Kuryeyim ve ℅100 haklı olduğum kazaya karıştım
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. Birkaç gün önce mesai saatleri içerisinde kazaya karıştım ve ℅100 haklıyım(henüz resmi değil).
Dün ise gerekli evraklarla motosikleti servise teslim ettim. Motosikletin ortalama 10-14 gün serviste kalabileceği söylendi.
Sizlere sormak istediğim birkaç soru var.
1- Öncelikle kazayı net şekilde çeken bir güvenlik kamerası kaydı elimde mevcut ama tutanağı doldururken kroki çiziminde araçların birbirine temas etmediği garip bir çizim yaptım. Bu durum haklılığımı etkiler mi?
2- Dediğim gibi motosikleti evraklarla servise teslim ettim. Ayrıca aynı evraklarla karşı tarafın sigorta şirketiyle iletişime geçmem gerekiyor mu?
3- Motosiklet şu an serviste olduğu için çalışamıyorum hâliyle. Ticari kazanç kaybı konusunda bana çarpan sürücüden veya sigorta şirketinden parayı istemek için motosikletin servisten çıkmasını mı beklemeliyim yoksa yine karşı tarafın ödemesiyle motosiklet kiralayıp işime devam mı etmeliyim?
4- Değer kaybı için ne yapmalıyım?
İyi forumlar dilerim.
Reklamlar
-
Merhaba,
Buradan alacağınız cevaplar sadece içinizi rahatlatır, olacakmış gibi hissettirir ve mutlu uyumanızı sağlar. Şansınız yaver giderse hayal ettirildiğiniz gibi olur, gitmezse keşkelerle devam eder.
Bu sebepten dolayı bunların hepsi için bir avukata danışın. 2. sorunuz hariç tüm sorulara sadece avukat cevap verebilir.
-
sedattemiz adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Buradan alacağınız cevaplar sadece içinizi rahatlatır, olacakmış gibi hissettirir ve mutlu uyumanızı sağlar. Şansınız yaver giderse hayal ettirildiğiniz gibi olur, gitmezse keşkelerle devam eder.
Bu sebepten dolayı bunların hepsi için bir avukata danışın. 2. sorunuz hariç tüm sorulara sadece avukat cevap verebilir.
Avukatlarla iletişime geçmeye çalıştım, sağ olsunlar sitelerinde "℅100 ücretsiz danışmanlık" yazmasına rağmen, sorduğum ilk soruda "bu arada danışmanlık ücretlidir" bilgisini vererek yardımcı oldular. Benzer durumu yaşayan kurye arkadaşlarla iletişime geçebilirsem faydalı olabilir diye düşünerek buraya yazdım.
-
Kolaçan'ın videolarındaki Avukat Rüstem Doğruyol ile görüş. Telefonda gerekli bilgileri alabilirsin.
-
Öncelikle geçmiş olsun.
Zararları rapora göre zaten sigorta şirketleri hallediyor.
Çalışamadığın için ve değer kaybı için elinde olan görüntülerle çıkan sonuçlara göre dava açman gerekir.
Karşı tarafla anlaşırsan bu konuyu o aranız da çözebiliyorsanız makul şekilde.
Diğer türlü dava açarsan uzun sürse de bilirkişi raporu vs duruma göre lehine sonuçlanır.
-
Sırf kazaları kovalayan avukatlar var. Özellikle kazalı araçları tamir edenler veya sigorta acenteleri biliyor.
Çok cüzi bir rakamla takip ediyorlar. Bir ekspertizden değer kaybı raporu alıyorlar ve sizin gelir kaybınızı karşı tarafa rücu ediyorlar.
Genellikle karşı taraf itiraz etmiyor çünkü avukatlık parası daha yüksek tutuyor.
Siz önce karşı tarafa bir telefon edin şu kadar zararım var diye kabul etmezlerse avukat arayın.
-
Merhab. Geçmiş olsun umarım sağlığınız yerindedir. Geçen sene ben de 100 haklı olduğum bir kaza geçirdim ( ayağım kırıldı) ve bir süre motosiklet servisinde çalıştığım için de onarım konusunda tecrübeliyim.
1-) Çizilen tutanaktan ziyade açıklama kısmına yazılan yazılar ve var ise kamera kayıtları daha önemlidir.
2-) Servisiniz bu konuda tecrübeli ise sizin teslim ettiğiniz evraklar ile ( kaza tutanağı nüshası , karşı tarafın sigorta poliçesi , karşı tarafın ehliyet fotokopisi ve sizin evraklarınız) karşı tarafın sigortasını arayıp hasar dosyası açacak. Sigorta şirketi bu dosyaya bir exper atayacak. Exper sevginizden hasar durumunu ve değişecek parçaların listesini ve fiyatlarını isteyecek. Experler çoğu zaman çingenelik yaparlar. " Bu parça değişmez boyansa yeter ' bu parçada sorun yok " gibi ithamlarla gelirler. Onlara dikkat edin. Servisiniz expere fiyatlara işçiliği ve KDV'yi dahil versin. Exper listeyi onayladıktan sonra sigorta şirketi parayı ibanınıza yatıracak.
3) Bu durumda iki seçeneğiniz var. Karşı tarafa böyle bir yasal hakkınız olduğunu anlatıp arayı bulup size motor kiralamasını sağlamak veya motor kiralayacak parayı almak. Veya avukat yoluyla dava açarak tutarı almak. Ben ayağımın kırıldığı olayda kişiye dava açtım ve kazandım. 1 yıl 6 ay hapis cezası aldı. Çalışamadığım süre için de tazminat davası açtım ama 7-8 aydır dosyada hareketlilik yok. Bu yüzden mümkün olduğunca arayı bulmaya çalışın.
4-) Motorunuzun tamirat süreci bittikten sonra bir avukat ile birlikte size vuran şahsın kendisine değer kaybı davası açacaksınız. Bu durumlarda avukatlar %20-%25 komisyon alırlar bilin.
-
Şükrü Çelik adlı üyeden alıntı
Merhab. Geçmiş olsun umarım sağlığınız yerindedir. Geçen sene ben de 100 haklı olduğum bir kaza geçirdim ( ayağım kırıldı) ve bir süre motosiklet servisinde çalıştığım için de onarım konusunda tecrübeliyim.
1-) Çizilen tutanaktan ziyade açıklama kısmına yazılan yazılar ve var ise kamera kayıtları daha önemlidir.
2-) Servisiniz bu konuda tecrübeli ise sizin teslim ettiğiniz evraklar ile ( kaza tutanağı nüshası , karşı tarafın sigorta poliçesi , karşı tarafın ehliyet fotokopisi ve sizin evraklarınız) karşı tarafın sigortasını arayıp hasar dosyası açacak. Sigorta şirketi bu dosyaya bir exper atayacak. Exper sevginizden hasar durumunu ve değişecek parçaların listesini ve fiyatlarını isteyecek. Experler çoğu zaman çingenelik yaparlar. " Bu parça değişmez boyansa yeter ' bu parçada sorun yok " gibi ithamlarla gelirler. Onlara dikkat edin. Servisiniz expere fiyatlara işçiliği ve KDV'yi dahil versin. Exper listeyi onayladıktan sonra sigorta şirketi parayı ibanınıza yatıracak.
3) Bu durumda iki seçeneğiniz var. Karşı tarafa böyle bir yasal hakkınız olduğunu anlatıp arayı bulup size motor kiralamasını sağlamak veya motor kiralayacak parayı almak. Veya avukat yoluyla dava açarak tutarı almak. Ben ayağımın kırıldığı olayda kişiye dava açtım ve kazandım. 1 yıl 6 ay hapis cezası aldı. Çalışamadığım süre için de tazminat davası açtım ama 7-8 aydır dosyada hareketlilik yok. Bu yüzden mümkün olduğunca arayı bulmaya çalışın.
4-) Motorunuzun tamirat süreci bittikten sonra bir avukat ile birlikte size vuran şahsın kendisine değer kaybı davası açacaksınız. Bu durumlarda avukatlar %20-%25 komisyon alırlar bilin.
Size özelden mesaj attım. Ulaştı mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Sırf kazaları kovalayan avukatlar var. Özellikle kazalı araçları tamir edenler veya sigorta acenteleri biliyor.
Çok cüzi bir rakamla takip ediyorlar. Bir ekspertizden değer kaybı raporu alıyorlar ve sizin gelir kaybınızı karşı tarafa rücu ediyorlar.
Genellikle karşı taraf itiraz etmiyor çünkü avukatlık parası daha yüksek tutuyor.
Siz önce karşı tarafa bir telefon edin şu kadar zararım var diye kabul etmezlerse avukat arayın.
"Şu kadar zararım var" demem için motosikleti tamir sonrası servisten alarak gün hesaplaması yapmam gerekir. Bu birinci seçenek.
Bana söylenen diğer şey ise karşı tarafı arayıp direkt motosiklet kiralama ücreti talep etmek. Ben bu seçeneği seçmek istemiyorum tabii ki.
Sıralama olarak;
1- Karşı taraftan motosikletin serviste kaldığı gün kadar yattı parası talep et
2- Karşı taraftan kiralık motosiklet ücreti talep et
3- Avukat tut ve karşı taraftan yattı parası için dava aç
şeklinde sıralayabiliriz sanırım.
-
Mesajınız geldi lakin ben cevap veremiyorum o yüzden burdan yazayım.
- Size sms geldiyse kaza dosyası açılmış işlemler başlamıştır
- Servisiniz Honda ise ne yapacağını biliyordur zaten siz işlerine karışmayın. Ama kendinizi ara ara hatırlatın sallamasınlar.
- Yattı parasını istersiniz de karşı taraf verir mi bilmiyorum. Kuryesin sonuçta hatrı sayılır günlük kazancın var bu adama çok gelebilir ama yine de teklif et. Baktın ters yapıyor ikinci seçenek olarak " tamam abicim gel orta yolu bulalım sen bana motor kirala " de. Bu daha kabul edilir bişey. Baktın buna da yanaşmıyor o zaman son seçenek ağzını burnunu... tabiki hayır yasalarımız mahkemelerimiz boşuna mı duruyor 😁. Bir avukatla birlikte dava açarsın hem değer kaybı hem de çalışmadığın günlerin parası için.
-
11 Aralık 2024, 23:05
#10
Bir dönem taksicilik yaptığımız için çok kazaya karıştık, az çok kendi pratiğimi paylaşıyorum.
Önce motosikletini sigortadan yaptır. Sonra tamirde geçen süre belli diyelim ki beş gün.
İki yol var.
1 - Karşı tarafa telefon et beş günlük iş kaybım örneğin 1.500 x 5 = 7.500 artı motosikletim kazadan önce 90.000 liraydı şimdi 80.000 liraya düştü.
10.000 tl artı 7.500 toplam 17.500 lira istiyorum dersin öderlerse sorun yok. Rakamlar makulse bence ödemeleri kendi çıkarına ödemezse avukata verirsin.
2 - Direk olayı avukata havale etmek.
Avukat motosiklet eksperinden bir rapor alıyor şu kadar değer kaybı vardır diye sonra bir çizelge var her halde oradan da sizin gelir kaybınızı hesaplıyor üzerine kendi ücretini ve dosya harcını ekleyip karşı tarafla hiç muhatap olmayıp direk icraya veriyor.
Karşı taraf akıllı ise parayı itirazsız ödüyor.
Karşı taraf itiraz ederse bu sefer icra mahkemesinde dava açıyor senin avukat itirazın kaldırılması davası. Karşı taraf kaybederse ( yüzde doksan dokuz kaybediyorlar ) üzerine külliyetli miktarda bu davanın vekalet ücretini ödüyorlar o yüzden genellikle kimse itiraz etmiyor.
Bence sen önce motosikleti bir tamirden çıkar karşı tarafa bir telefon et şu kadar iş kaybım, şu kadar da değer kaybım var de tecrübelilerse bence öderler.
Ödemezse o zaman avukat ara.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)