Turuncu takip sistemi ve akü
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar, sanırım aküm komple tükendi fikir almaya geldim..
İş yoğunluğu vs derken 20 gün falan hiç motosiklete binmedim. Turuncu takip sistemi kullanmaktayım ve cihaz uyku süresi diye bir ayarı varmış ne yazık ki bilgi verilmemişti bana da. Onu ayarlamadığım için dakikada bir gps sinyali arıyor ve kontak kapalıyken de çalışıyor hareket algılamamasına rağmen (Normalde o ayardan saat aralıkları seçilip daha sağlıklı kullanmak gerekiyormuş)
Hazır boş gün ooo hava da güzel deyip motosiklete geldim bugün ki kontak çevirince ekran falan gelmiyordu..
Söktüm aküyü eve getirdim. bosh c30 var kullanacaktım ama önce bir danışayım dedim. Tamamen bitmiş bir aküyü şarj eder mi bu cihazlar?
https://www.hepsiburada.com/bosch-c3...-HBC000061U4RK
Ürün soru cevaplarında tamamen bitmediyse akü şarj edebilirsiniz denmiş. Ben de bilen biri varsa danışayım bir sıkıntı yaşamayayım diye buraya bi sorayım dedim. Sevgiler, saygılar.
(Bu arada cihazı bi bağladım ama mod seçmeme izin vermedi, motosiklet modu var normalde 12v sadece 6v seçiyor gibi)
Reklamlar
-
C30'da motosiklet imgesi bulunan kısmı seçin, eğer akü voltajınız 10 Voltun altına düşmediyse muhtemelen şarj edecektir. Yaklaşık 14 V ve 08-1 Ah aralığında yavaş şarj edecektir. Tabii bu işlemi kapalı veya çok soğuk olmayan bir ortamda yaptığınızı düşünüyoruz.
Yok eğer bu modda şarj etmiyorsa, akünüzde sülfatlaşma başlamış demektir. Bu durumda cihaz üzerindeki R modunu (Rejenerasyon) seçin ve mutlaka havalandırılmış bir ortamda, gözetim altında akünüzü şarj edin.
Akü bağlantılarını kesinlikle doğru yapın ve mutlaka koruyucu gözlük vs kullanın. Üzerinizde metal olmasın. Aküye bağlarken önce (+) sonra (-) kutup başını bağlayın. Sonra cihazı prize takın. Sökerken ise ilk önce cihazı fişten çekin, sonra sırasıyla (-) kutup başını ve sonra (+) kutup başını sökün. Bu işlemler sırasında krokodileri kesinlikle motora, şaseye vs değdirmeyin.
-
Punctum size gerekli cevabı vermiş.
Bende fikrimi söyleyeyim, akü işleri biraz akünün durumuna göre değişiyor, eğer akünüz 20 gün boyunca deşarja maruz kaldıysa ve bir kaç senelik bir aküyse şarj cihazı onu şarj eder ama 1-2 gün kullanmadığınızda yine bitik bir akü ile karşılaşma ihtimaliniz çok yüksek. Yani demek istediğim eski ve gidici bir akü deşarja maruz kaldığında geri döndürmesi zordur biraz. Yeni bir akü almayı tercih edebilirsiniz.
-
selsa adlı üyeden alıntı
cihaz uyku süresi diye bir ayarı varmış ne yazık ki bilgi verilmemişti bana da. Onu ayarlamadığım için dakikada bir gps sinyali arıyor ve kontak kapalıyken de çalışıyor hareket algılamamasına rağmen (Normalde o ayardan saat aralıkları seçilip daha sağlıklı kullanmak gerekiyormuş)
Bilginin size hazır verilmesini beklemeyip satın alıp motorunuza taktırdığınız cihazın nasıl kullanılacağı hakkında biraz okusanız bu sorunu yaşamazdınız. Chazın montajını yapanın bilgi vermesi gerek ama vermeyi unutabilir de. Bunun kullanım klavuzu bir şeyi yok mu nereden bilgi alacağım demeden direkt kullanmaya başlamışsınız. Umarım bundan sonrasında biraz sağduyulu davranırsınız. Azıcık meraklı olun, bilgi size verilmez, siz merak edip alacaksınız, verme bilgi akla girmez zaten. Siz zor yoldan yaşayarak öğrenmişsiniz.
-
Hazır konusu geçmişken şunu da ekleyelim...
Motosikletlerde genellikle 2 tip akü kullanılıyor. Bunlar MF (Maintenance Free) denilen ve bakımsız akü olarak da adlandırılan aküler ve SLA (Sealed Lead Acid) denilen fabrikasında mühürlenmiş kurşun asitli akülerdir. SLA aküler bazen VRLA (Valve Regulated Lead Acid) yani sübap ayarlı kurşun asitli aküler olarak da anılırlar.
MF aküler içi boş üretilir, siz sonradan buna hazır asitli karışımı ekler, kapağını kapatırsınız ve şarj edip kullanırsınız. Aslında deşarj olduktan sonra kurtarılmaya en uygun akü bunlardır. Bakımsız denilir ama aslında belli periyotlarla kontrol edip, içine asitli su eklemeniz gerekir. Ayrıca bu aküler dike yakın kullanılmak zorundadır çünkü yaklaşık 30 derece eğimden sonra kapaklarından asit dökülebilir. Dolayısı ile bazen çok daha eğimli kullanılan veya aküsü yatay yerleştirilmiş motosikletlerde, bu büyük bir risktir.
SLA aküler ise piyasada kuru tip diye geçer ama aslında tabi ki bunlarda da plakalara yedirilmiş asitli su karışımı vardır. Ancak tamamen kapalı sistem oldukları için bu akülere sonradan müdahale edilemez ve eğer ömürleri bitmeye yakın ise artık şarj da tutmazlar. Ancak tabii bunları ister yatay, ister dikey konumda kullanmakta hiçbir sakınca yoktur. Yeni nesil motosikletlerin tamamında da bu tip aküler kullanılır.
Sizin akünüz %99 SLA olduğu için, eğer ömrünün sonuna yaklaşmışsa, ogzcngdk'nın dediği gibi geri döndürmeniz oldukça zor olacaktır. C30'da normal şarj veya rejenerasyon ile kurtulmaz ise, bir de akücüye danışın. Belki onların profesyonel şarj cihazları ile bir nebze daha iyi sonuç alınabilir.
-
Turuncu Takip uygulamasında periyodik uyanma süresini ayarlayabiliyorsunuz. Ben 3 saate ayarladım; bu şekilde motosikletimi hiç kullanmazsam 15-20 gün kadar dayanıyor (yani 15 yattıktan sonra halen marş basabiliyorum), voltaj 12,2V altına inerse aküyü söküp evde şarj ediyorum. Uygulamada akü voltajı alarmı da eklediler, onu da mesela 12,2 veya (en düşük) 12,12 diye ayarlarsanız voltaj bu değerin altına düşerse bildirim gelir.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Bilginin size hazır verilmesini beklemeyip satın alıp motorunuza taktırdığınız cihazın nasıl kullanılacağı hakkında biraz okusanız bu sorunu yaşamazdınız. Chazın montajını yapanın bilgi vermesi gerek ama vermeyi unutabilir de. Bunun kullanım klavuzu bir şeyi yok mu nereden bilgi alacağım demeden direkt kullanmaya başlamışsınız. Umarım bundan sonrasında biraz sağduyulu davranırsınız. Azıcık meraklı olun, bilgi size verilmez, siz merak edip alacaksınız, verme bilgi akla girmez zaten. Siz zor yoldan yaşayarak öğrenmişsiniz.
Hocam bu kadar gömmeye gerek var mı? Ya da sinirli bir anınıza denk geldi başlık. Zaten kendi adıma hatamın farkındayım, çözüme dair de daha bilgili bir arkadaş yol gösterir diye buraya fikir danışmışım. Tabi ki okudum ettim ama bu kadar önemli bir detay da sözle hatırlatılmayınca açıkçası çok da üzerinde durmadım. Tecrübelendik, paylaştık. Hayırlı forumlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------
Cyan adlı üyeden alıntı
Turuncu Takip uygulamasında periyodik uyanma süresini ayarlayabiliyorsunuz. Ben 3 saate ayarladım; bu şekilde motosikletimi hiç kullanmazsam 15-20 gün kadar dayanıyor (yani 15 yattıktan sonra halen marş basabiliyorum), voltaj 12,2V altına inerse aküyü söküp evde şarj ediyorum. Uygulamada akü voltajı alarmı da eklediler, onu da mesela 12,2 veya (en düşük) 12,12 diye ayarlarsanız voltaj bu değerin altına düşerse bildirim gelir.
Kapalı otoparkta sinyal alamadığından herhangi bir uyarı bildirimi almıyorum. Muhtemelen 1 hafta gibi bir süre yatacaksa motor turuncuyu o ara iptal etmek daha sağlıklı gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------
Punctum adlı üyeden alıntı
Hazır konusu geçmişken şunu da ekleyelim...
Motosikletlerde genellikle 2 tip akü kullanılıyor. Bunlar MF (Maintenance Free) denilen ve bakımsız akü olarak da adlandırılan aküler ve SLA (Sealed Lead Acid) denilen fabrikasında mühürlenmiş kurşun asitli akülerdir. SLA aküler bazen VRLA (Valve Regulated Lead Acid) yani sübap ayarlı kurşun asitli aküler olarak da anılırlar.
MF aküler içi boş üretilir, siz sonradan buna hazır asitli karışımı ekler, kapağını kapatırsınız ve şarj edip kullanırsınız. Aslında deşarj olduktan sonra kurtarılmaya en uygun akü bunlardır. Bakımsız denilir ama aslında belli periyotlarla kontrol edip, içine asitli su eklemeniz gerekir. Ayrıca bu aküler dike yakın kullanılmak zorundadır çünkü yaklaşık 30 derece eğimden sonra kapaklarından asit dökülebilir. Dolayısı ile bazen çok daha eğimli kullanılan veya aküsü yatay yerleştirilmiş motosikletlerde, bu büyük bir risktir.
SLA aküler ise piyasada kuru tip diye geçer ama aslında tabi ki bunlarda da plakalara yedirilmiş asitli su karışımı vardır. Ancak tamamen kapalı sistem oldukları için bu akülere sonradan müdahale edilemez ve eğer ömürleri bitmeye yakın ise artık şarj da tutmazlar. Ancak tabii bunları ister yatay, ister dikey konumda kullanmakta hiçbir sakınca yoktur. Yeni nesil motosikletlerin tamamında da bu tip aküler kullanılır.
Sizin akünüz %99 SLA olduğu için, eğer ömrünün sonuna yaklaşmışsa, ogzcngdk'nın dediği gibi geri döndürmeniz oldukça zor olacaktır. C30'da normal şarj veya rejenerasyon ile kurtulmaz ise, bir de akücüye danışın. Belki onların profesyonel şarj cihazları ile bir nebze daha iyi sonuç alınabilir.
Bu arada şarj olmuyor gibi görünüyordu, (modlar arası değişmeme izin vermiyordu ilk taktığımda. Sonrasında mode tuşuna 5sn basınca izin verdi) Şimdi şarj oluyor. Tabi akü ne kadar sağlıklı biraz kullanım ile test ederim.
-
selsa adlı üyeden alıntı
Bu arada şarj olmuyor gibi görünüyordu, (modlar arası değişmeme izin vermiyordu ilk taktığımda. Sonrasında mode tuşuna 5sn basınca izin verdi) Şimdi şarj oluyor. Tabi akü ne kadar sağlıklı biraz kullanım ile test ederim.
Mode tuşuna uzun basınca R moduna almıştır. R modunda şarj ediyorsanız aküyü 15-15.5 V civarında yüksek voltaj ama düşük akımla darbelerle şarj edip, sülfatlaşmayı gidermeye çalışır. Bu modu çok uzun süre kullanmayın. Aralıklarla kontrol edin. Koku, gaz var mı, akü çok ısınmış mı gibi. Ortam mutlaka havalandırılmış olsun.
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Mode tuşuna uzun basınca R moduna almıştır. R modunda şarj ediyorsanız aküyü 15-15.5 V civarında yüksek voltaj ama düşük akımla darbelerle şarj edip, sülfatlaşmayı gidermeye çalışır. Bu modu çok uzun süre kullanmayın. Aralıklarla kontrol edin. Koku, gaz var mı, akü çok ısınmış mı gibi. Ortam mutlaka havalandırılmış olsun.
Yok hocam modlar arasında geciş imkanı tanıdı, kitapçıkta da öyle yazıyor. Motosiklet moduna aldım..
Muhtemelen akü baya bitikti, normalde otomatik tanıyordu takılan aküyü
-
14 Aralık 2024, 23:49
#10
sizin motorda yeni aküde, muhtemelen kurtarma modunda o akü iş görecektir
-
14 Aralık 2024, 23:53
#11
selsa adlı üyeden alıntı
Yok hocam modlar arasında geciş imkanı tanıdı, kitapçıkta da öyle yazıyor. Motosiklet moduna aldım..
Muhtemelen akü baya bitikti, normalde otomatik tanıyordu takılan aküyü
Akünüz tamamen bitmişse (8-9 V gibi), motosiklet modunda şarj ediyor gibi görünse de sonuç alamazsınız. Bu durumda R modunda denemeniz gerekebilir. O yüzden daha önce yazdıklarımı dikkate alarak devam edersiniz. Umarım kurtulur akü.
Ayrıca madem elinizde C30 var, uzun süre kullanmadığınız durumlarda ister motosiklet üzerinde, ister aküyü sökerek şarj edin. Diğer durumda akünüz sülfatlaşacak ve artık kurtarılamayacak duruma gelecektir.
Kolay gelsin.
-
14 Aralık 2024, 23:54
#12
selsa adlı üyeden alıntı
Hocam bu kadar gömmeye gerek var mı? Ya da sinirli bir anınıza denk geldi başlık. Zaten kendi adıma hatamın farkındayım, çözüme dair de daha bilgili bir arkadaş yol gösterir diye buraya fikir danışmışım. Tabi ki okudum ettim ama bu kadar önemli bir detay da sözle hatırlatılmayınca açıkçası çok da üzerinde durmadım. Tecrübelendik, paylaştık. Hayırlı forumlar[COLOR="Silver"]
O kadar da sinirlenmip gömmedi yaa. Yazılı ortamda aşırı sinirli anlaşılmış.
Karşılaşmış olsak, mesela güzel bir sürüş günü ardından kamp ateşi başında bunları konuşuyor olsak "amma yaptın haa, insan bir cihazın nasıl çalıştığını anlar, bak aha bozmuşsun aküyü, Nikki oradan bir soğuk bira ver arkadaşa da yeni akünün üzerine içsin şeklinde demiş olsam bu kadar sert anlaşılmazdı.
Ama google'dan aturuncu takip diye arama yapınca elbet bu konu da çıkar bir başkasına denk gelirse ve de okursa onlara en azından bundan sonra faydası olur.
Sürekli aküden elektrik çeken bir cihaz takınca yaa bu motordaki el kadar aküye bunun etkisi ne olur diye düşünüp araştırmak biraz sağduyu ama bunu olduktan sonra söyleyince biz suçlu oluyoruz. Eskiden araçların kullanma klavuzlarında subap ayarı nasıl yapılır diye yazarmış, şimdi "antifirizli su içilmez" diye yazıyor, demek ki yeni nesile bilgiyi önceden hazır vermek lazım geliyormuş.
-
14 Aralık 2024, 23:54
#13
Punctum adlı üyeden alıntı
Akünüz tamamen bitmişse (8-9 V gibi), motosiklet modunda şarj ediyor gibi görünse de sonuç alamazsınız. Bu durumda R modunda denemeniz gerekebilir. O yüzden daha önce yazdıklarımı dikkate alarak devam edersiniz. Umarım kurtulur akü.
Ayrıca madem elinizde C30 var, uzun süre kullanmadığınız durumlarda ister motosiklet üzerinde, ister aküyü sökerek şarj edin. Diğer durumda akünüz sülfatlaşacak ve artık kurtarılamayacak duruma gelecektir.
Kolay gelsin.
Teşekkürler çok bilgiler için
-
14 Aralık 2024, 23:58
#14
Sayın punctum bende bu zımbırtı var; https://www.amazon.com.tr/gp/product/B07WSQP48J/ref=ppx_yo_dt_b_search_asin_title?ie=UTF8&psc=1
zamanında bakmıştım sanırım yoktu ama motordan bağlantıyı sökmeden şarj etmem riskli olacaktır sanırım değil mi? Sen bilen bir abiye benziyorsun
Punctum adlı üyeden alıntı
Akünüz tamamen bitmişse (8-9 V gibi), motosiklet modunda şarj ediyor gibi görünse de sonuç alamazsınız. Bu durumda R modunda denemeniz gerekebilir. O yüzden daha önce yazdıklarımı dikkate alarak devam edersiniz. Umarım kurtulur akü.
Ayrıca madem elinizde C30 var, uzun süre kullanmadığınız durumlarda ister motosiklet üzerinde, ister aküyü sökerek şarj edin. Diğer durumda akünüz sülfatlaşacak ve artık kurtarılamayacak duruma gelecektir.
Kolay gelsin.
-
15 Aralık 2024, 00:03
#15
Motoru parkettiğiniz yerden sinyal veremiyorsa telefon abildirim de gelmez. ama uygulamadan turuncu takip cihazı uyanma süresini 3 saat hatta 6 saat yapabilirsiniz, siz parkedip kontağı kapatınca yine uygulamadan ayarladığınız bir süre sonrasında cihaz uyku moduna geçer çok az akım şeker, 3 saatte bir uyanıp konum ve diğer bilgileri gönderip tekrar uyku moduna geçer, bu cihazı ilk alınca saat başı şeklinde oluyor, 1 saat yerine 3 saat ayarlayınca da teorik olarak yaklaşık 3 kat daha uzun gitmesi lazım akünün ama tabi uyku modunda da az da olsa akım çekeceği için tam 3 katı uzamaz akü ömrü. Zaten hareket algılanınca motor hareket etmeye başlayınca cihaz uyanıp konum göndermeye başlayacak, akü durumu sorunsa 6 saat olur normalde de 3 saat yetiyor.
Kapalı garajda elektrik prizi yakında varsa şarj cihazını motorun üzerine asıp sürekli şarjda bırakabilirsiniz, bu otomatik şarj cihazları akü dolunda bakım şarjı modunda çok düşük akımla tazeleme şarjı uygular aküyü hep dolu tutar, bende sizdeki cihazın çok daha basit modeli olan bosch c3 var, motosikleti parkettiğim yere kablo çekip priz uzattım, şarj cihazının aküye bağlanan kablosu arada soketle iki parça, aküye bağlanan ucunda kıskaçlar çıkıyor ve direkt aküye o kablo ucunu vidalayabiliyorsunuz, böylece kablonun bir parçası hep aküde kalıyor, sele altında soketli kısmı bende hep sabit duruyor, park edince şarj cihazını bağlayıp öyle bırakıyorum motoru, sele altını sürekli açık tutmama gerek kalmıyor. Parkettiğiniz yerde elektrik çekme imkanı varsa en pratik ve kolay yöntem bu şekilde olur. Benim de motoru en az 2 ay kullanmadığım zamanlar oluyor, mesela bir buçuk aydır motor hep aynı yerinde, kış geldi artık deyip sürmüyorum ama akü hep dolu.
Eğer parkettiğiniz yerde elektrik yoksa Cyan'ın yaptığı gibi iki haftada bir aküyü söküp evde şarj edip yerine takarsınız bu da idare eder.
Turuncu'yu iptal etmek mantıklı olmaz, ya o sırada motor çalınırsa işe yaramamış olur.
Malesef motosikletlerde otomobil aküsü kapasitesinde aküler olmadıkça küçücük akü ile bu kadar oluyor.
-
15 Aralık 2024, 00:18
#16
selsa adlı üyeden alıntı
Teşekkürler çok bilgiler için
Rica ederim.
Bu arada bir bilgi daha verelim. Akülerinizin üzerinde yazan akım değerleri Ah şeklinde verilir. Bunun anlamı, bir saatte akünüzün karşılayabileceği akım değeridir. Motosikletlerde bu değer 8-10 Ah arası bir şey. Yani motosikletinizin aküsü ideal koşullarda bir saatte diyelim 10 amperlik bir enerjiyi karşılayabilecek durumda. Üzerindeki ekstra donanım, takip sistemi, ses sistemi, ışık sistemi vs. gibi fazladan akım çeken donanımların bir saatte harcayacağı akım değerini öğrenin. Bu değer akünüzün kapasitesi üzerinde ise, mutlaka sorun yaşarsınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------
Yobaaz adlı üyeden alıntı
Sayın punctum bende bu zımbırtı var; https://www.amazon.com.tr/gp/product/B07WSQP48J/ref=ppx_yo_dt_b_search_asin_title?ie=UTF8&psc=1
zamanında bakmıştım sanırım yoktu ama motordan bağlantıyı sökmeden şarj etmem riskli olacaktır sanırım değil mi? Sen bilen bir abiye benziyorsun
Bende de aynı zımbırtıdan var (CE-BC 6 M) Sizdeki 4 veya 6 M ise bunlar zaten 12V M modunda maksimum 1 A ile şarj ederler. Motosiklette bunu kullanacaksınız. 1 M olanı zaten maksimum şarj akımı 1 amperdir. Motosiklette kullanılır. 2 M ise motosiklet için biraz yüksek kalır. Çünkü bunda düşük akımla şarj modu yok. Sabit 2 amper. CE-BC 10 M' de ise yine 12V M modu vardır ama burada da yine 2 amper civarında şarj eder.
Kısaca sizdeki cihaz CE-BC 1 M - 4 M veya 6 M ise, motordan aküyü sökmeden de şarj edebilirsiniz. Tabii 12V M modunda yapacaksınız. Ama bu aşamada krokodilleri sakın ola motora değdirmeyin ve önceki mesajlarımdaki bağlantı sırasını izleyin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)