Her tartışmanın önünde sonunda Hornet'e bağlanması da dejavusu oldu forumun
Hani biri tamam da, aynı anda ikisini birden yaşamak ayrıca overdose etkisi yaratıyor yav
Her tartışmanın önünde sonunda Hornet'e bağlanması da dejavusu oldu forumun
Hani biri tamam da, aynı anda ikisini birden yaşamak ayrıca overdose etkisi yaratıyor yav
Mesele senin aktardığın gibi mi oldu ama ?
Birşeyle mutlu olduğunu söylemek başka, ilgisini çekmeyene çamur atmak başka.
200 beygirlik motor aptalca derken, daha önce 200 beygirlik motor kullandın mı ? Kullanıp beklentini bulamadıysan, burada sorun sendemi yoksa motorda mı ?
Günümüz motosikletlerin belli bir gücün üstünde olması amaçsız, saçma olabilir ama bu üst limit 200 beygir değil. Kontrol edilmeyecek bir güç değil çünkü.
Abiler birazda ben katılayım şu param olsa şu modeli alırım muhabbetine, şimdi ben bildiğiniz üzere motor söküp toplayan ne yapıp ne edip arızaları çözen bir insanım, eh hal böyle olunca benim için arızaymış kronikmiş falan pekte dert değil. Mesela neden Spontini aldım bu sebeplerden dolayı, elbette sıfır Honda daha problemsiz ama Spontini'de maliyet işlerini çözmek daha ucuz ve ben o motorda kar odaklı çalışıyorum, bir yandan keyif için satın aldığım W124 200E Mercedes-Benz'e sahibim bu araba M102 kodlu motora sahip ve daha öncesin bir çok insanın adını bile duymadığı enjeksiyon sistemi olan KE-Jetronic sistemine sahip. Bilinmemesinden ötürü problemlerde yerli kaynaklardan cevap bulmak zor fakat araştırıp ve geçmişten gelen tecrübelerimle aracın bir çok problemini çözdüm ve performans kayıplarını geri kazandım, elbette bu arabanın parçaları diğer grup arabalara göre pahalı fakat işçilik için 1 kuruş dahi para ödemediğim için problem olmuyor. Nasip olursa bir sonraki motosikletim olarak ya Panigale 899 veya Multistrada 950 düşünüyorum fakat düşünmemin en büyük sebepleri problemi kendim çözebilmem, aksi halde ne Ducati niyetlenirdim ne de eski Mercedes-Benz.
Ben yapılan tamirlerde olabildiğince kusursuzluğu tercih ediyorum, yapılan işlerin hiç bir zaman idarelik olmasını asla sevmem bundan dolayıda ustalardan yıllar önce yollarımı ayırdım ve bugünlere geldim, eğer bu konuları bilmeseydim her zaman yeni model parçası ucuz araçlar tercih ederdim.
Bu arada W124 200E için ve Spontini için merak ettikleriniz varsa sorabilirsiniz .
Bende senin gibi bakım onarım işlerini kendim yaparım. Elinde yeterli alet edevat olan, biraz bu işlere meraklı herkesin de yapabileceğine inanıyorum. Günümüzde artık bilgiyi ulaşmak çok kolay. Ama firmalarda bunun farkında. Yazılım işi devreye girince bazı sorunlarda servise gitmekten başka çaren kalmıyor. Misal yakın zamanda KTM 690 için TPS kalibrasyonu yaptım. Herşeyi fabrika ayarlarına göre ölçerek tamamladım. Ama ECU'ya reset atılması gerekiyor ve bunu KTM'nin servis bilgisayarı olmadan yapamıyorsun. Bazı işleri yapabilen diagnostic cihazları var ama dünyanın parası. Mecburen servise verdim motoru. Ducati hayalini baltalamak istemem ama durum KTM den çok da farklı değil.
Yalnız ben "200hp motor aptalca" demedim. (Hoş sanki biraz öyle ama o başka konu. Yere basan alanı kıçımın wc'ye değen alanında ufak olan bir makinede öyle bir güç istemem ben...)
"170-210hp naked saçmalık" dedim. Yoksa 170-210hp bir SS pist motoru neden aptalca olsun? Çık pistine düzde de asfaltı ağlat virajda da, -2g(!) frenini de yap.
200hp motora da "kontrol edilemeyecek güç değil" dediğin için yandın benden söylemesi. :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------
Yanlış bilmiyorsam Ducati kendine özel aletler / aparatlar kullanıyor. Standart metrik aletler değil. Bunları şahıs olarak edinmek pratik değil. Keşke her mahallenin / ilçenin motosiklet garaj kulüpleri olsa da oralarda insanlar alet edevatları (lift, takımlar vs.) paylaşsalar. Çok daha derinlikli bir motosikletçi kültürü de oluşurmuş.
Doğru fakat o aletleride elde etmekte pek zor değil, yurt dışındaki gönderim sağlayan sitelerden çok rahat elde edilebilir (eskisi gibi kolay değil tabi, yeni vergiler sağolsun). Bir keresinde eski kasa R1 in servis manuelini inceledim ve aparat gerekmeden sente ayarlanmasına şaşırmıştım, en basitinde Ducati modellerinin bir çoğu aparat ister .
Olay öyle gelişmedi ama. @espresso birinin masraf çıkaran bir BMW sonrası yine masraf çıkaran bir Ducati almasını eleştirdi. Ben de bütçesi yeterli biri için masrafın öneminin az, ancak motosikletin verdiği zevkin öneminin yüksek olabileceğini belirttim sadece. Yoksa hesabını bilerek Japon tercih eden birine ne sözüm olabilir, ki ben de öyle yaptım senelerce.
Bu noktada Okan hocam her zamanki "eşek ne anlar hoşaftan" üslubuyla aşağılamayı tercih etti lakin ben bir yorumda bulunmadım farkındaysan. Bir açıdan tabii ki saçma küçücük naked makinanın 1.5 tonluk SUV kadar güç üretmesi.
Açıkçası maksimum beygir gücü anlamsız bir ölçü naked bir motosiklet için. Mesela, keşke 3000 devirde 50hp, 4000 devirde 75hp verip 10K devre uzayabilen, ıslak ağırlığı da 200kg'ı çok geçmeyen bir naked olaydı keşke... Bu rakamlar 200hp maksimum güce göre çok daha makul görünmesine rağmen, ulaşması çok daha zor olduğu için böyle 200hp makinalar görüyoruz.
Gücü sadece daha fazla hız olarak ele almamak lazım, benim mevcut motorum ADV, sınıfında da en güçlülerinden. Gereksiz mi, kesinlikle değil. Daha fazlası olsun istermiyim, kesinlikle isterim. 90'dan 120 ye 1 saniyede ulaşmak başka bir his. Rocket 3 GT var misal, naked bile sayılmaz. 220nm tork var makinede. Daha önce kullandın mı böyle bir motor bilmiyorum ama kullanmadan karar verme derim.
Sen eski KTM çalışanı olduğun için belki cihaza erişim sağlarsın ama dışarıya satışını kesinlikle yapmıyorlar. Yoksa KTM'nin 15-20 binliraya aktifleştirdiği özellikleri piyasada 500 liraya yapan dolan kalır
Ya aptalca denince neden şasi olarak alınıyor ki ben burasındayım. Benim gözümde kabaca 150hp üstünde bütün güçler aptalca olmaya başlıyor, bunu söyleyip üstüne ben de bu güçlerde bir motor alabilirim. Aptalca dediğim zaman motorun güç üretimine diyorum, bu alana aptal demek değil ki? Bunu söylemek istiyorum. Aptalca kelimesi de öyle çok sert gelmiyor bana ama bu benim yanılmam da olabilir tabii.
Rocket gibi örneklerde iş biraz daha değişiyor tabii, kamyon gibi ağırlık olduğu zaman o adrenalin için saçma sapan torklar çok acayip hisler veriyor. Ben daha çok naked/sport motorlar için söylemek istedim.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)