Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

vites geçişleri

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Tokus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sert vites geçişlerinin bir zararı oluyormu? aşındırma gibi mesela
    Büyük motorda çantalar , kamp malzemeleri , yolcu falan derken toplam ağırlık 400 kg ı geçiyor , gün içi saatlerce süren bir sürüşten sonra o motoru ittirmek hakkatten zorluyor , ben birçok defa bu şekilde vitesi buldum , debriyajı çok bırakırsan düşündüğün gibi sert değişir vites , püf noktası motorun bir cm falan hareket ettiği andır , motosiklet sanzimanları otomobillerdekinden çok farklıdır , mesela sıralı şanzımanlarda yolda giderken biraz alışkanlıkla çok kolayca debriyaj kullanmadan vites değiştirebilirsiniz ve hiçbir zararı yoktur..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:25 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Işığın nasıl bir yerde olduğuna ve benim o sırada nerede durduğuma göre değişebilir ama öne araya girebildiysem arkamda 3-5 araba biriktiyse 30 saniye bile görsem stop ederim ben, bırak viteste beklemeyi :D
    Evet çevresel şartlar önemli mesela etrafda tüylü şeyler varsa stop edip koyun gibi beklemek pekde hayırlı değil :D
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 dk dan fazla bekleyeceksen stop edebilirsin Espresso , uzun süre debriyaj çekili beklemek debriyaj telinin kısa sürede uzamasına sebep olur balata ve yaylara kayda değer bir zarar gelmez..


    en fazla 2dk için stop etmekle uğraşmayayım diyordum. debriyaj teli uzarsa da kenarda yedeği var bir sonraki bakımda değiştirtirim.
    Yedek malzeme olarak debriyaj teli ve debriyaj seti bile var, motoru alırken çantalardan çıktı. Serviste ustaya sordum dursun, şimdilik debriyajda sorun hiç yok sorun olursa kullanılır demişti.

    Hem ışıkta stop edince arkadan birinin sıkıştırmayacağı da belli değil. stop edip tekrar çalıştırmaya uğraşana kadar yeşil yanar zaten. Işıklar dışında durunca zaten stop ediyorum hemen.

  3. #23
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en fazla 2dk için stop etmekle uğraşmayayım diyordum. debriyaj teli uzarsa da kenarda yedeği var bir sonraki bakımda değiştirtirim.
    Yedek malzeme olarak debriyaj teli ve debriyaj seti bile var, motoru alırken çantalardan çıktı. Serviste ustaya sordum dursun, şimdilik debriyajda sorun hiç yok sorun olursa kullanılır demişti.

    Hem ışıkta stop edince arkadan birinin sıkıştırmayacağı da belli değil. stop edip tekrar çalıştırmaya uğraşana kadar yeşil yanar zaten. Işıklar dışında durunca zaten stop ediyorum hemen.
    2004 Vstrom u orijinal teli ile satmıştım 75.000 civarı , 2013 Vstrom ise 90.000 km deyken kopmadı ama telin şanzıman tarafı deforme olmuştu sağını solunu kontrol ederken farkettim değiştim , manet pamuk gibi olmuştu keşke bu kadar beklemeyip değişseydim dedimdi :D
    espresso bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Yazıların tamamını okumadım fakat yeterli cevabı alamadıysan sorununun aynısı ben de vardı. İlk ömce debriyaj telini değiştirip uzayıp uzamadığını kontrol ettir. Ettirecek usta görünümlü kimse yoksa da yenisini al değiştir. Sorunun hala devam ediyorsa baskı balatanın değişmesi gerekiyor.

    Benim yaşadığım sorunu tarif etmemi istersen de motorum hafif rampada viteste duruyordu her akşam, sabahları ilk marştan önce boşa alabilmem için debriyaj çekili iken motor kendini geri salmıyordu. Vites değişimi için bir miktar ileri ittirmem gerekiyordu. Aynı şekilde eğer viteste çalıştırayım dersem de bir miktar öne atılarak öyle çalışıyor bazen çalışamıyordu. Sadece yokuşta değil düzlükte park halinde dururken de viteste iken debriyaj çekili haldeyken ileri geri harekette yine bir yerden sonra tıkanıyordu zorlarsan gelebiliyordu.

    Önce teli değiştirdim çünkü ucuz olan oydu, sorun devam ediyordu. Baskı balata değişince tamamen düzeldi dünya varmış dedim.

  5. #25

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Sıralı şanzımanda normaldir. Fakat mesela 1den boşa alırken zorlanma gibi bi durum varsa farklı yağ deneyebilir, debriyaj ayarını kontrol edebilirsiniz, rodajdaki motorlarda da biraz zorlanır zamanla oturur.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)