Hint motorlarının kalın benzini yakamaması
Reklamlar
-
Merhaba değerli forumdaşlarım bu gun sizinle hint malı motorumda yaşadıgım benzin olayını anlatmak istedim ve sizlerin bu konudaki fikir ve önerilerinizi de merak ediyorum açıkcası.
2 ay önce sıfır bir TVS RAİDER aldım ve bayi 5 BİN TL değerinde SHEELL yakıt kartı hediye etti UMA nın yaptığı bir kampanyaydı,tabiki de gidip hemen depoyu fulledim depo bitene kadar motorun özellikle 1. viteste aşırı homurdadıgını ve zorlandıgını farkettim 1. vites 15 kmH hıza gelince motor boğuluyordu ve vites istiyordu,rodajdan olacagını düşündüğüm için hic sorgulamadım ve depo bitene kadar böyle kullandım. Sonra bir sosyal medya platformunda motorumun videosunu gordum ve yorumlarda insanlar da aynı konudan şikayetçiydi, cevapları okumaya başladıkça bir arkadaşın *HİNDİSTANDA KALİTELİ BENZİN OLMADIĞI İÇİN MOTOR KALIN YAKITI YAKAMIYOR PERFORMANSI ÇOK DÜŞÜYOR BP VEYAHUT PETROL OFİSİNDEN ALIN FARKI GÖRECEKSİNİZ* tarzı yorumunu gördüm, başta hadi ulan öyle iş mi olur dedikten sonra çok aklıma takıldı ve gerçektende hindistan menseili motorsiklet firmalarının ürünlerini kendi pazarına göre uyarladıgını farkettim avrupa pazarı için bi değisiklik yapmıyorlardı (sol tarafta etekli hanımefendilerin oturması için basamak, önde plaka için vida vs) hemen gidip az kalan benzinimi petrol ofisinden fulledim ve gerçekten 15kmh de boğulan motorun 25kmh ye kadar yağ gibi aktıgını ve performansının arttıgını gördüm, konuyu birkaç hindistan menseili motoru olan arkadasıma sorduktan sonra onlarda hak verdi. Hem sizinde bu konu hakkında yasadıklarınız ve bilmeyen üyeler için öğretici olması amacıyla açtığım bir konudur kesinlikle bir profesyonel deney yapmadım kendi yasadıklarımı anlattım daha bilgili olanlar bilgilendirirse sevinirim iyi forumlar
Not; yakıt kartın sattım
Reklamlar
-
Pulsarda hiç böyle bir problem yaşamadım, Spontini'de ise genelde hep Shell'den alırım ve en verimli bana Shell geldi hep. Benim tercih ettiğim 3 tane marka var onlarda Shell, Bp ve Petrol Ofisi onun harici diğer yerlerin yakıtı bu 3 marka kadar iyi gelmiyor.
-
Bende en çok PO dan alıyorum zira litrede 2 liraya yakın indirimim var , diğerlerinden de alırım arada , çekişte , menzilde anormal bir fark hissetmedim ama Shell artık eskiden extra küçük bir farkla sattığı Vpower katkılı yakıtı yasal mevzuat gereği fark almadan veriyor , diğer ürünü Fuelsave artık yokmuş bayilerden duyduğum bilgi bu , Shell den yakıt aldığımda motorun çekişi özellikle yokuşlarda biraz canlanıyor gibi geliyor ama bariz avans sesi duyuyorum , yani ECU ateşlemeyi erkene alıyor buda performansı artırır..
-
ülke olarak en büyük problemimiz kendinde olan bir problemi herkeste oluyor diye sanmak (ümit etmek)
5 yıldır pulsar kullanıyorum böyle birşey yaşamadım.
-
Shell yada BP yada PO, benzini kendi tarlasında üretmiyor. Hepsi Türkiye'deki 5-6 rafineriden alıyor. Yani hepsi aynı benzini satıyor aslında. Eskiden firmalar katkılı benzin yapıp bunu daha pahalıya satabiliyorlardı. Artık oda yasak, tek tip benzin tek tip mazot satmak zorundalar. Fark nerede oluşuyor ? Benzini saklamada, taşımada vs. Benzin bekledikçe oktanı düşer misal. Yani kalın benzin diye birşey yok. Kaçak yakıt satmayan düzgün işletilen farklı istasyonlardaki 95 oktan benzin, %98 oranla aynı benzin aslında.
-
Benzini aytemizden, mazotu totalden alırım hem yüksek menzil veriyor hemde motorun çalışması bile rahatlıyor.Yakıt konusunda shellden memnun kalmayan tek kişi benim sanırım.
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Shell yada BP yada PO, benzini kendi tarlasında üretmiyor. Hepsi Türkiye'deki 5-6 rafineriden alıyor. Yani hepsi aynı benzini satıyor aslında. Eskiden firmalar katkılı benzin yapıp bunu daha pahalıya satabiliyorlardı. Artık oda yasak, tek tip benzin tek tip mazot satmak zorundalar. Fark nerede oluşuyor ? Benzini saklamada, taşımada vs. Benzin bekledikçe oktanı düşer misal. Yani kalın benzin diye birşey yok. Kaçak yakıt satmayan düzgün işletilen farklı istasyonlardaki 95 oktan benzin, %98 oranla aynı benzin aslında.
+ aynen öyle
-
EPDK'nın tam olarak ne bok yediğini araştıran var mı?
Ben Fuel Save / V-Power ayrımı kalktıktan sonra bir BP'ye girip normal ile ultimate'in ayrı ayrı satıldığını görmüştüm. uygulamada geç mi kaldılar yoksa işsiz EPDK başka detaylar mı kattı bu uygulamaya? atıyorum şu şu şu tipte farklııklar olmayan yakıtlar ayrı isimle satılamaz vb gibidisinden.
Kalın benzin nedir onu ben de merak ediyorum.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
EPDK'nın tam olarak ne bok yediğini araştıran var mı?
Ben Fuel Save / V-Power ayrımı kalktıktan sonra bir BP'ye girip normal ile ultimate'in ayrı ayrı satıldığını görmüştüm. uygulamada geç mi kaldılar yoksa işsiz EPDK başka detaylar mı kattı bu uygulamaya? atıyorum şu şu şu tipte farklııklar olmayan yakıtlar ayrı isimle satılamaz vb gibidisinden.
Kalın benzin nedir onu ben de merak ediyorum.
Tek tip yakıt uygulamasına geçildikten sonra pompalarda değişiklik yapmadı firmalar. Muhtemelen stoktaki yüksek oktanlı benzini bitirmek için 95 oktan fiyatına verip geçtiler. Pompanın üstünde ne yazdığının çok bir espirisi yok artık. FuelSave yazıyor ama normal 95oktan benzin veriyorlar olabilirler. Şuna dikkat ettin mi misal... Fuel Save ve normal benzin pompası var ayrı ayrı. Fiyatları da farklı mı yoksa aynı mı ?
-
02 Aralık 2024, 11:27
#10
-
02 Aralık 2024, 11:31
#11
-
02 Aralık 2024, 11:38
#12
Osm@n adlı üyeden alıntı
Kalın benzin kaç cm?
Kaç cm bilmiyorum da, en kalın benzin Türkiye'dedir ondan eminim
-
02 Aralık 2024, 11:44
#13
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Tek tip yakıt uygulamasına geçildikten sonra pompalarda değişiklik yapmadı firmalar. Muhtemelen stoktaki yüksek oktanlı benzini bitirmek için 95 oktan fiyatına verip geçtiler. Pompanın üstünde ne yazdığının çok bir espirisi yok artık. FuelSave yazıyor ama normal 95oktan benzin veriyorlar olabilirler. Şuna dikkat ettin mi misal... Fuel Save ve normal benzin pompası var ayrı ayrı. Fiyatları da farklı mı yoksa aynı mı ?
BP'den Ultimate'i aldığım gün daha pahalıydı diye hatırlıyorum ama şimdi hafızama da çok güvenmek istemiyorum, bir de Shell'de Fuel Save'in kalktğı günden bir kaç gün sonrasıydı, o yüzden belki uygulamaya girmek üzere de olabilirler diye düşündüm. Bu arada farkındasındır yazarken el alışkanlığıdır diye tahmin ediyorum, Türkiye'de "premium" benzinler daha yüksek oktanlı değil maalesef, Fuel Save de 95 oktan, Power da 95 oktan.
Şimdi EPDK'nın sitesinden yayımı bulayım oradan anlayayım dedim, evlerden ırak.. Bulabildiğim en net cümle şu:
"Akaryakıt istasyonlarında yapılan satışlarda, farklılaştırılmış olsun veya olmasın aynı tür akaryakıtlar için fiyat farkı uygulanamaz."
Bu durumda farklılaştırılmış yakıt yapabilirsin ama daha pahalıya satamazsın diyorlar. Eh bu durumda da Shell tabii ki kalkar Fuel Save'i bitirir hepsini V-Power yapar.. Bizim devletin işgüzarlığı gerçekten aldı başını gitti.. Sana ne bilader sana ne? Zaten bok gibi akaryakıta mahkum ediyorsunuz koca ülkeyi, parasıyla biraz daha iyi biraz daha temiz yakıt almak isteyenle ne derdiniz var? Doğrudur yanlıştır snake-oil'dir firmalar yalan söylüyordur onu kovala da.. Elin adamı 98-100 hatta 102 oktan benzin alabiliyor, oktanını da kenara koydum aldıkları benzin çok net şekilde daha kaliteli.
-
02 Aralık 2024, 12:19
#14
killingroad adlı üyeden alıntı
Kalın benzin nedir onu ben de merak ediyorum.
Budur.
-
02 Aralık 2024, 12:48
#15
killingroad adlı üyeden alıntı
BP'den Ultimate'i aldığım gün daha pahalıydı diye hatırlıyorum ama şimdi hafızama da çok güvenmek istemiyorum, bir de Shell'de Fuel Save'in kalktğı günden bir kaç gün sonrasıydı, o yüzden belki uygulamaya girmek üzere de olabilirler diye düşündüm. Bu arada farkındasındır yazarken el alışkanlığıdır diye tahmin ediyorum, Türkiye'de "premium" benzinler daha yüksek oktanlı değil maalesef, Fuel Save de 95 oktan, Power da 95 oktan.
Şimdi EPDK'nın sitesinden yayımı bulayım oradan anlayayım dedim, evlerden ırak.. Bulabildiğim en net cümle şu:
"Akaryakıt istasyonlarında yapılan satışlarda, farklılaştırılmış olsun veya olmasın aynı tür akaryakıtlar için fiyat farkı uygulanamaz."
Bu durumda farklılaştırılmış yakıt yapabilirsin ama daha pahalıya satamazsın diyorlar. Eh bu durumda da Shell tabii ki kalkar Fuel Save'i bitirir hepsini V-Power yapar.. Bizim devletin işgüzarlığı gerçekten aldı başını gitti.. Sana ne bilader sana ne? Zaten bok gibi akaryakıta mahkum ediyorsunuz koca ülkeyi, parasıyla biraz daha iyi biraz daha temiz yakıt almak isteyenle ne derdiniz var? Doğrudur yanlıştır snake-oil'dir firmalar yalan söylüyordur onu kovala da.. Elin adamı 98-100 hatta 102 oktan benzin alabiliyor, oktanını da kenara koydum aldıkları benzin çok net şekilde daha kaliteli.
Doğru katkılı benzin yada mazot satamazsın demiyor ama kaliteyi düşürmeden katkı yapıp katkısız fiyatına kim satar ki ?
Yakın zamanda BP'de Türkiye'den çekildi zaten. Tüm istasyonlar PO olacak büyük ihtimalle.
Aslına bakarsan bizdeki yakıt kalitesi çoğu Avrupa ülkesine oranla daha iyi. Onca sene boyunca benzin yada mazotla ilgili bir sorun yaşamadım hiç. Yüksek oktanlı yakıtları da denediğim oldu, onlar da da bir fark hissetmedim. En çok üçkağıt LPG de dönüyor ama...
-
02 Aralık 2024, 12:50
#16
arndiol adlı üyeden alıntı
ülke olarak en büyük problemimiz kendinde olan bir problemi herkeste oluyor diye sanmak (ümit etmek)
5 yıldır pulsar kullanıyorum böyle birşey yaşamadım.
Bence ülke olarak en büyük sorunumuz kendinde olmayan bir problemi kimsede yok zannetmek. (Örneğin yoksulluk) neyse olayi politiklestirmek istemiyorum fakat ben kendi deneyimlerimi yazdim petrol ofisi beni fonlamıyor 😂 benim
Motorumda goz gorecek derece fark ediyor ve hint menseili, bir kac arkadasimda ayni sorundan bana hak verdi herkesin motoru farklıdır bunlar benim yaşadıklarım.
-
02 Aralık 2024, 13:00
#17
Benzini herkes aynı yerden alır, mevzuata göre içine katkı karıştırır. Bu katkılar fark eder sadece. Ama bayilerin içinde i..e olanlar solvent karıştırır. Özellikle şehirler arası yollardaki yerler. Aldığın bayiyi değiştir. Birde hint motorları dediğin gibi fazla iyi benzin sevmiyor. Yani aldığın yer son derece dürüst olabilir.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
02 Aralık 2024, 13:04
#18
k5les adlı üyeden alıntı
Bence ülke olarak en büyük sorunumuz kendinde olmayan bir problemi kimsede yok zannetmek. (Örneğin yoksulluk) neyse olayi politiklestirmek istemiyorum fakat ben kendi deneyimlerimi yazdim petrol ofisi beni fonlamıyor benim
Motorumda goz gorecek derece fark ediyor ve hint menseili, bir kac arkadasimda ayni sorundan bana hak verdi herkesin motoru farklıdır bunlar benim yaşadıklarım.
Anlaşamayacağımız nokta şu; sen kendinde olan bir problem, genel bir problem gibi hint motorlarının kroniği gibi başlık acmışsın yani başlıga bakan insan bunu genel bir problem gibi algılayacak.
işin daha ilginç yanı ben problem bende yok diye kimsede yok demedim ki tam tersi sen sendeki problem sanki genel birşeymiş gibi yorumluyorsun
bu arada forumda kaç kişiyiz, civarımda bir sürü hint sürücüsü var hepsini geçtim benzin sistemi ortaklaştırmaya gidildi. yani yaşadıgın problemin genel hint markası ile alakalı olmasının mümkünatı yok.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
02 Aralık 2024, 13:13
#19
Aslında biraz var, bu hintliler conta ve diyaframları hangi malzemeden yapıyorsa bazı istasyonlardaki ürünler bunları yumuşama süresini uzatıyor ve stop etmelere falan sebep oluyormuş. Ama yumuşayınca bu sorunlar ortadan kalkıyormuş.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
02 Aralık 2024, 13:19
#20
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Doğru katkılı benzin yada mazot satamazsın demiyor ama kaliteyi düşürmeden katkı yapıp katkısız fiyatına kim satar ki ?
Yakın zamanda BP'de Türkiye'den çekildi zaten. Tüm istasyonlar PO olacak büyük ihtimalle.
Aslına bakarsan bizdeki yakıt kalitesi çoğu Avrupa ülkesine oranla daha iyi. Onca sene boyunca benzin yada mazotla ilgili bir sorun yaşamadım hiç. Yüksek oktanlı yakıtları da denediğim oldu, onlar da da bir fark hissetmedim. En çok üçkağıt LPG de dönüyor ama...
Yok kim katkısız satar satmaz aynı fiyata demiyorum da, yani EPDK'ya ne bundan?
Bizdeki yakıt kalitesi nasıl daha iyi onu anlamadım. Araba ile de motosiklet ile de çok net şekilde hissediyorum ben farkı. Araba zaten aşırı beslemeli olduğu için yakıt kalitesini ve yüksek oktan davranışını ayırt etmek nispeten kolay. Ama motorda da misal bu yaz çıktığımda turda Bulgaristan'daki ilk OMV'den itibaren çok net farkı hissettim. Daha pürüzsüz çalışıyor motor, devirlenirken daha rahat devirleniyor bu çok minimal bir fark ama hissediliyor. Egzozun (muhtemelen canister'dan buhar bastığında) çıkardığı ses ve patırdamalar farklı. Ha bulabildikçe 100 oktan aldım, o da fark etmiştir ama İtalya'da çokça yerde 95 de aldım, yine aynı şekilde çalışıyor.
İpsala'dan girdim Tekirdağ'da ilk benzini aldım, 5dk sonra her şey eskisine döndü, bu kadar da keskin.
Bir de Viyana'da bir gece benzincide motorları silerken Viyana Türk Modifiyeci Gençler toplaştı etrafımızda, biraz sohbet ettik. İlk söyledikleri şeylerden biri "abi sizde benzin niye kötü, arabalar gitmiyor menziller düşüyor" şeklinde. Bir sürü insandan bunu duymak mümkün. Ha insanlar bunu diyor diye argüman olmaz aslında da..
Avrupa'da pırıl pırıl eski motosikletler var diye övüyoruz ya. Başka etkenler de olmakla birlikte bunu mümkün kılan şeylerden biri de daha iyi akaryakıt kullanıyor olmaları. Uzun vadede içten yanmalı motorun ne kadar dirayetli duracağına çok etkisi var yakıt kalitesinin.
Velhasıl V-Power koydum motor uçtu gibi bir hayalde değilim, ama yakıt kalitesi önemli bir konu, uzun vadede ya da işin nerdlüğünden.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)