Bu sorunun başlığı şöyle olabilir miydi?
"Şu kadar bütçem var, en başımı ağrıtmayacak, uzun süreli kullanacağım model, marka hangisidir?"
Kawasaki
Peugeot
Salcano
Mutt
Aprilia
Brixton 125
Brixton 250
Başka bir motor
Bu sorunun başlığı şöyle olabilir miydi?
"Şu kadar bütçem var, en başımı ağrıtmayacak, uzun süreli kullanacağım model, marka hangisidir?"
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
ilk motorunuz olacaksa evladiyelik diye düşünmeyin, bir tane alın geçin. O motoru sürerken ne istediğinizi daha iyi anlayıp karar vermiş olursunuz.
Öncelikle bir motorun evladiyelik olması, 10-20 hatta 30 sene sonra da yedek parçasının bulunabilir olması ile mümkün olabilir. Evladiyelik motor arıza çıkarmayan değil, kronik sorunu olmayan, bakımı düzenli yapılsa dahi sürpriz arızalar çıkarabilen ama motoru sağlam kalabilen motordur.
Honda CBF serileri
BMW GS serileri
Yamaha YBR serileri
Suziki Vstrom serileri
genel olarak bu tarzda motorlar üretirler. Serilerin içindeki sana ve bütçene uygun motorlara bakabilirsin.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
SalÇaNo al. Elinde kalır, evladiyelik olur.
Modellere bakınca asıl kullanmak istediğiniz modellerin Çinli, bütçeyle de alınabilecek bilindik makinelerinde tasarımlarını beğenmiyorsunuz gibi.
Piyasası hızlı bir Dio, PCX yada CB125f gibi bir motorla başlayıp bir süre kullandıktan sonra motorcu çevresi edinip beğendiğiniz bir motora geçebilirsiniz. Parça sıkıntısı da yaşasanız arıza da yaşasanız daha rahat halledersiniz. Markayla alakalı soru işaretiniz kalmaz.
Şu anda düşünme aşamasındayım ve yanlış karar vermekten kaçınmaya çalışıyorum. Galiba XPulse 200 4V Pro veya Honda CB125F modelini alacağım. Aklımda bu motosikletlerden birini alıp Scrambler'a çevirmek var ama çok uğraş veya para isteyecek gibi duruyor. Yarın Honda ve Hero bayisine gidip modelleri deneyeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
Ben nedense ilklere çok bağlanıyorum. İlk telefonum ve bilgisayarım bile duruyor. Ayrıca bundan sonra ev almak için para biriktirmek istiyorum. Yani uzunca bir süre motosiklet alamam.
Uzun süre motosiklet almayacaksanız 125 cc sizi yorabilir, 200 cc daha mantıklı olabilir.
Hocam cb250r düzgün bakım yapılmış ve kullanılmışını 50bin kmye kadar alabilirsiniz. Üstüne güzel bi bakımla 50-100bin km de siz yapıp isteğe bağlı blok rektefiyesine gidebilirsiniz ve parçalarını nerdeyse her daim bulabilirsiniz. Bu bloğun kolay kolay kenara atılacağını düşünmüyorum.
Ben de şuan cb250r kullanıyorum, 2018 model ve 33bin kmde. Alalı 3 ay oldu ve elden geçirmediğim hiçbişeyi kalmadı sayılır. Şuan geldiği noktada 10-15bin kmdeki motorlardan çok daha iyi yürüyor ve güven veriyor, zaten model olarak da kroniği yok. Sizi ikinci defa düşünmeye davet ediyorum bu model hakkında
2024 model + tommygun söyledikleri
Ben de çok bağlanırım. Mesela telefon alınca en az 6-7 yıl kullanırım, 2011'de iyi para verip aldığım logitech kablosuz mouse hala kullanımda hatta masamda iki laptop birden kullanıyorum diye pandemi başlarında aynısından aynı model numarası ile bir tane daha aldım.
xmax'ı ilk motor olarak çok araştırıp almıştım, nmax ya da pcx yeterli diye düşünüyordum ama o zamanlar amacım işe gidip gelmekti, haftada 3 gün işe gidiyordum 2 gün evden çalışıyorduk, sele altına laptop çantası denedim pcx ve nmax sele altına sığmadı xmax'e sığdı, o zamnalar forza 250 yoktu forza 300 de çok pahalıydı bu yüzden forza seçemedim, xmax aldıktan sonra 50km ve TEM otoyolundan geçen yolumda 125cc ile zorlanırmışım iyi ki 250cc almışım dedim. 2017 yılından 2024 yılına yani geçtiğimiz Nisan ayına kadar xmax'ı kullandım, bizim köfte riders tayfa ile güzel güzel köfteci turlarına da gittim, motorumdan çok memnundum ama bu geçen yıllarda yaşayış şekli değişti, pandemi ve sonrasında komple evden çalışınca işe gidip gelme motoru bana uymamaya başladı, yaklaşık 1 yıl önce İstanbuldan küçük bir ilçeye taşınınca da artık xmax komple yetmemeye başladı çünkü şehir içi sürmüyordum, şehir dışı köfteci yollarında da bozuk yollarda yoruyordu.
Bu kadar uzun niye yazdım, örnek vermiş olayım diye. Yani ilk motoru aldım, sonra geçen yıllarda birlikte köfte turlarına çıktığımız motorcu arkadaş çevresi edinince, etrafta farklı tür motorları görünce tam ne istediğim yavaş yavaş netleşmeye başladı, geçen Mart ayında çok uygun ödeme şartlarıyla 30bin km'de 2015 model vstrom bulunca mucize gibi tam denk geldi. şimdi benim için evladiyelik motoru vstrom 650 derim, ama bir başkasına bu olmayabilir, şartlar değişebiliyor insanın fikirleri değşiyor. Karar verene kadar motorsuz kalmayın alın bir tane onunla gezerken fikriniz daha çok oturur.
YBR derim, Yakından tanıştığım en sağlam motordur.
Hala üretilse xmax'ı satıp sıfır YBR alırdım, arkasına bir çanta taknca burada şehir içi çarşı pazar işlerine onu kullanırdım, burada xmax bu işler için fazla büyük geliyor, 2km öteye yürümek 20dk ama üşeiyorum, motor için de ekipmanları giyene kadar gidip gelirim diyorum, bu yüzden çehir içi her yere arabayla gider oldum. ybr olsa kafama kask elime eldiven, üzerime montu geçirip pantalon ve botla uğraşmadan gidip gelirdim zaten en fazla 30la falan gidicem. 50cc scooter bile yetebilir buralarda ama çin malı scooter istemiyorum.
Sym Orbit 50 yada Peugeot Kissbe 50 ikiside aynı motor karenaj farklı temiz bulursan al vergisi sigortası yok tam 3-5 km gitgel sukuturu , öyle coğrafyalarda 50 lik 100 lük cupları çok tercih ediyorlar , özellikle Kuba Ege çok gördüm , sanırım vitesli olması yüklü iken yokuşlarda ciddi avantaj..
Benim evladiyelik motorum Kawa Z900RS...diğer motorlar gelir geçer ama bu kalır.
Çünkü; ölümsüz bir bloK, dört silindir, hiçbir zaman modası geçmeyen retro tasarım ve de A++ kalite.
Teknik olarak da tabi bir sürü başka faktör var.
Zevk meselesini de unutmamak gerekir.
Ama sizin için bu motor ne olur bilemiyorum fakat yukarıdaki motorlar olmaz sanırım. Belki de zamana yayarak daha yüksek bütçeler ile ve en az iki silindirli kendini ispat etmiş BMW veya Japon üçlülerinden bir şeyler tercih etmek gerekir.
Az elektroniği bulunan motosiklet bence evladiyelik olur.
Şimdi dostum, evladiyelik motor derken tam olarak neyi kastediyorsun?
Ben bunun için bir Z900 RS aldım, kısmetse motora binebildiğim müddetçe benle olacak, sebebi de şu;
1- Retro Sport ( RS ) tarzı tamamen bana hitap ediyor.
2- Tork, vites aralıkları, motor bloğu, frenleri, kullanılan A++ malzemeler,
3- Markayı çok seviyor ve çok güveniyor oluşum.
Belki başka kriterler de vardır şu anda aklıma gelmeyen. Ama benim evladiyelik motor olarak bunu seçmem, yanına başka motor almayacağım anlamına da gelmiyor tabi. Hiç sıkılmadan 60 yaşıma kadar süreceğimi düşünüyorum, bu da 15 yıl yapar. Sonra zaten motora binebileceğimi sanmıyorum.
Ve bu motorun yanında bir tane scooter kullanıyoruz ve bir tane de Advanture motor. Ama bu son iki saydığım değişir, Kawa kalır.
Eğer sen de böyle bir mantık ile hareket ediyorsan benim bakış açım, mantığım belki sana bir fayda sağlayabilir.
Çok subjektif bir konu olduğu için biz ne desek biraz havada kalacaktır senin için.
Umarım gönlündeki motora bütçene uygun bir şekilde kavuşursun.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)