Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

BMW s1000r 2025 kasa

    REKLAM ALANI
  1. #41
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Avusturya olunca çok da bir şey değişmiyor @espresso, benim gibi 1 yıl sonra piston ve silindiri eline alabiliyorsun. Bunu ön gördüğüm için motosikleti alırken üç yıl ekstra garanti ile satın almıştım. O yüzden kafam rahattı. Nitekim tek kuruş harcamadan da yepyeni yaptılar motoru.

    Genelde düşünce özürlü çulsuz fanboy'larin dile getirdiği "param olsa da yine gider Honda alırım" lafının mantığını bulmakta zorlanıyorum şahsen. "Aman motor bozulmasın" endişesinin hastalık noktasına ulaşıp motosiklet kullanma zevkinin önüne geçtiği durumlarda belki...
    Benim son 6 ayda Trakya'da gezdiğim yollarda S1000R ya da benzeri naked motosiklet olsa çok kaza yapmıştım, zaten o yollarda gidemezdim, köfteciye varmadan düşerdim, düşmesem bile köpek kovaladığında kum gibi mıcırlı yolda arka tekere patinaj yaptıra yaptıra kaçamazdım. Haa, bu yollarda BMW GS olur bak, avrupa motorları arasında güzel bulduğum bir tek o model var, onu da 60 yaşımdan sonra param olursa alıcam, sarı yeleği de yanında veriyorlardır sanırım.
    Ama köfteci yollarında aman arıza ışığı mı yandı, aman motora bir şey olur mu stresleri benim keyfimi kaçırır. Çok güzel çok özellikli motorlar yapıyorlar ama bu kadar yeni teknoloji bir yerden sonra sorun çıkarma potansiyeline dönüyor, aşırı karmaşıklık sevmiyorum sanırım. Kendi mesleğimde de yazılım geliştiricilik yaptığım son 5-6 yılda en verimli işlerim yeni kod yazmak değil kod silmek/kaldırmak olmuştu buralar gereksiz karmaşık olmuş bunlara gerek yok kesin bir yerde sorun çıkar diye.

    Görüntü kısmına gelince, bence hiç önemi yok, ben fonksiyona bakanlardanım görüntü eğer bir fonksiyonu yoksa fazlalıktır, mesela günümüzde arabaların hepsi yuvarlak hatlı, parlak boyalı falan bence hepsi çirkin çünkü en ufak dokunmada çiziliyor, en ufak çizik o parlak boyalı yerleri kötü gösteriyor, estetik konusunda iş makineleri falan daha estetik görünüyor gözüme, bence boyanın tek işlevi altındaki metali korozyondan korumaktır.
    Osm@n bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Niye biz başkasının bize uygun olmayan bakış açısını "bana göre değil" diyerek geçmek yerine boklamaya bu kadar meraklıyız? Motosiklet forumundan sosyolojik çıkarım yapmak akıl karı mıdır bilemem ama Türkiye ve ABD toplumsal bölünmüşlük konusunda gerçekten arşa çıktılar. Bir konsepti aptalca bulmak kişisel bir fikir beyanıdır ve konseptle alakalıdır. 140hp'nin üstüne civarı güçler bana da son derece saçma geliyor, ama seneye kalkıp bir Tuono V4 ya da Speed Triple da alabilirim - kafamdaki 2-3 senaryodan bir tanesi de bu mesela. E yani niye aptalca bulmayayım ki bu güçleri böyle bir şey alma ihtimalim olsa da.

    Ben mevcut maddi durumumla şu an belli türde motosikletler tercih ediyorum, yarın bu tercihim değişebilir ve bu kimse için de aynı gerçelilikte olmayabilir. Motosikletten alınabilecek türlü türlü zevkler var ve bunların tamamı kişinin kıçının keyfinden ibaret. Ben param yokken de NC almıyorum, olduğunda da almam, alana da söyleyecek tek kelime lafım yok. @espresso motosiklet üzerinde olup gezmekten keyif alıyordur, bu durumda €50mio parası olsa da yine gidip Multistrada almayabilir mesela. Konu sadece ay bozulur mu diye kafa yormak değil, gerek yoksa gerek yoktur. Ha ama şunu söyleyebilirim, para bir belirleyici olmaktan çıktığı noktada da gidip Africa Twin yerine GS tercih etmesi çok yüksek ihtimal =) İkinci üçüncü senesine girmiş bir GS ile kafada o kadar soru işareti de olmaz.*

    * Bu Avrupa motordan korkma, soru işaretleri ile ilgili de ekseriyetle Japon motosikleti süren kişilerde bu konuyla ilgili düşünceler de benim nazarımda biraz yersiz fazla kafa dolduruyor. "Bir şey" olma ihtimalinin genel olarak Avrupa motorlara göre çok daha düşük olduğunu tabii ki reddetmiyorum, ancak özellikle internetin içerik sunma algoritması ve insanların olumsuza daha fazla dikakt etmesi nedeniyle de düşünceler bence biraz fazla radikal şekilleniyor. Problem yaşamayan insanlar düzenli aralıklarla "ben problem yaşamıyorum" diye bir bilgi vermiyorlar haliyle.


    Kişisel tercihleri kenara bırakacak olursak 120hp bir naked motor ile 170hp bir naked motor arasında performans farkının görülebileceği tek yer otoyol ve türevi düzlük ağırlıklı yollar olacaktır, tabii aralarındaki temel farkın sadece motor gücü olduğunu düşünürsek. Yoksa CB1000 ile Tuono V4 arasındaki tek fark bu güç değil, CB1000'in motorunu Tuono'ya koysak Tuono'yu daha zevkli bulan herkes yine daha zevkli diyecektir zaten. Ama bu CB1000 tercih etmeyi de yanlışlayamaz, adı üzerinde tercih. Aynı zamanda Tuono V4 veya SDR veya S1000R gibi bana göre de biraz gereksiz güçlü olmaları da bunları tercih edenleri yanlışlamıyor. Faydacılık veya işe yarama açısından bakacak olursak da sonradan yayınlanan 170hp haritalı M1000R, 210(?)hp orijinal haritalı M1000R'dan otoban veya otobanımsı geniş uzun virajların dışında hemen her yerde daha hızlı.

    Hepsi günün sonunda kişinin nerede ne yapmak istediğine bağlı. Cumartesi günü üç tane R1300GS ile turladık. Otoban geçişi olan yerler vardı ve buralarda ben 145hp motorların yanında 80hp bir motorla ilerlemenin dezavantajlarını yaşadım elbette. Noldu peki? Hiçbişey olmadı =) Yolun bazı yerlerinde Speed Triple sürüyor olmak ister miydim? Evet. So? Kimisi o yolda 1770hp adında enduro olan ama enduro olmayan motorla gitmeyi sever, kimisi 80-90hp motorla onlardan hızlı olmayı sever.
    Cyan, espresso ve Beto87 bunu beğendiler.

  3. #43

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim son 6 ayda Trakya'da gezdiğim yollarda S1000R ya da benzeri naked motosiklet olsa çok kaza yapmıştım, zaten o yollarda gidemezdim, köfteciye varmadan düşerdim, düşmesem bile köpek kovaladığında kum gibi mıcırlı yolda arka tekere patinaj yaptıra yaptıra kaçamazdım. Haa, bu yollarda BMW GS olur bak, avrupa motorları arasında güzel bulduğum bir tek o model var, onu da 60 yaşımdan sonra param olursa alıcam, sarı yeleği de yanında veriyorlardır sanırım.
    Ama köfteci yollarında aman arıza ışığı mı yandı, aman motora bir şey olur mu stresleri benim keyfimi kaçırır. Çok güzel çok özellikli motorlar yapıyorlar ama bu kadar yeni teknoloji bir yerden sonra sorun çıkarma potansiyeline dönüyor, aşırı karmaşıklık sevmiyorum sanırım. Kendi mesleğimde de yazılım geliştiricilik yaptığım son 5-6 yılda en verimli işlerim yeni kod yazmak değil kod silmek/kaldırmak olmuştu buralar gereksiz karmaşık olmuş bunlara gerek yok kesin bir yerde sorun çıkar diye.

    Görüntü kısmına gelince, bence hiç önemi yok, ben fonksiyona bakanlardanım görüntü eğer bir fonksiyonu yoksa fazlalıktır, mesela günümüzde arabaların hepsi yuvarlak hatlı, parlak boyalı falan bence hepsi çirkin çünkü en ufak dokunmada çiziliyor, en ufak çizik o parlak boyalı yerleri kötü gösteriyor, estetik konusunda iş makineleri falan daha estetik görünüyor gözüme, bence boyanın tek işlevi altındaki metali korozyondan korumaktır.
    Motosikletlerde yada genel olarak araçlarda yeni getirilen özelliklerin, donanımların sorun çıkarma potansiyeli oluyor. Fakat firmalar bu donanımları, özellikleri yaptıkları hali ile bırakmıyorlar ki... Sorunsuz hale getirmek için sürekli geliştiriyorlar. Sorunsuz hale gelmiyorsa ve kullanıcılar sevmediyse birşeyi, iptal ediyorlar. Aynı kalitede 2T bir motorun 4T motordan sorun çıkarma ihtimali daha düşüktür misal. Supap ayarı istemez, daha hafif vs... Varmı şuanda daha basit arıza çıkarmaz kafası ile 2T motor alan ? Bence biraz ön yargılı davranıyorsun Avrupa üretimi motorlara...

  4. #44
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    NAked severlere yakışır....

  5. #45

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Varmı şuanda daha basit arıza çıkarmaz kafası ile 2T motor alan ? Bence biraz ön yargılı davranıyorsun Avrupa üretimi motorlara...
    Kişiselleştirmek istemesem de @espresso'nun fazla takıldığına katılıyorum - ki yaptığı köfteci analojisine bir kaç defa yeni versiyon yazdım kafamda ama buraya yazmadım =)
    Lakin 2T satsınlar alalım, satmıyorlar ki =)) Kısıtlı enduro seçenekleri var sadece.
    youtube.com/@bisuruyorum

  6. #46
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Kişisel tercihleri kenara bırakacak olursak 120hp bir naked motor ile 170hp bir naked motor arasında performans farkının görülebileceği tek yer otoyol ve türevi düzlük ağırlıklı yollar olacaktır, tabii aralarındaki temel farkın sadece motor gücü olduğunu düşünürsek. Yoksa CB1000 ile Tuono V4 arasındaki tek fark bu güç değil, CB1000'in motorunu Tuono'ya koysak Tuono'yu daha zevkli bulan herkes yine daha zevkli diyecektir zaten. Ama bu CB1000 tercih etmeyi de yanlışlayamaz, adı üzerinde tercih. Aynı zamanda Tuono V4 veya SDR veya S1000R gibi bana göre de biraz gereksiz güçlü olmaları da bunları tercih edenleri yanlışlamıyor. Faydacılık veya işe yarama açısından bakacak olursak da sonradan yayınlanan 170hp haritalı M1000R, 210(?)hp orijinal haritalı M1000R'dan otoban veya otobanımsı geniş uzun virajların dışında hemen her yerde daha hızlı.


    Sevgili Killingroad ,

    Mesajindan alinti yapiyorum ama sözüm kisisel olarak sahsina degil. Sadece sen konuyu cok net ifade ettigin icin bu alintiyi yaptim.

    120 Hp lik bir naked ile 170 Hp lik naked arasinda düz yolda aslinda neredeyse hicbir fark yoktur. 130-140 km gibi hizlara ulastigin anda her ikisi de sacma sapan bir hale gelir . Rüzgardan yedigin dayak disinda keyif alinacak hicbir sey yoktur . Son hizlarindaki fark ise gücleri arasindaki fark kadar genis degildir. Aerodinamik gerceklik belli bir hizdan sonra sadece 10 km lik artis icin tonlarca beygir harcamani ister. Yani otoyolda her ikisi de bok gibidir. (Sunu yazayim da coluk cocugun yüregine su serpilsin )

    Bu iki motor arasindaki gercek fark virajli dag yollarinda hatta daha da netlestirirsek iki viraj arasindaki sinirli düzlüklerde kendisini gösterir. Bu farki anlayabilmek icin ise binicinin becerilerinin belli bir seviyeyi gecmis olmasi gereklidir . Ortalama bir sürücünün bunu anlamasi beklenemez.
    Ayrica 170 Hp güc tek basina bir sey ifade etmez ,ayni zamanda bu siniftaki saf kan aygirlarin 200Kg altinda islak agirlikta olmasi beklenir.

    Görünen o ki 2025 itibari ile 200HP ye yaklasan yeni modellerde agirlik güc orani 1/1 e dogru gitmektedir. Yeni nesil racinglerde bulunan downforce kanatciklarina da sahip olmayan bu ucubeler ile top speed e cikmaya calismak aptalliktan baska birsey degildir ki zaten yukarida da anlattim amaclari bu degildir.

    Ha bir de 170 HP adinda enduro olan ama enduro olmayan motorla gitmeyi seven gibi bir cümle kurmussun , bunu üzerime alindim vallahi . Alinmazsan kücücük bir düzeltme yapayim. Benim gibi g.t. göbek sahibi olmus ama akli hala 18 lik olan amcalariniz artik naked veya SS e binip inerken , hatta kaymak gibi otoyollarda giderken belimizi sirtimizi sakatliyor , motora bindigimiz aksamlar yengelerinize sirtimizi cignetmeden uyuyamiyoruz . Bu durumu farkeden BMW gibi kurnazlar daha yüksek oturuma sahip , nispeten yumusak süspansiyonlu spor makinalar ile bizi kandirip paramizi aliyorlar. Konu bundan ibaret. BMW bu konuda daha dürüst davraniyor ve bu nedenle S1000XR i Adventure grubunda degil "Spor" bölümünde siniflandiriyor. Yani en azindan ben bir enduroya binmiyorum. Olsa olsa leylek bacakli bir spor makinadir benimki

    Sevgilerimle

  7. #47

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kişiselleştirmek istemesem de @espresso'nun fazla takıldığına katılıyorum - ki yaptığı köfteci analojisine bir kaç defa yeni versiyon yazdım kafamda ama buraya yazmadım =)
    Lakin 2T satsınlar alalım, satmıyorlar ki =)) Kısıtlı enduro seçenekleri var sadece.
    Sıfır km 2T olmasa da piyasada bolca ikinci el motosiklet var halen. Tabi binenler nostaji yapıyor genelde. Ama şahsen bazı efsane motosikletlerin halen sıfır km olarak satılıyor olmasını isterdim.

    Misal çok beğendiğim bir motosiklet...

  8. #48
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Çok büyük çoğunluğumuzun iki tekerlekli araçları hobi/keyif ekseninden ötede konumlandırdığını sanmıyorum. Ki , dünyada da bu böyle. Hele mesele Hyper Naked gibi niş bir kategoriye evrildiğinde, buradaki retorik daha da muhafazakar bir hal alabiliyor. Çünkü motosikletin tipinden, gücünden, işlevinden ziyade; kullanıcının ondan ne beklediği ve bu beklentiyi hangi bütçe ile karşılayabildiği en önemli kriter seçim yaparken. Tozu toprağı sevmeyen, kamp yapmaktan erinen, araziyle hiç işi olmayan biri için 1200 CC 180 PS adventure motosiklet hiç bir anlam ifade etmeyebiliyorken, aynı kişi şehir yaşamına uygun 125 CC 15 PS bir naked motosiklet ile gülücükler yayarak geziyor olabilir. İş 1000 CC 200 PS civarı bir naked motosiklete dönüştüğünde ise, çoğumuzun hayallerinde kalan çok daha rafine bir keyfe dönüşebiliyor. İşin garibi, zaman ve mekan, doğal yaşam döngümüz içinde her birimize bambaşka hayaller de sunabiliyor. Örneğin bir dönem hızlı ve güçlü otomobillere olan merakım ve sahipliğim, şimdilerde bana hiç de çekici gelmeyen bir anı olarak hafızamda yer kaplıyor. Veya bugünlerde bana çok cazip gelen naked (ve ileride belki hyper naked) motosikletler, gelecekte çocuksu bir hatıra olarak kalabilirler.

    Kişisel olarak baktığımda, bisiklet dahil sahip olduğum tüm araçlarda (ve diğer ürünlerde), cebimdeki paranın alabileceği en donanımlı, en güçlü, en çekici, en üst sınıfları tercih ettiğimi görüyorum. Belki hiç kullanmayacağım güce veya donanıma para verdim ama bundan da hiç pişman olmadım. Belki de ben kullanmayı değil, kullanabilme ihtimaline sahip olmayı seviyorum. Bundan keyif alıyorum. Bu beni mutlu ediyor, vs. Bir başkası için son derece saçma ve gereksiz olan bir çok özellik, benim için hayatı güzelleştiren öğeler olabiliyor. Çok iyi bir karakterizasyon olduğunu iddia edemem ama bunun eleştiri konusu yapılmasını da o oranda reddederim. Burada koyulacak tek bir şerh var yalnız; varlığının sizi mutlu eden bir şeyin, yokluğunun sizi mutsuz etmesine izin vermeyeceksiniz. Aksi durumda yaşam zindana dönecektir.

    Konu başlığına dönersek; kişisel olarak beni son derece cezbeden bir sınıf Hyper Naked. Gerekli veya gereksiz, gücü de seviyorum. 200 km/h'lerin üzerinde naked bir motosikleti zapt etmek kolay olmasa da, altınızda o gücü hissetmenin keyif vermediğini söylemeyin bana. Bence bu sınıfın lideri de Ducati Streetfighter V2-V4, artık hangisi olursa. S1000R ve M1000R da bir başka güzel. MV Agusta Brutale 1000RR gibi bir sanat eserine yan gözle bakanı allah çarpar yahu İtalyanlar kadar estetik motosiklet üreten bir başka millet var mı? Ne yani, Brutale 208 HP diye burun kıvıracak adam var mı aramızda? Ben belki yeni MT09 SP veya CB 1000 Hornet'e yükselebilirim de, hayalimde de bunlar oluversin yahu...

    Ez cümle, zaten böyle bir sınıf, belli bir ekonomik gücü ve sosyal statüyü zorunlu kılıyor. Çoğunlukla da garajdaki 2.3. ve hatta 4. motosiklet oluyor. Dolayısı ile bizlik bir şey yok, dağılabiliriz...
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  9. #49
    yarım akıllı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2024
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Voge 125R
    lan motorun güzelliğine bak ya hey maşallah, şu motorla ölmem 2,5 dakikamı falan alır
    Gouranga bunu beğendi.

  10. #50
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Ekim 2024
    Bmw asimetrik berbat tasarimlarını bıraktı ve super güzel motorlar ortaya çıktı.
    Keşke benim olsa bu.

  11. #51
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Alıntı Kramer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bmw asimetrik berbat tasarimlarını bıraktı ve super güzel motorlar ortaya çıktı.
    Keşke benim olsa bu.
    4000 USD maaş ile alabilirsin sevgili Kramer
    Cyan bunu beğendi.

  12. #52
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Ekim 2024
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4000 USD maaş ile alabilirsin sevgili Kramer


    4000 usd yi gözünüzde büyütmeyin. Ayda 1000 usd anca kenara atabiliyorum.
    Benim alacağım motor 2025 Hornet 1000
    Bunun yarı fiyatına cillop gibi motor ;)

  13. #53
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Alıntı Kramer adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    4000 usd yi gözünüzde büyütmeyin. Ayda 1000 usd anca kenara atabiliyorum.
    Benim alacağım motor 2025 Hornet 1000
    Bunun yarı fiyatına cillop gibi motor ;)
    Hondaysa koy sepete

  14. #54
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niye biz başkasının bize uygun olmayan bakış açısını "bana göre değil" diyerek geçmek yerine boklamaya bu kadar meraklıyız? Motosiklet forumundan sosyolojik çıkarım yapmak akıl karı mıdır bilemem ama Türkiye ve ABD toplumsal bölünmüşlük konusunda gerçekten arşa çıktılar. Bir konsepti aptalca bulmak kişisel bir fikir beyanıdır ve konseptle alakalıdır. 140hp'nin üstüne civarı güçler bana da son derece saçma geliyor, ama seneye kalkıp bir Tuono V4 ya da Speed Triple da alabilirim - kafamdaki 2-3 senaryodan bir tanesi de bu mesela. E yani niye aptalca bulmayayım ki bu güçleri böyle bir şey alma ihtimalim olsa da.

    Ben mevcut maddi durumumla şu an belli türde motosikletler tercih ediyorum, yarın bu tercihim değişebilir ve bu kimse için de aynı gerçelilikte olmayabilir. Motosikletten alınabilecek türlü türlü zevkler var ve bunların tamamı kişinin kıçının keyfinden ibaret. Ben param yokken de NC almıyorum, olduğunda da almam, alana da söyleyecek tek kelime lafım yok. @espresso motosiklet üzerinde olup gezmekten keyif alıyordur, bu durumda €50mio parası olsa da yine gidip Multistrada almayabilir mesela. Konu sadece ay bozulur mu diye kafa yormak değil, gerek yoksa gerek yoktur. Ha ama şunu söyleyebilirim, para bir belirleyici olmaktan çıktığı noktada da gidip Africa Twin yerine GS tercih etmesi çok yüksek ihtimal =) İkinci üçüncü senesine girmiş bir GS ile kafada o kadar soru işareti de olmaz.*

    * Bu Avrupa motordan korkma, soru işaretleri ile ilgili de ekseriyetle Japon motosikleti süren kişilerde bu konuyla ilgili düşünceler de benim nazarımda biraz yersiz fazla kafa dolduruyor. "Bir şey" olma ihtimalinin genel olarak Avrupa motorlara göre çok daha düşük olduğunu tabii ki reddetmiyorum, ancak özellikle internetin içerik sunma algoritması ve insanların olumsuza daha fazla dikakt etmesi nedeniyle de düşünceler bence biraz fazla radikal şekilleniyor. Problem yaşamayan insanlar düzenli aralıklarla "ben problem yaşamıyorum" diye bir bilgi vermiyorlar haliyle.


    Kişisel tercihleri kenara bırakacak olursak 120hp bir naked motor ile 170hp bir naked motor arasında performans farkının görülebileceği tek yer otoyol ve türevi düzlük ağırlıklı yollar olacaktır, tabii aralarındaki temel farkın sadece motor gücü olduğunu düşünürsek. Yoksa CB1000 ile Tuono V4 arasındaki tek fark bu güç değil, CB1000'in motorunu Tuono'ya koysak Tuono'yu daha zevkli bulan herkes yine daha zevkli diyecektir zaten. Ama bu CB1000 tercih etmeyi de yanlışlayamaz, adı üzerinde tercih. Aynı zamanda Tuono V4 veya SDR veya S1000R gibi bana göre de biraz gereksiz güçlü olmaları da bunları tercih edenleri yanlışlamıyor. Faydacılık veya işe yarama açısından bakacak olursak da sonradan yayınlanan 170hp haritalı M1000R, 210(?)hp orijinal haritalı M1000R'dan otoban veya otobanımsı geniş uzun virajların dışında hemen her yerde daha hızlı.

    Hepsi günün sonunda kişinin nerede ne yapmak istediğine bağlı. Cumartesi günü üç tane R1300GS ile turladık. Otoban geçişi olan yerler vardı ve buralarda ben 145hp motorların yanında 80hp bir motorla ilerlemenin dezavantajlarını yaşadım elbette. Noldu peki? Hiçbişey olmadı =) Yolun bazı yerlerinde Speed Triple sürüyor olmak ister miydim? Evet. So? Kimisi o yolda 1770hp adında enduro olan ama enduro olmayan motorla gitmeyi sever, kimisi 80-90hp motorla onlardan hızlı olmayı sever.
    50Milyon euro param olsa ducati multistrada alırdım o zaman. Onun tel jantlı bir modeli var hem de kırmızı çok güzel görünüyor gözüme. Ama şu anki bütçemle olacak iş değil, idame ettiremem, dağ yollarında devirirsem çıkacak masraftan çekinirim en başında.

    Sonuçta 250cc'den büyük her motor hobi sınıfına girer, haliyle seçimler de çok kişisel. bana büyük hacimli naked motorlar mantıklı gelmiyor ama onlardan hoşlanan da olabilir. Benim motorla gezmem arabayla giremeyeceğim bozuk yollara girebilmek, daha önc egörmediğim aaa buralarda bunlar da mı varmış demek, gezinin bir yerinde de mutlaka tıka basa yemek. Kamplı geziler de düşünüyorum ama henüz motorla fırsat bulamadım, en fazla eşimi çocuklarla arabayla gönderip kamp yerine ben motorla gittim, bu da avantajlı, eşya taşıma derdi olmayınca kam yerine yaklaşınca yol üzerinden soğuk bira alıp taşıyacak yerim kalıyor hem kamp yerine vardığımda da çocuklar çadırları kurmuş oluyor.

    AT nedense bana çekici gelmiyor, vstrom'un gücü ve konforu yetmediğinde belki ileride daha büyük motor düşünürsem GS alırım, avrupa motorları içinde yine en mantıklısı o bana göre ama bir başkasına da o mantıklı gelmeyebilir.

  15. #55
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    28 Ekim 2024
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hondaysa koy sepete
    kesinlikle. Adamlar o fiyata nasıl satabiliyor gerçekten çok ilginç.
    Youtube da yorumlara bakıyorum insanlar şapka çıkarıyor, diz çöküyor, sevinçten ağlıyorlar.
    Abarttığımı düşünenler varsa yorumlara baksın.

    tabi arada "aaa cruise yokmuş =) " veya "aaa teker kontrol yok bunda, yazıkk" diyen aptallar da yok değil.
    azınlık ama bunlar.

  16. #56
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    K 1600 GTL
    Alıntı Kramer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlikle. Adamlar o fiyata nasıl satabiliyor gerçekten çok ilginç.
    Youtube da yorumlara bakıyorum insanlar şapka çıkarıyor, diz çöküyor, sevinçten ağlıyorlar.
    Abarttığımı düşünenler varsa yorumlara baksın.

    tabi arada "aaa cruise yokmuş =) " veya "aaa teker kontrol yok bunda, yazıkk" diyen aptallar da yok değil.
    azınlık ama bunlar.
    Motordan anlamayıp anladığını zanneden aptallar hep olacak sıkma canını....
    Kramer bunu beğendi.

  17. #57

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıfır km 2T olmasa da piyasada bolca ikinci el motosiklet var halen. Tabi binenler nostaji yapıyor genelde. Ama şahsen bazı efsane motosikletlerin halen sıfır km olarak satılıyor olmasını isterdim.

    Misal çok beğendiğim bir motosiklet...
    https://images.medialinksonline.com/...FFFFFF_L_3.jpg
    E işte istiyorsun, çünkü yok artık :(
    Ben de 1-2 sene önce bir 2T'yi alıp saklamaktan vazgeçtim, dizimi dövüyorum ama almış olsam acayip uğraştıracaktı.


    @Okan Sinan Ocan

    Yok hayır herhangi birini düşünerek söylemedim, kaldı ki S1000XR'ın da adında herhangi bir yerinde enduro yok diye hatırlıyorum. İlla biri alınacaksa misal 1290 SA kullanan biri alınabilir. Hoş motosikletini sevmeyen bir görüş var diye insanlar neden alınır onu da çözemedim.

    Lakin 120hp ile 170hp naked motorların arasında hiç fark olmayan tek bir yer varsa orası da gerçek virajlı dağ yollarıdır.

    Tam olarak ne demek istediğimi aktaramadım diye düşünüyorum. Salt güç dağ yollarında virajlı yollarda bir boka yaramaz. Hornet 1000 180hp olsaydı da SDR 120hp olsaydı, yine SDR daha zevkli olacaktı yine SDR daha hızlı olacaktı. Kastım bu, yoksa daha gelişmiş motosikletleri boş görmediğim tercihlerimden de yazdıklarımdan da belli olur diye düşünüyorum. 170-180hp naked veya uzun bacaklı motorların güç figürlerini bu nedenle anlamsız buluyorum. Tuono V4 daha güçsüz olsa da süper zevkli olacak, SDR daha güçsüz olsa da süper zevkli olacak, kabiliyetlerinden de çok bir şey gitmeyecekti.

  18. #58

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıfır km 2T olmasa da piyasada bolca ikinci el motosiklet var halen. Tabi binenler nostaji yapıyor genelde. Ama şahsen bazı efsane motosikletlerin halen sıfır km olarak satılıyor olmasını isterdim.

    Misal çok beğendiğim bir motosiklet...
    https://images.medialinksonline.com/...FFFFFF_L_3.jpg

    E işte istiyorsun, çünkü yok artık :(
    Ben de 1-2 sene önce bir 2T'yi alıp saklamaktan vazgeçtim, dizimi dövüyorum ama almış olsam acayip uğraştıracaktı.


    @Okan Sinan Ocan

    Yok hayır herhangi birini düşünerek söylemedim, kaldı ki S1000XR'ın da adında herhangi bir yerinde enduro yok diye hatırlıyorum. İlla biri alınacaksa misal 1290 SA kullanan biri alınabilir. Hoş motosikletini sevmeyen bir görüş var diye insanlar neden alınır onu da çözemedim.

    Lakin 120hp ile 170hp naked motorların arasında hiç fark olmayan tek bir yer varsa orası da gerçek virajlı dağ yollarıdır.

    Tam olarak ne demek istediğimi aktaramadım diye düşünüyorum. Salt güç dağ yollarında virajlı yollarda bir boka yaramaz. Hornet 1000 180hp olsaydı da SDR 120hp olsaydı, yine SDR daha zevkli olacaktı yine SDR daha hızlı olacaktı. Kastım bu, yoksa daha gelişmiş motosikletleri boş görmediğim tercihlerimden de yazdıklarımdan da belli olur diye düşünüyorum. 170-180hp naked veya uzun bacaklı motorların güç figürlerini bu nedenle anlamsız buluyorum. Tuono V4 daha güçsüz olsa da süper zevkli olacak, SDR daha güçsüz olsa da süper zevkli olacak, kabiliyetlerinden de çok bir şey gitmeyecekti.

  19. #59
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Okan hocamla başarılı iletişim çok mümkün değil. Çünkü tek yönlü. O söyleyecek, biz kabul edeceğiz, doğru-yanlış sonra geliyor.

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye ve ABD toplumsal bölünmüşlük konusunda gerçekten arşa çıktılar.
    Fikirsel bölünmüşlük, kabilecilik ve ayrımcılık olarak ete kemiğe bürünmediği müddetçe sorun değil bence. Bu noktada Türkiye ve ABD arasındaki fark inanılmaz büyük.

  20. #60

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okan hocamla başarılı iletişim çok mümkün değil. Çünkü tek yönlü. O söyleyecek, biz kabul edeceğiz, doğru-yanlış sonra geliyor.



    Fikirsel bölünmüşlük, kabilecilik ve ayrımcılık olarak ete kemiğe bürünmediği müddetçe sorun değil bence. Bu noktada Türkiye ve ABD arasındaki fark inanılmaz büyük.
    Türkiye ile ABD arasındaki farkı benim ölçümlemem mümkün değil ama bu bir sorun. Ben sorunsuz motosiklet istiyorum çünkü xyz detaylar bana göre değil diyen birinin bu tercihini anlamıyoruz mesela. veya ben bundan şu şu noktalarda keyif almak istiyorum, arada arıza çıkartır falan filan umrumda değil diyeni de anlamıyoruz. Anlamak zorunda da değiliz de, tahammülümüz veya kabulümüz yok. Bu konuda canlı canlı hepimiz örneğiyiz işte.
    Az şamatasına mesela bir örnek, @espresso diyor ki ben motosiklet denen aletle memnunum, karmaşık da olmasın, bineyim gideyim. Sen diyorsun adama fakir bakışlı. Ya adam V-Strom ile basınca mutlu oluyor, bu bir eksiklik düşüklük falan filan değil, tamamen tercih. Ben 650-xt ile gazlasam belki benzin döküp yakmak isterim :D adamın istediklerini sunuyor cincik gibi paket.
    veya işte @Cyan demiş ki bu kadar güçlü motorlar aptalca. Yani bence de öyle, ki yarın gidip bir tanesini alabilirim. Bu fikre niye tahammülümüz az ki?

    En azından politik tercih hatta seçimden ziyade duruşla ilgili olarak ABD'de de bu problem göze çarpıyor. Ben sokağın durumunu senin kadar göremem elbette, ancak kampların birbirlerine olan söylemleri bu yönde görünüyor.
    youtube.com/@bisuruyorum


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)