Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

vites geçişleri

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Ekim 2024
    arkadaşlar benim motorda vites geçişleri zor oluyo şöyle zor oluyo debraja basılıyken çok çok hafif ileriye doğru ittirip 1 e atıyorum. Bazen 2ye atarken sorun olmuyor veya aynısını yapmak zorunda kalıyorum (dururken) sürerken bir probem yok ama işte bu bir problemmidir asıl soru o ?? arkadaşım normal dedide hiç öyle gelmiyo


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Egzoz bilyasından yapıyordur. Mecburen motor inecek.
    freasy bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    30 Ekim 2024
    Alıntı Osm@n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzoz bilyasından yapıyordur. Mecburen motor inecek.
    şaka de nolur

  4. #4

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Sıralı şanzımanlar durdukları yerde rahat geçmezler, her motosiklet aynıdır durduğu yerde vites atmamız için ileri geri oynamamız lazımdır. Kimi zaman dişliler denk gelir geçer orası ayrı bir konu.
    Thesinner83, espresso ve BaranOzkan bunu beğendiler.

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıralı şanzımanlar durdukları yerde rahat geçmezler, her motosiklet aynıdır durduğu yerde vites atmamız için ileri geri oynamamız lazımdır. Kimi zaman dişliler denk gelir geçer orası ayrı bir konu.
    Buna bir ek de ben yapayım. Ben neredeyse hemen hemen hiç boş vitesi kullanmıyorum. Duracağım zaman 1'e atıyorum, zaten hareket halindeyken vites rahat geçiyor, ışıkta falan duruyorsam debriyaj şekili bekliyorum, niye boşa atayım ki ya arkadan bir araba gelirse kaçabileyim diye hep 1. viteste duruyorum, hem boşa atarsam tekrar sağ ayağımı yere basıp vitese takmak falan gereksiz iş hem de dururken sol ayak yerde sağ ayak arka frene basılı durmak en doğrusu deyip hep 1. viteste debriyaj çekili duruyorum, parkedeceksem de yan ayağı açıp motoru stop edip iniyorum yine 1. viteste kalıyor böylece hafif eğim varsa motor kaymamış oluyor.

    Boş vitese yalnızca motoru orta ayağa kaldırıp zinciri temizleyeceğim zaman arka tekeri elle döndürebileyim diye atıyorum, motor durduğu yerde boşa zor geçiyor tekeri biraz oynatınca rahat geçiyor, sıralı viteslerde bu normal.
    Thesinner83, pea ve Motoseverrr bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buna bir ek de ben yapayım. Ben neredeyse hemen hemen hiç boş vitesi kullanmıyorum. Duracağım zaman 1'e atıyorum, zaten hareket halindeyken vites rahat geçiyor, ışıkta falan duruyorsam debriyaj şekili bekliyorum, niye boşa atayım ki ya arkadan bir araba gelirse kaçabileyim diye hep 1. viteste duruyorum, hem boşa atarsam tekrar sağ ayağımı yere basıp vitese takmak falan gereksiz iş hem de dururken sol ayak yerde sağ ayak arka frene basılı durmak en doğrusu deyip hep 1. viteste debriyaj çekili duruyorum, parkedeceksem de yan ayağı açıp motoru stop edip iniyorum yine 1. viteste kalıyor böylece hafif eğim varsa motor kaymamış oluyor.

    Boş vitese yalnızca motoru orta ayağa kaldırıp zinciri temizleyeceğim zaman arka tekeri elle döndürebileyim diye atıyorum, motor durduğu yerde boşa zor geçiyor tekeri biraz oynatınca rahat geçiyor, sıralı viteslerde bu normal.
    En doğrusunu yapıyorsun abi olabilecek tehlikelerde en hızlı uzaklaşmanın yolu bu, birde yüksek hacimli motosikletin avantajıda hızla kaçabilmek gibi avantajıda var. Ömür boyu öyle kullansak etkisi maksimum yayların ömürünü azaltır, o yaylarda zaten kurtaracak riske oranla para değil.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Şehir
    Manisa/Yunusemre
    Alıntı Dnz_.25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar benim motorda vites geçişleri zor oluyo şöyle zor oluyo debraja basılıyken çok çok hafif ileriye doğru ittirip 1 e atıyorum. Bazen 2ye atarken sorun olmuyor veya aynısını yapmak zorunda kalıyorum (dururken) sürerken bir probem yok ama işte bu bir problemmidir asıl soru o ?? arkadaşım normal dedide hiç öyle gelmiyo
    Bu sorun çoğu motosiklette var dururken hafif ittirerek boşa atman lazım , istediğin kadar zincir yağı ,kaliteli zincir veya zincirini ayarla yinede olur. Ön ve arka dişli tam geçme yerindeyse tık diye tekte geçer , egzoz bilyası diye bir parça yoktur sanayide yeni gelen çırağın tüm esnafla tanışması için parçacı parçacı gezmesi ve tanışması için üretilmiş bir kolpadır :D , sıralı vites kullanıldığı için böyle oluyor tabi. Boşta durmamanda fayda var yorgun değilsen tabi , arkadan hızla bir araba gelip frenleri tutmayınca reflekslerin iyiyse kaçmana yardımcı olur 1. viteste durmak. Sol ayak yerde sağ ayak arka frende durmak içinde boşa atmamalısın , ben yorgunken arada sağ ayağım arka frendeyken vitesi boşa atıyorum ve ışık yandığında 2-3saniye gecikmeyle ayakları indir kaldır indir kaldır yapıp vitese takıp gidiyorum :D
    espresso bunu beğendi.

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En doğrusunu yapıyorsun abi olabilecek tehlikelerde en hızlı uzaklaşmanın yolu bu, birde yüksek hacimli motosikletin avantajıda hızla kaçabilmek gibi avantajıda var. Ömür boyu öyle kullansak etkisi maksimum yayların ömürünü azaltır, o yaylarda zaten kurtaracak riske oranla para değil.
    Bana ehliyet kursunda bu şekilde öğretmişlerdi, sol ayak yerde sağ ayak arka frende sol el debriyajda, sonradan kapalı alan hakimiyet eğitimlerinde de aynı şekilde hatırlattılar.

    Bu şekilde durunca yokuş yukarı bile olsa motor kaymadan güvenle yerinde duruyor kalkış da kolay oluyor. En başından beri bu şekilde alışınca en rahatı bu geliyor artık bana.
    Motoseverrr ve Osm@n bunu beğendiler.

  9. #9
    Tokus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2023
    viteste beklemenin balatanın kullanım ömrüne ve ısı oluşumuna etkisi ne kadardır
    tickles my pickle to see that motor wiggle

  10. #10

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Tokus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    viteste beklemenin balatanın kullanım ömrüne ve ısı oluşumuna etkisi ne kadardır
    Kavrama ayarı düzgünse balatalar ayrılacağı için bir problem olmaz. En fazla yaylar hasar alır oda çok uzun süre.
    Tokus bunu beğendi.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Motosiklet şanzımanları sıralı denilen şanzıman tipindedir , bu sanzımanlar ralli arabalarında ve ultra spor arabalarda da kullanılır , yüksek devir çeviren taşıtlarda birçok avantajı var , dezavantajı ise hareketsiz haldeyken senkromenç denilen mekanizmaya sahip olmadığı için vites geçişleri imkansızdır , motoru ileri geri itmene gerek yok debriyajı hafifçe bırak motor hareketlenir gibi olur o an viteslerin değiştiğini göreceksin..
    espresso, Tokus ve ymg bunu beğendiler.

  12. #12
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buna bir ek de ben yapayım. Ben neredeyse hemen hemen hiç boş vitesi kullanmıyorum. Duracağım zaman 1'e atıyorum, zaten hareket halindeyken vites rahat geçiyor, ışıkta falan duruyorsam debriyaj şekili bekliyorum, niye boşa atayım ki ya arkadan bir araba gelirse kaçabileyim diye hep 1. viteste duruyorum, hem boşa atarsam tekrar sağ ayağımı yere basıp vitese takmak falan gereksiz iş hem de dururken sol ayak yerde sağ ayak arka frene basılı durmak en doğrusu deyip hep 1. viteste debriyaj çekili duruyorum, parkedeceksem de yan ayağı açıp motoru stop edip iniyorum yine 1. viteste kalıyor böylece hafif eğim varsa motor kaymamış oluyor.

    Boş vitese yalnızca motoru orta ayağa kaldırıp zinciri temizleyeceğim zaman arka tekeri elle döndürebileyim diye atıyorum, motor durduğu yerde boşa zor geçiyor tekeri biraz oynatınca rahat geçiyor, sıralı viteslerde bu normal.
    sürekli elin debriyajda yormuyor mu hocam ışıklarda? bazı ışıklar 2 dk civarı sürüyor, burada sürekli el debriyajda durmak da sıkıntı, bi anlık kaçırıversen motor ileri zıplayıp dengeni bozup seni devirebilir.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet şanzımanları sıralı denilen şanzıman tipindedir , bu sanzımanlar ralli arabalarında ve ultra spor arabalarda da kullanılır , yüksek devir çeviren taşıtlarda birçok avantajı var , dezavantajı ise hareketsiz haldeyken senkromenç denilen mekanizmaya sahip olmadığı için vites geçişleri imkansızdır , motoru ileri geri itmene gerek yok debriyajı hafifçe bırak motor hareketlenir gibi olur o an viteslerin değiştiğini göreceksin..
    Bunu kimi zaman bende yapıyordum fakat istemediğim kadar sert geçişler olabiliyordu o yüzden ileri geri oynattırmak daha iyi oluyor. Amaan kökü bende diyipte böyle değiştirdiğimde daha çok oluyor ama .

  14. #14
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sürekli elin debriyajda yormuyor mu hocam ışıklarda? bazı ışıklar 2 dk civarı sürüyor, burada sürekli el debriyajda durmak da sıkıntı, bi anlık kaçırıversen motor ileri zıplayıp dengeni bozup seni devirebilir.
    Biizm burada en az bekleten kırmızı ışık 90 saniyeden geri saymaya başlıyor, 2 dakika bekleteni de var ama debriyajı tam sıkılı halde elim yorulmuyor. O kadar süre beklerim vites değiştirmekle uğraşmak daha yorucu gelir bana. direkt 1. viteste sol ayağım yerde sağ ayak arka frende durmaya alışmışım, o arada debriyajı sıkmak zor gelmiyor.

  15. #15

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Şehir
    Manisa/Yunusemre
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biizm burada en az bekleten kırmızı ışık 90 saniyeden geri saymaya başlıyor, 2 dakika bekleteni de var ama debriyajı tam sıkılı halde elim yorulmuyor. O kadar süre beklerim vites değiştirmekle uğraşmak daha yorucu gelir bana. direkt 1. viteste sol ayağım yerde sağ ayak arka frende durmaya alışmışım, o arada debriyajı sıkmak zor gelmiyor.
    Benim içinde öyle , yaylar dışında sıkıntısı yok diye biliyorum debriyaj ayarları tamsa . Elim başlarda yoruluyordu (kaza yaptıktan sonra geri başladığımda , şuan hiç bir sıkıntı yok)
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu kimi zaman bende yapıyordum fakat istemediğim kadar sert geçişler olabiliyordu o yüzden ileri geri oynattırmak daha iyi oluyor. Amaan kökü bende diyipte böyle değiştirdiğimde daha çok oluyor ama .
    Arkadaş ileri geri itmekte zorlanıyor diye yorumladım da yazdım yoksa dediğin gibi ister ittir ister kaktır ;)

  17. #17
    Tokus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2023
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu kimi zaman bende yapıyordum fakat istemediğim kadar sert geçişler olabiliyordu o yüzden ileri geri oynattırmak daha iyi oluyor. Amaan kökü bende diyipte böyle değiştirdiğimde daha çok oluyor ama .
    bu sert vites geçişlerinin bir zararı oluyormu? aşındırma gibi mesela
    tickles my pickle to see that motor wiggle

  18. #18

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Tokus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sert vites geçişlerinin bir zararı oluyormu? aşındırma gibi mesela
    Ya şimdi buna ne desek yalan olur çünkü test etmek lazım, belki 2 kullanım arasında hiç bir fark olmayacak fakat mekanik sistemde ne kadar az vuruntu ne kadar az ses o kadar uzun ömür .

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biizm burada en az bekleten kırmızı ışık 90 saniyeden geri saymaya başlıyor, 2 dakika bekleteni de var ama debriyajı tam sıkılı halde elim yorulmuyor. O kadar süre beklerim vites değiştirmekle uğraşmak daha yorucu gelir bana. direkt 1. viteste sol ayağım yerde sağ ayak arka frende durmaya alışmışım, o arada debriyajı sıkmak zor gelmiyor.
    1 dk dan fazla bekleyeceksen stop edebilirsin Espresso , uzun süre debriyaj çekili beklemek debriyaj telinin kısa sürede uzamasına sebep olur balata ve yaylara kayda değer bir zarar gelmez..
    espresso bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 dk dan fazla bekleyeceksen stop edebilirsin Espresso , uzun süre debriyaj çekili beklemek debriyaj telinin kısa sürede uzamasına sebep olur balata ve yaylara kayda değer bir zarar gelmez..
    Işığın nasıl bir yerde olduğuna ve benim o sırada nerede durduğuma göre değişebilir ama öne araya girebildiysem arkamda 3-5 araba biriktiyse 30 saniye bile görsem stop ederim ben, bırak viteste beklemeyi :D
    youtube.com/@bisuruyorum


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)