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)