Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motora başlamalı mıyım?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Mayıs 2017
    Şehir
    İstanbul
    Merhabalar.

    Yaklaşık 10 yıl öncesinde motosikletle ilgilenmeye başlamıştım. O dönemler hem yaş hem de maddi durumlardan dolayı çok fazla üstüne düşmemiştim. Şimdi ise öğrencilik yılları geride kaldı ve çalışmaya, hayat mücadelesine girişince başta İstanbul'un yoğun trafiği sonrasında da benim içimde kalan heves tekrardan motosiklet isteğini ortaya çıkardı.

    1 yıldır motosiklet almayı iyiden iyiye düşünüyorum ama gerek çevremden (özellikle annemden ) gelen yorumlar, gerekse tanıdıklarım arasından motor kullanan insanların yaşadığı kazalar ve internette, sosyal medyada gördüğüm kazalar - kavgalar beni hep korkuttu. Yaşanma ihtimali her zaman olan bu sebeplerden dolayı uzak kaldıysan ne diye konu açtın diyebilirsiniz. Fakat elime ne zaman telefonu alsam 30 dakika sonrasında kendimi YouTube'da veya Instagram'da motosiklet videoları (teknik inceleme, gezi, kaza, sürüş teknikleri vs) izlerken buluyorum. Hemen ardından fiyat, cc ve tarz olarak yıllardır aklıma oturmuş modellerin internet sayfasını açıyorum. Sonra ne oluyor, en başa dönüyorum ve o endişelerden dolayı vazgeçiyorum.

    Herhalde motosikletle ilgili bilgi ve tecrübe konusunda çokça insana ulaşabileceğim yegane yer burası. Hayatı 2 teker üzerinde geçen buradaki insanlar ya kendilerinde ya da çevresinde benim gibilerine rastlamışlardır. O yüzden de okuyup vakit ayıranlara sormak istiyorum: Motosiklete başlamalı mıyım? Motor tecrübem hiç yok. Belki motosiklete başlarım diye öncesinde bisiklet öğreneyim diye geçtiğimiz yaz özel bisiklet dersi aldım. Öncesinde bisiklet dahi hiç kullanmamıştım. Yani bisiklet tecrübem dahi şurada 3 - 4 aylık. Çevremde hemen hemen benim gibi olan 2 kişi motosiklet alıp kullanmaya başladı ve çok geçmeden İstanbul trafiğindeki şoförler yüzünden bıraktı. Beni ürküten durumlardan birisi de bu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Hoşgeldin biraderim , motosiklet sitesinde biraz garip bir soru olmadı mı sencede burda şu an yüzlerce aktif motosiklet kullanıcısı var şükür yaşıyoruz :D Honda Yamaha eğitimlerine git , bir anda kendini İstanbul trafiğindeki Coşkun'ların kucağına atma ;)
    ReapeRR ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Ben elli yaşımda başladım. Malum aileyi sebeplerden bekarken annem, evlenince de eşim karşı çıktı. Önce kafayı sonra zincirleri kırdım.

    Elli sene geç kalmışım.

    Tam ekipman, eğitim almak ve kuralara uymak şartı ile tavsiye ederim.

    Birde bence benim gibi ellisinde başlayanlar için 125 cc gayet yeterli ve biçilmiş kaftan.
    Beto87, fatih.met, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Öncelikle aramiza hosgeldiniz diyerek sizi karsilayayim. Motorunuz olmasa bile mental olarak coktan motorcu olmussunuz.

    Belli bir yastan sonra motora baslamak sizi güncel sikintilardan uzaklastirmak icin en keyifli ugraslardan biridir.

    Endiseleriniz disaridan bakildiginda hic de yersiz degilmis gibi görünsede aslinda konu hic okadar karmasik veya cözümsüz degil. Motosiklet üzerinde yasanan sikintilarin bir numarali kaynagi "INSANLAR" dir.

    Bu INSAN cogunlukla siz ve daha az olmak sarti ile digerleri olacaktir.

    Dogru mentaliteye sahip olur , motosikleti birseyleri ispat etme araci olarak degil de keyif almak icin binilen ve bunu yaparken tüm bedeniniz ile bütünlesen mekanik bir at olarak görürseniz ilk ve en degerli dogru adimi atmis olursunuz.

    Ikincil sorun olan diger insanlar kismini ise dogru kaynaklardan alacaginiz dogru egitimler ile büyük olcude bertaraf edersiniz. Belli bir bilgi birikimine ve motor üzerinde gecirilen zamana sahip oldugunuzda diger insanlarin yarattigi problemlerle de basa cikabildiginizi göreceksiniz.

    Pek cok arkadasimiz egitim yerine tecrübenin daha önemli oldugunu savunsa da , tecrübe acimasiz bir egitmendir "ÖNCE SINAV YAPAR SONRA ÖGRETIR" . Halbuki alacaginiz egitimler önce ögretir sonra sinav yapar. Egitim , motosiklet üzerindeki ögrenme sürecinizi cok cok hizlandiran bir etkendir , kendi basiniza yillarca edineceginiz tecrübeyi cok kisa sürede size kazandiracak egitim kurumlari ve egitmenlerimiz var cok sükür.

    Egitimlerin cok pahali oldugunu iddia eden arkadaslarimiz da olacaktir. Emin olun motosikletiniz ile yasayacaginiz en ufak tatsizlik bile alinabilecek en pahali egitimden fazlasina malolur . Bu sadece isin maddi tarafi , bir de bedensel hasarlar isin icine girerse o egitim bedellerinin hic fazla olmadigini cok gec anlarsiniz ki is isten gecmis olur.

    En kisa sürede Honda Motosiklet egitim merkezinden veya Yamaha Riding Academy den egitiminizi alarak ise baslayabilirsiniz. Honda veya Yamaha egitimlerinde motor kurum tarafindan karsilandigi icin kendi motorunuz olmasi zorunlu degil Bu yüzden de baslamak icin en dogru secim.

    Umarim en kisa sürede istediginiz motora kavusup keyifli ve güvenli sürüsler yapabilirsiniz.

    Sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:58 ----------

    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben elli yaşımda başladım. Malum aileyi sebeplerden bekarken annem, evlenince de eşim karşı çıktı. Önce kafayı sonra zincirleri kırdım.

    Elli sene geç kalmışım.

    Tam ekipman, eğitim almak ve kuralara uymak şartı ile tavsiye ederim.

    Birde bence benim gibi ellisinde başlayanlar için 125 cc gayet yeterli ve biçilmiş kaftan.
    Üstad maalesef bu noktada sizinle ayrisiyoruz. Ankara ve Istanbul gibi metropollerde 125cc lik bir motor ile trafigin akisina ayak uydurabilmek icin gercekten cok tecrübeli olmak gerekiyor ama yinede belli yerlerde kacabilecek güce ve hiza sahip olmadiginiz icin gol yiyebiliyorsunuz.

    Ben asgari 250 cc diyorum .

    Sevgilerimle
    espresso, dundanbiri, Birkannn ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  5. #5
    Symurg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2023
    Motosikleti
    Rks Wildcat
    Bu soruya senden başkası cevap veremez. Trafikteki magandaları, yağmuru, çamuru, üşümeyi, düşmeyi göze alacak kadar istekli misin değil misin? Kararını sen vereceksin.

  6. #6

    Üyelik
    04 Kasım 2024
    Sanki kendimi okudum
    Ben geçen hafta motorumu aldım hocam sen de al.
    Sonuçta bir kaç hevesimizi de gerçekleştirmeyeceksek neden yaşıyoruz?
    Bırakın bazı şeyler de hayal olarak kalmasın, gerçekleşsin.
    Ama sıkı eğitim, tam takım ekipman diyorum öncelikle.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Seviyorsan devam eder, sevmiyormuşsan satarsın. İnsanlar arabayla da, yaya olarak ta kaza yapıyor. Hatta en çok ayık olan sürücüler kaza yapıyor (istatiksel burası şaka). 49 yaşında aldım, bu seneye kadar yağmurda sürmüyordum, şimdi yağmur mağmur fark etmiyor.
    espresso bunu beğendi.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  8. #8
    Vista86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Motosiklet kimseye al yada alma diye tavsiye edilecek bir şey değildir. Aynı yatırım tavsiyesi de yapılamayacağı gibi. Al diye tavsiye edilen kişinin başına ileride kötü bir kaza gelirse insan sorumluluk duyar. Bu nedenle motosiklet kişinin kendi kararına kalmalı.

  9. #9

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    ben kimseye önermem şahsen.
    tehlikeli alet. durduğu yerde elbet tehlike olmasa da. ya bizden ya başkasından dolayı her halükarda tehlikeli.
    insanız en nihayetinde biz dikkat eksikliği yaşasak veya olmayacak hata yapsak hayatımız tamamen şansa kalıyor. arabada da ölebilirsin ama motorda çok fazla. sakat kalma ihtimali de çok fazla.

    trafik kazaları benim nezdimde %90 tamamamen oranı götümden salladım bizle alakalı. hem araba hem motor.
    ben trafikte hatta bu forumda birçok kişi kağıt üzerinde hataya bakmaz. ki bakmamalı.

    düşünerek süreceksin bu aleti. her ihtimal baz alınacak herkesin hatasını biz düzeltecez o zaman zaten çok acayip saçma bir durum olmazsa kaza yapmazsın. ama son olarak motor da kendini kaybetme durumu da çok fazla var. araba gibi değil düz süreyim. motora bindin mi kendimi kaybetmiyorum araya dereye girmiyorum diyen tamamen risksiz süren benim nezdimde muazzam bir adamdır. muazzam bir karakterdir.

    tek eksiğim o. her şeyi iyi okurum. hakimiyetime çok güveinirim ama kendimi lanet olsun tutamıyorum. tek korkum o.

    kimseye de önermiyorum motoru. araba alın

    edit: bu laflarıma rağmen hala almak istiyorsan aramıza hoşgeldin ama tehlikeli sularda yüzeceğine emin ol. inşallah karakter olarak güçlüsündür.
    dundanbiri bunu beğendi.

  10. #10
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    11 yıllık motorcuyum ve istanbul trafiğinde geçen 11 yıl bu... ilk 6 yıl hiç kaza yapmadım diye hava atıyordum, artislik yapıyordum ama bir başladık kaza yapmaya ve şu an kafam da dahil her yerim sakat...

    benim şu anki sürüş şeklim ile benzer şekilde süreceksen hiç sorma bile, git al motoru... ama "yok ben gaza gelirim yada trafikte bunalırsam aralardan uçar kaçarım" falan diyorsan hiç başlama.

    ben trafikte araba gibi kullanıyorum, önümde yavaşlayan aracı sollamıyorum, önce onunla bende duruyorum ve sonra bakıyorum hiç hareket yok öyle mal mal bekliyorsa yanından geçip gidiyorum ama işte genelde sağa yada sola dönüyorlar ve ben sollamadığım için kaza riskinden kurtuluyorum...

    hız sınırı 50 km bile olsa ben 15 km hıza kadar düşüyorum güvenlik amacıyla çünkü yol bazen öyle bir daralıyor ki önüne bir kedi yada bir çocuk yada başka bir şey atlasa kesinlikle kaçışın yok çarparsın ve ben bu risklere girmeye artık ne mental gücüm var nede maddi olarak artık kaybetmek istemiyorum...

    çok dikkatli ve yavaş sürecek isen al... haa yolu boş bulduysan yapıştırırsın o ayrı mesele.

    abilerimin sürdüğü arabaya bile binmekten korkan annem benim sürdüğüm motora hiç çekinmeden biniyor öyle söyleyeyim... allah aşkına düzgün sürün şu motorları, ben motorculara cidden ayar olmaya başladım, abi hiç mi düzgün süren olmaz, nolur yavaş sürün acele etmeyin sokaklarda caddelerde, geç gidin nereye gidiyorsanız.

    edit: hatta pazartesi günü işten gelirken video kaydı silmem buraya 15 saniyelik falan video atarım, nasıl sürdüğümü görsel olarak görünce çok şaşırırsın... E5 yolunda 2 şerit var ve ben sağ şeritte dur kalk trafiğindeyim ve emniyet şeridinden arabalar yardırıyor ama ben sağ şeritte dur kalk ile gidiyorum... sütten ağzım yandı şimdi ayranı üfleyerek içiyorum... yok abi, ben 15 dk geç gideyim ama sağlam gideyim, gına geldi artık...
    yaşlıveacemi ve ilker a. bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    11 Temmuz 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF Moto CL-X 250 / TVS Jupiter 125
    Bundan yaklaşık 2.5 sene önce gece nöbetinde sabah 3 sularında gelen bir istekle bende sabahına motor almış bulundum yıllardır hep aklımdaydı ama imkanlar uygun değildi. Sabahına gidip motoru aldım ne doğru düzgün sürmeyi biliyordum ne ehliyetim vardı motor eve çekiciyle gelmişti hatta. Aldığım günden beri arabayı sadece keyfe keder veya uzun yolda kullanıyorum,son 7 aydır işe git gel 40km günlük yolum var toplu taşıma ve arabaya göre bana günde 2 saat katıyor diyebilirim bu saatten sonra artık vaz geçebileceğimi sanmıyorum. Yaklaşık 16.000-17.000km kadar tecrübem var sadece 1 kere kendi hatam yüzümden kaza yaptım onun haricinde trafiği iyi okuman ön görmen gözlem yapman ve en önemlisi kendine hakim olup panik yapmaman lazım.

  12. #12

    Üyelik
    28 Eylül 2024
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z900 RS
    Merhaba,
    Umarım en kısa zamanda bir motorsiklet sahibi olursun ve usulü adabı ile de kullanabilirsin.
    Keyifli aletlerdir, çok dikkat ister, kişiyi özgür bırakır, aynı zamanda çok da risklidir tabiatı gereği.
    Sonra bahsettiğiniz gibi trafikteki katil ve hasta ruhlu insanların ne zaman nereden çıkacağı belli olmadığı için buna da dikkat ederek sürmek gerekecek.
    Motor almalı mıyım almamalı mıyım sorusu çok havada bir soru. Bana kalırsa siz birilerinin size gaz vermesini bekliyorsunuz sanki
    Motorumun üzerine bindiğimde hissettiğim şey şu; bu yaşadığım şey tamamen bana ait, özgürüm, sınırlarım ortadan kalkmış, sadece motorsiklet sürüyorum, eğleniyorum. İstanbulda olanlar için bir de trafikten kurtulma adına müthiş bir alet.
    250 cc ile başladım, şimdi 700 cc ve eşimin 150 cc scooter motorunu kullanıyorum. Hiçbir tecrübem yoktu, önce iki tane motor aldık hem eşime hem bana, sonra da gittik ehliyetleri aldık, ikimiz de kullanıyoruz, ve tabi ki full ekipman ile dizliğine varana dek.
    Kar yağmadığı müddetçe her zaman arabamı terk edip motorumu sürüyorum.
    Sevgiler
    espresso bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Motosiklet tehlikeli bir alet. Bi kere dengede kalabilmek icin surucuye ve harekete ihtiyaci olan bir ulasim araci.Ve bu dengenin bozulmasi da bircok farkli sebepten dolayi olabilir.

    Trafiktr baska hicbir surucu olmasa bile dusme ve yara alma riskiniz var. Bu riski en aza indirmek icin kapali alan ve hakimiyet egitimleri sart.

    Sonrasinda, diger suruculer yani trafik faktoru var. Dunyanin en iyi motosiklet hakimiyetine sahip surucusu de olsaniz, diger araclardan kaynakli kaza yapma riskiniz var.

    Bu faktor icin trafigi cok iyi okumak, trafigin dinamiklerine hakim olmak sart.Tam da bu sebepten dolayi zaten araba kullanan ve trwfige hakim bir yeni motosiklet surucusunun isi daha kolay.

    Misal araba kullanmamis, trafige hic cikmamis ve ilk defa motor uzerine cikan bir surucunun baslangic riski cok yuksek.

    Hem hakimiyetini gelistirecek, hem de trafigi ogrenecek.

    Hic araba kullanmamis ama 15 yildir motor ustunde bir arkadasim var. Trafikte kesinlikle daha gergin.

    Taksicilerin cogu bizi ezmeye calisiyor, seridimize daliyor bizi riske atiyor diyor. Bende diyorum ki; sana ozel bir durum degil. Taksicilerin bazilari arabalara da ayni seyi yapiyor. Adam ayrim yapmiyor ki. sen araba surmedigin icin bu durumu bilmiyorsun.

    Herseyi gectim o arkadasim zaten motorcu oldugu icin emtiyaz bekledigi icin baştan hatali bir noktdadan hareket ediyor.

    Motora hakimiz, trafigi de okumayi ogrendik. Yetmez. Guvenli bir surus stilini aliskanlik haline getirmek lazim.

    Velhasil riskler var. Bu riskleri azaltmak bizim elimizde ama risk hic sifir olmayacak. Araba surerken cama bi kus carpsa cok cok on cam catlar. Ama motor surerken surstle bi kusa carpsak, o kus son gordugumuz canli olabilir.

    Prey for the best, prepare for the worst. Meali, en iyisi icin dua et, en kotusu icin hazirlikli ol.
    killingroad ve espresso bunu beğendiler.

  14. #14
    73845 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Triumph Street Triple RS
    Oncelikle insanin bu dunyadan gocmeden icinde hicbirsey kalmamali, buna inanirim. Tabii ki gerekli onlemleri almak gerek. Ben pilotaj egitimi almis biri olarak sunu diyebilirimki motorsiklet ve ucaklar ozgurluk hissi olarak birbirine benzerler. ikisi de 3 boyutlu hareket eder. Araclar iki boyut hareket ederken motorsiklet donuslerde size Z ekseninde de hareket hissi verir. Hatta ucaklarda ruzgari hissedemezsiniz ama motorsiklet size bunu da hissettirir. Ben motorun uzerine oturdugumda tum dunyevi dertlerimden siyriliyorum.

    Burada size tavsiyem su olur. oncelikle istanbul gibi bir sehirde motorsiklet sart. Ayrica ucak dahi kullanmis biri olarak motorsiklet kullanimi dunyanin en zor isi degil. Trafigi okumayi biliyorsaniz gayet kullanirsiniz. Ama her insaninda iskelet sistemine hitap etmeyebilir. Bunun icin zaten motorsiklet almaniza gerek yok. Oncelikle kursa yazilin ve ehliyet alirken zaten devam edip etmeyeceginize bir olcude karar verirsiniz. Tam emin olamazsaniz ileri surus egitimlerine de gidin , daha da emin olursunuz. Egitimlerden sonra hala almak isterseniz sonrasinda bu riski alip almayacaginiza siz karar verin. Eger trafik okuma beceriniz cok iyi degilse, ustune birde esiniz ailenizi gecemiyorsaniz yada bel boyun sikayetleriniz varsa, otopark sorununuz varsa vs hic bulasmayin ozaman. Ama bukadar istiyorsunuz madem, scooter ile baslardim sizin yerinizde olsam. Motorsiklet eger isiniz degilse, trafikten zaman tasarrufu icin kullanmayacaksaniz herzaman ekstra tehlikedir. Bu riski alip almamak sizin karariniz. Umarim gonlunuze gore olur
    espresso bunu beğendi.

  15. #15
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Şu videonun başlangıcındaki 2 kazayı izleyin lütfen, ilk kaza kendisini yolun sahibi gibi görüp istediği aracın önüne atlayabileceğini sanan bir motorcu. Böyle motorcular çok var ve trafikte araçların önüne hayasızca atlayıp onların fren yapmalarına sebep oluyorlar ve neredeyse artık arabalar bile buna alışmış ve şaşırmıyorlar bile ama eminim ki çok kızıyorlar ve kim bilir neler söylüyorlardır, ayrıca bu bir trafik suçudur ve plaka alarak video kaydı yapsalar emniyete şikayet edildiğinde plakanıza ceza gelir.

    fakat ilk kazada bu ahmak kişi bir kamyonun önüne atlıyor ve kamyonların kör noktası büyük olduğu için motorcuyu görüp fren yapma şansı yoktur ve kamyoncu göremiyor, ezdikten sonra gürültüleri duyup frene basıyor kamyoncu... umarım bu kazadan sonra iflah olur motorcu arkadaş.

    sonra 2. kaza ise benim yağlarımın eridiği kazadır. orada araba sürücüsü suçlu fakat orada öyle bir pozisyon var ki o araba sağ şeride geçmek isteyip anlık manevra yapabilir çünkü aynaya baksa trafik neredeyse duruyor gibi ve sağa manevra yapıp araya girebilir ve arkadan gelen motor ise nasıl bir beyin yapısına sahip bilmiyorum ama arabanın hiç hamle yapmayacağını ve dümdüz yavaş devam edeceğini düşünüp taa arkadan soldan gelirken bir anda sağına geçip sollama yapıyor...

    yahu araba sürücüleri artık paranoyak oldu nereden motor çıkacak diye, arabalar yavaş gidiyorsa bir motosiklet sürücüsü olarak bizde yavaşlamak durumundayız, araba hızı 15 km lere kadar düştüyse biz onu 40 ile sollayamayız bu tehlikeli ve kaza riski taşıyan bir durum. yani trafikte araçları yakından sollarken aramızda hız farkının bir limiti var diye biliyorum ben, yanlış mı biliyorum? bu kuralın koyulma amacı videoda 2. kazada görülüyor... aracı sollarken ondan çok daha hızlı olduğu için o aracın manevrasına yada hatasına önlem alamıyor ve kaza yapıyor motorcu.

    edit: 2. kazada araba sürücüsü dağdan inme, kesinlikle medeniyet görmemişler, ona kızmadım sanmayın ama böyle kurye arkadaşların benzer sollama şekillerine çok sinir oluyorum, bende yaptım zamanında ama çok yanlış bir sürüş şekli ve kesinlikle böyle motor sürülmemeli, bunu kaza ile tecrübe edip neyse ki bir cana bir şey gelmeden akıllanacağını ümit ederek seviniyorum bu kazaya..



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------

    5. kaza da çok önemli, ahmak motorcunun yaptığı hata yüzünden artçı kız düşüyor ve kıçı yolda zımparalanıyor resmen, çok kötü bir durum. yani bazıları kızabilir ama ben biraz güldüm o kazada, kıçı yola sürterken kıvılcım çıktı diye espri de yaptım kendi kendime...

    hani biz enayi olduğumuz için full koruma yada en azından kıçımızda bir pantolon ile biniyoruz ya, hani onlar akıllı ya don kilot motora biniyorlar...

    al işte tenin asfalta sürtüp zımparalanıyor, bu oluyor, hiç ummadığımız şekilde kazalar olabilir ve kimse yola "dur ben bugün kaza yapayım" diye çıkmıyor bu yüzden imkan oldukça motora çıplak binmemek gerek.

    ... geçenlerde arkadaşım "beni de götürsene" dedi ve tamam olur dedim ama bir baktım kısacık şort ve tişört ile motora binmeye çalışıyor... zar zor pantolon giydirdim arkadaşa... dedim "oldu olacak kilot ile gel, motora biniyorsun, düşersek ne olur biliyor musun?" diye sordum ve "düşmeyiz" diyor, yahu nereden biliyorsun?
    espresso ve dundanbiri bunu beğendiler.

  16. #16
    BUGR4H4N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2020
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2015 MT 07
    Motor almadan önce Zafer Akçay gibi ileri sürüş eğitmenlerinden eğitim alacaksın, bu sırada motosikletini alabilirsin,eğitimin bu motosiklet ile verilir böylece 2. bir eğitim almak zorunda kalmazsın.Eğitimi tamamladın derlese ehliyete yazılacaksın. Ehliyeti aldıktan sonra yollar senin. Yalnız! aralardan geçerken 10-20 km hızlarda geçmen lazım arabalar kapı açabilir yada alanı daraltabilir. Bu aralardan geçme olayını ise en iyi scooter ile öğrenirsin yarım debriyaj olmadığı için daha iyi olur. Eğitimde diyelim RTR 200 aldın,ilk motor için çok iyi tercih. Bunun eğitim alırsan hoca sana çok iyi yarım debriyaj öğretir ama aklın arabadaki gibi yarım debriyajda debriyaj pedalı titremesini bekliyorsan motosiklette böyle bişey yok. Ben buna alışana kadar çok fazla km yaptım 3 kere ileri sürüş eğitimi aldım(her eğitimde aralarında 1 2 yıl zaman var) Diyelim 150 bin lira paran var. 40 50 bin lira ekipmana para ayırman lazım. 100 110 bin liralık motor bakman lazım 100 lira varsa 50 60 liralık motor bakman lazım. Sen evet ben motora başlayacam de bana özel mesaj at 5 yıllık dolu dolu deneyimimi anlatırım

  17. #17
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Şirketteki kuryelerin sohbeti hoşuma gittiği için heves ettim ve ehliyet kursuna yazıldım. Bir yandan da rahmetli Altın Elbiseli Adamın videolarını izliyordum. Kursta bir turladım ve 6 yıldır devam ediyorum. Alıştıktan sonraki ilk düşüncem neden daha erken başlamadın oldu. Eğitime katıl, hoşuna giderse devam edersin. Gitmeme ihtimali yok gerçi. Bu arada Altın Elbiseli Adam'ın eğitim videolarını ve Zafer Akçay'ın videolarını kesinlikle izle.
    tommygun bunu beğendi.

  18. #18
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Almak istiyorsanız alın. O riskli bu riskli derken hiçbirşey yapamadan yaş geçince daha çok üzülürsünüz.

    Kücük bir motor, full ekipman , sakin bir sürüş ve düzgün bir eğitim ile riskler en aşagı iner. ama asla sıfıra inmez.
    espresso bunu beğendi.

  19. #19
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    almamanı tavsiye ediyorum

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Uçak kazası raporu izleyince uçağa binmekten vazgeçmiyorsan bence sorun yok.
    Günümüzde internetin geldiği nokta vs çok fazla başka yönlere de gidebilir konu ama kabaca online bütün mecralarda önüne çıkacak olan şey olumsuzluklar olacaktır. Kaza yapan tanışların sana bunu anlatırlar, peki böyle bir deneyimi olmayanları hiç gördün mü sağda solda bu kadar konuşurken? =)

    Motosiklet tehlikelidir, bunun aksini söylemek saçma olur. Ancak tehlike tek başına bir anlam ifade etmez çok geniş bir kavram. Senin bu tehlikelerin oluşma ihtimalini bertaraf etmek ve oluştuğunda kazadan kurtulmak için elinde kocaman bir cephane olabilir - bunun yaratacağı fark öyle böyle değil.

    Başladıktan sonra İstanbul şöförleri yüzünden vaz geçme ihtimalin var mı? Var. Bunun senin için geçerli olup olmadığına sen karar verebilirsin. Senin arkadaşların o şöförler yüzünden bırakmış, ben de o şöförler yüzünden devam ediyorum. Mevcut çalışma düzenimde çok sağa sola gitme ihtiyacım yok ancak İstanbul'da gün içerisinde bir yere gitmem gerekirse direkt elim motora gidiyor, dayanamıyorum İstanbul'da otomobil sürmeye. 2017-2021 arasında standart şekilde her gün ofise gittiğim bir iş vardı ve İstanbul'un görece bet sürücülerinin olduğu bir yere gidiyordum, o zaman da durum aynıydı sürekli motorla gittim işe.

    Bir dezavantajın var, bunu bil ki kendine öyle bir yol haritası çiz. Yaşın biraz gelmiş anladığım kadarıyla 30 çevresinde bir yerde, bisiklet tecrübesi yok, biraz ileri gidip tahmin yürütüyorum bunun yanında çocukken damdan atlayayım ağaçtan zıplayayım kaykay yapayım falan filan gibi fizik becerilerine ilişkin deneyimler de yok veya az gibi. Aerobik kapasitenin düşük olması motorda hakimiyeti kavramak için karşında bir eksi olarak duracak, bunu bilerek kendine bir gelişim yolu çizersen daha "güvenli" olur. İnsanlar yetkinlk setlerinde bir eksikliğe işaret edince bunu olumsuz kişilik özelliği falan gibi alıp reddetme yoluna gidiyor, lütfen bu dediğimi öyle bir eleştri olarak görme, bu eksikliğini bilip ona göre "idmanını" artır.
    espresso ve dr.katil bunu beğendiler.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)