Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Bu nasıl yarışmadır?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    murattatoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2018
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Aprilla RSV4 Factory
    Yaparsın yaparsın honda safeturkey eğitimlerine katılırsan motosikletlerin aslında ne kadar yetenekli olduğunu ,sürücülerin bunu kısıtladığını anlarsın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam forum olarak teessüf ederiz, çok çabuk pes ederek büyük bir aydınlanmaya set koydun

    Neyse ben CanyonChasers izleyim bari...
    Ben Moto Control'cüyüm. Benim yabancı dil bilgime uygun anlatımı, sokak sürüşüne göre anlatıyor. Belki sorun bende hocam bilmiyorum. Bazı hobilerim vardı girerdim forumlara tartışırsın konu ortalama düzeyde kalmaz. Yapamayacağın profesyonel düzeye geçer. Sonunda hiç birini yapamazsın kenara bırakırsın. Çok bilmekte bazen yük geliyor insana. Yani bazen bilmemek büyük mutluluk.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  3. #23
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dört parmakla fren yapılma gerekliliği nuh nebiden kalan bir şey. O yüzden dört parmakla fren yapılmalı gibi gereksiz ezberlerin kimseye faydası yok.
    Bu bilginin kaynağı nedir. Kim söylüyor , hangi eğitim dökümanında geçiyor ?????

    İki parmak freni tabu haline getirmeye çalışmak nedir. Güncel dökümanlar da hala 4 parmak fren diyor. Bunun mantıkı birçok sebebi var. Lütfen kendi tercihlerinizi en doğru bilgiymiş gibi insanlara sunmayın.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  4. #24
    murattatoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2018
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Aprilla RSV4 Factory
    Mesele hiçbir zaman 2 parmak ya da 4 parmak olmamalı hocam. Bu videoları görünce kafayı yiyorum. 4 parmak da sıkabilirsin , 2 parmak da sıkabilirsin. 5 Parmakda sıkabilirsin 1 parmak da sıkabilirsin. Önemli olan sen nasıl alıştın , nasıl çalıştın ? Fren yapman gerektiğinde en hızlı refleks' e dönüştürüp sonuna kadar sıkabiliyorsan konu kapanmıştır. Ben 2 parmak ile daha hızlı refleks gösterip doğru dozajla sıktığım için beni kimse 4 parmakla sıktıramaz. Aynı şey 4 parmak kullanıcıları için geçerlidir. Adamın parmağı kuvvetlidir tek parmak ile tam dozajda sıkabiliyordur ona da kimse laf diyemez.

    Yani lafın özü ; kullana kullana test edin ( boş alanlarda ) en hızlı tepkimeyle sorunsuz kaç parmakla sıktığınızı hissediyorsanız o şekilde kullanın.

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buna Gymkhana diyorlar. Japonlar çok seviyor, benzer bir gösteriyi de Harley kullanan Amerikan polisleri yapıyor. Bence sözün bittiği bir yer. Ülkemizde vloglarda adı sanı geçen nice tekerci koç yiğit kardeşimizi bu parkura alsak patates olur, heder olur, itin bir tarafına sokulur.

    Dikkatli izleyiciler, videodaki polislerin bir çoğunun (parkurda) ön freni 2 parmak kullandıklarını görmekteler.
    yarım akıllı bunu beğendi.
    TATOĞLUBİLİŞİM

  5. #25
    yarım akıllı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2024
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Voge 125R
    2 parmağa alışmışım genelde trafikte kullandığım için ama geçen önüme bi tane teyze atladı ben ışığa yaklaşıyordum o da arabaların arasından marsupilami gibi zıpladı, direkt 4 parmak frene gitti elim zınk diye sıktım, düşmedim çok şükür abs heralde şeyaptı teyze de far görmüş sincap gibi baksaydı bana muhtemelen zıbam diye çarpardım o kaçtı ben de kaçtım..


    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben ne 2 parmak frene karşıyım ne de 4 parmak frene, ikiside iş görür duramamak tamamen eğitim ile alakalı olduğuna katılıyorum fakat en büyük problem bence tek parmak ile yapılan fren . Performans sürüşlerine çıktığım zamanlarda 4 parmak fren bastığımı kolay kolay hatırlamam sebebide geri kalan 2 parmağı aragaz vermek için kullanıp viraja uygun hızla girmek için kullanıyorum (uzun zamandır Pulsar blok sökük yatıyor :(, motor freni + arka frenle kıç attıra attıra yavaşlayıp viraja girmenin tadıda bir başkaydı ) fakat şehir içinde genelde 4 parmak kullanıyorum.
    katılıyorum, benim motorun lastikler bildiğin LAYLON bak naylon bile değil, 3ten 2ye kusursuz bir geçişin ardından hafifli sertli arka fren yanına da az biraz ön fren kendimi TR54 gibi hissediyorum he eve giden yokuşa girerken.. lan motor sen nelere kadirsin

  6. #26

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben ne 2 parmak frene karşıyım ne de 4 parmak frene, ikiside iş görür duramamak tamamen eğitim ile alakalı olduğuna katılıyorum fakat en büyük problem bence tek parmak ile yapılan fren .
    Ben de bunu söylüyorum zaten, hatta son kısma da katılmıyorum, tek parmakla da yapılır. Ben yapamıyorum, yapabilen varsa yapabilir.
    Frenajla ilgili en gereksiz detaydır heralde kaç parmak yapıldığı. Toprak sürüşü dışında dört parmak kullanmanın çok büyük bir negatif yönü yok, ben de kimseye zaten "dört parmak yapma" demiyorum. Bu anlamsız konuya takılıyor üstadlarımız. Bir kere görelim bey amcadan kaza yapmış birinin hareketlerine bakarak ders vermek yerine doğrusunun dersini versin. Nasıl fren yapılırı anlatmak yok, anca 2 parmakla tutup fren yapamayanların videolarını ekleyip bla bla bla. E napayım ben de dört parmakla fren yapmaya çalışıp patlayanların videolarına bakarak "dört parmakla fren yapmaya kalkarsanız yapamazsınız" mı diyeyim. Bu mu? =)

  7. #27
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Kimin hangi motora bindiği ile bir ilgisi yok bunun. Soruyu sorma sebebim olan söyleyeceğim şeyi söyleyeyim seni yormadan. Dört parmakla fren yapılma gerekliliği nuh nebiden kalan bir şey. O yüzden dört parmakla fren yapılmalı gibi gereksiz ezberlerin kimseye faydası yok. Gençler cahilse, doğru düzgün eğitim, gerçeklerle uyumlu şekilde revize edilen müfredattan verilsin. Tarım devriminin gerçekleştiği yıllarda kalan pratikleri aman millet cahildir diyerek devam ettirmiyorsak, motosiklet eğitiminde de bu geçersiz eski ezberlere tutunmanın kimseye faydaıs yok - bilmeyen cahil için bir güvenlik balonu da oluşmuyor böyle yapınca.

    .
    Amanın naaptın sen .
    Tommy paslamış sen çakmışsın ...
    Toplaşır birazdan çok ileri bilmiş abiler..4 parmakçılar.. Topa tutarlar...
    Ya ona bişey deniyordu aklıma gelmedi şimdi..
    Bir kız ismiydi hatta..
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #28

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu bilginin kaynağı nedir. Kim söylüyor , hangi eğitim dökümanında geçiyor ?????

    İki parmak freni tabu haline getirmeye çalışmak nedir. Güncel dökümanlar da hala 4 parmak fren diyor. Bunun mantıkı birçok sebebi var. Lütfen kendi tercihlerinizi en doğru bilgiymiş gibi insanlara sunmayın.

    Sevgilerimle
    Bir şeyin nuh nebiden kalma olduğu herhangi bir dokümanda yazmaz.

    Dört parmağın gerekli olduğunu söyleyen kişiler olarak sizlerden bekliyoruz:
    1. Hangi güncel eğitim dokümanında dört parmak frenin gerekli olduğu yazıyor.
    2. Bunu nasıl gerekçelendiriyorlar. Yalnız barmaan sıkışır ha yazan bir şey ise yorulmayınız.
    alp_tunay bunu beğendi.
    youtube.com/@bisuruyorum

  9. #29

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir

  10. #30
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı murattatoğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesele hiçbir zaman 2 parmak ya da 4 parmak olmamalı hocam. Bu videoları görünce kafayı yiyorum. 4 parmak da sıkabilirsin , 2 parmak da sıkabilirsin. 5 Parmakda sıkabilirsin 1 parmak da sıkabilirsin. Önemli olan sen nasıl alıştın , nasıl çalıştın ? Fren yapman gerektiğinde en hızlı refleks' e dönüştürüp sonuna kadar sıkabiliyorsan konu kapanmıştır. Ben 2 parmak ile daha hızlı refleks gösterip doğru dozajla sıktığım için beni kimse 4 parmakla sıktıramaz. Aynı şey 4 parmak kullanıcıları için geçerlidir. Adamın parmağı kuvvetlidir tek parmak ile tam dozajda sıkabiliyordur ona da kimse laf diyemez.

    Yani lafın özü ; kullana kullana test edin ( boş alanlarda ) en hızlı tepkimeyle sorunsuz kaç parmakla sıktığınızı hissediyorsanız o şekilde kullanın.
    Ben zaten senin dediğini savunuyorum. Sadece konuya dahil olması gereken 1-2 arkadaşı dürteyim istedim.
    espresso ve killingroad bunu beğendiler.

  11. #31
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi neden iki parmakla fren yapıldığında motorun duramayacağını sordum. Benim düşüncelerim, hocanın dedikleri müritlerin demedikleri milletin IQ seviyesi falan değil ki konu. Ha soru sordum diye cevap vermek zorunda da değilsin tabii ki ama farklı düşünüyorsak neden farklı düşündüğümüz üzerine argümanlarla konuşmak isterim - ondan sonra neyin yanlış anlaşılabileceğini falan diğer konuları da konuşabiliriz elbette.

    Kimin hangi motora bindiği ile bir ilgisi yok bunun. Soruyu sorma sebebim olan söyleyeceğim şeyi söyleyeyim seni yormadan. Dört parmakla fren yapılma gerekliliği nuh nebiden kalan bir şey. O yüzden dört parmakla fren yapılmalı gibi gereksiz ezberlerin kimseye faydası yok. Gençler cahilse, doğru düzgün eğitim, gerçeklerle uyumlu şekilde revize edilen müfredattan verilsin. Tarım devriminin gerçekleştiği yıllarda kalan pratikleri aman millet cahildir diyerek devam ettirmiyorsak, motosiklet eğitiminde de bu geçersiz eski ezberlere tutunmanın kimseye faydaıs yok - bilmeyen cahil için bir güvenlik balonu da oluşmuyor böyle yapınca.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------



    Bu videoda görünen şeyler çok spesifik şekilde oluşturulmuş amaca yönelik bir eğitimin çıktısı. Senin benim eğer ki merakımız yoksa yetkinlik setimize böyle bir şey eklememize "gerek yok". Ama bu yukarıda kullanan arkadaşların da akıllı uslu kullanması gerekliliğini ortadan kaldırmıyor, gerçek hayatta can kaybını / büyük hasarı önlemek için kullanılacak yetkinliklerin gösterimi değil bu pek.
    benim tvs apache 2 parmak ile sıktığında durmaz.. rambo gibi kuvvetliysen durabilir ama onuda her birey kendisi bilir zaten.. kuvvetliyse tek parmak bile kullanabilir...

    birde bu olay her motosiklet için farklı, fren mekanizmasının hassasiyeti ile alakalı bir durum... kimi motosiklet 500 kg ye yakındır ama fren maneti pamuk gibidir.. kimisi 140 kg motordur ama karadüzen ve bakımsız kalmıştır zor sıkılır.

    bazen çok aklı başında insanlar bile saçmalayabiliyor ama bence Zafer hocanın asıl niyeti artislik yapacağınıza güvenli sürüşe yönelin şeklinde... yoksa oda tahmin ediyordur bu durumu diye düşünüyorum.

  12. #32
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir şeyin nuh nebiden kalma olduğu herhangi bir dokümanda yazmaz.

    Dört parmağın gerekli olduğunu söyleyen kişiler olarak sizlerden bekliyoruz:
    1. Hangi güncel eğitim dokümanında dört parmak frenin gerekli olduğu yazıyor.
    2. Bunu nasıl gerekçelendiriyorlar. Yalnız barmaan sıkışır ha yazan bir şey ise yorulmayınız.

    Yine laf oyunları ile sorduğum sorudan kaçıyorsun . İki parmak frenin dört parmak yerine geçtiğini gösteren , sosyal medya paylaşımları veya youtuber bilirbilmez bilirkişilerden değil . Bu işi yasal olarak yapan bir eğitim kurumu veya IAM , RoSPA , MSF v.b. gibi bu işe adanmış kurumların dökümanlarında göstermeni arzu ederim.

    Alay ettiğin parmakların manetin altına sıkışması sebeplerden sadece bir tanesidir ve gerçektir. Standart fren manetlerinin uçlarından yaklaşık 5 cm içerisinde bulunan çentiklerin ne işe yaradığını araştırırsan alay ettiğin konunun hiç de küçük bir ihtimal olmadığını görürsün.

    Yukarıdaki örnek en küçük sebeplerden birisidir ve defalarca başka sebep de vardır.

    Ama en önemli sebep insan bedeninin ve beyninin çalışma sistematiğidir. Konu oldukça uzun ve detaylıdır . Araştırırsan bulursun . Yok ben uğraşamam diyorsan dört parmakla fren yapmaya başlamalısın daha güvente olacaksın. Detaylı anlatım istersen de whatsappdan arayıver numaram Tommy de var.

    Sevgilerimle
    tommygun bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Motogymkhana hevesiniz varsa Honda'nın güvenli sürüş 2 ve üzeri eğitimlerini tavsiye ederim. İki günlük eğitimin çoğu bu şekilde geçiyor. Ben ilk gittiğimde hoca önümüzde bir tur attı. Hoca dedim içimden, bize artistlik yapma biz böyle nasıl süreceğiz. Ama gerçekten ikinci günün sonunda sürüş kabiliyetimi beklemediğim bir noktaya taşımayı başardılar. Tabi etkisi geçiyor bir süre sonra, ara sıra tekrarlamak lazım.

  14. #34
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Geçmişte Sym Wolf kullanırken birinden sıfır km, kullanılmamış bir takım Anlaş Tournée Sport satın almıştım. Adam yanlış hatırlamıyorsam TMP ya da benzer bir organizasyonun Gymkhana aktivitesinde 1. olmuş, ödül olarak bu lastikleri hediye etmişler. Adam da kullanmayacağı bu lastikleri hemen Letgo'ya koymuş, ben de düşük fiyattan satın almış, mutlu mesut kullanmıştım.
    espresso bunu beğendi.

  15. #35

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    isteyen denesin 2 parmak 4 parmak.arada buyuk fark var.ben 3 yada 4 kullanıyoreum.2 parmakla fgren sıkılmaz kaçırırsın.insan vucuduna ters bişe 2 parmak

  16. #36

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    herkes parmağa takılmış o halde ben de yorum yapayım.

    2 parmak agresif sürücü işidir veya daima kontrolün kendisinde olmasını isteyen kişidir. ben 2 parmak tutmadan duramam çünkü kontrolün bende olmasını isterim. tehlike sezdiğim her yolda da ayağım frenin üstündedir.

    ama risksiz ve sakin sürüyorsam ne elim frende olur ne de ayağım frenin üstünde.
    yayanın olduğu her yolda, 2 parmağım fren üstünde, ayağım da fren üstünde olur.

    2 parmakla fren yüksek hızda beni kurtarmaz çünkü elim küçük. ha elin büyükse ve 2 parmak ile 4 parmağın yerini tutabiliyorsan ne ala net olarak yanlış demek bence hata olur biri gerçekten bunu kullanabiliyorum diyorsa.

    ama 1 kişi dahi kullanamıyorsa, misal ben. o halde doğru olarak nitelendireceğimiz veya dersinin verileceği yol 4 parmaktır. bence..
    aynısı virajda fren muhabbetiyle eş değer.
    olur mu? trafiğe çıktığım ilk günden beri yaparım. hatta sert virajları ve u dönüşleri özellikle ön frenle yaparım ama bu sebepten çok kaza olacaksa, ön peşin olarak virajda sakın haa ön fren yapma diye bir uyarıyı anormal de bulmamak lazım. önceden bulurdum o ayrı.

    son olarak ben de 2 parmağı frende tutana laf atanlara ayarım. o ne kadar önemli bir bilseniz. doğru olan ani frende 4 parmak önemliyse onu anında çıkarabilmek veya daha da önemlisi kendini ani fren durumuna sokmamak. sokuyorsan çok büyük ihtimal ya acemisin ya da agresif sürücüsün. ki ben agresif sürmeme rağmen ani frenlık durumum uzuuuun zamandır olmadı. umarım şu dakikadan sonra da nazar değmez

  17. #37
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Açık konuşayım; benim motorda 2 parmak fren kullanımıyla durabilene o gün noterde motorun devrini veririm.

  18. #38
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı yarım akıllı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 parmağa alışmışım genelde trafikte kullandığım için ama geçen önüme bi tane teyze atladı ben ışığa yaklaşıyordum o da arabaların arasından marsupilami gibi zıpladı, direkt 4 parmak frene gitti elim zınk diye sıktım, düşmedim çok şükür abs heralde şeyaptı teyze de far görmüş sincap gibi baksaydı bana muhtemelen zıbam diye çarpardım o kaçtı ben de kaçtım..




    katılıyorum, benim motorun lastikler bildiğin LAYLON bak naylon bile değil, 3ten 2ye kusursuz bir geçişin ardından hafifli sertli arka fren yanına da az biraz ön fren kendimi TR54 gibi hissediyorum he eve giden yokuşa girerken.. lan motor sen nelere kadirsin
    Kışın kullanırsanız 1 set Winter Grip ilaç gibi gelir , alışmış yağmurda çok güzel tutuyor lastikler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de bunu söylüyorum zaten, hatta son kısma da katılmıyorum, tek parmakla da yapılır. Ben yapamıyorum, yapabilen varsa yapabilir.
    Frenajla ilgili en gereksiz detaydır heralde kaç parmak yapıldığı. Toprak sürüşü dışında dört parmak kullanmanın çok büyük bir negatif yönü yok, ben de kimseye zaten "dört parmak yapma" demiyorum. Bu anlamsız konuya takılıyor üstadlarımız. Bir kere görelim bey amcadan kaza yapmış birinin hareketlerine bakarak ders vermek yerine doğrusunun dersini versin. Nasıl fren yapılırı anlatmak yok, anca 2 parmakla tutup fren yapamayanların videolarını ekleyip bla bla bla. E napayım ben de dört parmakla fren yapmaya çalışıp patlayanların videolarına bakarak "dört parmakla fren yapmaya kalkarsanız yapamazsınız" mı diyeyim. Bu mu? =)
    Abi tek parmakla fren yapılırda çok zor be , yani geçmişte çok ağır işler ve ağırlık sporları ile uğraştım ellerim kuvvetlidir fakat tek parmakla fren yapmaktan çekinirim. Alışkanlıkla alakalı ama nedense sağlıklı gelmiyor pek . Ama kullanan yapanada lafım yok, isteyen istediği gibi sürsün. Nasrettin hoca gibi sürebilecek varsa onuda yapsın .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açık konuşayım; benim motorda 2 parmak fren kullanımıyla durabilene o gün noterde motorun devrini veririm.
    Abi galiba sende motorundan bıktın galiba , ya yakıyon ya veriyon , şakası bir yana fren kaliperleri ve merkezler bir bakım görse pamuk gibi olur bence. Mesela arabamın frenleri ilk aldığımda çok sertti fakat ardından sağ arka fren merkezi patladı kaliperi temizleyip tamir ettim sadece tek kaliper bakımı frenlerde yumuşama meydana geldi. Pistonların ve pimlerin temizlenip yağlanması çok güzel sonuçlar verir.
    espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  19. #39
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açık konuşayım; benim motorda 2 parmak fren kullanımıyla durabilene o gün noterde motorun devrini veririm.
    Fren disklerini yağlamıyorsun demek ki.
    espresso bunu beğendi.
    KTM DUKE 250 ABS - 2016

  20. #40
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Bir eğitmen olarak 2 ve 4 parmak freni şu şekilde kullanıyorum.

    Hızım 30-40 da olsa panik frende kesinlikle 4 parmak kullanırım. Bunun denemesini de yaptım defalarca. 45-50 km hızlarda 2 ve 4 parmak panik freni yaparak durma mesafemi ölçtüm. 4 parmak her seferinde 1,5-2,5 mt civarı daha önce durdurdu. Bu panik fren yapacak kadar acil durumlarda ciddi bir mesafe.

    2 parmak freni de tabiri caiz ise disklerin tozunu alacak kadar frenleme gerektiği durumlarda kullanıyorum. Genelde filtreleme yaparken, yüksek hızlarda olmuyoruz. (en azından ben) bu hızlarda arada derede geçerken, kapı açılır, (ki türk insanı yolda giderken tükürmek için bile kapı açıyor) ani şerit değiştirilir vs gibi durumlarda elim iki parmakla fren üstünde duruyor. 4 parmak fren bu düşük hızlarda denge kaybı, zaman gecikmesi vb. gibi durumlar yaratabiliyor. (Bakışı düşürmeden de 4 parmak fren yapsan düşük hızlarda denge kaybı olabiliyor)

    Alışkanlık burada önemli bir husus. Fakat acil/panik frende kesinlikle 4 parmak en efektif duruşu sağlıyor. Hatta panik fren istasyonu çalışmasında öğrencilere en başta durmaları yönünde çalıştırsam da arkadan gelen aracın çarpma olasılığına karşı durduğu anda sağa kontra ile kaçış çalıştırıyorum. Bence panik frenden sonra mutlaka kaçışa hazır olmak hatta kaçmak gerekiyor.
    Ufak ayrıntılar eğitmenden eğitmene, sürücüden sürücüye değişiklik gösterebilir. Konfor alanları, tecrübeler vs eşit değil. Ama bazı test edilmiş, onaylanmış kaidelere de uymak, en azından o yönde kendini geliştirmek önemli.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (3 üye ve 7 misafir)