Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Akünün bitmemesi için ne yapabilirim

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şarj da ölçtüm, bobin de sardım, trafo da yaptım zamanında...elim kalem de tutar, tornavida da...

    Ama madem bilmiyorum, rica etsem motor çalışıyorken yani alternatör devrede iken, 12 V aküde ölçmemiz gereken voltaj değerini yazar mısınız?
    Agm akülü yeni nesil motosikletlerde 15 küsür volt , diğerlerinde 14 küsür volt görürsün birader , motoru stop ettiğinde sağlam aküde 13,5 v görünür 12,5 a kadar düşer bekledikçe ok..motor çalışırken sargı sağlamsa akü bozuk olsa bile 14 görürsün , hatta aküyü ayır yine 14 görürsün(bazı motorlar stop eder) bu arada trafoyu nerede sardın yaz hele ;)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Agm akülü yeni nesil motosikletlerde 15 küsür volt , diğerlerinde 14 küsür volt görürsün birader , motoru stop ettiğinde sağlam aküde 13,5 v görünür 12,5 a kadar düşer bekledikçe ok..motor çalışırken sargı sağlamsa akü bozuk olsa bile 14 görürsün , hatta aküyü ayır yine 14 görürsün(bazı motorlar stop eder)
    küsür volt?

    Hocam önce bir retorikte anlaşalım?

    6 hücreli kurşun asit akülerde hücre başına 2.1-2.4 volt normal değer kabul edilir. Aküler yük altında değilken 12.6 Volt değeri de sınırdır. Motor çalışır yani alternatör devrede iken ise 13.8-14.4 V aralığında bir değer görmek normaldir. Tabii bu araçtaki ekstra donanım, yük vs durumunda da değişkenlik gösterir.

    Benim Hornet'te de Yuasa YTZ10S var, normal yük durumunda ekranda 14.1 Volt görüyorum. Seha 150'de Agm var, onda da aynı voltajı görüyorum. İkisi de sağlam, ikisi de yeni aküler.

    Israrla kelime oyunları yapıyorsun başından beri. Önce 12 V adaptör dedin, şimdi küsürlü voltajlar falan.

  3. #63
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    küsür volt?

    Hocam önce bir retorikte anlaşalım?

    6 hücreli kurşun asit akülerde hücre başına 2.1-2.4 volt normal değer kabul edilir. Aküler yük altında değilken 12.6 Volt değeri de sınırdır. Motor çalışır yani alternatör devrede iken ise 13.8-14.4 V aralığında bir değer görmek normaldir. Tabii bu araçtaki ekstra donanım, yük vs durumunda da değişkenlik gösterir.

    Benim Hornet'te de Yuasa YTZ10S var, normal yük durumunda ekranda 14.1 Volt görüyorum. Seha 150'de Agm var, onda da aynı voltajı görüyorum. İkisi de sağlam, ikisi de yeni aküler.

    Israrla kelime oyunları yapıyorsun başından beri. Önce 12 V adaptör dedin, şimdi küsürlü voltajlar falan.
    Trafoyu sordum

  4. #64
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafoyu sordum
    Teknik Lise elektrik mezunuyum hocam (1986). Sadece sarması değil, hesabını çizimini de yapardık. Elektroteknik dersim 100 idi. Okulu da 2. olarak bitirmiştim O dönemler çok iyi eğitim aldık. Üniversite yıllarında da bir süre elektrik işleri yapmıştık ama sonra hayat bizi başka yerlere savurdu. Unuttum tabii bir sürü şeyi. Ama gördüğüm kadarıyla, unuttuklarım henüz sizin bildiklerinizden eksik değilmiş

    Da, bunun konumuzla ne ilgisi var? Sorguya mı çekiyorsun

  5. #65
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teknik Lise elektrik mezunuyum hocam (1986). Sadece sarması değil, hesabını çizimini de yapardık. Elektroteknik dersim 100 idi. Okulu da 2. olarak bitirmiştim O dönemler çok iyi eğitim aldık. Üniversite yıllarında da bir süre elektrik işleri yapmıştık ama sonra hayat bizi başka yerlere savurdu. Unuttum tabii bir sürü şeyi. Ama gördüğüm kadarıyla, unuttuklarım henüz sizin bildiklerinizden eksik değilmiş

    Da, bunun konumuzla ne ilgisi var? Sorguya mı çekiyorsun
    Ahah evet okul yılları güzel anılar , arkadaşlıklar , trafoyu meslek lisesinde gördün ok anladım ;)

  6. #66
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahah evet okul yılları güzel anılar , arkadaşlıklar , trafoyu meslek lisesinde gördün ok anladım ;)
    Forumun her şeyi bilen birkaç kişisinden birisin Motosiklet aküsünden, uzay mekiğine, fikriniz olmayan konu yok maaşallah. Bir de bilginiz olsa...

    Haşmet gitti, bir eksildiniz...

    Bıdı, bıdı, bıdı, mıy mıy, mıy...

    Teknik bir konuda verecek yanıt kalmayınca, işi goygoya vurup, meseleyi sulandırmalar...akü meselesini getirip, trafoya bağlamalar. Hayatında trafo şeması görmemiş adamlar, benim mesleki eğitimimi küçümsüyorlar...

    Önce 12 V sıradan DC adaptörle, 12 V kurşun asit akü şarj ettin, olmaz dedik, ben yaptım oldu dedin...

    Sonra 14 V ölçülen akü cortlamış dedin; daha aküyü görmeden, seperatörlerin ne durumda olduğunu bilmeden, bloklar arasında kopukluk var mı yok mu araştırmadan, çok bilmiş kibrinle doğrudan hüküm verdin,

    Hem MF, hem start stoplu AGM akülü motosikletimde 14.1-14.4 arasında voltaj alıyorum dedim, onu da sallamadın, trafo da trafo diye tutturdun...

    Çalışan motorda 12 V aküyü kaç ölçeceğiz dedik, küsurlü bir şeyler söyledin Hatta atlamışız, 12 V AGM motosiklet aküsünde 15 küsur volt bile dedin. 15.1 de küsur, 15.9 da küsur Hangisi? 12 V AGM akünün şarj voltajı evet kurşun asitliye oranla biraz yüksektir ama hiç bir 12 V motosiklet aküsü motor çalışır ve normal yük altında 15 küsur volt vermez. Sen herhalde EFB şarj voltajı ile karıştırdın, yada yanlış yerden yapıştırdın

    Sonra durduk yere benim CV'mi sorguladın. Sanırsın forumun İK müdürü Gerçi onu da beğenmedin O zaman ver tazminatımı gideyim forumdan

    Çok zamanımı aldın Niki..gerçekten uğraşamayacağım...selametle...

  7. #67
    Bergson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2023
    Şehir
    Urla-Antakya
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Punctum Seha 150 için akünün değer aralığı kaç olmalı ekrandaki değer? Kaçın altındaysa sorun var demektir.

  8. #68
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı Bergson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Punctum Seha 150 için akünün değer aralığı kaç olmalı ekrandaki değer? Kaçın altındaysa sorun var demektir.
    Bendeki KAGE AGM diye bir akü. 12 V 6.5 Ah. Yukarıda olması gereken değerleri yazdım. Ben motor çalışır vaziyette 14.1-14.2 falan görüyorum.

  9. #69
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forumun her şeyi bilen birkaç kişisinden birisin Motosiklet aküsünden, uzay mekiğine, fikriniz olmayan konu yok maaşallah. Bir de bilginiz olsa...

    Haşmet gitti, bir eksildiniz...

    Bıdı, bıdı, bıdı, mıy mıy, mıy...

    Teknik bir konuda verecek yanıt kalmayınca, işi goygoya vurup, meseleyi sulandırmalar...akü meselesini getirip, trafoya bağlamalar. Hayatında trafo şeması görmemiş adamlar, benim mesleki eğitimimi küçümsüyorlar...

    Önce 12 V sıradan DC adaptörle, 12 V kurşun asit akü şarj ettin, olmaz dedik, ben yaptım oldu dedin...

    Sonra 14 V ölçülen akü cortlamış dedin; daha aküyü görmeden, seperatörlerin ne durumda olduğunu bilmeden, bloklar arasında kopukluk var mı yok mu araştırmadan, çok bilmiş kibrinle doğrudan hüküm verdin,

    Hem MF, hem start stoplu AGM akülü motosikletimde 14.1-14.4 arasında voltaj alıyorum dedim, onu da sallamadın, trafo da trafo diye tutturdun...

    Çalışan motorda 12 V aküyü kaç ölçeceğiz dedik, küsurlü bir şeyler söyledin Hatta atlamışız, 12 V AGM motosiklet aküsünde 15 küsur volt bile dedin. 15.1 de küsur, 15.9 da küsur Hangisi? 12 V AGM akünün şarj voltajı evet kurşun asitliye oranla biraz yüksektir ama hiç bir 12 V motosiklet aküsü motor çalışır ve normal yük altında 15 küsur volt vermez. Sen herhalde EFB şarj voltajı ile karıştırdın, yada yanlış yerden yapıştırdın

    Sonra durduk yere benim CV'mi sorguladın. Sanırsın forumun İK müdürü Gerçi onu da beğenmedin O zaman ver tazminatımı gideyim forumdan

    Çok zamanımı aldın Niki..gerçekten uğraşamayacağım...selametle...
    İzmir'de bir Piaggio Medley bul motor çalışırken göstergede voltaja bak , bu ara çok cömertim bak 15 volttan düşük görürsen sana sıfır Piaggio Medley hediye edeceğim , foto çek foruma ekle sonra goy goya devam ;) trafoyu ortaya atan sensin bende sana nerede gördün diye sordum , şuraya 20 silindir motor revizyonu yaptım yazsam biri çıkıp merak etmez mi nerede nasıl diye ? ha ben meslek lisesinden değil profesyonel çalışma hayatımdan yazarım , sor söyleyeyim tecrübe konuşur ;)

  10. #70
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzmir'de bir Piaggio Medley bul motor çalışırken göstergede voltaja bak , bu ara çok cömertim bak 15 volttan düşük görürsen sana sıfır Piaggio Medley hediye edeceğim , foto çek foruma ekle sonra goy goya devam ;) trafoyu ortaya atan sensin bende sana nerede gördün diye sordum , şuraya 20 silindir motor revizyonu yaptım yazsam biri çıkıp merak etmez mi nerede nasıl diye ? ha ben meslek lisesinden değil profesyonel çalışma hayatımdan yazarım , sor söyleyeyim tecrübe konuşur ;)
    Aha klasik Avrupa'lı kibri bu işte Piaggio Medley bütün akülerin referansı tabii

    Ya hadi git sen motor revizyonuna devam et Niki. Yoksa elektrik çarpacak...

  11. #71
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Tüm forum kavgayı izliyoruz, her yer çekirdek kabuğu oldu.

  12. #72
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Ahahaha...

    Ortada kavga falan yok yahu. Mesele teknik, rakamlar belli. Gerisini okumayın.

    Haşmet ve Hırbonun yokluğunda foruma çöken ataleti gidermeye çalışıyoruz. Gerçi eminim ikisi de buradalar, ama renk vermemeye çalışıyorlar. Siz yine çiğdem çekirdek, onlar alkole vurmuş olabilirler
    Beto87 bunu beğendi.

  13. #73
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm forum kavgayı izliyoruz, her yer çekirdek kabuğu oldu.
    Özelden Punctum ile istişare halindeyiz forumu hırbo ve hasmetin yokluğunda nasıl canlandırırız diye :D
    Punctum, espresso ve Beto87 bunu beğendiler.

  14. #74
    kryeck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbr125
    https://www.trendyol.com/hasyilmaz/usb-sarj-adaptoru-5v-500mah-radyo-mp3-fener-sarj-kafasi-p-244509420

    şundan üç adet alıp seri bağlantı ile 15v 1,5a şarj aleti yapabilirsiniz. haftada bir 6 saat şarj etmeniz yetecektir.

  15. #75
    Yobaaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2023
    Motosikleti
    TRK 502X
    Motosiklet çalışırken v: 14.2 - 14.3 gösteriyor akü yeni mal bu ; Ytx9-bs 12v8ah Yuasa akü

  16. #76
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Bu konuda düzeltme yapmaktan sıkıldım ama kurşun asit aküleri hala sıradan DC adaptörlerle şarj etmeyi önerenleri gördükçe dayanamıyorum...

    İster seri bağlayın, ister doğrudan bağlayın, ister takla attırın; sıradan DC adaptörlerle kurşun asit aküleri şarj edemezsiniz. Ettiğinizi sanırsınız ama olmaz! o şarjdan da, o aküden de hayır gelmez. Akü yeni iken fark etmezsiniz ama biraz zaman geçtikçe ömrünün logaritmik olarak azaldığını görürsünüz. Çünkü kurşun asit akülerin şarj döngüleri farklıdır (en az 3 aşamalı olmalı dedik), DC adaptörlerin algoritması buna uygun değildir. Ayrıca bu adaptörlerle akünüzün ne zaman dolduğunu bilemezsiniz, sabit voltaj, sabit akım elde edemezsiniz, hele yüzey şarjı hak getire...

    Yahu ne gerek var ısrara? O kadar para verdiğiniz akünün veya motosikletin hiç mi değeri yok? Bu kadar mı ucuzcusunuz yav?

    Tüm forumdan ve bir şekilde denk gelip bu konuyu okuyanlardan rica ediyorum;

    Lütfen bu önerilere kulak asmayınız. En ucuzundan da olsa, sadece akü tipinize uygun ve bunun için üretilmiş şarj cihazları kullanınız. Hem sizin, hem akünüzün, hem motorunuzun sağlığı için...
    Beto87 bunu beğendi.

  17. #77
    kryeck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbr125
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda düzeltme yapmaktan sıkıldım ama kurşun asit aküleri hala sıradan DC adaptörlerle şarj etmeyi önerenleri gördükçe dayanamıyorum...

    İster seri bağlayın, ister doğrudan bağlayın, ister takla attırın; sıradan DC adaptörlerle kurşun asit aküleri şarj edemezsiniz. Ettiğinizi sanırsınız ama olmaz! o şarjdan da, o aküden de hayır gelmez. Akü yeni iken fark etmezsiniz ama biraz zaman geçtikçe ömrünün logaritmik olarak azaldığını görürsünüz. Çünkü kurşun asit akülerin şarj döngüleri farklıdır (en az 3 aşamalı olmalı dedik), DC adaptörlerin algoritması buna uygun değildir. Ayrıca bu adaptörlerle akünüzün ne zaman dolduğunu bilemezsiniz, sabit voltaj, sabit akım elde edemezsiniz, hele yüzey şarjı hak getire...

    Yahu ne gerek var ısrara? O kadar para verdiğiniz akünün veya motosikletin hiç mi değeri yok? Bu kadar mı ucuzcusunuz yav?

    Tüm forumdan ve bir şekilde denk gelip bu konuyu okuyanlardan rica ediyorum;

    Lütfen bu önerilere kulak asmayınız. En ucuzundan da olsa, sadece akü tipinize uygun ve bunun için üretilmiş şarj cihazları kullanınız. Hem sizin, hem akünüzün, hem motorunuzun sağlığı için...
    Yahu anlattığım yöntem hiç yoktan iyidir elde imkan yoksa kullanın yani. Uçları düzgünce taktıktan sonra sıkıntı olmaz. Elbette düzgün 3 aşamalı aletin yerini tutmaz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------

    Alıntı Yobaaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet çalışırken v: 14.2 - 14.3 gösteriyor akü yeni mal bu ; Ytx9-bs 12v8ah Yuasa akü
    Normal. Motorda devamlı şarj döngüsünde kaldığı için 12v göstermez.

  18. #78
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı kryeck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu anlattığım yöntem hiç yoktan iyidir elde imkan yoksa kullanın yani. Uçları düzgünce taktıktan sonra sıkıntı olmaz. Elbette düzgün 3 aşamalı aletin yerini tutmaz.
    Hocam işte "hiç yoktan iyidir" mantığı doğru değil. Belki çok çok zorunlu kaldıkça, olmadık bir yerde akünüzü şarj etmeniz gerekirse, başka hiç bir seçeneğiniz vs. kalmadıysa, sadece acil durumdan kurtulmak amacıyla denenebilir ama bunu sanki kurşun asit akü şarj cihazı yerine ikame edebiliriz minvalinde söylerseniz (ki siz öyle yapmışsınız - haftada bir 6 saat şarj etmeniz yetecektir), doğru olmaz. Bunu söylüyorum. Çünkü konunun başından beri, dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz.
    kryeck bunu beğendi.

  19. #79
    kryeck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbr125
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam işte "hiç yoktan iyidir" mantığı doğru değil. Belki çok çok zorunlu kaldıkça, olmadık bir yerde akünüzü şarj etmeniz gerekirse, başka hiç bir seçeneğiniz vs. kalmadıysa, sadece acil durumdan kurtulmak amacıyla denenebilir ama bunu sanki kurşun asit akü şarj cihazı yerine ikame edebiliriz minvalinde söylerseniz (ki siz öyle yapmışsınız - haftada bir 6 saat şarj etmeniz yetecektir), doğru olmaz. Bunu söylüyorum. Çünkü konunun başından beri, dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz.
    Yok daha yapmadım ama yapabilirim. Şarja takmadan önce aküyü boşaltmak için dc motor çalıştırabilirim boşta.

  20. #80
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda düzeltme yapmaktan sıkıldım ama kurşun asit aküleri hala sıradan DC adaptörlerle şarj etmeyi önerenleri gördükçe dayanamıyorum...

    İster seri bağlayın, ister doğrudan bağlayın, ister takla attırın; sıradan DC adaptörlerle kurşun asit aküleri şarj edemezsiniz. Ettiğinizi sanırsınız ama olmaz! o şarjdan da, o aküden de hayır gelmez. Akü yeni iken fark etmezsiniz ama biraz zaman geçtikçe ömrünün logaritmik olarak azaldığını görürsünüz. Çünkü kurşun asit akülerin şarj döngüleri farklıdır (en az 3 aşamalı olmalı dedik), DC adaptörlerin algoritması buna uygun değildir. Ayrıca bu adaptörlerle akünüzün ne zaman dolduğunu bilemezsiniz, sabit voltaj, sabit akım elde edemezsiniz, hele yüzey şarjı hak getire...

    Yahu ne gerek var ısrara? O kadar para verdiğiniz akünün veya motosikletin hiç mi değeri yok? Bu kadar mı ucuzcusunuz yav?

    Tüm forumdan ve bir şekilde denk gelip bu konuyu okuyanlardan rica ediyorum;

    Lütfen bu önerilere kulak asmayınız. En ucuzundan da olsa, sadece akü tipinize uygun ve bunun için üretilmiş şarj cihazları kullanınız. Hem sizin, hem akünüzün, hem motorunuzun sağlığı için...


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)