Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Tosunu sehpaya almak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Mart 2024
    Motosikleti
    2024 Tiger Sport 660
    Selamlar.
    200, 210 kg bir motosikleti tek başına sehpaya almak biraz zorlayıcı oluyor.
    MT-25 varken yapabiliyordum ama şimdi her ihtimale karşı oğlumu yanımda götürüyorum.

    Ön teker sabitleyici diye bir şey gördüm. Bununla motoru sabitlesem, sonra da
    sehpaya alsam nasıl olur?

    Şunun gibi bir şey: https://ece-agro.com.tr/motosiklet-t...eyici-galvaniz

    Tek başıma zincir bakımı yapabilmek istiyorum.

    Kriko seçeneğinden haberim var. O yüzden onu geçebiliriz.
    Tek başıma sehpaya almak niyetim.

    Teşekkürler şimdiden.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Motorun kendi orta sehpası var ise ağırlıktan öte doğru yöntem ile oluyor. bence kendinizi kasıyorsunuz.

    o dediğiniz sabitleyiciden avm moto park noktalarında var, ben begenmıyorum.
    sayarsoft ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Sehpaya rahat almak istiyorsan motorun geriye doğru biraz hareket etmesi gerek , sabitlersen daha çok zorlanırsın..
    sayarsoft, ilker a. ve espresso bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    03 Mart 2024
    Motosikleti
    2024 Tiger Sport 660
    Özür dilerim, sehpa derken orta sehpayı kastetmedim. Benim motorda yok zaten.
    Padok standını kastetmiştim.
    Bende GP kompozit universal kaldırma sehpası var. Maşadan olanından.

  5. #5
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı sayarsoft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özür dilerim, sehpa derken orta sehpayı kastetmedim. Benim motorda yok zaten.
    Padok standını kastetmiştim.
    Bende GP kompozit universal kaldırma sehpası var. Maşadan olanından.
    o zaman o dediğin sabitleyici mantıklı
    sayarsoft bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  6. #6
    Alman_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Şehir
    Beykoz / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 650
    Alışırsınız ben 300 kg luk motoru orta sehpaya kaldırıyorum da. )200 kg ne ki. İlk başlarda zorlanıyordum yalan yok alıştıktan sonra gerisi gelir. İki ayağın yere değdiğini hissettiğiniz anda ağırlığınızı verin kaldırın.

    Edit : Orta sehpa değilmiş pardon.
    espresso ve sayarsoft bunu beğendiler.

  7. #7
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Sabitlenen motor sehpaya kalkmaz, mazallah ön amortisörleri kucağa alırsın. 1,50 m'lik adamlar gs'leri tık diye alıyorlar orta sehpaya. Bir yerde yanlış yapıyor olmayasın? Ben, benim hayvanı paddock'a tek başıma kaldırabiliyorum. Youtube'dan videolara bak istersen, bu işte bir terslik var gibi.
    sayarsoft bunu beğendi.

  8. #8
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    sehpa dediği orta sehpa değilmş beyler ikinci mesajını okuyun :D

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı sayarsoft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu aparat güzel, yere sabitleniyorsa motor dik konumda kalır ve de padokla motorunuzu rahatça sehpaya alırsınız. Benim ustamın liftlerinde buna benzer bir şey var ama mengene gibi bir şey ile de ön lastiği yanlardan kilitliyor.
    sayarsoft bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Padok standına almanın da ufak tefek numaraları var.
    Yazarak nasıl tarif edebilirim çok emin olamadım ama, öncesinde motorun ağırlığına alışmak ve ağırlık noktalarını anlamak için motoru tek başına düz tutmakla ilgili antreman yapabilirsin.

    Ben şöyle alıyorum standa, motorun solunda arka seleye yakın yerde duruyorum ve sehpa da motorun arka tekerinin arkasında duruyor. Bir şey ters giderse diye yan ayağı açık bırakıp, "terslik olursa motoru sola çekeceğim" diye kendini şartla, gerekirse motoru kendine çekip gerisin geri düşersin motor da yan ayağın üstüne iner kalır. Böyle şartlandıktan sonra motoru göbeğinle bacağınla taşıyacak şekilde çok hafif sana yatık kalacak şekilde dik tut ve böyle bekle. Bekle dememin sebebi bu ağırlığı kıpırdamadan dik tutmaya alışmak için. İnce bir denge noktasında sola meğilli ama dike yakın şekilde motoru sabit tutabildiğin ve böyle bekleyebildiğin noktayı bul. Orayı bulduktan sonra vücudunun üst kısmını sağa çevirip standı alıp yerine takabilirsin.
    İki yüzük / kol da düzgün oturduktan sonra motoru bırak, sehpaya motoru kaldırmayacak ama aşağı da inmeyecek kadar baskı uygulayıp dimdik tutabildiğin noktayı bul sonra. Orada da yine dakikalarca rahatça durabilirsin. O noktayı bulduktan sonra artık sol elinle, stand dışında bir yerde motoru dengede tutmana gerek yok. AĞırlığını verip gulp diye kaldırabilirsin.
    Beceremedim pek anlatmayı da .. böyle işte :D

    ha bu kadar ne uğraşacağım dersen tabii sen bilirsin. ben de standa tek başıma alabilmeye önem verdiğim için buna biraz çalıştım, rahat ediyor insan.
    sayarsoft bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    03 Mart 2024
    Motosikleti
    2024 Tiger Sport 660
    @killingroad ben de buna benzer bir şey yapıyorum ama motorun sağında duruyorum. Nasıl olsa öbür tarafında ayaklık açık, ben sağ tarafını kollayayım diye. Ayrıca benim padok standı maşadan olduğu için öncelikle sol tarafını yerleştiriyorum. Henüz ayaklığa dayanır şeklide dururken yapıyorum bunu. Muhtemelen biraz zorlasam tek başıma da yaparım ama düşürme korkusu sıkıntı oluyor.

  12. #12

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Paylaştığınız aparat genelde motosiketi römorkta taşımak için kullanılır. Römork aparatı yani. Motosikletin ileri geri gitmesini engeller ama sağa sola yine bir miktar yatacaktır.

    Arka tekerin altına koyulan roller dedikleri aparatda işinizi görür zincir bakımı için. Amacı da o zaten.

    sayarsoft bunu beğendi.

  13. #13
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı sayarsoft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @killingroad ben de buna benzer bir şey yapıyorum ama motorun sağında duruyorum. Nasıl olsa öbür tarafında ayaklık açık, ben sağ tarafını kollayayım diye.
    Tam ben yazacaktım şimdi. Ayaklık ile aynı tarafta durmak riskli. Sağında durup motor sola yatma durumunda kalırsa yavaşlatıp yan ayaklığa bırakmak çok daha güvenli olur.
    *
    Sodurlu, eğer motosiklette paddock yüzüğü yeri var ise standın aparatını U veya V uçlu olanlarla değiştirmen işini çok kolaylaştırır. Maşa işi sıkıntılı gerçekten de. Hem zamanla maşanın boyasına zarar verir hem de kayma riski var.

    Paddock yüzüğü:



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------

    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paylaştığınız aparat genelde motosiketi römorkta taşımak için kullanılır. Römork aparatı yani. Motosikletin ileri geri gitmesini engeller ama sağa sola yine bir miktar yatacaktır.

    Arka tekerin altına koyulan roller dedikleri aparatda işinizi görür zincir bakımı için. Amacı da o zaten.

    https://d3hzv86xqj829d.cloudfront.ne...3/235113_1.jpg
    Zincir sol tarafta olduğu için bu aparat ile zincir bakımı eziyete dönüşür. Ayrıca bununla gerginliği ayarlamak mümkün olmayabilir.

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Şimdi kafamda canlandıramadım ama sanırım arazideki ters biniş durumları dışında motosikletin sağında hiç durmadım gibi geliyor. Hafif bir şey olmadığı için yanlışlıkla sağa devrilecek hali yok gözüyle bakıyorum, dimdik durumla bana yaslı arasında geziyorum o yüzden hiç gerilmedim açıkçası.

  15. #15

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    o tip motorlara genelde orta sehpa oluyor.tamam üzerinde yok ama aksesuar veya oem olarakta bulunmuyormu ??
    espresso bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o tip motorlara genelde orta sehpa oluyor.tamam üzerinde yok ama aksesuar veya oem olarakta bulunmuyormu ??
    Egzozun altta olmasından dolayı takılmıyor olabilir.

    Bu arada OEM ne demek ?

  17. #17

    Üyelik
    03 Mart 2024
    Motosikleti
    2024 Tiger Sport 660
    OEM, original equipment manufacturer demek aslında. Yan sanayi diyebiliriz motor dünyası için.

    Tiger Sport 660 için orta sehpa yok.

    Paddock yüzüğü takacağım ama kaldırma sehpasının ucunu değiştiriyorum önce.

  18. #18

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı sayarsoft adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    OEM, original equipment manufacturer demek aslında. Yan sanayi diyebiliriz motor dünyası için.

    Tiger Sport 660 için orta sehpa yok.

    Paddock yüzüğü takacağım ama kaldırma sehpasının ucunu değiştiriyorum önce.
    OEM = Orjinal Parça Üreticisi
    After Market = Yan sanayi

    Bu arada şimdi baktım da, sizin motora orta sehpa yapmışlar. Türkiye de satan varmı bilmiyorum.

    https://www.t-rex-racing.com/Triumph-Tiger-Sport-660-Adjustable-Center-Stand-p/n17-22cs.htm

  19. #19

    Üyelik
    03 Mart 2024
    Motosikleti
    2024 Tiger Sport 660
    Ne güzel koruma demirleri yapmışlar. Amerikan firmasıymış. Zor bunları bulmak.
    Garanti süresindeki bir motora da bunları taktıramazsın muhtemelen.
    Teşekkürler yine de.

  20. #20
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Madem ki tosun besliyorsun al şundan bir tane bak keyfine. 600 kilo bile kaldırır.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)