Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Aşağı quickshifter

    REKLAM ALANI
  1. #1
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Şimdi yukarı atarken zaten gaz açık. Fakat aşağı indirirken, zaten gazı kapatmış oluyorum. Gazı kapatmadan mı vites küçültmek lazım? Bu qs aşağı tam olarak nasıl kullanılır?
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Gaz temasından ziyade devri düşürmekle alakalı diye düşünüyorum

    Benim motorda mesela 4k altı çok rahat ve pürüzsüz alt vitese geçiyorum qs ile. Ama zaten gazı da kapatmış veya azaltmış oluyorum haliyle

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ehh be mübarek sen de mi? Bak bu işler Qs ile başlar Dct ile son bulur, bari seni kaybetmeyelim.
    espresso ve BoraKara bunu beğendiler.

  4. #4
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Abi taktırmadım ki, üstünde vardı.Zaten kapattım ama kullanmayı bilelim de kullanmayalım.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  5. #5
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi taktırmadım ki, üstünde vardı.Zaten kapattım ama kullanmayı bilelim de kullanmayalım.
    Açık olmasında bir sakınca var mıdır? Ben de çoğunlukla kullanmıyorum ama qs açık genelde.

  6. #6
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Mantık arada gazı anlık kesmesi üzerine olunca, düşürmek için zaten otomatikman gazı kesiyorum. Bunu merak ediyorum. Aşağı kullanırken gazı kesmemem mi lazım onu merak ediyorum. Veya aşağı olunca gazı kesmek yerine gaz mı veriyor acaba?
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  7. #7
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    S1000XR asagi inerken gaz kapali olsa bile otomatik ara gazi veriyor
    sallami bunu beğendi.

  8. #8
    sampsonte - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2024
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    CFMOTO 250SR, HONDA Dio
    vites küçültmek için doğru devirdeysen ekstra bir şey yapmana gerek yok sadece pedalla düşür yeterli

  9. #9
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    qs nin asıl amacı gaz verirken vitesi yukarı atarsınız, gaz kapalıyken vitesi aşağı çekersiniz. o kendi içinde kalan olayı ayarlıyor.

  10. #10

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ehh be mübarek sen de mi? Bak bu işler Qs ile başlar Dct ile son bulur, bari seni kaybetmeyelim.
    Qs güzel bir şey abi ya niye öyle dedinki ? Şimdi egzoz patlata patlata vites atması içimdeki o apaçiyi dahada canlandırıyor, ama dct şanzımana karşıyım kapımdan dahi sokmam .

  11. #11
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Aşağı QS kullanırken "gazı kapatmanız" gerekir...gaz açık iken QS ile vites düşürmek istediğinizde, ya vites düşmeyecek, yada şanzumanı çok zorlamış olacaksınız. Tabii burada düşmek istediğiniz vitese uygun devirlerde sürdüğünüzü varsayıyoruz...

    Yukarı QS için zaten gaz açık pozisyonda olmanız gerektiğini bildiğinizi yazmışsınız...
    sallami bunu beğendi.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Gazı saliselik bırak küçült vitesi yapıştır gazı..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ehh be mübarek sen de mi? Bak bu işler Qs ile başlar Dct ile son bulur, bari seni kaybetmeyelim.
    QS amacı DCT den çok çok başka , yada şöyle yazayım DCT nin yahut başka bir otomatik şanzımanın muadili değil , adı üstünde hızlı vites değişimi için debriyaj açıp kapamıyor ve akselerasyon yarım saniye iyileşiyor..
    sallami ve espresso bunu beğendiler.

  13. #13
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Bir de QS daha çok performanslı sürüşler için tasarlanmış bir sistem. Özellikle yüksek devirlerde efektif oluyor. Şehir içi trafik, 2-4 bin devir aralığında falan kullanmak pek anlamlı değil. En azından Hornet'te böyle. GSX-8S'te de çok farklı olacağını sanmıyorum. Gerçi Suzuki'nin QS'ı daha pürüzsüz diyorlar. Ancak sonuçta temel çalışma prensibi aynı olunca, keyif ve uzun ömür için belli devir aralıklarında kullanmak daha iyidir...

  14. #14
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Ducati 950S ve şimdiki motorum BMW GSA 1250 de quick shifter kullanıyorum.

    Öncelikle belirtmekte yarar görüyorum. Ducati 950S in Qs' ı çok mükemmel. 2.500 devirde bile pürüssüz vites yükseltebiliyorsunuz. GSA 1250 de QS ile vites geçişleri biraz kemikli. Zaten BMW nin vites geçişi debriyajla bile kemiklidir. En az 4.000-4.500 devirde yukarı vites geçişi daha yumuşak oluyor. Kısacası BMW biraz devir istiyor.

    Gelelim aşağı QS kullanımına. Evet gaz kolu kapalı olması aşağı yönlü vitesi geçişini mümkün kılar. Fakat motosiklet hızınız vites küçültmeye müsait olması gerektiği unutulmamalıdır. Bunun QS ile direkt alakası yok. Sistemli ve doğru sürüşle alakalı bir durum.

    Çoğu motosiklet sürücüleri fren yapmak yerine vites küçülterek, motoru kompresyona bindirerek yavaşlamayı tercih ediyor. Bu an gelir başınızı belaya sokar.

    Uygun hıza düştüğünüzde gazı kapatarak QS ile rahatlıkla vites küçültebilirsiniz.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alt devirleri torklu motorlarda QS düşük devirde pürüzsüz çalışmaz..
    Punctum bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Çalışır çalışır
    O kadar teknolojisi gelişmiş motora o kadar kötü QS koydukları için hiç birinde olmaz diye düşünebiliyor insan :D

    Auto-blipper'ların %90 kadarı vites küçültürken gazın kapalı olmasını ister. %100'ü de vites küçült dediğiniz anda gaz verir, zaten aletin mantığı bundan ibaret.
    Gaz kapatılmasını şart koşmayan blipper'lar da var. Yavaş yavaş kullanılan marka model artıyor, 8S'teki böyle miydi hatırlayamadım şimdi ama kaba bir tahminle olmadığını düşünüyorum.
    Öyle olup olmadığını kolayca deneyerek anlayabilirsin, gaz bir miktar açıkken vitesi küçültmeye çalış, vites pedalı sana direnç gösteriyorsa kabul etmiyordur.
    Yalnız gaz açıkken autoblipper'la küçültmek her zaman en hızlı seçenek mi olur, orası tartışmalı. Eğer izin veriyorsa önce gaz açıkken sonra gazı kapatıp basarak denemeler yapıp karşılaştırarak en ideali bulunabilir.

    QS / auto-blipper sistemleri en temelde yüksek performanslı anlar için tasarlanmış olsa da gelişmiş bir çok sistem bunun geniş bir devir aralığında kullanılmasını da sağlıyor. Bu biraz da şanzımanın normal geçişlerinin ne kadar pürüzsüz olduğu ve QS/AB sisteminin ne kadar optimize edildiğine bakıyor. Benim 8S'ten hatırladığım küçültmelerde hep ciddi şekilde bir yığılmaya sebep olduğuydu, küçültme sırasında verdiği gaz miktarıyla alakalı iyileştirilebilir diye düşünüyorum ama fabrikadan ayarlanabilir QS ile gelmiyordur. Belki A/B/C modlarında farklı davranıyor olabilir.

  17. #17
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(o)
    Auto blip olması lazım. Varsa gaz kapalı abanacan vites çubuğuna. Downshift+popcorn(egzoz varsa). Dadundan yenmez.

  18. #18
    okanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    Benim motorda gazı tam kapatmadan aşağıya doğru QS kullanamıyorsun. Gerçi kapalıykende aşağı yönde zorlamak lazım. Pek aşağı kullanmıyorum açıkçası...

  19. #19
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Bir sorum olacak bu quickshifter denen şeyin geçiş yumuşaklığı senkromeçli ve senkromeçsiz şanzımanlarda değişiyor mu ? Yada senkromeç olması quickshifter kullanımına engel midir ?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)