13 yıllık lastikler değiştirilmeli mi?
Reklamlar
-
Merhabalar. Yaklaşık 5 aydır kullandığım bir Suzuki Inazuma'm var. Hemen hemen 8 bin km'yi devirdim kendisiyle. Motosikleti ilk aldığımda üzerinde Bridgestone Battlax S22 lastikler vardı ve hala üzerindeler. Motoru İzmir'den almıştım ve Ankara'ya sürerek geldim. İzmir'de lastikleri ilk incelediğimde dişlerinde veya hamurunda bir problem olmadığını, sadece birkaç kılcal çatlak olduğunu gördüm. Lastiğin tarihine baktığımda ise, lastiğin üzerindeki kir yüzünden, 2022 okumasını yaptım. Tabii buna ve izlediğim inceleme videolarına güvenerek tüm yolu neredeyse dip gaz ve virajlarda yata yata geldim. Özellikle Uşak'a yaklaşırkenki tepe tırmanışlarını adeta yatarak geçtim. Bu yolculuk boyunca hiçbir güvensizlik hissetmedim. Şehir içinde lastik soğukken ıslak şerit çizgileri üzerinde kalkış yaparken ufak kaymalar hissettim fakat göz ardı edilebilecek seviyelerdeydi. Kasımın ilk haftasında lastikleri temizlediğimde lastiklerin üretim tarihinin 2022 değil 2012 olduğunu gördüm ve bu biraz gözümü korkuttu. Her ne kadar lastiğin fiziksel durumu iyi görünse de Bridgestone'un resmi olarak lastiklere 10 sene kullanım ömrü biçmesi yüzünden hamurun kimyasının bozulmuş olması ihtimalinden dolayı lastiklere o zamandan beri pek güvenemiyorum. Bu yüzden lastikleri değiştirme kararı aldım. Piyasada sadece Michelin, Pirelli, Anlas gibi markaların lastikleri mevcut. Lastiklerin neredeyse 13 senelik olduklarını düşündüğümde oldukça memnun kaldım. Bu yüzden yeni bir set Battlax S22 almayı düşünüyorum fakat piyasada bulunan lastikler 2022 tarihli ve seti 9500 TL bandında. Sizce Anlas Tournee gibi bir lastiğe 7000 TL vermek yerine Battlax tercih etmek mantıklı mıdır? Eğer mantıklı değilse alternatif olarak hangi lastikleri önerirsiniz? Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim.
Konudan bağımsız olarak motor hakkında sorularınız varsa bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım.
Reklamlar
-
Bridgestone'un 10 yıl açıkşaması gerçekmi bilmiyorum ama beş yıl bile fazla. Piyasada sık kullanılan tercih edilen lastik modellerini 2024 temin edebilirsin biraz daha araştırırsan.
-
Lastiklerdeki tarihlerin ilk 2 hanesi hafta, ikinci 2 hane yıldır. S22 12 yıldır üretiliyor mu acaba?
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
2035 oldu mu yaw? Ne uyumuşum he.
2022 20.hafta üretimi lastiklerin. Çatlamaya başladıysa değiştirmen gerekir canın kıymetli ise. O çatlamalar yarıklara dönüşüp kaza yaptırabilir.
-
s22 yeni çıktı.2019 da olması lazım.
lastikde 2022 yazıyorsa 2022 yılı 20.hafta uretimdir.yaza girişte degistirebilirsin
-
Propaganda adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Yaklaşık 5 aydır kullandığım bir Suzuki Inazuma'm var. Hemen hemen 8 bin km'yi devirdim kendisiyle. Motosikleti ilk aldığımda üzerinde Bridgestone Battlax S22 lastikler vardı ve hala üzerindeler. Motoru İzmir'den almıştım ve Ankara'ya sürerek geldim. İzmir'de lastikleri ilk incelediğimde dişlerinde veya hamurunda bir problem olmadığını, sadece birkaç kılcal çatlak olduğunu gördüm. Lastiğin tarihine baktığımda ise, lastiğin üzerindeki kir yüzünden, 2022 okumasını yaptım. Tabii buna ve izlediğim inceleme videolarına güvenerek tüm yolu neredeyse dip gaz ve virajlarda yata yata geldim. Özellikle Uşak'a yaklaşırkenki tepe tırmanışlarını adeta yatarak geçtim. Bu yolculuk boyunca hiçbir güvensizlik hissetmedim. Şehir içinde lastik soğukken ıslak şerit çizgileri üzerinde kalkış yaparken ufak kaymalar hissettim fakat göz ardı edilebilecek seviyelerdeydi. Kasımın ilk haftasında lastikleri temizlediğimde lastiklerin üretim tarihinin 2022 değil 2012 olduğunu gördüm ve bu biraz gözümü korkuttu. Her ne kadar lastiğin fiziksel durumu iyi görünse de Bridgestone'un resmi olarak lastiklere 10 sene kullanım ömrü biçmesi yüzünden hamurun kimyasının bozulmuş olması ihtimalinden dolayı lastiklere o zamandan beri pek güvenemiyorum. Bu yüzden lastikleri değiştirme kararı aldım. Piyasada sadece Michelin, Pirelli, Anlas gibi markaların lastikleri mevcut. Lastiklerin neredeyse 13 senelik olduklarını düşündüğümde oldukça memnun kaldım. Bu yüzden yeni bir set Battlax S22 almayı düşünüyorum fakat piyasada bulunan lastikler 2022 tarihli ve seti 9500 TL bandında. Sizce Anlas Tournee gibi bir lastiğe 7000 TL vermek yerine Battlax tercih etmek mantıklı mıdır? Eğer mantıklı değilse alternatif olarak hangi lastikleri önerirsiniz? Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim.
Konudan bağımsız olarak motor hakkında sorularınız varsa bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım.
2012 tarihli S22 olması imkansız çünkü BATTLAX S22 2019 5veya 6 Nisan'da piyasaya duyurulmuş bir lastik . BKZ: https://www.youtube.com/watch?v=_VDgY_A4Chk.
Şöyle birşey de var onu bende merak ettiğim için bu başlığın altında sormak istiyorum , lastiğin normal hava koşullarında 3 yıl ve takıldıktan sonra 2 yıl , 3. yıl depoda kalan bir lastik son anda takılırsa 2 yıl daha ömrü mü oluyor? ve S22 gayet güzel bir lastik ısınması uzun sürüyor ama onun dışında viraj vs. kalitesi gayet iyi . Şuan bulamazsan Anlas Viento Sport'u önerebilirim veya Pirelli'de olabilir sana kalmış . Bende yağmurda motosikleti 4-5 kez sağ sol yaparak üstünden atıcak gibi olduğu için güvenemiyodum ama dün hava güzeldi sabuncu belinde denedim ve ısınınca gayet iyi bir lastikmiş :D Viento Sport kullanıyorum.
-
uurrdmrr adlı üyeden alıntı
2012 tarihli S22 olması imkansız çünkü BATTLAX S22 2019 5veya 6 Nisan'da piyasaya duyurulmuş bir lastik . BKZ:
https://www.youtube.com/watch?v=_VDgY_A4Chk.
Şöyle birşey de var onu bende merak ettiğim için bu başlığın altında sormak istiyorum , lastiğin normal hava koşullarında 3 yıl ve takıldıktan sonra 2 yıl , 3. yıl depoda kalan bir lastik son anda takılırsa 2 yıl daha ömrü mü oluyor? ve S22 gayet güzel bir lastik ısınması uzun sürüyor ama onun dışında viraj vs. kalitesi gayet iyi . Şuan bulamazsan Anlas Viento Sport'u önerebilirim veya Pirelli'de olabilir sana kalmış . Bende yağmurda motosikleti 4-5 kez sağ sol yaparak üstünden atıcak gibi olduğu için güvenemiyodum ama dün hava güzeldi sabuncu belinde denedim ve ısınınca gayet iyi bir lastikmiş :D Viento Sport kullanıyorum.
O lastiklerin iki , üç yıl ömrü olsaydı.
Bir lastik normal depolama koşullarında on yıldan aşağı bir şeyçikler olmaz. On yılda kontrol gerektirir kullanıcının aklını karıştırır acaba bir şey oldu mu diye.
Takıldıktan sonra yol ve kullanım tarzına göre ömrünü belirlemek daha doğru olur.
-
konudan yarı bağımsız,
öyle bir haldeyiz ki, başka ülkelerde motoru bile 13 yıl kullanan yokken biz lastiği 10 yıl kullanmayı zorluyoruz. yazık halimize cidden.
-
Konudan sonra araştırma yaptığımda ilk 2 hanenin hafta son 2 hanenin yıl olduğunu fark ettim fakat 2012 yazması hala mantıklı gelmiyor. 2012'nin 20. haftası olamaz herhalde?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------
Beto87 adlı üyeden alıntı
2035 oldu mu yaw? Ne uyumuşum he.
2022 20.hafta üretimi lastiklerin. Çatlamaya başladıysa değiştirmen gerekir canın kıymetli ise. O çatlamalar yarıklara dönüşüp kaza yaptırabilir.
Lastikte 2012 yazıyor. O yüzden 2022 20. hafta olduğunu sanmıyorum ama lastiğin 2019'da çıkış yaptığını düşününce muhtemelen bu civarlardadır diye düşünüyorum. Çatlamalar henüz mm boyutlarında oldukları için problem olacağını sanmıyorum. Motora her binmeden önce gözle kontrol yapıyorum. Eğer çok büyürlerse mutlaka değiştiririm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:50 ----------
maximusti, adlı üyeden alıntı
konudan yarı bağımsız,
öyle bir haldeyiz ki, başka ülkelerde motoru bile 13 yıl kullanan yokken biz lastiği 10 yıl kullanmayı zorluyoruz. yazık halimize cidden.
Yanlış anlaşılmasın, lastiğin ömrünü zorlamıyorum. Sadece tüketim çılgınlığı yaratma amaçlı çıkarılmış kulaktan dolma bilgilere inanmıyorum. Para var Allah'a şükür, 9500 TL bir şey değil ama lastiğin ömrü bitmeden de çöpe atmak istemem açıkçası. Motor kullanmayı 2006 model fabrika çıkışlı kabak lastiklere sahip bir YBR 125'te öğrendim. O lastik bile 10 sene dayandıysa bu hayli hayli dayanır diye düşünüyorum. Kısaca, olay ekonomik nedenlerden ziyade israf yapmamak.
-
05 Aralık 2024, 15:59
#10
Propaganda adlı üyeden alıntı
Yanlış anlaşılmasın, lastiğin ömrünü zorlamıyorum. Sadece tüketim çılgınlığı yaratma amaçlı çıkarılmış kulaktan dolma bilgilere inanmıyorum. Para var Allah'a şükür, 9500 TL bir şey değil ama lastiğin ömrü bitmeden de çöpe atmak istemem açıkçası. Motor kullanmayı 2006 model fabrika çıkışlı kabak lastiklere sahip bir YBR 125'te öğrendim. O lastik bile 10 sene dayandıysa bu hayli hayli dayanır diye düşünüyorum. Kısaca, olay ekonomik nedenlerden ziyade israf yapmamak.
benim söylemek istediğim o değildi zaten sizde bunu doğru anlamışsınız, sorun yok hocam.
benim lastikte kriterlerim, diş derinliği azaldıysa, kılcal çatlaklar varsa, yol tutuşunda kendini salmaya başladıysa, frenleme mesafemde tutuş kaybı yada kilitlenme eğilimi gösteriyorsa şeklinde devam ediyor.
geçen sene otomobilimden çıkartıp değiştirdiğim lastikler 2013 üretimdi ama hem fazla km yapmadı hemde çok iyi koşullarda saklandı, bu sebeple o kadar uzun süre kullanabilmiştim.
iyi sürüşler.
-
05 Aralık 2024, 16:07
#11
Propaganda adlı üyeden alıntı
Lastikte 2012 yazıyor. O yüzden 2022 20. hafta olduğunu sanmıyorum ama lastiğin 2019'da çıkış yaptığını düşününce muhtemelen bu civarlardadır diye düşünüyorum. Çatlamalar henüz mm boyutlarında oldukları için problem olacağını sanmıyorum. Motora her binmeden önce gözle kontrol yapıyorum. Eğer çok büyürlerse mutlaka değiştiririm.
Çok ilginç bir durum...
İlk kez 2019 yılında üretildiği söylenen bir lastikte (https://www.bridgestone.com/corporate/news/2019011003.html), 2012 (2012 yılı, 20. haftası anlamında)tarihinin basılması mümkün değil. Ya lastikte yanlış bir yere bakıyorsunuz (ki sanmıyorum), yada yanlış bir lastiğe bakıyorsunuz (bunu hiç sanmıyorum) Şu lastiğin bir fotoğrafını atsanız da, forumun merakını bir giderseniz diyorum...
Sizin motor kaç model bu arada? Belki oradan yürürüz...
-
05 Aralık 2024, 16:21
#12
Punctum adlı üyeden alıntı
Çok ilginç bir durum...
İlk kez 2019 yılında üretildiği söylenen bir lastikte (https://www.bridgestone.com/corporate/news/2019011003.html), 2012 (2012 yılı, 20. haftası anlamında)tarihinin basılması mümkün değil. Ya lastikte yanlış bir yere bakıyorsunuz (ki sanmıyorum), yada yanlış bir lastiğe bakıyorsunuz (bunu hiç sanmıyorum)
Şu lastiğin bir fotoğrafını atsanız da, forumun merakını bir giderseniz diyorum...
Sizin motor kaç model bu arada? Belki oradan yürürüz...
Motor 2014 model. Ayrıca fabrika çıkış lastikleri IRC olduğu için tarihin 2012 olması evet mümkün değil. Muhtemelen yanlış bir okuma yaptım, şu an aşağı iniyorum tekrar kontrol etmek için. Bilgilendirme yaparım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------
Arka lastikte 4321, ön lastikte 3921 yazıyormuş. Ben çok yanlış yerlere bakmışım. Böylelikle lastiklerin hemen hemen 3 yıllık olduğunu anlamış oldum. Bir 3 sene daha gider diye düşünüyorum. Cevaplarınız için teşekkürler, herkese güvenli sürüşler.
-
05 Aralık 2024, 16:23
#13
Propaganda adlı üyeden alıntı
Arka lastikte 4321, ön lastikte 3921 yazıyormuş. Ben çok yanlış yerlere bakmışım. Böylelikle lastiklerin hemen hemen 3 yıllık olduğunu anlamış oldum. Bir 3 sene daha gider diye düşünüyorum. Cevaplarınız için teşekkürler, herkese güvenli sürüşler.
Yanii, beklenen sonuç...
-
05 Aralık 2024, 17:14
#14
Propaganda adlı üyeden alıntı
...Arka lastikte 4321, ön lastikte 3921 yazıyormuş. Ben çok yanlış yerlere bakmışım. Böylelikle lastiklerin hemen hemen 3 yıllık olduğunu anlamış oldum. Bir 3 sene daha gider diye düşünüyorum. Cevaplarınız için teşekkürler, herkese güvenli sürüşler.
3 yıllık ise artık faydalı ömürlerinin sonuna gelmişler demektir, bir 3 yıl daha götürmeleri mümkün değil. Yani götürür de güvenli götürmez. Lastik motosiklette en cimrilik yapılmayacak malzemeler listesinin 1. sırasında gelir.
-
05 Aralık 2024, 23:18
#15
öyle bir haldeyiz ki, başka ülkelerde motoru bile 13 yıl kullanan yokken biz lastiği 10 yıl kullanmayı zorluyoruz. yazık halimize cidden.
Avrupa ülkelerinde eski model motorlar çok yaygın. Parasızlıktan değildir sanırım. (Tabi bu durum lastik için geçerli değildir)
-
06 Aralık 2024, 12:22
#16
maximusti, adlı üyeden alıntı
konudan yarı bağımsız,
öyle bir haldeyiz ki, başka ülkelerde motoru bile 13 yıl kullanan yokken biz lastiği 10 yıl kullanmayı zorluyoruz. yazık halimize cidden.
Yapma gözünü seveyim, en sevdiğim şey ahırda bulunan motosiklet tamiri (youtube). Adamlar yedek parça bulabildiği için eski motorları kullanıyorlar. Geçen gün buraya 80 yıllık motorr kullanan capon dayı videosu koymuştum.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
06 Aralık 2024, 13:00
#17
Sorunu cozdum.bugun baktim benim lastige s22.
Sag tarafta 2012 yaziyor,sol tarafta 1723.
Sen arka lastigin soluna bakmalisin
-
06 Aralık 2024, 13:04
#18
Üretim tarihi oval bir çerçevenin içinde yazar , yukarıda arkadaşların dediği gibi ilk iki rakkam hafta son iki rakkam yılı belirtir..
-
06 Aralık 2024, 13:09
#19
fazil adlı üyeden alıntı
Avrupa ülkelerinde eski model motorlar çok yaygın. Parasızlıktan değildir sanırım. (Tabi bu durum lastik için geçerli değildir)
Eski model motosikletler daha yaygın çünkü motosiklet kullanıcıları yurtdışında zevk için kullanıyorlar , kışın vs. kullanmıyorlar çoğunlukla garajda arabayla birlikte ayda yılda 1 kere çıkartıp 1-2 tur atıyorlar diye düşünüyorum günlük kullanım ve A noktasından B noktasına gitmek için değil.( benim görüşüm ve yurtdışında yaşayan arkadaşlarımın söyledikleri). O yüzden daha titiz bakılıyor üstüne üstlük en kolay örneği İsveç'te yaşayan Tezcan motovlog'dan verebiliriz , muayeneden geçmek için küçücük bir kırık veya kullanıma engel olan birşey varsa geçirmiyorlar. Kawasaki'nin ZX11 1991 modelini veya ZX-7RR modelini ülkemizde hiç görmedim ama çok hoşuma giden motosikletler.
-
06 Aralık 2024, 13:36
#20
uurrdmrr adlı üyeden alıntı
Kawasaki'nin ZX11 1991 modelini veya ZX-7RR modelini ülkemizde hiç görmedim ama çok hoşuma giden motosikletler.
Zx 11 bizde Zzr 1100 olarak satıldı, geçmişte vardı ama şu an çoğu pert vaziyettedir. Yine de ilanlarda ara ara denk gelirim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)