Akünün bitmemesi için ne yapabilirim
Reklamlar
-
16 Aralık 2024, 16:42
#41
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Vay arkadaş sanki atomu parçalayıp tekrar bir araya getirdik
yahu altı üstü bir şarj cihazının artı eksi ucunu sıyırıp kutup başına bağladık , bunu çok büyük sorunlara yol açacakmış gibi veya müthiş bir işmiş gibi yazdığın için hayretler içindeyim , aman denemeyin beyler Marmara Bölgesi'nde binlerce trafo patlar aman ha :D
Alan alacağını aldı. Gerisi polemik.
Reklamlar
-
16 Aralık 2024, 17:03
#42
Punctum adlı üyeden alıntı
Alan alacağını aldı. Gerisi polemik.
İkimizin konuya desteği şöyle , birimiz tecrübesini aktardı birimiz kopyala yapıştır yaptı , buyur sana polemiğin tillahı ;) ahahah Hırbo ve Haşmet yok siteye heyecan gelsin :D
-
16 Aralık 2024, 17:10
#43
espresso adlı üyeden alıntı
Benim xioami şarjlı pompa 3 yıldan sonra artık şarj tutmamaya başladı, eskidi bataryası ne de olsa. içini açıp yeni 18650 lityum-iyon hücre puntalamak bir çözüm olacak ama pil de ucuz bir şey değil, almışken hem jump starter hem şarjlı pompa tek alet olanlardan alayım diye niyetlendim ama çin malı şeylere güvenemedim. sen denk gelip alırsan yorumlarını beklerim.
İyi dayanmış, benimki bir süredir o moddaydı konuşmuştuk daha önce.
Robot süpürgenin pilini değiştirttiğim bir yer var Ümraniye'de. Hem bu Xiaomi pompayı götürücem hem de traş makinası da uzun zamandır kullannıyordum, pili haşat olmuş, şansıma 18650 gibi bişeyse onu da götürücem de değiştirsin ikisinin pilini de.
-
16 Aralık 2024, 17:17
#44
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
İkimizin konuya desteği şöyle , birimiz tecrübesini aktardı birimiz kopyala yapıştır yaptı , buyur sana polemiğin tillahı ;) ahahah Hırbo ve Haşmet yok siteye heyecan gelsin :D
) Tabii tümcelerimiz yan yana gelince, benimki kopyala/yapıştır gibi görünmüştür sana...
Al sana polemik
-
16 Aralık 2024, 19:10
#45
killingroad adlı üyeden alıntı
Aynen öyle :D
Bir de benim gözlemim ki yanılıyor olabilirim; insanlarda elektrik sistemindeki kaçağı bulup bu problemi kökten kaldırmak yerine son yaşanan semptomdan yola çıkarak bir çözüm uygulama niyeti var. "Bana lazım olmadıysa kimseye lazım olmaz" buyurmuyorum elbette ama yani bu kadar da sık oluyorsa başka bişeye bakmak lazım sanki.
Aslında benim de taşınabilir jump starter almam lazım, abuk subuk yerlere gidiyorum. Ama onunla bir kere çalıştıktan sonra motor dolduruyor aküyü zaten ben ne şarj edicem :D
Ölçüm aleti veya sigorta ölçülen lambalı kalem varsa kaçak testi yapmak akü sökmekten daha kolay .
-
16 Aralık 2024, 19:33
#46
2 Sene önce yenilediğim akü bugün hafiften kelek yarattı. Geçmişte eski aküm zamanı 3 defa statörüm cortlamıştı, 2 defa sardırmış en sonunda da yenilemiştim. Statörüm ne zaman cortlasa 5 senedir göstergemde yanan Fi ışığı söner, en sonunda motoru stop ettirdikten sonra çalıştıramaz, çalıştırdığımda da odometre ve saat sıfırlanırdı. Motorum 1 haftadır çalışmadan yatıyordu. Bu sabah 4'te İstanbul'dan yola çıkıp İzmir'e döndüm. Motoru ilk hareket ettirdiğimde Fi ışığı yanmadı ama odometrede sıfırlama da olmadı, yolda giderken ilk 100 km ön farım neredeyse kısa far patlamış da park ışığı ile sürüyormuş gibi zayıftı. 100 km sonrası ön far eski kuvvetine geldi, durduktan sonra yeniden motoru çalıştırdığımda da Fi ışığı yanmaya devam etti. Şimdilik normale döndü.
Sorunumun kaynağı ne olabilir? acaba akü eskidi mi? (Fulbat) , her ne kadar 1 hafta uzun bir süre olmasa da acaba soğuk havada uzun süre çalıştırmamaktan kaynaklı zayıfladı mı? acaba statörüm en son değişim yaptığım 57.000 km ardından yeniden cortlamaya mı başladı?
-
16 Aralık 2024, 19:45
#47
tommygun adlı üyeden alıntı
2 Sene önce yenilediğim akü bugün hafiften kelek yarattı. Geçmişte eski aküm zamanı 3 defa statörüm cortlamıştı, 2 defa sardırmış en sonunda da yenilemiştim. Statörüm ne zaman cortlasa 5 senedir göstergemde yanan Fi ışığı söner, en sonunda motoru stop ettirdikten sonra çalıştıramaz, çalıştırdığımda da odometre ve saat sıfırlanırdı. Motorum 1 haftadır çalışmadan yatıyordu. Bu sabah 4'te İstanbul'dan yola çıkıp İzmir'e döndüm. Motoru ilk hareket ettirdiğimde Fi ışığı yanmadı ama odometrede sıfırlama da olmadı, yolda giderken ilk 100 km ön farım neredeyse kısa far patlamış da park ışığı ile sürüyormuş gibi zayıftı. 100 km sonrası ön far eski kuvvetine geldi, durduktan sonra yeniden motoru çalıştırdığımda da Fi ışığı yanmaya devam etti. Şimdilik normale döndü.
Sorunumun kaynağı ne olabilir? acaba akü eskidi mi? (Fulbat) , her ne kadar 1 hafta uzun bir süre olmasa da acaba soğuk havada uzun süre çalıştırmamaktan kaynaklı zayıfladı mı? acaba statörüm en son değişim yaptığım 57.000 km ardından yeniden cortlamaya mı başladı?
Sık sık şarj sorunu yaşıyorsan bir tane şarj göstergeli usb bağla ön tarafa Tommy , hem sürekli şarjı kontrol edersin hemde telefonu şarj edersin , motor çalışırken 14 volt civarı gösteriyorsa akü cortlamak üzeredir , voltaj 12 nin altındaysa sargının bir ucu yanıktır , izalasyonu bozuldukça dahada düşer marş basmaz olur..
-
16 Aralık 2024, 19:47
#48
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Sık sık şarj sorunu yaşıyorsan bir tane şarj göstergeli usb bağla ön tarafa Tommy , hem sürekli şarjı kontrol edersin hemde telefonu şarj edersin , motor çalışırken 14 volt civarı gösteriyorsa akü cortlamak üzeredir , voltaj 12 nin altındaysa sargının bir ucu yanıktır , izalasyonu bozuldukça dahada düşer marş basmaz olur..
Aslında 2 senedir ilk defa yaşadım.
-
16 Aralık 2024, 21:28
#49
tommygun adlı üyeden alıntı
2 Sene önce yenilediğim akü bugün hafiften kelek yarattı. Geçmişte eski aküm zamanı 3 defa statörüm cortlamıştı, 2 defa sardırmış en sonunda da yenilemiştim. Statörüm ne zaman cortlasa 5 senedir göstergemde yanan Fi ışığı söner, en sonunda motoru stop ettirdikten sonra çalıştıramaz, çalıştırdığımda da odometre ve saat sıfırlanırdı. Motorum 1 haftadır çalışmadan yatıyordu. Bu sabah 4'te İstanbul'dan yola çıkıp İzmir'e döndüm. Motoru ilk hareket ettirdiğimde Fi ışığı yanmadı ama odometrede sıfırlama da olmadı, yolda giderken ilk 100 km ön farım neredeyse kısa far patlamış da park ışığı ile sürüyormuş gibi zayıftı. 100 km sonrası ön far eski kuvvetine geldi, durduktan sonra yeniden motoru çalıştırdığımda da Fi ışığı yanmaya devam etti. Şimdilik normale döndü.
Sorunumun kaynağı ne olabilir? acaba akü eskidi mi? (Fulbat) , her ne kadar 1 hafta uzun bir süre olmasa da acaba soğuk havada uzun süre çalıştırmamaktan kaynaklı zayıfladı mı? acaba statörüm en son değişim yaptığım 57.000 km ardından yeniden cortlamaya mı başladı?
Abi konjektörede baktırsan iyi olur.
-
16 Aralık 2024, 22:15
#50
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
...motor çalışırken 14 volt civarı gösteriyorsa akü cortlamak üzeredir...
Benim V Strom'da kadranda akü voltaj göstergesi var; ilk aldığım günden beri aynı, hep 14,1 - 14,4 arası gösterir. (Çoğunlukla 14,2) Akü 2 senelik ve sağlam halen.
-
16 Aralık 2024, 22:25
#51
Cyan adlı üyeden alıntı
Benim V Strom'da kadranda akü voltaj göstergesi var; ilk aldığım günden beri aynı, hep 14,1 - 14,4 arası gösterir. (Çoğunlukla 14,2) Akü 2 senelik ve sağlam halen.
Suzuki , Honda , Yamaha , Bmw , KTM vs büyük markaların kullandığı Yuasa ve BS gerçekten çok kaliteli aküler..
-
16 Aralık 2024, 22:35
#52
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Suzuki , Honda , Yamaha , Bmw , KTM vs büyük markaların kullandığı Yuasa ve BS gerçekten çok kaliteli aküler..
Abi sağlamdır dedik iyidir dedik BS marka aküyü bağrımıza bastık sonuç statör ve konjektör gitti , şakası bir yana maalesef 2 parçayı yenilemek zorunda kaldım arızalı akü yüzünden, statörü orijinal konjektörüde yan sanayi taktım baya iyi olmuştu şarj sistemi. Aküyüde aldığım parçacının diğer şubesinden garantiye yolladım garanti onaylandı ve şu an sıfır garantisiz aküm var . Motosikleti topladığımda aküyüde kurup yollara koyulcam inşallah.
-
16 Aralık 2024, 23:46
#53
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi sağlamdır dedik iyidir dedik BS marka aküyü bağrımıza bastık sonuç statör ve konjektör gitti
, şakası bir yana maalesef 2 parçayı yenilemek zorunda kaldım arızalı akü yüzünden, statörü orijinal konjektörüde yan sanayi taktım baya iyi olmuştu şarj sistemi. Aküyüde aldığım parçacının diğer şubesinden garantiye yolladım garanti onaylandı ve şu an sıfır garantisiz aküm var
. Motosikleti topladığımda aküyüde kurup yollara koyulcam inşallah.
Doğrusunu istersen BS bana hiç denk gelmedi bende satın almadım ama kaliteli olduğunu duyuyorum , fabrikasyon bir hata olabilir , İnci aküde kaliteli biliriz ama teknede patladı , aynı markayı kullanıyoruz birdaha da sorun yaşamadık , olabiliyor binde bir tabi bu oran yüzde 5-10 olursa o marka çöptür..
-
17 Aralık 2024, 03:00
#54
İki sebepten dolayı 12v kurşun-asit içerikli aküler normalde 12voltluk dc adaptörlerle şarj edilmez. Birincisi bu tip aküler verimlilik için (tam kapasite dolum,uzun ömür vs.)yarım dalga akımla şarj edilmelidir. İkincisi 12 voltluk bir
aküyü şarj etmek için ideal gerilim 14.4 voltdur. Bu nedenle doğru olan akü kapasitesine (amper değerine)uygun bir akü şarj cihazıyla şarj edilmelidir. Örneğin 10 amper bir akü için 1-1,5 amperlik şarj aleti uygundur.
Diğer arkadaşın problemine gelirsek,motosikletinde standardın çok üzerinde akım çeken ilaveler bulunmuyorsa statör öyle kısa sürede bozulacak bir yapıda değildir. Büyük ihtimalle alternatör çıkışındaki sokette yada alternatörün şase kablosunun bağlantısındaki iletkenlik kaybından olması ihtimali daha yüksek. Bu iki kısmı kontak sprey ve erişebilecek kısımlar zımpara, törpü vb. bir şekilde iyice temizlenebilirse sorunun çözülmesi muhtemeldir. Sorun bahsettiğim kısımda değilse, kablosunu kontrol ettirin oradanda çıkmazsa konjonktüre baktırın.Bu arada akü kablolarının sağlamlığını ve kutup başlarının sıkılığını kontrol ettiğinizi düşünüyorum. Umarım faydası olur.
-
17 Aralık 2024, 07:35
#55
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Doğrusunu istersen BS bana hiç denk gelmedi bende satın almadım ama kaliteli olduğunu duyuyorum , fabrikasyon bir hata olabilir , İnci aküde kaliteli biliriz ama teknede patladı , aynı markayı kullanıyoruz birdaha da sorun yaşamadık , olabiliyor binde bir tabi bu oran yüzde 5-10 olursa o marka çöptür..
Abi Bs kaliteli akü ona lafım yok, ben işin şakasındayım birazda , arkadaşımın babasının kullandığı X-max'de yanlış hatırlamıyorsam 5 seneyi geçmiş akü vardı ve ilk günkü gibi marş basıyordu (Bs akü), ama bana kalırsa motosiklet aküsünün zirvesi Yuasa. İnci akünün Yuasa ile bir bağlantısı var diye hatırlıyorum, yerli piyasada kaliteli ama arabamın aküsü bittiği zaman üstünde İnci vardı ama ben direkt Varta aldım geçtim, yerli markaların bir kısmına karşı önyargım var.
-
17 Aralık 2024, 09:38
#56
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
motor çalışırken 14 volt civarı gösteriyorsa akü cortlamak üzeredir
"Göstermiyorsa" demek istediniz sanırım....
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Benim V Strom'da kadranda akü voltaj göstergesi var; ilk aldığım günden beri aynı, hep 14,1 - 14,4 arası gösterir. (Çoğunlukla 14,2) Akü 2 senelik ve sağlam halen.
Akünüz gayet normal ve olması gereken değeri veriyor zaten.
-
17 Aralık 2024, 10:42
#57
Punctum adlı üyeden alıntı
"Göstermiyorsa" demek istediniz sanırım....
Ne yazdığımdan eminim ;) 14 volt görüyorsan sargı sağlam akü pertdir..
-
17 Aralık 2024, 10:49
#58
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ne yazdığımdan eminim ;) 14 volt görüyorsan sargı sağlam akü pertdir..
Valla hocam seninle uğraşamayacağım. Yanlışta nasıl bu kadar ısrar edilir anlaşılacak gibi değil...
-
17 Aralık 2024, 10:54
#59
Punctum adlı üyeden alıntı
Valla hocam seninle uğraşamayacağım. Yanlışta nasıl bu kadar ısrar edilir anlaşılacak gibi değil...
Dostum sen hiç şarj ölçmemişsin , benimle uğraşma evet kendi tecrubeni gelistir..
-
17 Aralık 2024, 11:24
#60
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Dostum sen hiç şarj ölçmemişsin , benimle uğraşma evet kendi tecrubeni gelistir..
Şarj da ölçtüm, bobin de sardım, trafo da yaptım zamanında...elim kalem de tutar, tornavida da...
Ama madem bilmiyorum, rica etsem motor çalışıyorken yani alternatör devrede iken, 12 V aküde ölçmemiz gereken voltaj değerini yazar mısınız?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)