Yaparsın yaparsın honda safeturkey eğitimlerine katılırsan motosikletlerin aslında ne kadar yetenekli olduğunu ,sürücülerin bunu kısıtladığını anlarsın.
Yaparsın yaparsın honda safeturkey eğitimlerine katılırsan motosikletlerin aslında ne kadar yetenekli olduğunu ,sürücülerin bunu kısıtladığını anlarsın.
Ben Moto Control'cüyüm. Benim yabancı dil bilgime uygun anlatımı, sokak sürüşüne göre anlatıyor. Belki sorun bende hocam bilmiyorum. Bazı hobilerim vardı girerdim forumlara tartışırsın konu ortalama düzeyde kalmaz. Yapamayacağın profesyonel düzeye geçer. Sonunda hiç birini yapamazsın kenara bırakırsın. Çok bilmekte bazen yük geliyor insana. Yani bazen bilmemek büyük mutluluk.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Bu bilginin kaynağı nedir. Kim söylüyor , hangi eğitim dökümanında geçiyor ?????
İki parmak freni tabu haline getirmeye çalışmak nedir. Güncel dökümanlar da hala 4 parmak fren diyor. Bunun mantıkı birçok sebebi var. Lütfen kendi tercihlerinizi en doğru bilgiymiş gibi insanlara sunmayın.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Mesele hiçbir zaman 2 parmak ya da 4 parmak olmamalı hocam. Bu videoları görünce kafayı yiyorum. 4 parmak da sıkabilirsin , 2 parmak da sıkabilirsin. 5 Parmakda sıkabilirsin 1 parmak da sıkabilirsin. Önemli olan sen nasıl alıştın , nasıl çalıştın ? Fren yapman gerektiğinde en hızlı refleks' e dönüştürüp sonuna kadar sıkabiliyorsan konu kapanmıştır. Ben 2 parmak ile daha hızlı refleks gösterip doğru dozajla sıktığım için beni kimse 4 parmakla sıktıramaz. Aynı şey 4 parmak kullanıcıları için geçerlidir. Adamın parmağı kuvvetlidir tek parmak ile tam dozajda sıkabiliyordur ona da kimse laf diyemez.
Yani lafın özü ; kullana kullana test edin ( boş alanlarda ) en hızlı tepkimeyle sorunsuz kaç parmakla sıktığınızı hissediyorsanız o şekilde kullanın.
TATOĞLUBİLİŞİM
2 parmağa alışmışım genelde trafikte kullandığım için ama geçen önüme bi tane teyze atladı ben ışığa yaklaşıyordum o da arabaların arasından marsupilami gibi zıpladı, direkt 4 parmak frene gitti elim zınk diye sıktım, düşmedim çok şükür abs heralde şeyaptı teyze de far görmüş sincap gibi baksaydı bana muhtemelen zıbam diye çarpardım o kaçtı ben de kaçtım..
katılıyorum, benim motorun lastikler bildiğin LAYLON bak naylon bile değil, 3ten 2ye kusursuz bir geçişin ardından hafifli sertli arka fren yanına da az biraz ön fren kendimi TR54 gibi hissediyorum he eve giden yokuşa girerken.. lan motor sen nelere kadirsin
Ben de bunu söylüyorum zaten, hatta son kısma da katılmıyorum, tek parmakla da yapılır. Ben yapamıyorum, yapabilen varsa yapabilir.
Frenajla ilgili en gereksiz detaydır heralde kaç parmak yapıldığı. Toprak sürüşü dışında dört parmak kullanmanın çok büyük bir negatif yönü yok, ben de kimseye zaten "dört parmak yapma" demiyorum. Bu anlamsız konuya takılıyor üstadlarımız. Bir kere görelim bey amcadan kaza yapmış birinin hareketlerine bakarak ders vermek yerine doğrusunun dersini versin. Nasıl fren yapılırı anlatmak yok, anca 2 parmakla tutup fren yapamayanların videolarını ekleyip bla bla bla. E napayım ben de dört parmakla fren yapmaya çalışıp patlayanların videolarına bakarak "dört parmakla fren yapmaya kalkarsanız yapamazsınız" mı diyeyim. Bu mu? =)
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Bir şeyin nuh nebiden kalma olduğu herhangi bir dokümanda yazmaz.
Dört parmağın gerekli olduğunu söyleyen kişiler olarak sizlerden bekliyoruz:
1. Hangi güncel eğitim dokümanında dört parmak frenin gerekli olduğu yazıyor.
2. Bunu nasıl gerekçelendiriyorlar. Yalnız barmaan sıkışır ha yazan bir şey ise yorulmayınız.
youtube.com/@bisuruyorum
benim tvs apache 2 parmak ile sıktığında durmaz.. rambo gibi kuvvetliysen durabilir ama onuda her birey kendisi bilir zaten.. kuvvetliyse tek parmak bile kullanabilir...
birde bu olay her motosiklet için farklı, fren mekanizmasının hassasiyeti ile alakalı bir durum... kimi motosiklet 500 kg ye yakındır ama fren maneti pamuk gibidir.. kimisi 140 kg motordur ama karadüzen ve bakımsız kalmıştır zor sıkılır.
bazen çok aklı başında insanlar bile saçmalayabiliyor ama bence Zafer hocanın asıl niyeti artislik yapacağınıza güvenli sürüşe yönelin şeklinde... yoksa oda tahmin ediyordur bu durumu diye düşünüyorum.
Yine laf oyunları ile sorduğum sorudan kaçıyorsun . İki parmak frenin dört parmak yerine geçtiğini gösteren , sosyal medya paylaşımları veya youtuber bilirbilmez bilirkişilerden değil . Bu işi yasal olarak yapan bir eğitim kurumu veya IAM , RoSPA , MSF v.b. gibi bu işe adanmış kurumların dökümanlarında göstermeni arzu ederim.
Alay ettiğin parmakların manetin altına sıkışması sebeplerden sadece bir tanesidir ve gerçektir. Standart fren manetlerinin uçlarından yaklaşık 5 cm içerisinde bulunan çentiklerin ne işe yaradığını araştırırsan alay ettiğin konunun hiç de küçük bir ihtimal olmadığını görürsün.
Yukarıdaki örnek en küçük sebeplerden birisidir ve defalarca başka sebep de vardır.
Ama en önemli sebep insan bedeninin ve beyninin çalışma sistematiğidir. Konu oldukça uzun ve detaylıdır . Araştırırsan bulursun . Yok ben uğraşamam diyorsan dört parmakla fren yapmaya başlamalısın daha güvente olacaksın. Detaylı anlatım istersen de whatsappdan arayıver numaram Tommy de var.
Sevgilerimle
Motogymkhana hevesiniz varsa Honda'nın güvenli sürüş 2 ve üzeri eğitimlerini tavsiye ederim. İki günlük eğitimin çoğu bu şekilde geçiyor. Ben ilk gittiğimde hoca önümüzde bir tur attı. Hoca dedim içimden, bize artistlik yapma biz böyle nasıl süreceğiz. Ama gerçekten ikinci günün sonunda sürüş kabiliyetimi beklemediğim bir noktaya taşımayı başardılar. Tabi etkisi geçiyor bir süre sonra, ara sıra tekrarlamak lazım.
Geçmişte Sym Wolf kullanırken birinden sıfır km, kullanılmamış bir takım Anlaş Tournée Sport satın almıştım. Adam yanlış hatırlamıyorsam TMP ya da benzer bir organizasyonun Gymkhana aktivitesinde 1. olmuş, ödül olarak bu lastikleri hediye etmişler. Adam da kullanmayacağı bu lastikleri hemen Letgo'ya koymuş, ben de düşük fiyattan satın almış, mutlu mesut kullanmıştım.
isteyen denesin 2 parmak 4 parmak.arada buyuk fark var.ben 3 yada 4 kullanıyoreum.2 parmakla fgren sıkılmaz kaçırırsın.insan vucuduna ters bişe 2 parmak
herkes parmağa takılmış o halde ben de yorum yapayım.
2 parmak agresif sürücü işidir veya daima kontrolün kendisinde olmasını isteyen kişidir. ben 2 parmak tutmadan duramam çünkü kontrolün bende olmasını isterim. tehlike sezdiğim her yolda da ayağım frenin üstündedir.
ama risksiz ve sakin sürüyorsam ne elim frende olur ne de ayağım frenin üstünde.
yayanın olduğu her yolda, 2 parmağım fren üstünde, ayağım da fren üstünde olur.
2 parmakla fren yüksek hızda beni kurtarmaz çünkü elim küçük. ha elin büyükse ve 2 parmak ile 4 parmağın yerini tutabiliyorsan ne ala net olarak yanlış demek bence hata olur biri gerçekten bunu kullanabiliyorum diyorsa.
ama 1 kişi dahi kullanamıyorsa, misal ben. o halde doğru olarak nitelendireceğimiz veya dersinin verileceği yol 4 parmaktır. bence..
aynısı virajda fren muhabbetiyle eş değer.
olur mu? trafiğe çıktığım ilk günden beri yaparım. hatta sert virajları ve u dönüşleri özellikle ön frenle yaparım ama bu sebepten çok kaza olacaksa, ön peşin olarak virajda sakın haa ön fren yapma diye bir uyarıyı anormal de bulmamak lazım. önceden bulurdum o ayrı.
son olarak ben de 2 parmağı frende tutana laf atanlara ayarım. o ne kadar önemli bir bilseniz. doğru olan ani frende 4 parmak önemliyse onu anında çıkarabilmek veya daha da önemlisi kendini ani fren durumuna sokmamak. sokuyorsan çok büyük ihtimal ya acemisin ya da agresif sürücüsün. ki ben agresif sürmeme rağmen ani frenlık durumum uzuuuun zamandır olmadı. umarım şu dakikadan sonra da nazar değmez
Açık konuşayım; benim motorda 2 parmak fren kullanımıyla durabilene o gün noterde motorun devrini veririm.
Kışın kullanırsanız 1 set Winter Grip ilaç gibi gelir , alışmış yağmurda çok güzel tutuyor lastikler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------
Abi tek parmakla fren yapılırda çok zor be , yani geçmişte çok ağır işler ve ağırlık sporları ile uğraştım ellerim kuvvetlidir fakat tek parmakla fren yapmaktan çekinirim. Alışkanlıkla alakalı ama nedense sağlıklı gelmiyor pek . Ama kullanan yapanada lafım yok, isteyen istediği gibi sürsün. Nasrettin hoca gibi sürebilecek varsa onuda yapsın .
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------
Abi galiba sende motorundan bıktın galiba , ya yakıyon ya veriyon , şakası bir yana fren kaliperleri ve merkezler bir bakım görse pamuk gibi olur bence. Mesela arabamın frenleri ilk aldığımda çok sertti fakat ardından sağ arka fren merkezi patladı kaliperi temizleyip tamir ettim sadece tek kaliper bakımı frenlerde yumuşama meydana geldi. Pistonların ve pimlerin temizlenip yağlanması çok güzel sonuçlar verir.
Bir eğitmen olarak 2 ve 4 parmak freni şu şekilde kullanıyorum.
Hızım 30-40 da olsa panik frende kesinlikle 4 parmak kullanırım. Bunun denemesini de yaptım defalarca. 45-50 km hızlarda 2 ve 4 parmak panik freni yaparak durma mesafemi ölçtüm. 4 parmak her seferinde 1,5-2,5 mt civarı daha önce durdurdu. Bu panik fren yapacak kadar acil durumlarda ciddi bir mesafe.
2 parmak freni de tabiri caiz ise disklerin tozunu alacak kadar frenleme gerektiği durumlarda kullanıyorum. Genelde filtreleme yaparken, yüksek hızlarda olmuyoruz. (en azından ben) bu hızlarda arada derede geçerken, kapı açılır, (ki türk insanı yolda giderken tükürmek için bile kapı açıyor) ani şerit değiştirilir vs gibi durumlarda elim iki parmakla fren üstünde duruyor. 4 parmak fren bu düşük hızlarda denge kaybı, zaman gecikmesi vb. gibi durumlar yaratabiliyor. (Bakışı düşürmeden de 4 parmak fren yapsan düşük hızlarda denge kaybı olabiliyor)
Alışkanlık burada önemli bir husus. Fakat acil/panik frende kesinlikle 4 parmak en efektif duruşu sağlıyor. Hatta panik fren istasyonu çalışmasında öğrencilere en başta durmaları yönünde çalıştırsam da arkadan gelen aracın çarpma olasılığına karşı durduğu anda sağa kontra ile kaçış çalıştırıyorum. Bence panik frenden sonra mutlaka kaçışa hazır olmak hatta kaçmak gerekiyor.
Ufak ayrıntılar eğitmenden eğitmene, sürücüden sürücüye değişiklik gösterebilir. Konfor alanları, tecrübeler vs eşit değil. Ama bazı test edilmiş, onaylanmış kaidelere de uymak, en azından o yönde kendini geliştirmek önemli.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)