Şimdi yukarı atarken zaten gaz açık. Fakat aşağı indirirken, zaten gazı kapatmış oluyorum. Gazı kapatmadan mı vites küçültmek lazım? Bu qs aşağı tam olarak nasıl kullanılır?
Şimdi yukarı atarken zaten gaz açık. Fakat aşağı indirirken, zaten gazı kapatmış oluyorum. Gazı kapatmadan mı vites küçültmek lazım? Bu qs aşağı tam olarak nasıl kullanılır?
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Gaz temasından ziyade devri düşürmekle alakalı diye düşünüyorum
Benim motorda mesela 4k altı çok rahat ve pürüzsüz alt vitese geçiyorum qs ile. Ama zaten gazı da kapatmış veya azaltmış oluyorum haliyle
Ehh be mübarek sen de mi? Bak bu işler Qs ile başlar Dct ile son bulur, bari seni kaybetmeyelim.
Abi taktırmadım ki, üstünde vardı.Zaten kapattım ama kullanmayı bilelim de kullanmayalım.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Mantık arada gazı anlık kesmesi üzerine olunca, düşürmek için zaten otomatikman gazı kesiyorum. Bunu merak ediyorum. Aşağı kullanırken gazı kesmemem mi lazım onu merak ediyorum. Veya aşağı olunca gazı kesmek yerine gaz mı veriyor acaba?
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
S1000XR asagi inerken gaz kapali olsa bile otomatik ara gazi veriyor
vites küçültmek için doğru devirdeysen ekstra bir şey yapmana gerek yok sadece pedalla düşür yeterli
qs nin asıl amacı gaz verirken vitesi yukarı atarsınız, gaz kapalıyken vitesi aşağı çekersiniz. o kendi içinde kalan olayı ayarlıyor.
Aşağı QS kullanırken "gazı kapatmanız" gerekir...gaz açık iken QS ile vites düşürmek istediğinizde, ya vites düşmeyecek, yada şanzumanı çok zorlamış olacaksınız. Tabii burada düşmek istediğiniz vitese uygun devirlerde sürdüğünüzü varsayıyoruz...
Yukarı QS için zaten gaz açık pozisyonda olmanız gerektiğini bildiğinizi yazmışsınız...
Gazı saliselik bırak küçült vitesi yapıştır gazı..
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------
QS amacı DCT den çok çok başka , yada şöyle yazayım DCT nin yahut başka bir otomatik şanzımanın muadili değil , adı üstünde hızlı vites değişimi için debriyaj açıp kapamıyor ve akselerasyon yarım saniye iyileşiyor..
Bir de QS daha çok performanslı sürüşler için tasarlanmış bir sistem. Özellikle yüksek devirlerde efektif oluyor. Şehir içi trafik, 2-4 bin devir aralığında falan kullanmak pek anlamlı değil. En azından Hornet'te böyle. GSX-8S'te de çok farklı olacağını sanmıyorum. Gerçi Suzuki'nin QS'ı daha pürüzsüz diyorlar. Ancak sonuçta temel çalışma prensibi aynı olunca, keyif ve uzun ömür için belli devir aralıklarında kullanmak daha iyidir...
Ducati 950S ve şimdiki motorum BMW GSA 1250 de quick shifter kullanıyorum.
Öncelikle belirtmekte yarar görüyorum. Ducati 950S in Qs' ı çok mükemmel. 2.500 devirde bile pürüssüz vites yükseltebiliyorsunuz. GSA 1250 de QS ile vites geçişleri biraz kemikli. Zaten BMW nin vites geçişi debriyajla bile kemiklidir. En az 4.000-4.500 devirde yukarı vites geçişi daha yumuşak oluyor. Kısacası BMW biraz devir istiyor.
Gelelim aşağı QS kullanımına. Evet gaz kolu kapalı olması aşağı yönlü vitesi geçişini mümkün kılar. Fakat motosiklet hızınız vites küçültmeye müsait olması gerektiği unutulmamalıdır. Bunun QS ile direkt alakası yok. Sistemli ve doğru sürüşle alakalı bir durum.
Çoğu motosiklet sürücüleri fren yapmak yerine vites küçülterek, motoru kompresyona bindirerek yavaşlamayı tercih ediyor. Bu an gelir başınızı belaya sokar.
Uygun hıza düştüğünüzde gazı kapatarak QS ile rahatlıkla vites küçültebilirsiniz.
Alt devirleri torklu motorlarda QS düşük devirde pürüzsüz çalışmaz..
Çalışır çalışır
O kadar teknolojisi gelişmiş motora o kadar kötü QS koydukları için hiç birinde olmaz diye düşünebiliyor insan :D
Auto-blipper'ların %90 kadarı vites küçültürken gazın kapalı olmasını ister. %100'ü de vites küçült dediğiniz anda gaz verir, zaten aletin mantığı bundan ibaret.
Gaz kapatılmasını şart koşmayan blipper'lar da var. Yavaş yavaş kullanılan marka model artıyor, 8S'teki böyle miydi hatırlayamadım şimdi ama kaba bir tahminle olmadığını düşünüyorum.
Öyle olup olmadığını kolayca deneyerek anlayabilirsin, gaz bir miktar açıkken vitesi küçültmeye çalış, vites pedalı sana direnç gösteriyorsa kabul etmiyordur.
Yalnız gaz açıkken autoblipper'la küçültmek her zaman en hızlı seçenek mi olur, orası tartışmalı. Eğer izin veriyorsa önce gaz açıkken sonra gazı kapatıp basarak denemeler yapıp karşılaştırarak en ideali bulunabilir.
QS / auto-blipper sistemleri en temelde yüksek performanslı anlar için tasarlanmış olsa da gelişmiş bir çok sistem bunun geniş bir devir aralığında kullanılmasını da sağlıyor. Bu biraz da şanzımanın normal geçişlerinin ne kadar pürüzsüz olduğu ve QS/AB sisteminin ne kadar optimize edildiğine bakıyor. Benim 8S'ten hatırladığım küçültmelerde hep ciddi şekilde bir yığılmaya sebep olduğuydu, küçültme sırasında verdiği gaz miktarıyla alakalı iyileştirilebilir diye düşünüyorum ama fabrikadan ayarlanabilir QS ile gelmiyordur. Belki A/B/C modlarında farklı davranıyor olabilir.
Auto blip olması lazım. Varsa gaz kapalı abanacan vites çubuğuna. Downshift+popcorn(egzoz varsa). Dadundan yenmez.
Benim motorda gazı tam kapatmadan aşağıya doğru QS kullanamıyorsun. Gerçi kapalıykende aşağı yönde zorlamak lazım. Pek aşağı kullanmıyorum açıkçası...
Bir sorum olacak bu quickshifter denen şeyin geçiş yumuşaklığı senkromeçli ve senkromeçsiz şanzımanlarda değişiyor mu ? Yada senkromeç olması quickshifter kullanımına engel midir ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)