https://www.motorcyclenews.com/news/...mber/honda-v3/
arkadaşlar bu makeleyi okuyup anlayabilen var mı ? bişeyler bişeyler anlatmışlar ama anlamadım ben.
Honda yine kawasaki yi kopyalamış sanki.
https://www.motorcyclenews.com/news/...mber/honda-v3/
arkadaşlar bu makeleyi okuyup anlayabilen var mı ? bişeyler bişeyler anlatmışlar ama anlamadım ben.
Honda yine kawasaki yi kopyalamış sanki.
Boş boş işler...
Neymiş efendim, yanma için hava yoğunluğunu arttıracak bir türbin olacak, o türbini döndürmek için elektrikli motor kullanacak, superşarj yapacak da, 3 silindir olacak da, daha küçük hacimde daha kompakt ve güçlü bir motor olacak da, emisyonları azaltacak da, vs.vs.
Paolacci sallamış durmuş. Siz önce şu arka maşayı, farı falan halledin de superşarjınız eksik olsun eyyy Honda. Bak, motosiklet.net'te bile alay konusu oluyorsunuz, dünyaya rezil oluyorsunuz farkında değilsiniz. Halbuki ne cevherler var. Ama kabahat sizde, şu Japon kafasından kurtulamadınız, hep taklit hep taklit...hiç bir şey bilmiyorsan butik ürün üreteceksin.
Tebrik ederim Nicky, yenisin ama çabuk adapte oldun...
Forumda akademik İngilizceye sahip, makalelerden anlayan biri var ama Japon motorlara pek ilgisi yok....
Yönetici arkadaşlar da Honda düşmanı galiba...
Ben değilim dedi. Bizde beyan esastır
Honda-İtalya geliştirmiş
En son kullandığım CB1000R komple İtalya dizayn ve üretim bir motosikletti... Arka tek taraflı maşası, hidrolik debriyajı, gösterişli üç parça gösterge paneliyle Ducati gibim bir naked motisikletti. Sadece sürüşü odun gibiydi
Mevcut Hornet te arka maşaya balkon demiri kullanan Honda, düz 3 silindir yerine V3 motor üretip iki kafaya bütçe ayıracak he mi? E hadi hayırlısı. Fiyat kırarak değil, düzgün motosiklet üreterek rekabet etmeye odaklanmış bir Honda mı var yoksa gelecekte? Keşke...
Yiğidi öldür hakkını yeme, isteyince bal gibi de güzel motosiklet yapıyor Honda ama işte...
Daha hafif, daha iyi soğutmalı, daha az titreşimli ve daha güçlü motor sağlayacak bir teknoloji.
2027 itibariyle motogpde de bu teknoloji kullanılacak diye duydum.
Honda halkın motorcusu.
elinde 218 hp lik rrr blogu var. İstese hornet 1000 i bmw m1000r gibi bişey yapardı.
ama yapmadı neden ?
çunku 300 400 adet satacak bir avuc zuppe zengine honda hizmet etmez.
9000 euro ya taşşşşş gibi fişek gibi cb1000r yapar ve aynı fiyatlarda satılan bütün avrupalı rakiplerini sıraya dizer diz çöktürür.
Kral adamlar.
Nicky gitti ama bize güzel bir yadigar bıraktı...
Hadi bakalım, bütün işi ucuza zevksiz motosiklet üretmek diye laf attığınız Honda'nın bu yeni Ar-Ge'sini, elektrikli superşarjı motosiklete entegre eden teknolojisini, V3 bloklu yeni 3 silindirini, yepyeni şasesini konuşalım.
Süzme demagoji yapmaktan evladır...
Bu ürün çok değişik; ama diğer firmaları ilgisiz işlere yönlendirecek bir şaşırtma hamlesi de olabilir. Bu teknolojinin sokakta yeri pek yok gibi; MotoGP'de kullanılacak herhalde? (Kurallara uygun mu bilmiyorum...) Şu anki sürücü / takım ve üretici sıralamalarına bakarsak Honda'nın gerçekten süperşarja ihtiyacı var.
Yani gerçekliği tartışılır bir dizi görsel dışında elimizde birşey yok ki ne konuşalım ? Misal süperşarj ünitesi niye hava filtresi kutusundan önce ?
“It will become the base for a line-up of new models, the first of which will likely be a roadster,” added Paolacci.
Paolacci öyle demiyor...
Muhtemelen 2026 yılında üretim bandına çıkacak yepyeni bir roadster ile Honda motosiklet dünyasını yine! şaşırtabilir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------
Gerçekliği tartışılır mı?
"We are very proud of it, particularly from an engineering point of view. It’s important to say that it is a real engine; it’s not a mock-up. The engine is running already on a bench. Next year we could potentially see a full prototype motorcycle with this in, then the year after, we could see the first production model coming."
Sizin gibi baştan küçümseyecekler için adam diyor ki, bu bir maket değil, halihazırda platformda çalışan gerçek bir motor. Ve bu motoru 2025'te prototip, 2026'da ise seri üretim olarak görebiliriz diyor.
Bari Google Translate kullanın...
5 sene kadar önce de türbünlü bir Africa Twin üreteceğini açıklamıştı Honda , 48 volt elektrikli turbo şu an Audi , Bmw , Volvo da kullanılıyor motosikletede adapte edilebilir çokda güzel olur zira motosikletlerin alt devirleri tork fakiridir elektrikli turbo ile düşük devirde sürebiliriz motorları..Formula 1 deki elektrikli turbo ise çok karmaşık bir ünite motosiklete sığdıramazlar hemde maliyetini kaldırmaz , o ünite gazı bırakınca aküyü şarj ediyor akselerasyonda motora aşırı hava şarj ediyor , bizim motorlara alt devirleri destekleyecek şöyle 30-40 mm bir elektrikli turbo ekleseler tadından yenmez ;)
Çalışan bir motor var ama güncel motorlara avantajı hakkında tek bir veri bile paylaşılmamış farkındaysanız. "neden daha iyi" sorusunun cevabı meçhul. Belki de değil... Velhasıl Honda bir motor üzerinde çalışıyor. Bu kadar. Aklı başında tüm markaların yaptığı şeyi yapıyor yani.
Gelecekte böyle bir motora sahip Honda motosiklet görür müyüz? Neden olmasın. Lakin Honda şu anki stratejisini tamamen fiyatı düşürmek üzerine kurmuş durumda. V motor demek iki kafa demek, daha komplike blok demek, daha yüksek maliyet demek. An itibariyle 750 cc motosikletine alaşım maşayı esirgeyen bir markanın V motorun maliyetine girmesi ciddi bir strateji değişikliği olur.
Daha prototipi bile üretilmemiş bir araçta hangi veriyi paylaşmasını bekliyorsunuz Honda'nın? Bu tür argelerin, seri üretime kadar gizli bırakıldığını bilmiyor musunuz? Ne yani, Haşmet ikna olacak diye bütün sırlarını deşifre mi etsin Honda?
"Neden daha iyi" sorusunu, az buçuk fizik/mekanik bilen biri sormaz bile. Belki de değilmiş...miş, muş, lara devam yani. Bu teknoloji otomobillerde zaten yaşama geçmiş, neden daha iyi sorusunun yanıtı da verilmiş. Şimdi Honda, dünyada başka hiç bir markanın yeltenmediği bir işi yapıyor ve bu teknolojiyi motosikletlere uyarlıyor. Ama hala bizim youtube kopyacısı boklamacılara yaranamıyor
Yahu adamlar kendi global sitelerinde bu teknolojinin ipuçlarını veriyor ama bizim forum ahalisi "gerçekliği tartışılır görseller" diye burun kıvırıyor ya, gülesim geliyor hakkaten...
https://global.honda/en/newsroom/news/2024/c241105ceng.html
Aha buyrun bu da EİCMA 2024'teki canlısı...
https://www.youtube.com/watch?v=-sHBHa-_-Iw
Hala ikna olmayanlar Milano'ya gidip, Hall 15 | Stand E70, I30. de görebilirler. Bilet girişte € 25,00. Online alın daha ucuza gelir (€ 20,00)
"Yani gerçekliği tartışılır bir dizi görsel" cümlesinden motorun gerçek olmadığı düşüncesine sahip olduğumu nasıl anladın.
Bana google translate kullanma tavsiyesi verinceye kadar Türkçe seviyeni geliştir bence.
Alıntı yaptığın İngilizce cümlelerin neresinde paylaşılan görsellerin gerçek olduğu yazıyor ? Görsellerin gerçek olmama ihtimalini destekleyen teorime karşı bir bilgi varmı elinde. Dediğim gibi, süperşarj ünitesi hava filtresi kutusundan önce mi olur sonra mı ?
Motosiklet, otomobil, uçak, robot, tekne motoru, bahçe ekipmanları üretebilen bir firmayı küçümseyecek yada bir başkasının küçümsediğini düşünecek seviyede değilim şükür.
Artan emisyonları V motorlarla tutturmak artık çok zor , silindirlerin yanyana dizilip bitişik olması çok daha ucuz bir yöntem , maliyet kaygısıyla üretilen bir çok yol motosikletinde sıralı dışında blok artık göremeyebiliriz..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)