benzin çok pahalı 125 cc lik motorlar bile km başı 1.20 TL yakıyor
Motoruma lpg takdırmayı düşünüyorum ama Alanyada yaşıyorum burda onu yapabilecek bir usta yoktur daha rölanti ayarını yapmayı beceremiyorlar
benzin çok pahalı 125 cc lik motorlar bile km başı 1.20 TL yakıyor
Motoruma lpg takdırmayı düşünüyorum ama Alanyada yaşıyorum burda onu yapabilecek bir usta yoktur daha rölanti ayarını yapmayı beceremiyorlar
Lpg takılmış Yamaha Xmax ve Honda Crosstourer a denk geldim , tüpü arka çantaya montajlamışlar , LPG tüplerinde emniyet valfleri vardır muhakkak ama kaza anında o tüp çantayı da alıp arşı alaya gidebilir , ayrıca hava soğutma motora LPG takılmaz , LPG yi ısıtmak için sıcak su kullanılmalı..taktırmak için motosiklet servisine değil LPG dönüşüm servisine gitmelisin o adamlar bisikletçiden bozma birçok motosiklet dükkanından daha bilgilidir emin ol..
hocam honda ace modeli 1.8 - 2 civarı yakıyor diye biliyorum ben; 80 kuruş falan yakıyor olması lazım.
125 cc motora zaten o ağırlıgı verdiğinde hem zorlanacak hem de ebatı nedeniyle kaza anında problem yaşatacak. bence hiç gerek yok.
nikk zaten detaylı acıklamış diğer kısımları.
Atacağınız taş ürküteceğiniz kuşa değmez...
Arabam İstanbul trafiğinde 8-9 l/100km (hatta sırf çocuğu okula götür getir yapınca 11 l/100km!) yakıyor. Bu haliyle bile toplu taşımadan ucuz, hele ki arabada bir de hanım / çocuk vs. yolcu varsa.
Özet: Gereksiz faaliyet, hiç girmeyin o işlere.
Ucuz ulaşım istiyorsanız elektrikli scooter bakacaksınız. Forum kullanıcılarımızdan @hachiko'nun gayet bilgilendirici bir serisi vardı.
Allah akillar versin, akillar dagilirken sen nerdedeydin,o kadar tasarruflu yasamak istiyorsan al bir elektrikli motor, takarsin fise bakarsin ise eski köye yeni adet getirilmez be kardesim.
125 cc'ye şunlardan takılabilir. Söküp takması da pratik olur.
İzmir de Dündar Pekiner ustad takıyor diye biliyorum kendi motoru lpg li üstelik o motosiklet ile römork da çekiyor. Bana tehlikeyi vs gelmiyor ama ülke şartlarında gereksiz gibi geliyor bilmiyorum.
komık cb 125 gaz 1 kılo hamsi için balıkcı teknesı kıralamak gıbı bısı
Ondan kısalım, bundan kısalım derken en sonunda fotosentez ile yaşamaya kadar gider bu iş.
Bence birde gelirlerimizi, refah seviyemizi artırmaya kafa yoralım.
Not: Tabii helal yoldan olmak şartıyla.
125 lik motorada yakıyo diye lpg taktırmakta neyin kafası arkadaş. Karadeniz fıkrası gibi :D
Tüv zamanin gelince ne yapmayi düsünüyorsun be agacimmm,plan proje, mühendisler odasi onayi ,ama istersen 2 kg lik piknik tüpü en kolay cözüm!!!!!!!
Lpg için %50 tasarruf sağlıyor dersek ve lpg montaj kiti fiyatlarını bilmiyorum ama bir 10.000 TL gider diye var sayarsak, gazı bedavaya alsanız bile 100 km'de 60 TL tasarruf elde etmek için 10.000 TL harcayacaksınız. Yatırımın geri dönüşü için en az 15-16000 km sürmeniz gerekiyor. İşin içine lpg fiyatlarını da dahil ettiğimizde yatırımın geri dönüşü için kat etmeniz gereken km sayısı daha da artıyor. Bence uğraşmayın, altınızda 100 km'de en az 7-8 lt yakan bir motor olsaydı işin güvenlik kısmını es geçerek belki o zaman mantıklıdır derdim.
Alanya'da bir arkadaşım Kymco scooter tüp takmıştı,üyeliğide var,fat280 nickli ama eskisi kadar foruma girmiyor
Yeni hibrit araçların çoğu orta ve yüksek hacimli motosikletlerden az yakıyor. Türkiye'de bir yakınım Lexus LBX almış. 4 lt'den az yakıyor araç, şehir içinde de, dışında da. Benim motosiklete uzun yolda az yaktırmaya kasarsam 5.5 lt anca. Normal kullanımda 8 lt.
Aman hocam biri ciddiye alır bu kamp tüplerindeki gazlar fena yanıyor , ben kullanıyorum kamp ocağında bir litre suyu elektrikli ketıl gibi 7-8 dk da kaynatıyor vallahi piston miston kalmaz egzozdan erimiş alüminyum alırsınız :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------
Hacmine ve gücüne göre az yakıyormuş SDR , Cumartesi 170 bg V4 Multistrada ile test sürüşü gerçekleştirdim ilk yarım saat urban ve road modlarında 9 lt son bir saat sport modda 14 lt yi gördüm , adamlar o kadar arge yapmış aheste aheste gitmek Ducati mühendislerine ayıp olur dedim hayvan gibi şaaptım :D
170 bg Ducati Multi test motoru olarak kullanırken güzel ama uzun yıllar kullanabileceğim bir motor olamaz , böyle uzun bacaklı motorları amacının çok ötesinde güçlendirmek tribüne oynamak gibi geliyor bana , sıkınca fena gidiyor ama dümdüz yolda bile akselerasyon esnasında o kadar elektroniğe rağmen bir huzursuzluk var makinada , daha 200 e gelmeden 180 ler de otobandaki yüksek otobüslerin kamyonların türbülansıylada pek baş edemiyor , benim kullandığım 19/17 tel jantlı modeldi , belki 17/17 jantlı daha alçak ve asfalta daha uygun Multi yüksek hızlarda bu kadar saçmalamaz , e birader o motor hız için yapılmamış yazmasın kimse 170 tane beygir koymuşlar ne işime yarayacak basmayacaksam , yoksa iki kişi üç çanta falan taşımak için 100 bg de hayli hayli yeterdi..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)