Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ön dişli HK.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Şehir
    Manisa/Yunusemre
    1. Sorum şuan kullandığım motosikletin zincir dişli oranları her satılan yerde değişiyor Trendyol'da 15Ön 42Arka başka yere bakıyorum 15ön 44arka. Şuan kaç dişli var üzerinde bilmiyorum . 2. Sorum , tork için ön dişliyi biraz küçültmek istiyorum + ve - yönlerini biliyorum motosiklet 6. viteste yokuş aşşağı dışında kesici görmüyorum , düz yolda çok zor görüyor motosikletin üzerine kapanmam daralmam vesaire bir sürü şey yapmam lazım . Kısaca , CBF150 veya CB125F ön dişlisi uyar mı ? bkz:https://www.albaymotor.com/urun/honda-cb-125-e-on-disli-14t - https://www.trendyol.com/pd/honda/motosiklet-on-disli-cg-125-150-14-t-p-103329143


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Bide motorun neydi onu yazsaydın?
    fz6_fazer ve uurrdmrr bunu beğendiler.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  3. #3

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Şehir
    Manisa/Yunusemre
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bide motorun neydi onu yazsaydın?
    Pardon yazmışım sanıyordum CBR125R

  4. #4
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Al model ve yılına göre hesapla
    https://www.gearingcommander.com/
    Beto87 bunu beğendi.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Ön dişliyi bir diş bile farklı takmak çok etkiler motoru , bence küçük hacim motorların arka dişli iki yada üç diş farklı tercih edilmeli..ayrıca son viteste kesiciye giremiyorsan gayet ekonomik bir motorun var demektir buda kötü birşey değil ama sen benim olayım ekonomi değil demektesin anlıyorum , hayat şartları sana yanlış motoru satın aldırmış :(
    espresso bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Şehir
    Manisa/Yunusemre
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişliyi bir diş bile farklı takmak çok etkiler motoru , bence küçük hacim motorların arka dişli iki yada üç diş farklı tercih edilmeli..ayrıca son viteste kesiciye giremiyorsan gayet ekonomik bir motorun var demektir buda kötü birşey değil ama sen benim olayım ekonomi değil demektesin anlıyorum , hayat şartları sana yanlış motoru satın aldırmış :(
    Benzin konusunda aşırı beğeniyorum , kendim değiştireceğim için dişli değiştirmek için herhangi bir ücret ödemiyeceğim , sadece ön dişli alacağım için sıkıntı olmaz . 100-300km için kesinlikle orijinal dişlilerine geri dönücem , şehir içinde 125cc çok sollama vesaire yapamıyorum. Racing kullanacağım için alışmak amacıyla aldım naked'lar daha hızlı tamamlıyor devirlerini , zaten uzun yolda 80-110 arasını geçmiyorum 1-1,5'tan fazla yakmıyor arka dişli farklı olmalı demişsin ama küçültmek son hızı arttırır torku düşürür , büyütmek torkunu arttırır son hızını düşürür hangi anlamda farklı tercih edilmeli :D . 1,500devir daha ekliyor veya azaltıyor , zincir gerilimi değişiyor bu yüzden kesinlikle çok değişkenlik gösterir , son hızını tamamladığında 162 görüyor tabi buna çıkması 2-3iş günü :D o yüzden 140gitse bile kısa mesafede torklu olması benim için daha avantajlı sollamalarda bastığımda direkt kaçmasını istiyorum . Dediğiniz 200-250CC'ler için gereksiz tabi torkları gayet iyi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------

    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Al model ve yılına göre hesapla
    https://www.gearingcommander.com/
    Tamamdır teşekkür ederim 15/44 dişli kullanıyormuş , Honda CBF150 veya CB125F için olan dişiler CBR125 için uyumlu mudur ?

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Farklı derken +/- yönde demek istedim , kimi otoyolda düşük devir sürmek ister kimi seri olsun devir bitirsin ister (senin istedigin gibi) yani sen arkayı 2-3 diş büyütmelisin..önü bir diş küçültürsen 1 de 2 de sadece gazla motor tekere gelebilir , otoyolda 90-100 giderken kesiciye girebilir..
    espresso bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Şehir
    Manisa/Yunusemre
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Farklı derken +/- yönde demek istedim , kimi otoyolda düşük devir sürmek ister kimi seri olsun devir bitirsin ister (senin istedigin gibi) yani sen arkayı 2-3 diş büyütmelisin..önü bir diş küçültürsen 1 de 2 de sadece gazla motor tekere gelebilir , otoyolda 90-100 giderken kesiciye girebilir..
    Manisa'da yakınlarımmda bi tane stunt CBR125R gördüm 13ön dişli taktım demişti , motor 2. viteste gazla tekere geliyodu ama arka fren kafa ,far vesaire hiçbirşey yoktu. Yani motosikletin gideceği belli 140-150 , 6bin 7bin devirde 100-110'la gidebiliyorum uzun yolda ama beni şehir içinde tatmin etmiyor ehliyetimi yükseltmeye 1 yıl olduğu için yüksek cc'de alamıyorum ya CG alıcam 200'lük kit takıcam yada buna dişli, hava filtresi vesaire deniyeceğim. Bence de uzun yol , otoban için ön dişli 1 tık büyütülmeli , motosiklete 1,500devir ekliyor gibi hız konusunda olmasa da 11,500'de kesiciye giriyorsa 13binde kesiyormuş gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------

    Birde ön dişliyi 15yerine 16 takmışlığım var resmen %15-20torkum düştü ama top speedim 162'ye yükseldi 152'den , ön dişliyi küçültsem büyük ihtimalle 130-140 gibi bişey görür.

  9. #9
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    https://sprocketcalculator.com/
    Dişli değiştirince buradan hesapla ne olacağını. Stunt motor son hız için değil, yüksek tork için dizayn edilir. Şahsi fikrim; bu işe ayıracağın zaman ve parayı kapalı alan ve viraj eğitimine kaydırsan, yüksek cc motor alınca daha fazla işine yarar gibi.
    espresso bunu beğendi.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  10. #10

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Şehir
    Manisa/Yunusemre
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://sprocketcalculator.com/
    Dişli değiştirince buradan hesapla ne olacağını. Stunt motor son hız için değil, yüksek tork için dizayn edilir. Şahsi fikrim; bu işe ayıracağın zaman ve parayı kapalı alan ve viraj eğitimine kaydırsan, yüksek cc motor alınca daha fazla işine yarar gibi.
    Harcıyacağım para 200TL ön dişli parası , değiştirmek ücretsiz ve 10-15DK. Kapalı alan ve viraj etimi Manisa'da yok , o yüzden sürekli İzmir'e gidip gelmem gerekiyor , bu da benim için fazladan harcama vs. o yüzden şuanlık yapamıyorum malesef ilk boşluğumda %100 katılacağım.

  11. #11

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Şehir
    Manisa/Yunusemre
    Dün ön 15T olan dişlimi 14T olan bir dişliyle değiştirdim CBF150 dişlisi kullandım ve uydu ondan önce CB125F dişlisi denedim o küçük geldi . Direkt Manisa-İzmir arasında ve kapalı alanlarda deneme şansım oldu. 6. Viteste kesiciyi sonunda kapanarakta olsa görebildim :D 159'dan fazla gitmiyor arada 160 olduğu oluyordu tünelde denedim rüzgarlı havada tabiki daha düşük çıkar . Aynı şekilde 6. viteste 15T dişliyle 6bin devirde 110-115 arasında gidebiliyordum sabit bir şekilde şimdi ise 7,5bin devirde aynı şekilde 110-115 civarında gidebiliyorum , yüksek viteslerde çok bir fark yok . Kesiciye neredeyse 12bin devirde giriyor ve motosiklet 2bin devir rölantide çalışıyor performansının %50 sini kullanıyormuşum gibi düşünüyorum tabiki bu kendi kendime yaptığım bir matematik kimine göre yanlış kimine göre doğrudur . bana göre başka sürücüler motosikletin içinden geçiyorsun da diyebilir :D . 1. Viteste hafif çekerek gazla senteye geliyor , 2. viteste çekerek veya debriyaj tokatlayarak senteye geliyor yine. Trafikte çok rahatladım sollamalarda vesaire daha güvende hissediyorum kendimi , GPS verisi ve yakıtını daha ölçemedim yeniden cevapla yazarım buraya. https://www.gearingcommander.com/ Bu siteyede pek güvenmiyodum birebir deneme imkanım olmadığı için ama 2-3kmh fark olsa bile rüzgardan kaynaklanabilir diye doğru veriler paylaşıyor @sallami link için teşekkürler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)