Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Bu nasıl yarışmadır?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Moto Control'cüyüm. Benim yabancı dil bilgime uygun anlatımı, sokak sürüşüne göre anlatıyor. Belki sorun bende hocam bilmiyorum. Bazı hobilerim vardı girerdim forumlara tartışırsın konu ortalama düzeyde kalmaz. Yapamayacağın profesyonel düzeye geçer. Sonunda hiç birini yapamazsın kenara bırakırsın. Çok bilmekte bazen yük geliyor insana. Yani bazen bilmemek büyük mutluluk.
    Forumlarda veya videolarda çok bilmeye gerek yok, biliyormuş gibi yapmak yeterli çoğu zaman Araştırmadan ve okumadan o kadar uzak bir milletiz ki, bunu intihalle de olsa biraz becerene "üstad" gözüyle bakıyoruz. Eee tabi bunun ekmeğini yiyenler de hep oldu, hep olacak...biraz yabancı youtube kanalı seyret, çevirisini arakla, daha teknik ve konuya hakim gibi görünmek için üzerini İngilizce sosla, bir de sistemi reddeden magazinsel tartışmalarla egonu parlattın mı, bu camiada sırtın yere gelmez... Formül hiç şaşmaz...

    Bu arada Moto Control çok sempatik bir tip. Hele o Rusça şivesi ile İngilizce anlatımı pek sevimli. Motojitsu ile arada sidik yarıştırıyorlar o ayrı. Her ikisinin de fanatikleri var. En son, düşük hızlardaki dönüş tekniklerinde giydiriyorlardı birbirlerine E, dünyanın hali böyle. Youtube da takipçi kasmanın bir şekli de, mutlaka ama mutlaka bir tartışmada kendini görünür kılmak. Burada da var minik youtuberlarımız. Büyümenin yolunu da keşfetmişler. Olacak o kadar...

    2/4 parmak meselesine gelince;

    En sevilen tartışma konularından biridir. Hep prim yapar. Hiçbir zaman sonuca ulaşmaz.

    Biz Honda Motosiklet Gelişim Merkezinde eğitim alırken de gündeme geldi tabii. Söylenen şu: bu tamamen sürücüye ve alışkanlıklarına bağlı bir durum. Pozisyona göre her ikisi de doğru, her ikisi de hatalı olabilir. Alacağınız risk ve sürüş dinamiklerine göre ister 2 ister 4 parmak fren yapabilirsiniz. Ama hiç bir zaman tek parmakla ön fren yapılmaz. Kısaca, öyle üzerine çok da tartışılacak, yeniden keşfedilecek bir şey yok.
    Alpbatur ve sallami bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi galiba sende motorundan bıktın galiba , ya yakıyon ya veriyon , şakası bir yana fren kaliperleri ve merkezler bir bakım görse pamuk gibi olur bence. Mesela arabamın frenleri ilk aldığımda çok sertti fakat ardından sağ arka fren merkezi patladı kaliperi temizleyip tamir ettim sadece tek kaliper bakımı frenlerde yumuşama meydana geldi. Pistonların ve pimlerin temizlenip yağlanması çok güzel sonuçlar verir.
    Motordan soğumaktan ziyade arka kaliperin tamir kitiyle onarılması gerekiyor, 3 diskin de değişmesi gerekiyor, hazır bu işlere girişmişken de tüm fren balatalarını yenileyip bir de fren hidroliklerini değiştirdim mi ohh mis. Aralık ayında lastikleri de set olarak yenilemem gerekiyor. Bir de eksantrik zinciri, paletler ve gergi otomatiğini yenilersem, hazır tepeyi açmışken yanlara da girişip contaları da yenilersem, o'su bu'su 100.000 TL masraf var. Ha bu motora o masraf yapılır mı? Muamma
    espresso ve Motoseverrr bunu beğendiler.

  3. #43
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordan soğumaktan ziyade arka kaliperin tamir kitiyle onarılması gerekiyor, 3 diskin de değişmesi gerekiyor, hazır bu işlere girişmişken de tüm fren balatalarını yenileyip bir de fren hidroliklerini değiştirdim mi ohh mis. Aralık ayında lastikleri de set olarak yenilemem gerekiyor. Bir de eksantrik zinciri, paletler ve gergi otomatiğini yenilersem, hazır tepeyi açmışken yanlara da girişip contaları da yenilersem, o'su bu'su 100.000 TL masraf var. Ha bu motora o masraf yapılır mı? Muamma
    Abi diskleri Arman'dan çözsen bir nebze uyguna gelir, zaten disk değiştimi balata kesin değişmesi gerekir. Sadece parçalar olsa yarısından az bir fiyata mal edersiniz.

  4. #44
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi diskleri Arman'dan çözsen bir nebze uyguna gelir, zaten disk değiştimi balata kesin değişmesi gerekir. Sadece parçalar olsa yarısından az bir fiyata mal edersiniz.
    Disklileri zaten Sfs olarak düşündüm, Serkan Arman'dan fiyat almadım.
    espresso bunu beğendi.

  5. #45
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Disklileri zaten Sfs olarak düşündüm, Serkan Arman'dan fiyat almadım.
    Arman'dan baya memnun kalmıştım ben, eğer uygun fiyat verirse yaptırmanı tavsiye ederim abi. Ama artık her şey ateş pahası...

  6. #46
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordan soğumaktan ziyade arka kaliperin tamir kitiyle onarılması gerekiyor, 3 diskin de değişmesi gerekiyor, hazır bu işlere girişmişken de tüm fren balatalarını yenileyip bir de fren hidroliklerini değiştirdim mi ohh mis. Aralık ayında lastikleri de set olarak yenilemem gerekiyor. Bir de eksantrik zinciri, paletler ve gergi otomatiğini yenilersem, hazır tepeyi açmışken yanlara da girişip contaları da yenilersem, o'su bu'su 100.000 TL masraf var. Ha bu motora o masraf yapılır mı? Muamma
    "Artık demir almak günü gelmişse zamandan. Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan."
    Abi sen bence ufaktan motor bakmaya başla.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  7. #47
    yarım akıllı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2024
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Voge 125R
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kışın kullanırsanız 1 set Winter Grip ilaç gibi gelir , alışmış yağmurda çok güzel tutuyor lastikler.[COLOR="Silver"]
    Abi bulamıyorum ki uygun fiyata valla benim motorun ebatlat 110/70 17 ve 140/60 17, zaten bu ölçülerde lastik bile çok göremedim Winter Grip hiç yok galiba... bi de 7-8 lira tutacak gibi valla bilemiyorum hiç ya..

  8. #48
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı yarım akıllı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bulamıyorum ki uygun fiyata valla benim motorun ebatlat 110/70 17 ve 140/60 17, zaten bu ölçülerde lastik bile çok göremedim Winter Grip hiç yok galiba... bi de 7-8 lira tutacak gibi valla bilemiyorum hiç ya..
    Ortalama bahsettiğiniz fiyatlar çıkıyor, Lastik platformu veya Buzlas'a hem teklif hemde stok sorsan yararına. Ben Spontini'ye lastik taktırdığımda taksitle Buzlas'a taktırmıştım. Lastik konusunda ne olursa olsun kesenin ağzını açmakta fayda var, aksi halde kaçındığımız paralar daha ağır bedeller ödetebiliyor.
    espresso ve yarım akıllı bunu beğendiler.

  9. #49

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine laf oyunları ile sorduğum sorudan kaçıyorsun . İki parmak frenin dört parmak yerine geçtiğini gösteren , sosyal medya paylaşımları veya youtuber bilirbilmez bilirkişilerden değil . Bu işi yasal olarak yapan bir eğitim kurumu veya IAM , RoSPA , MSF v.b. gibi bu işe adanmış kurumların dökümanlarında göstermeni arzu ederim.

    Alay ettiğin parmakların manetin altına sıkışması sebeplerden sadece bir tanesidir ve gerçektir. Standart fren manetlerinin uçlarından yaklaşık 5 cm içerisinde bulunan çentiklerin ne işe yaradığını araştırırsan alay ettiğin konunun hiç de küçük bir ihtimal olmadığını görürsün.

    Yukarıdaki örnek en küçük sebeplerden birisidir ve defalarca başka sebep de vardır.

    Ama en önemli sebep insan bedeninin ve beyninin çalışma sistematiğidir. Konu oldukça uzun ve detaylıdır . Araştırırsan bulursun . Yok ben uğraşamam diyorsan dört parmakla fren yapmaya başlamalısın daha güvente olacaksın. Detaylı anlatım istersen de whatsappdan arayıver numaram Tommy de var.

    Sevgilerimle


    Bu iki etti...
    Neden dört parmak yapılmasını benim araştırmam lazım.
    İki parmağın dezavantajlı olmadığını da benim ispat etmem lazım.
    Geçmişte avantajını sordun, onları da yazdık, yine sessizlik.

    Boşver Okan hocam, sen raconu kes, senin sözünün üstüne söz söyleyen eşşektir zaten.
    Bir şeyin olmadığını benim dokümantasyonda göstermemi istiyor adam şaka gibi..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:15 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Abi tek parmakla fren yapılırda çok zor be , yani geçmişte çok ağır işler ve ağırlık sporları ile uğraştım ellerim kuvvetlidir fakat tek parmakla fren yapmaktan çekinirim. Alışkanlıkla alakalı ama nedense sağlıklı gelmiyor pek . Ama kullanan yapanada lafım yok, isteyen istediği gibi sürsün. Nasrettin hoca gibi sürebilecek varsa onuda yapsın .
    Abi ben de yapamıyorum zaten =)
    Arazide sadece bazen yapıyorum, bir de sokak arasında falan giderken pratik olsun diye yapıyorum arada.

    Tekrar edeyim konu sulandırıldıkça yanlış anlaşılma ihtimali artıyor, ben de senin gibi bunun tam olarak doğrusunun (asfaltta) olmadığını söylüyorum. Toprakta 2 ya da 1, asfaltta kişi kendisini nasıl eğittiyse o. Konudaki ilk mesajım işin geyiğiydi, dört parmakla yapmaya bir eleştirim yok. Var da, konu o değil :D

    Köfte ısmarlayıp Kawasaki sahibi mi olucaz şimdi.
    tommygun, espresso ve Motoseverrr bunu beğendiler.

  10. #50
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Zibilyon tane hakem var orada. Kızlar efsane. Kendimden utandım. Nasıl bir ciddiyet, nasıl bir konsantre. Bizde ehliyet sınavını böyle yapsan heralde bir tanemiz ehliyeti zor alırız.
    espresso bunu beğendi.

  11. #51

    Üyelik
    09 Eylül 2024
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial Rs 151
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Butun kisisel gelisim alanlari zeno paradoksuna tabiidir. Her birim zaman ve gelisim surecinde gidebilecegin maksimum mesefa yolun yarisidir.

    Varmak istesigimiz noktayi 100 varsayarsak eger, ilk birim zamanda 50, sonrakinde 75, sonrakinde 87.5, sonrakinde 93.75, sonra 96, sonra 98, sonra 99, sonra 99.5, sonra 99,75 vs vs vs diye devam eder.

    Her birim zamani her bir sureli egitim olarak dusunursek, 0 dan 50 ye gelmek icin harcayacagimiz caba ile, 99 dan 99.5 e kadar gelmek icin harcayacagimiz caba ayni olacaktir.
    Selamlar,
    Öncelikle bütün kişisel gelişim alanlarının zeno paradoksuna tabi olduğu kanısına nereden vardınız?
    Bu durumu nasıl ispatlarsınız?

    Ayrıca zeno paradoksunda zaman ilerlerken hız azalır. Bunu şu şekilde de söyleyebiliriz. Varmak istediğimiz noktayı 100 birim kabul edersek, buraya ulaşmak için önce 50 birime varmamız gerekir, 50 birime ulaşmak için 25 birime, daha önce 12,5e ondan önce 6,25 e ulaşmamız gerekir. Bunu devam ettirirsek bakarız ki aslında hiç yola çıkmamışız.

    O halde neyi anlıyoruz.
    Paradokslardan ispat olmaz.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)