Hangi devirde vites degistirilmelidir sorusunun cevabi ;
Büyütürken : Motoru vuruntuya sokmayacak devire dogru her devirde ,
Kücültürken : Motoru redline a sokmayacak devirlere dogru her devirde seklinde cok genis bir alandir.
Bu devirlerde motor saglikli olarak calisir .
Ideal vites degistime devri amaciniza göre degisen bir durumdur. Öncelikle amaciniz nedir ? Bunu belirlemelisiniz.
Sakin bir yolda ekonomik sürüs hedefliyorsaniz motorunuzun kabul ettigi , vuruntu yapmayan en alt devire dogru vites büyütebilir , kücültmek icin de vuruntulu devire düsmeden hemen önce vites düsebilirsiniz. Bu size sakin ve ekonomik bir sürüs sunar . Motorunuzun ömrünü uzatir. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli unsur bu devirlerde agresif hizlanmaya kalkarsaniz yani aniden gazi acarsaniz motorunuz bundan hic hoslanmayacaktir. Gaz koluna karsi gayet nazik olmalisiniz.
Kalabalik trafikte veya bol virajli bir yolda gidiyorsaniz motorunuzu verimli devirlerde tutmak zorundasiniz. Bu devirlerde gaz kolunuz hem gaz hem de fren gibi davranir. Hizlanmalara cok cabuk tepki verirken yavaslamalarda bolca motor frenini emrinize sunar. Her motorda bu devir araligi farklilik gösterir. Dogru devirde olup olmadiginizi anlamanin en kolay yolu motorun gazi actiginizdaki hizlanma istegi ile ayni devirde gaz kapattiginizdaki frenlemesinin birbirine yakin tepkilerde olmasidir. Dolayisi ile bu kosullarda motorunuzu ideal devirde tutacak vitesi secmelisiniz . Bu vites her zaman en büyük vites olmayabilir.
Sevgilerimle
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------
Sevgili Punctum ,
Günümüz yakit beslemesi ve ateslemenin tamamen elektronik olarak kontrol edildigi makinalarinda bu tür ilkel tork-güc egrilerine veda etmis durumdayiz . Asagida gelismis bir modelin tork güc egrisi var. Bunda nerede vites degistirecegiz
https://www.cycleworld.com/resizer/l...QDTPGH4ZIY.jpg