Bir garip kitleme mevzusu ? 🤷♂
Reklamlar
-
Herkese merhabalar arkadaşlar az önce başımdan geçen bir garip hadiseyi sizlerle paylaşmak isterim havanın güzel olmasını fırsat bilip geçen ay yeni aldığım 91 model mz 251 etz motorumla bir sonbahar turu atmak için 70km mesafelik bir yola çıkayım dedim hafif yokuş aşşağı 120-130 gibi bir hızla giderken bir anda yarım saniyeliğine motor gaz kesti ne oluyor derken hemen akabinde arka tekerlek kilitlemesi ile birlikte motorun arkası bir sağıma bir soluma gelip durdu derken çok şükür düşürmeden durdurabildim başta motor kilitledi sandım ama durup kenara çekince baktım arka lastik dönüyor marş koluda basıyor tekrar marşa basınca bir kaç defa çalıştı hiç bir problem yokmuş gibi ve devam ettim o şekilde 70 km daha, bir türlü anlam veremedim bu olaya motorda problem oldu desem çalışıyor gayet arka lastikte mi anlık bir şey oldu desem oda dönüyor kopan,kırılan yamulan birşeyde yok motorun bu tepkisine bir türlü mantıklı bir açıklama getiremedim anlıyacağınız
Daha önce böyle bir şey yaşayan,duyan oldu mu diye sizlerin yorumunuda duymak isterim açıkçası..
Reklamlar
-
Geçmiş olsun zincir dişli arasına anlık birşey mi sıkıştı acaba ?
-
Çok sağolun, sanmıyorum açıkçası çünkü bu motorlarda zincir körüğün içinde çalışıyor açıkta değil kopsa dediğiniz gibi sıkışıp kalabilirdi ama kopma felan da yok yani anlayamadım..
-
2 zamanlılarda uzun süre yokuş aşağı gaz vermeden giderseniz motor yağsız kalır diye biliyorum, hafif hafif gaz vermek lazım ki yakıt ve yağ karışımı gelsin. Yağsız kalıp aşırı ısınıp hafif kasma yapmış ve sonra soğuyunca bırakmış olabilir mi? Öyle bir şeyse silindir / gömlek hafif zarar görmüş olabilir.
(Aklıma geldiği gibi yazdım; motorun kilitleyecek noktaya gelip de sonra açılması belki de olası bir senaryo değildir yani...)
-
Silindirin içinde arka lastiği kilitleyecek kadar bir kasma olsa o motor bir daha çalışmaz , aşırı zorlanan piston şişer biraz devir kaybı olur ama giderken lastik kitlemez..dört zamanlı bir motor olsa piston subap yakaladı diyebilirdik , ilginç bir durum belki lastik göbeğindeki rulman dağıldı anlık kilitledi , sonucu yazda merakımız gitsin..
-
Gaz vererek iniyordum zaten yarım gazla, yağlama yapmadı desem zaten öyle çok uzun bir iniş bile değil 1-2dk lık bir rampa benzine karışan yağ haznesini kontrol ettiğimde gözle görülür eksilme vardı egzoz dan duman da geliyodu yağsız kalma alameti görmedim hiç yani sonrasında ki çalışmada da sesi soluğu dumanı yerindeydi yani
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:49 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Silindirin içinde arka lastiği kilitleyecek kadar bir kasma olsa o motor bir daha çalışmaz , aşırı zorlanan piston şişer biraz devir kaybı olur ama giderken lastik kitlemez..dört zamanlı bir motor olsa piston subap yakaladı diyebilirdik , ilginç bir durum belki lastik göbeğindeki rulman dağıldı anlık kilitledi , sonucu yazda merakımız gitsin..
Aynen piston kilitlese bir daha çalışmaz dı bende o şekilde oldu motor kitledi sanarken durunca baktım motor çalışıyor lastik te dönüyor rulman desem arka lastiği döndürdüğümde anormal bir ses kasma felan da yok yani, ilk defa yorum yapamadığım daha önce forumda bile benzerini okumadığım bir durum benim başıma geldi yani, merakımdan farklı yorumları duymak için buraya yazdım yani..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)