Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Honda supersarjlı V3 nu tanıttı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Yani gerçekliği tartışılır bir dizi görsel" cümlesinden motorun gerçek olmadığı düşüncesine sahip olduğumu nasıl anladın.
    Bana google translate kullanma tavsiyesi verinceye kadar Türkçe seviyeni geliştir bence.

    Alıntı yaptığın İngilizce cümlelerin neresinde paylaşılan görsellerin gerçek olduğu yazıyor ? Görsellerin gerçek olmama ihtimalini destekleyen teorime karşı bir bilgi varmı elinde. Dediğim gibi, süperşarj ünitesi hava filtresi kutusundan önce mi olur sonra mı ?

    Motosiklet, otomobil, uçak, robot, tekne motoru, bahçe ekipmanları üretebilen bir firmayı küçümseyecek yada bir başkasının küçümsediğini düşünecek seviyede değilim şükür.
    Yahu arkadaşım iyi misin?

    "Yani gerçekliği tartışılır bir dizi görsel" cümlesinden motorun gerçek olmadığı düşüncesine sahip olduğumu nasıl anladın."

    Şunu yazıp, bana Türkçe dersi vermeye mi kalkıyorsun? Hiç uzatmayayım, gerek yok bu polemiğe...

    Hala diyorsun ki "Görsellerin gerçek olmama ihtimalini destekleyen teorime karşı bir bilgi varmı elinde." Gerçekten inanılmazsın. EICMA'daki Honda standlarının numaralarına kadar veriyorum ama ya okumuyorsun, yada demagoji peşindesin.

    Enteresan insanlarsınız vesselam...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu arkadaşım iyi misin?

    "Yani gerçekliği tartışılır bir dizi görsel" cümlesinden motorun gerçek olmadığı düşüncesine sahip olduğumu nasıl anladın."

    Şunu yazıp, bana Türkçe dersi vermeye mi kalkıyorsun? Hiç uzatmayayım, gerek yok bu polemiğe...

    Hala diyorsun ki "Görsellerin gerçek olmama ihtimalini destekleyen teorime karşı bir bilgi varmı elinde." Gerçekten inanılmazsın. EICMA'daki Honda standlarının numaralarına kadar veriyorum ama ya okumuyorsun, yada demagoji peşindesin.

    Enteresan insanlarsınız vesselam...
    Ben yorumu yazarken paylaşmışsın fuardan videoyu. Az önce baktım ve evet görseller gerçekmiş.

    Şimdi neyi konuşacağız ?

  3. #23
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yorumu yazarken paylaşmışsın fuardan videoyu. Az önce baktım ve evet görseller gerçekmiş.

    Şimdi neyi konuşacağız ?
    Şunu;

    Ben bilgi sahibi olmadan hiç bir yorum yapmam. Sen de öyle yap...

    Devamında şunu geliştirebiliriz...

    Honda, daha önce otomobillerde denenen ve çok iyi sonuçlar veren elektrik kompressörlü superşarj ünitelerini motosikletlerde de kullanabilmemiz için çok ciddi bir Ar-Ge yapıyor. Bu işi sulandırmadan, kendi bakış açımızla, bu yeniliği tartışabiliriz ve kendi bilgimiz dahilinde, gerçek yaşamda bize sunabileceği avantaj ve dezavantajları konuşabiliriz.

    Yoksa hala balkon demiri diye tutturup, komik bile olmayan küçümsemeler/yok saymalarla polemiğe devam ederiz...

    Hangisi forum için hayırlı, buna yine forum karar verecek...
    coztanza bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunu;

    Ben bilgi sahibi olmadan hiç bir yorum yapmam. Sen de öyle yap...

    Devamında şunu geliştirebiliriz...

    Honda, daha önce otomobillerde denenen ve çok iyi sonuçlar veren elektrik kompressörlü superşarj ünitelerini motosikletlerde de kullanabilmemiz için çok ciddi bir Ar-Ge yapıyor. Bu işi sulandırmadan, kendi bakış açımızla, bu yeniliği tartışabiliriz ve kendi bilgimiz dahilinde, gerçek yaşamda bize sunabileceği avantaj ve dezavantajları konuşabiliriz.

    Yoksa hala balkon demiri diye tutturup, komik bile olmayan küçümsemeler/yok saymalarla polemiğe devam ederiz...

    Hangisi forum için hayırlı, buna yine forum karar verecek...
    En başta dedim ki, elimizde gerçekliğinden emin olmadığımız görsel dışında birşey yok, neyi konuşalım. Önce yanlış anladın motor çalışır vaziyetteymiş dedin. Sonrasında da görsellerin gerçek olduğu bilgisini bulmuşsun, bizimle paylaştın.

    Ben sahip olmadığım hangi bilgi üzerinden konuştum yada firmayı küçümsedim yada balkon demirinden bahsettim ?

    Başkası ile girdiğin tartışmayı niye benimle devam ettirmeye çalışıyorsun ? Bilgi sahibi olmadan yorum yapmaz mısın ? Benim hakkımda ne bilgiye sahipsin ki benim hakkımda yorum yaptın ?

    Başa dönersek, Honda'nın bu yeni motor bloğu hakkında ne konuşacağız ? V3 olmasını mı ? Süperşarjlı olmasını mı ? Yada varsa bu motor hakkında daha fazla bilgin, o bilgi üzerine mi ?

  5. #25
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En başta dedim ki, elimizde gerçekliğinden emin olmadığımız görsel dışında birşey yok, neyi konuşalım. Önce yanlış anladın motor çalışır vaziyetteymiş dedin. Sonrasında da görsellerin gerçek olduğu bilgisini bulmuşsun, bizimle paylaştın.

    Ben sahip olmadığım hangi bilgi üzerinden konuştum yada firmayı küçümsedim yada balkon demirinden bahsettim ?

    Başkası ile girdiğin tartışmayı niye benimle devam ettirmeye çalışıyorsun ? Bilgi sahibi olmadan yorum yapmaz mısın ? Benim hakkımda ne bilgiye sahipsin ki benim hakkımda yorum yaptın ?

    Başa dönersek, Honda'nın bu yeni motor bloğu hakkında ne konuşacağız ? V3 olmasını mı ? Süperşarjlı olmasını mı ? Yada varsa bu motor hakkında daha fazla bilgin, o bilgi üzerine mi ?
    Sevgili dostum,

    Her yazdığımı neden üzerine alınıyorsun? Benden eski üyesin, forumu da takip ediyorsun. Neyi yazarak kimi kast ettiğimi anlamadığını hiç sanmıyorum. Senin yazdığınla ilgili, zaten doğrudan sana yanıt veriyorum. Daha ilk cümlede, hiç araştırıp okumadan, doğrudan reddettiğin bir şeyin varlığını, mutlaka tartışma konusu yaparak mı ilerleyeceğiz? Tamam, geçtik, bırakalım onu...

    Honda'nın yeni bloğu hakkında tabii ki bu aşamada ahkam kesecek halimiz yok. Çok çok yeni bir konsept bu. Şimdilik Honda ne kadarını paylaşmayı uygun bulursa, o kadarını bileceğiz. Ki normali de bu. Ben diyorum ki, bu teknoloji otomobillerde de kullanıldığı için, motosiklet özelindeki avantaj ve dezavantajlarını kendi görgümüz dahilinde, mümkün olduğunca da teknik verilerle konuşabiliriz. Bu kadar yani, altında başka bir şey aramaya gerek yok.

    Önceki video Fransızca ve biraz karanlıktı. Bu da İngilizcesi ve daha net görüntüler.

    https://www.youtube.com/watch?v=BPQXXevpxdw

    Bakalım bizim çok bilmiş Influencerimizin ilgisini çekecek mi?

  6. #26

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili dostum,

    Her yazdığımı neden üzerine alınıyorsun? Benden eski üyesin, forumu da takip ediyorsun. Neyi yazarak kimi kast ettiğimi anlamadığını hiç sanmıyorum. Senin yazdığınla ilgili, zaten doğrudan sana yanıt veriyorum. Daha ilk cümlede, hiç araştırıp okumadan, doğrudan reddettiğin bir şeyin varlığını, mutlaka tartışma konusu yaparak mı ilerleyeceğiz? Tamam, geçtik, bırakalım onu...

    Honda'nın yeni bloğu hakkında tabii ki bu aşamada ahkam kesecek halimiz yok. Çok çok yeni bir konsept bu. Şimdilik Honda ne kadarını paylaşmayı uygun bulursa, o kadarını bileceğiz. Ki normali de bu. Ben diyorum ki, bu teknoloji otomobillerde de kullanıldığı için, motosiklet özelindeki avantaj ve dezavantajlarını kendi görgümüz dahilinde, mümkün olduğunca da teknik verilerle konuşabiliriz. Bu kadar yani, altında başka bir şey aramaya gerek yok.

    Önceki video Fransızca ve biraz karanlıktı. Bu da İngilizcesi ve daha net görüntüler.

    https://www.youtube.com/watch?v=BPQXXevpxdw

    Bakalım bizim çok bilmiş Influencerimizin ilgisini çekecek mi?
    Tamam geçmişe sünger çektim haydi

    V3 yada süperşarj motosiklette yeni kullanılan şeyler değil, sürekli gördüğümüz birşey de değil. Şahsen daha önce v3 yada süperşarj lı bir motosiklet kullanmadım. Bu teknolojileri araba üzerinden konuşmak da çok tutarlı olmaz çünkü arabada karşılaştığımız durumlar motosiklette olmaz yada farklı olur. Örneğin elektrikli süperşarj turbo gecikmesini ortadan kaldıracak desek, kullandığımız motosikletler turbolu değil. Bence Honda'nın bu projesi motosiklet özelinde bir devrim olmayacak. Sence ?

  7. #27
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    V3 yada süperşarj motosiklette yeni kullanılan şeyler değil, sürekli gördüğümüz birşey de değil. Şahsen daha önce v3 yada süperşarj lı bir motosiklet kullanmadım. Bu teknolojileri araba üzerinden konuşmak da çok tutarlı olmaz çünkü arabada karşılaştığımız durumlar motosiklette olmaz yada farklı olur. Örneğin elektrikli süperşarj turbo gecikmesini ortadan kaldıracak desek, kullandığımız motosikletler turbolu değil. Bence Honda'nın bu projesi motosiklet özelinde bir devrim olmayacak. Sence ?
    Burada bildiğimiz süper beslemeden farklı bir teknoloji kullanılacağı görülüyor. Ve bence evet, motosiklet özelinde devrim niteliğinde olacak. Standart krank ile tahrik edilen egzoz gazlarıyla geri beslemenin dezavantajlarını ortadan kaldıracak, yepyeni tasarlanmış bir elektrik türbini sayesinde, daha kompakt, daha kayıpsız ve hafif bir süperşarj hedeflenmiş gibi. Muhtemelen çok daha iyi alt devir torkları göreceğiz. Tabii konsept böyle, gerçek yaşamda bunu hangi fiyatla sunabilecekleri meçhul şimdilik. Bir de motosikleti sanıyorum 2 aküyle beslemeleri gerekecek. Ara elemanlar, sensörler, borular vs derken, makul bir güç/ağırlık oranını nasıl elde edecekler göreceğiz.

    Yine de Honda, öncü bir şirket olarak her iki teker sürücüsüne en az 2 yıllık bir hayal sunmuş durumda. Kendi adıma, en azından yıllar sonra 3 silindirli bir Honda sürebilme olasılığını heyecan verici olarak buluyorum.

  8. #28
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada bildiğimiz süper beslemeden farklı bir teknoloji kullanılacağı görülüyor. Ve bence evet, motosiklet özelinde devrim niteliğinde olacak. Standart krank ile tahrik edilen egzoz gazlarıyla geri beslemenin dezavantajlarını ortadan kaldıracak, yepyeni tasarlanmış bir elektrik türbini sayesinde, daha kompakt, daha kayıpsız ve hafif bir süperşarj hedeflenmiş gibi. Muhtemelen çok daha iyi alt devir torkları göreceğiz. Tabii konsept böyle, gerçek yaşamda bunu hangi fiyatla sunabilecekleri meçhul şimdilik. Bir de motosikleti sanıyorum 2 aküyle beslemeleri gerekecek. Ara elemanlar, sensörler, borular vs derken, makul bir güç/ağırlık oranını nasıl elde edecekler göreceğiz.

    Yine de Honda, öncü bir şirket olarak her iki teker sürücüsüne en az 2 yıllık bir hayal sunmuş durumda. Kendi adıma, en azından yıllar sonra 3 silindirli bir Honda sürebilme olasılığını heyecan verici olarak buluyorum.
    Yani Honda için hayal kurmak biraz abartılı geliyor kulağa Sana daha heyecan verici bir şey söyleyim istersen şu an dört silindirli bir Honda kullanabilirsin...

  9. #29
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Burada aslında yenilik diye bir şey yok. Yorumlama var. Tahriksiz süpercharger ile kırpılmış V4 var. Süperchagerlar bildiğim kadarı ile düşük devirlerde yüksek güç elde eder. Turbolarınki gibi gecikmesi yoktur, ama çok yüksek devirlerde işler biraz karışır. O yüzden elektrik motoru ile kumanda edecekler.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hala balkon demiri diye tutturup, komik bile olmayan küçümsemeler/yok saymalarla polemiğe devam ederiz..
    Ben buradan devam etsem olur mu?

    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine de Honda, öncü bir şirket olarak her iki teker sürücüsüne en az 2 yıllık bir hayal sunmuş durumda. Kendi adıma, en azından yıllar sonra 3 silindirli bir Honda sürebilme olasılığını heyecan verici olarak buluyorum.
    Muhtemelen öyle. Dediğim gibi, an itibariyle 750cc motosikletine alaşım maşayı esirgeyen bir firmanın V motorun maliyetine girmesi çok olası görünmüyor. Muhtemelen mevcut müşterilerine balkon demiri maşa ve yanında hayal sunuyorlar, avuntu niyetine.

    Hiç mi komik değil cidden?

  11. #31

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben buradan devam etsem olur mu?


    Muhtemelen öyle. Dediğim gibi, an itibariyle 750cc motosikletine alaşım maşayı esirgeyen bir firmanın V motorun maliyetine girmesi çok olası görünmüyor. Muhtemelen mevcut müşterilerine balkon demiri maşa ve yanında hayal sunuyorlar, avuntu niyetine.

    Hiç mi komik değil cidden?
    Hangi modelin maşa balkon demiri merak ettim Bence de bu konu daha eğlenceli gibi sanki.

  12. #32
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç mi komik değil cidden?
    Nerenizle güldüğünüze bağlı

    Honda'nın müşterilerine ne sunduğuna şuradan bak Haşmet...

    https://www.youtube.com/watch?v=20AxQa8Tj4g

  13. #33
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ağalar ben şunu anlamıyorum; hani estetik kaygılırsa bir nebze ok ama balkon demiri görünümlü arka maşayla yapamayıp da alaşım, tek maşayla daha farklı ne yapıyorsunuz? Hız limitleri belli, sürücülerin kendi limitleri belli, yani nedir bu arka maşa fetişizmi?

    Biz burada 10 kişiyiz, onumuz da birbirimizi biliriz.

  14. #34
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ağalar ben şunu anlamıyorum; hani estetik kaygılırsa bir nebze ok ama balkon demiri görünümlü arka maşayla yapamayıp da alaşım, tek maşayla daha farklı ne yapıyorsunuz? Hız limitleri belli, sürücülerin kendi limitleri belli, yani nedir bu arka maşa fetişizmi?

    Biz burada 10 kişiyiz, onumuz da birbirimizi biliriz.
    Balkon demiri maşanın estetik harici bir dezavantajı evet var ;) ağır olması ! motorun heryerinde hafif malzemeler kullanınca bambaşka bir viraj canavarına dönüşür , motor ne kadar hafif o kadar keyif demektir..

  15. #35
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balkon demiri maşanın estetik harici bir dezavantajı evet var ;) ağır olması ! motorun heryerinde hafif malzemeler kullanınca bambaşka bir viraj canavarına dönüşür , motor ne kadar hafif o kadar keyif demektir..
    Yani o tip bir motora sahip biriyle aradaki farkı anlamak için yardırmak isterdim.

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Ekim 2024
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balkon demiri maşanın estetik harici bir dezavantajı evet var ;) ağır olması ! motorun heryerinde hafif malzemeler kullanınca bambaşka bir viraj canavarına dönüşür , motor ne kadar hafif o kadar keyif demektir..
    hocam verdiğiniz bu bilgi yanlış.

    balkon demirli hornet 750 190 kg (kerb)
    estetik alaşımlı suzi 8s 202 kg (kerb)
    titanyum magnezyumlu ktm 790 189 kg (kerb)

    yaaa, şaşırdınız değil mi

  17. #37
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    @Nikkfurie haklı. Motosikletin ağırlığı tabii ki önemli. Ancak asıl çok daha önemli olan süspansiyon yaylarının altındaki ağırlıktır, ecnebice "unsprung weight" diye geçer.

    Mesela güncel motosikletlerde ters ön maşa kullanılmasının sebebi bu. O yüzden arka maşanın ağırlığı motosikletin yolu iyi tutması açısından kritiktir. Motosiklette başka yer ağır olsun, ama orası olmasın. O yüzden Çinliler bile eli yüzü düzgün modellerinde alaşım maşa kullanıyorlar.

  18. #38
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı coztanza adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam verdiğiniz bu bilgi yanlış.

    balkon demirli hornet 750 190 kg (kerb)
    estetik alaşımlı suzi 8s 202 kg (kerb)
    titanyum magnezyumlu ktm 790 189 kg (kerb)

    yaaa, şaşırdınız değil mi
    demekki Hornet'de de alaşım olsa bi 3-4 kg daha hafifleyebilirmiş ;) iki motorun arasında +50 cc ve 5 lt yakıt tankı farkı var bunuda es geçme

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Ekim 2024
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    demekki Hornet'de alaşım olsa bi 3-4 kg daha hafifleyebilirmiş ;)


    fazla hafif yapıp rakiplerimizi iyice üzmeyelim, onlarda üç beş satsın garipler demişler ıh ıhı ıhıhı

  20. #40
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı coztanza adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    fazla hafif yapıp rakiplerimizi iyice üzmeyelim, onlarda üç beş satsın garipler demişler ıh ıhı ıhıhı
    Honda'nın Yamaha'nın Bmw'nin çok satmasından banane yahu , parayı basar keyfime bakarım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:49 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Nikkfurie haklı. Motosikletin ağırlığı tabii ki önemli. Ancak asıl çok daha önemli olan süspansiyon yaylarının altındaki ağırlıktır, ecnebice "unsprung weight" diye geçer.

    Mesela güncel motosikletlerde ters ön maşa kullanılmasının sebebi bu. O yüzden arka maşanın ağırlığı motosikletin yolu iyi tutması açısından kritiktir. Motosiklette başka yer ağır olsun, ama orası olmasın. O yüzden Çinliler bile eli yüzü düzgün modellerinde alaşım maşa kullanıyorlar.
    Hareket eden 5 kg'ın motosikletin ataletine yada yol tutuşuna etkisi 10 kg dır , yani sabit duran egzoz susturucu ile arka maşanın veya amortisörlerin , jantların etkisi çok çok farklıdır evet..


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)