http://www.youtube.com/watch?v=JkZkstfnHyU
Ben bisikleti bile böyle süremem.
Eğitimin önemi diyorum.
Yorumlarınızı bekliyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=JkZkstfnHyU
Ben bisikleti bile böyle süremem.
Eğitimin önemi diyorum.
Yorumlarınızı bekliyorum.
Buna Gymkhana diyorlar. Japonlar çok seviyor, benzer bir gösteriyi de Harley kullanan Amerikan polisleri yapıyor. Bence sözün bittiği bir yer. Ülkemizde vloglarda adı sanı geçen nice tekerci koç yiğit kardeşimizi bu parkura alsak patates olur, heder olur, itin bir tarafına sokulur.
Dikkatli izleyiciler, videodaki polislerin bir çoğunun (parkurda) ön freni 2 parmak kullandıklarını görmekteler.
Yarışma değil de polis eğitimi. Bizde de var ama muhtemelen bu kadar sert değil.
Yarisma degil japon motorlu polis final sinavidir.
Bu kullandıkları motor Hondanın hangi modeli?
Şöyle düşünüyorum. Onları yapan insan da biz değil miyiz? Aramızda büyük bir fark var, çok çalışmak çok tekrar etmek. Bizde istek var ama icraat yok.
Eğitmen olmadan önceki süreç içerisinde kapalı alanda yapamadığım bazı istasyonlar, bazı hareketler vardı. Dedim ki kendime sen bunları yapamaz isen yarın öbür gün biraz tecrübeli bir öğrenci gelirse rezil olursun. Ki bazı öğrenciler çok iyi olduklarını kendine ispat etmek, karşısındakini ezerek kendini yüceltmek vb düşüncelerle eğitime geliyor.
Bu pozisyona düşmemek için yapamadığım o hareketlerin her birini en az 100 defa denedim. Artık farklı bir seviyedeyim. Bitti mi bitmedi. Kendini geliştirmenin sonu yok tabiki.
Bu parkurları yapabilmek için Bursa da fellik fellik kapalı alan aradım. Sürücü kursu alanları ya sokakta ya da pazar alanında yapılıyor. 7-8 kursa ait onlarca öğrenci küçücük bir pazar alanında çalışıyor, adaylar bana sıra gelsin diye sabırla bekliyor. Motosikletlerin bu kadar arttığı bir zamanda gerek sürücü kurslarının gerek se özel eğitim akademilerinin kullanacağı pist sayısı kaçtır acaba?
Bu tip imkanlar ülkemizde de olsa çok şey değişir sanırım.
Biz fakiriz be. Hangimiz bu şekilde motor kullanmayı öğrenecek düzeye, kendi maddi imkanları ile gelebilir? Böyle kurs bile olsa kaç para alacak bizden?
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
genelde bu parkurların asfaltı da biraz farklı oluyor sanki, gaza gelip her yerde denemeyin, zemini inceleyin önce.
GS eğitimleri honda fabrikada verilirken, hocalar asfaltın özel olduğundan bahsetmişti diye hatırlıyorum.
Japonlar başka bir disiplin, itaat, kuralcılık, kültürle yetişiyorlar. Bizim bunu anlamamız, özümsememiz, yaşama geçirmemiz, vs. mümkün değil. Bakın ilerde olabilir demiyorum, mümkün değil diyorum...
Burada motosiklet ehliyeti olanları Japonya'da sınava soksak, min %90'ı kalır. Buna çok bilmiş youtuberlarımız da dahil En basit örnek, bizde bodoslama geçilen düz çizgide, adamlar en az 20 saniyede geçeceksin diyorlar. Parkur başka, sınav başka, insanlar başka...
Videodaki kadar sert bir parkur ve katı bir sınav olmasa da, aslında Honda Motosiklet Gelişim Merkezinde (safetyturkiye), Gelişim Seviye 2 ve üzerinde benzer haritalandırmalara sahip istasyonlarda ciddi bir eğitim veriliyor. Zaten oradaki eğitmenlerin hemen hepsi, Japonya'da eğitimlere ve yarışmalara katılmış ve derece almış insanlar. Japon ekolü baz alınarak, ciddi eğitim verilen bir yer. Olanağı olan herkese mutlaka orada eğitim almasını tavsiye ederim. Hatta bu eğitimleri, periyodik olarak tekrarlamakta yarar var. Kurumsal bir eğitim almak, inanın "virajda fren yapılır mı yapılmaz mı" sidik yarışı yapmaktan çok daha yararlı bir aktivite olacaktır.
https://safetyturkiye.com/program/gs
Vay dangalaklar bir tanesi de adam gibi dört parmakla sıkmıyor freni puu
Butun kisisel gelisim alanlari zeno paradoksuna tabiidir. Her birim zaman ve gelisim surecinde gidebilecegin maksimum mesefa yolun yarisidir.
Varmak istesigimiz noktayi 100 varsayarsak eger, ilk birim zamanda 50, sonrakinde 75, sonrakinde 87.5, sonrakinde 93.75, sonra 96, sonra 98, sonra 99, sonra 99.5, sonra 99,75 vs vs vs diye devam eder.
Her birim zamani her bir sureli egitim olarak dusunursek, 0 dan 50 ye gelmek icin harcayacagimiz caba ile, 99 dan 99.5 e kadar gelmek icin harcayacagimiz caba ayni olacaktir.
Ben sahsen ilgi duydugum her alanda kendimi yuzde 87 seviyelerine getirmeyi seviyorum. Harcadigim emek ve karsiliginda kazandiklarim ya bedenime ya ruhuma iyi geliyor.
Tabi motosiklet konusu farkli. Sonucta canim var ortada. Onun icin de bi tik fazla caba harcayip karsiliginda belki 90 olmusumdur.
Amma velakin otesi icin harcayacak ne kaynagim ne zamanim ne de motivasyonum var. Bunun da bilincinde oldugum icin akilli uslu kullaniyorum.
Demem o ki, bu abiler gibi olmak icin atiyorum 1000 saat harcamam gerek ise ben 20 saatte abilerin yuzde 90 i kadar olma yolunu tercih ederim.
Cidden varmi aramizda bu abiler gibi olmak icin bu kadar cilgin zaman ve emek harcayabilecek birisi?
İki parmaklık yer var, sekiz parmak lazım gelen yer var. Sürat yapıyorken bile iki parmaklık yer var. Ama zavadanak durmak için iki parmak yetmez. Bu işin şartı şurtu yok ama anlık karar verecek muhakeme lazım değil mi? Yani haklı veya haksız yok ortada. Buradaki sıkıntılardan biri herkesi akıllı saymak, bu aleti aptalda sürüyor. Ortalama altı adamda sürüyor.
Güzel kardeşim, neden düşüncelerin herkesin profesyonel olduğu üzere. Zafer hocaya gönderilen videolarda gördük. Adam diğer parmaklarını araya sıkıştırdığı için fren yapamıyor, bam. Herkes en iyi avrupa veya japon motorlara binmiyor. O yüzden genelleme yapmak burayı okuyan genç arkadaşlar üzerinde yanlış anlaşılmalara sebep olabilir. O video en ekstrem sürüşleri yapan profesyoneller. Aman diyim aklı apış arasında gençleri eğitimsiz olduğu gerçeğini unutmayalım. Ülkemizde kursların verdiği eğitim ortada.
Hımmm, yeni bir bilgi selinin kalıbı mı örülüyor?
Dur bakalım, önce bir CanyonChasers, Motojitsu, Moto Control izleyelim, sonra çevirisini burada okuruz
Abi neden iki parmakla fren yapıldığında motorun duramayacağını sordum. Benim düşüncelerim, hocanın dedikleri müritlerin demedikleri milletin IQ seviyesi falan değil ki konu. Ha soru sordum diye cevap vermek zorunda da değilsin tabii ki ama farklı düşünüyorsak neden farklı düşündüğümüz üzerine argümanlarla konuşmak isterim - ondan sonra neyin yanlış anlaşılabileceğini falan diğer konuları da konuşabiliriz elbette.
Kimin hangi motora bindiği ile bir ilgisi yok bunun. Soruyu sorma sebebim olan söyleyeceğim şeyi söyleyeyim seni yormadan. Dört parmakla fren yapılma gerekliliği nuh nebiden kalan bir şey. O yüzden dört parmakla fren yapılmalı gibi gereksiz ezberlerin kimseye faydası yok. Gençler cahilse, doğru düzgün eğitim, gerçeklerle uyumlu şekilde revize edilen müfredattan verilsin. Tarım devriminin gerçekleştiği yıllarda kalan pratikleri aman millet cahildir diyerek devam ettirmiyorsak, motosiklet eğitiminde de bu geçersiz eski ezberlere tutunmanın kimseye faydaıs yok - bilmeyen cahil için bir güvenlik balonu da oluşmuyor böyle yapınca.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------
Bu videoda görünen şeyler çok spesifik şekilde oluşturulmuş amaca yönelik bir eğitimin çıktısı. Senin benim eğer ki merakımız yoksa yetkinlik setimize böyle bir şey eklememize "gerek yok". Ama bu yukarıda kullanan arkadaşların da akıllı uslu kullanması gerekliliğini ortadan kaldırmıyor, gerçek hayatta can kaybını / büyük hasarı önlemek için kullanılacak yetkinliklerin gösterimi değil bu pek.
Boş ver, sen haklısın.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Abi ben ne 2 parmak frene karşıyım ne de 4 parmak frene, ikiside iş görür duramamak tamamen eğitim ile alakalı olduğuna katılıyorum fakat en büyük problem bence tek parmak ile yapılan fren . Performans sürüşlerine çıktığım zamanlarda 4 parmak fren bastığımı kolay kolay hatırlamam sebebide geri kalan 2 parmağı aragaz vermek için kullanıp viraja uygun hızla girmek için kullanıyorum (uzun zamandır Pulsar blok sökük yatıyor :(, motor freni + arka frenle kıç attıra attıra yavaşlayıp viraja girmenin tadıda bir başkaydı ) fakat şehir içinde genelde 4 parmak kullanıyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)