Hint motorlarının kalın benzini yakamaması
Reklamlar
-
09 Aralık 2024, 09:53
#41
Propaganda adlı üyeden alıntı
20 satır yazıdan o kadar kıt bir çıkarım yapıyorsan sen de devam et hocam bildiğine. Kalın, büyük, uçuk, kaçık, fantastik benzin alma.
Sonunda hepsi aynıdır yazınca yirmi satırı çöpe atmış oldun dostum o katkıları geliştiren büyük şirketlerin bu ürünler için harcadığı bütçeyi biri yazsa ikimizde şaşkınlık yaşayabiliriz , hepsi aynıdır yazmak o argeye kafa patlatan yüzlerce kimya mühendisine de saygısızlıktır..
Reklamlar
-
09 Aralık 2024, 18:40
#42
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Kalite yazmışsın o açıdan yorumladım , yanlış viskozite seçimi kişilerin hatası ama dediğin gibi herhangi bir motora çok farklı vizkozite yağ koyulsa öyle zart diye kitlemez..
Yok işte şunu demek istiyorun. Yanlış yağ, sahte yağ, sidikli benzin vb. bu gibi hiç olmaması gereken şeyleri kenara koyduk.
Standart bir motor yağı ile yüksek performanslı bir motor yağı arasındaki fark, standart bir benzin ile yüksek performanslı benzin arasındaki farktan az. (Uzun vadede)
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi fakat şöyle bir durum var bence. Bir insan yakıtı ücra köşelerden almadığı sürece pekte bir problem yaşanmıyor fakat çoğu insan motosiklete hangi sertifika yağ koyulmasını gerektiğini bilmiyor. En kötü yakıt kullanımı yanma odasına zarar verir ve çözülür fakat yağ kötülüğü direkt krankı etkiliyor, dahada ilerlerse komple motorun rektefiyesine kadar gider, kötü yakıtın bu kadar sonuçlar açmasına ben ihtimal vermiyorum.
İşte keyword: uzun vadede.
Tam ne demek istediğimi de doğru aktaramamış olabilirim, üstte Nikk'e de yazdım tekrar. Bu çerçeveden bakınca + uzun vadede bakınca yakıtın etkisi daha çok olacaktır. Kısa vadede sorun yok zaten. Bu dediğimi de düz benzin alınmaz falan gibi yoranlar olur, öyle de demiyorum tabii ki.
Yoksa çakma yağ sulu benzinden iyidir anlamında demiyorum :D
*
Burada konuşulan farklar kimi durumda çok ufak kimi durumda daha belirgin farklar olabilir. ELbette benzin benzindir, ama her benzin aynı değildir.
Misal yüksek performanslı çalışan bir motor varsa, 95 Oktan ile 100 Oktan arasındaki fark şakkadanak çıkar ortaya. Hissetmeyen de olabilir bir şey diyemem ama belirgin bir farktır. Başka bir "premium" benzin aynı oktana sahip olsa da içerisindeki katkılar sayesinde gömlekle piston arasında kalan gariban duvarların yağlanmasına yardımcı olabilir - unuttum şimdi ZDDP mi kullanıyorlardı böyle örnekler var. E şimdi bunu çalışırken fark etmeyiz elbette, ama o gariban sıkışmış alandaki sıcaklıkta, karterdeki halinden eer kalmayan yağa yardım eden yakıtın uzun vadede etkisi olacaktır. Öenmli mi bu? Herkesin hayatına kimse karışamaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)