ABS NEDEN ERKEN DEVREYE GİRER?
Reklamlar
-
Merhaba 2017 CRF250L sahibiyim.
Motosikletin amortisörlerini hiç beğenmediğim için bir takım değişiklikler yaptım. Ön amortisörün yağını 5W yerine 10W yani daha kalın bir yağ ile değiştim. Arka amortisöre ön yükleme pulu ekledim. Velhasıl kelam ön ve arka amortisörü sertleştirdim. Ön fren balatalarını da EBC CARBON olarak da değiştirdim ayrıca.
Değişikliklerden sonra motorun karakteristiği değişti. Yüksek hızda, her dönüşte sallanıp duran motor çok güzel bir kıvama geldi. Sürekli bir aşağı bir yukarı dalıp duran arka ve ön amortisörler net bir duruma geldi. Motor daha az baskı ile daha hızlı durmaya başladı fakat bu sefer de ABS ERKEN DEVREYE GİRİYOR.
Örneğin iki parmak ile durmayan motor iki parmakta daha hızlı duruyor fakat üç ya da dört parmakla sıkmak istersem direkt ABS devreye giriyor. EBC CARBON fren balatalarını amortisörleri sertleştirmeden önce takmıştım. Bu kadar erken devreye girmiyordu.(Carbon fren balatalarının daha hızlı diski bitirdiğinin farkındayım. Bilinçli taktım.) Bu normal midir? Değil ise ne yapmalıyım? Bilgili arkadaşlarımın fikrini merak ediyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler.
Reklamlar
-
Tahminim yağ kalınlığından ziyade daha sert bir yay kullanmanız daha iyi bir sonuç verecektir.
Neden? Çünkü daha kalın yağ, yayın çalışmasını yavaşlatıyor. Acil fren esnasında yay yeterince hızlı sıkışmıyor, dolayısıyla da motorun ağırlığı yeterince ön tekere aktarılamıyor. Öyle olunca da düşük çekişe sahip ön teker fren gücünü yere aktaramıyor, kaymaya başlıyor, ve ABS müdahele ediyor.
Eğer aynı viskozitede yağ, ancak daha sert yay kullanırsanız, süspansiyon tahminim istediğiniz şekilde çalışacaktır; ancak acil fren esnasında yay olması gerektiği gibi hızlı bir şekilde ağırlığı ön tekere aktarıp, çekişi ABS'yi devreye sokmayacak derecede arttıracaktır.
Bu arada, ağırlığınız nedir? Genelde Honda'nin suspansiyon yaylari fazla yumusak kaliyor bir cok surucu icin.
-
Hocam frene bastığınız zaman ön amortisörler düzgünce kapanıyor motor öne yığılıyor sonrasında hemen abs devreye giriyorsa lastikleriniz çok sert ve yolu tutmuyor olma ihtimali yüksek.
Yok amortisör kapanamadan kitleniyorsa ya çok abanıyorsunuz yada amortisörler fazla sert olmuş demektir.
Arka fren zaten çoğu motorda çok erken kitliyor düzgün dozajlanmazsa abs sürekli devreye olduğundan genelde pek fren etkisi yaratmıyor.
-
Elin eski amortisör setupına ve balataya alışkın, bu nedenle yüksek basınç uyguluyorsun.
Çok gelişmiş olmayan bir ABS de bunlar üst üste gelince devreye giriyor.
Bu olabilir mi?
-
AhmetKHanci adlı üyeden alıntı
Merhaba 2017 CRF250L sahibiyim.
Motosikletin amortisörlerini hiç beğenmediğim için bir takım değişiklikler yaptım. Ön amortisörün yağını 5W yerine 10W yani daha kalın bir yağ ile değiştim. Arka amortisöre ön yükleme pulu ekledim. Velhasıl kelam ön ve arka amortisörü sertleştirdim. Ön fren balatalarını da EBC CARBON olarak da değiştirdim ayrıca.
Değişikliklerden sonra motorun karakteristiği değişti. Yüksek hızda, her dönüşte sallanıp duran motor çok güzel bir kıvama geldi. Sürekli bir aşağı bir yukarı dalıp duran arka ve ön amortisörler net bir duruma geldi. Motor daha az baskı ile daha hızlı durmaya başladı fakat bu sefer de ABS ERKEN DEVREYE GİRİYOR.
Örneğin iki parmak ile durmayan motor iki parmakta daha hızlı duruyor fakat üç ya da dört parmakla sıkmak istersem direkt ABS devreye giriyor. EBC CARBON fren balatalarını amortisörleri sertleştirmeden önce takmıştım. Bu kadar erken devreye girmiyordu.(Carbon fren balatalarının daha hızlı diski bitirdiğinin farkındayım. Bilinçli taktım.) Bu normal midir? Değil ise ne yapmalıyım? Bilgili arkadaşlarımın fikrini merak ediyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler.
Şu anda frenlerin, lastiklerinden daha iyi olduğu için lastik tutunma sınırını aşıyor ve abs devreye giriyor. Düzgün tutan yol lastikleriyle daha etkili bir frenleme olur ancak bu sefer de offroad performansından ödün vermen gerekir.
-
Bilgiler için teşekkürler. Yay güncellemesini düşündüm fakat maliyetli olduğu için böyle çözerim diye düşünmüştüm. Frenleme dışında memnun kaldım aslında. Kilom 99.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------
Daha gelişmiş bir ABS sistemine sahip bir motosiklete binmedim henüz. Karşılaştırma şansım yok. Olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------
Lastikleri belirtmeyi unutmuşum. Lastikler Anlas Capra R. Çok da performanslı olduklarını söylemem.
-
Lastikler kaç yıllık ve kaç kilometrede? Değişim zamanı gelmiş de olabilir. Honda 10w kullanır maşalarda, dolayısıyla orada bir hata yok bence. Elinizi daha progresif fren yapmaya da alıştırın. Lastik basınçları da olması gerekenden fazla olabilir.
-
yay; darbeyi salınıma çevirir
amortisör; salınımı söndürür (zeminle teması artırma/çabuklaştırma çabası)(kalın yağ koyarak amortisörü sabote etmişsin)
fren; parmakla yapılmaz. gaz bırakılır, fren yapılır. (gaz bırakılınca; kompresyon frenlemeyi başlatır, öne ağırlık transferi oluşur, artık patron ön teker dir. geribildirim değerlendirilerek fren dozu artırılır)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Lastikler kaç yıllık ve kaç kilometrede? Değişim zamanı gelmiş de olabilir. Honda 10w kullanır maşalarda, dolayısıyla orada bir hata yok bence. Elinizi daha progresif fren yapmaya da alıştırın. Lastik basınçları da olması gerekenden fazla olabilir.
Lastikler 8bin civarında ve 30PSI olarak kullanıyorum.
Evet 10W imiş orjinal yağı kılavuzdan kontrol ettim. Yutupta yağ değişim videosunda 2017 sonrası 10W 2017 öncesi 5W diyince öyle sanmıştım. Bendeki yağ 7 yıllıktı ve rezil durumdaydı. Demek ki özelliğini kaybettiğindenmiş.
Progresif yani limon sıkar gibi sıkınca on amortisörün kapanmasına olanak sağlayınca fena değil. Parlak asfaltta her türlü ABS devreye giriyor yine de.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:50 ----------
qıp adlı üyeden alıntı
yay; darbeyi salınıma çevirir
amortisör; salınımı söndürür (zeminle teması artırma/çabuklaştırma çabası)(kalın yağ koyarak amortisörü sabote etmişsin)
fren; parmakla yapılmaz. gaz bırakılır, fren yapılır. (gaz bırakılınca; kompresyon frenlemeyi başlatır, öne ağırlık transferi oluşur, artık patron ön teker dir. geribildirim değerlendirilerek fren dozu artırılır)
Amortisörlerin yumuşak olduğunu arkadaşımın 2024 CRFsine binince fark ettim. Benim çıkardığım yağ 7 yıllıktı. Benden önceki sahipleri değişmemiş hiç. Orjinali de 10w imiş fakat ben her ikisine 2ml daha fazla koydum. Sertleştirme işini hakkıyla yapmak gerekiyormuş anlaşıldı.
Doğru frenlemede eğer zemin parlak asfalt değilse problem yok. Fakat sert basınca eskiden bu kadar devreye girmiyordu.
-
Motosikletiniz çok daha çabuk durabilir, hem de ABS devreye girmeden, ancak ön süspansiyonunuz motosikletin ağırlığını öne yeterince hızlı aktaramıyor şu anki durumda.
Acil fren durumunda AEA'nın bahsettiği limon sıkma hareketini daha yavaş yapmak durumundasınız, bu da acil fren gerçekten icab ettiği esnasında imkansız.
Ağırlığınız da az değil (genel olarak değil, Honda için.) Eğer motosikletinizi uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız yaylarınızı değiştirmenizi şiddetle tavsiye ederim. Süspansiyon sadece rahatlık değil, asıl güvenlik açısından çok önemli.
-
Abs devreye erken veya geç girmez soru yanlış , abs gerektiği an devreye girer , neden bu kadar erken lastiklerim kilitleniyor diye sorarsan aşırı inik yada şişik lastik basıncı uygulamış olabilirsin ki lastik basınç kontrolünden hiç bahsetmemişsin , motosiklet lastikleri yanlış basınç nedeniyle çok kısa sürede deforme olurlar , sonuç : her türlü yol koşulunda düşük hızlarda kilitlenen lastikleriniz ve bu duruma müdahale etmek zorunda kalan abs , kalın yağ koymak amortisörü sertleştirmez sekmeyi engeller , vizkozitesi ne olursa olsun amortisöre fazla yağ koymak ise amortisörün kapanmasını engeller buda ağırlık merkezinin ön lastiğe yaklaşmasını geciktirir ve o esnada lastikler kilitlenir abs yine çalışır..
-
lastık yuke bınmedıği için kayar motor zaten havada gıdıyor crf o yuzden yumusak amortısorler kaymasının onune gecemezsın tekerlerın abs bu yuzden devreye gırıyor ama vıraj vs daha ıyı olmustur
-
30 psi sanki biraz fazla, internette stok lastikler ile tek kişi 22 psi tavsiye edilmiş. (Bu sizin senaryoda biraz düşük kalabilir...) Sizin arka maşada ne yazıyor tavsiye olarak? Lastik ihtiyaçtan çok şişik olursa da kayma yapar. Kayma yaparsa da ABS beklemediğiniz yerde devreye girer. Yukarıda Nikkfurie çok güzel yazmış, ABS erken devreye girmez esasında; bir sebepten gerekiyor ki devreye giriyor. 24-25 psi yapmayı deneyebilirsiniz.
-
AhmetKHanci adlı üyeden alıntı
Merhaba 2017 CRF250L sahibiyim.
Motosikletin amortisörlerini hiç beğenmediğim için bir takım değişiklikler yaptım. Ön amortisörün yağını 5W yerine 10W yani daha kalın bir yağ ile değiştim. Arka amortisöre ön yükleme pulu ekledim. Velhasıl kelam ön ve arka amortisörü sertleştirdim. Ön fren balatalarını da EBC CARBON olarak da değiştirdim ayrıca.
Değişikliklerden sonra motorun karakteristiği değişti. Yüksek hızda, her dönüşte sallanıp duran motor çok güzel bir kıvama geldi. Sürekli bir aşağı bir yukarı dalıp duran arka ve ön amortisörler net bir duruma geldi. Motor daha az baskı ile daha hızlı durmaya başladı fakat bu sefer de ABS ERKEN DEVREYE GİRİYOR.
Örneğin iki parmak ile durmayan motor iki parmakta daha hızlı duruyor fakat üç ya da dört parmakla sıkmak istersem direkt ABS devreye giriyor. EBC CARBON fren balatalarını amortisörleri sertleştirmeden önce takmıştım. Bu kadar erken devreye girmiyordu.(Carbon fren balatalarının daha hızlı diski bitirdiğinin farkındayım. Bilinçli taktım.) Bu normal midir? Değil ise ne yapmalıyım? Bilgili arkadaşlarımın fikrini merak ediyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler.
Kusura bakma ama biraz sert girmek durumundayım.
CRF250L nın yapılıs amacı belli . Şasesi , süspansiyon sistemi , amortisörleri ile amacına hizmet etmek üzere mühendislik hesapları yapılmış bir motoru beğenmiyorsanız bir naked yada racıng e geçebilirdiniz.
Sadece amortisör yağı değişerek süspansiyon sertleşebilseydi işler çok kolay olabilirdi ama maalesef motorun yol tutuşunu bozmaktan başka bir şey elde etmek pek mümkün değildir ki zaten sizin motorunuzda da olan şey bu olmuş. EBC Carbon balatalar yüksek performansta ortaya çıkan aşırı ısıya karşı daha dayanıklı olmak üzere tasarlanmış parçalardır. CRF nın yapabildiği hız belli , neredeyse bisiklet frenleri ile durabilecek kadar hafif ve yavaş bir motora bu balataları takmak saçmalıktan fazlası değil. Aynaları kapatınca motorun daha hızlı gittiğini zanneden MT250 ci tayfa ile aynı zihniyet gibi duruyor.
Zavallı CRF yi rahat bırakıp isteklerınıze cevap verebilen bir modele geçmenizi tavsiye ederim.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
AhmetKHanci adlı üyeden alıntı
Motor daha az baskı ile daha hızlı durmaya başladı fakat bu sefer de ABS ERKEN DEVREYE GİRİYOR.
Ne ye göre? Kime göre?
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Kusura bakma ama biraz sert girmek durumundayım.
CRF250L nın yapılıs amacı belli . Şasesi , süspansiyon sistemi , amortisörleri ile amacına hizmet etmek üzere mühendislik hesapları yapılmış bir motoru beğenmiyorsanız bir naked yada racıng e geçebilirdiniz....
Katılmakla birlikte CRF250'nin stok amortisörleri harbiden (tırnak içinde) "çöp". Alır almaz direkt upgrade etmek lazım. Seneler önce bir tane alacaktım, saçma sapan zam görüp bir de üzerine upgrade maliyeti eklenince CB500F fiyatına geliyordu, CB500F aldım geçtim (İyi de olmuş, CRF250 üzermiş beni çok...)
Yollarda hep görüyorum 90cm sele yüksekliği olan motorda cruiser'a oturmuş gibi dolaşıyor millet, öyle bir çöküyor ki evlere şenlik. 60-70kg olup biraz da sertleştirilirse belki kurtarır. Aksi takdirde direkt dipliyor.
-
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
CRF250L nın yapılıs amacı belli . Şasesi , süspansiyon sistemi , amortisörleri ile amacına hizmet etmek üzere mühendislik hesapları yapılmış bir motoru beğenmiyorsanız bir naked yada racıng e geçebilirdiniz.
99 kilo agirlikla CB1000R'a gecince de yasayacagi problem ayni. 95 kiloyla ayni problemi CB1000R uzerinde yasadim cunku. CB1000R'un uluslararasi forumunda ortak problemdi, 70 kilo ve alti suruculer disinda.
Cyan adlı üyeden alıntı
Katılmakla birlikte CRF250'nin stok amortisörleri harbiden (tırnak içinde) "çöp". Alır almaz direkt upgrade etmek lazım. Seneler önce bir tane alacaktım, saçma sapan zam görüp bir de üzerine upgrade maliyeti eklenince CB500F fiyatına geliyordu, CB500F aldım geçtim
(İyi de olmuş, CRF250 üzermiş beni çok...)
Honda'nin amortisorleri niye boyle acep? Neden diger ureticiler gibi az daha sert bir yay koymuyorlar? Cok daha maliyetli olmasa gerek... Oyle yapinca amortisor'un baska yerlerini de iyilestirmek mi gerekiyor acep? Baska turlu aciklamak mumkun degil. Yilardir boyle...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
....Honda'nin amortisorleri niye boyle acep? Neden diger ureticiler gibi az daha sert bir yay koymuyorlar? Cok daha maliyetli olmasa gerek... Oyle yapinca amortisor'un baska yerlerini de iyilestirmek mi gerekiyor acep? Baska turlu aciklamak mumkun degil. Yilardir boyle...
Test pilotlarının hepsi Japon'dur belki :D adamlar bize gore bildiğin tüy sıklet , diğer Japon markalar gayet normal diyeceksin şimdi zaten 50 kg da 100 kg adamda oturmuştur testte, kendi izlenimimdir Honda piston , segman , silindir , krank gibi bloğun ana parçalarında kaliteyi koruyor ama amortisör , grenaj , ekran , sele , vs gibi komponentlerde ciddi maliyet düşürdü , hatta küçük hacim sukuterlerinde ki grenaj kalitesi bir Sym veya Kymco dan çok daha vasat , gidin sac kasa yeni Activa'ları inceleyin alayı pas kusmuş..
-
Cyan adlı üyeden alıntı
30 psi sanki biraz fazla, internette stok lastikler ile tek kişi 22 psi tavsiye edilmiş. (Bu sizin senaryoda biraz düşük kalabilir...) Sizin arka maşada ne yazıyor tavsiye olarak? Lastik ihtiyaçtan çok şişik olursa da kayma yapar. Kayma yaparsa da ABS beklemediğiniz yerde devreye girer. Yukarıda Nikkfurie çok güzel yazmış, ABS erken devreye girmez esasında; bir sebepten gerekiyor ki devreye giriyor. 24-25 psi yapmayı deneyebilirsiniz.
Amortisörleri sertleştirmeden 25 psi kullanıyordum virajlarda çok sallanıyordu. sonrasında 30 yaptım fark etmişti. Bu modlardan sonra da 30 kullandım dönüşlerde vs hiçbir problem yoktu. 25 i sert amortisörlerle deneyeyim bakalım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Ne ye göre? Kime göre?
Test ettim defalarca kez. Motor daha az frene baskıyla daha hızlı kesin duruyor fakat dozu ayarlayamayınca ABS devreye giriyor yine. Arka fren orjinalken de hissiz, meziyetsiz ve ABSyi devreye sokuyordu yine sokuyor arkada değişen bir şey yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------
Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı
Kusura bakma ama biraz sert girmek durumundayım.
CRF250L nın yapılıs amacı belli . Şasesi , süspansiyon sistemi , amortisörleri ile amacına hizmet etmek üzere mühendislik hesapları yapılmış bir motoru beğenmiyorsanız bir naked yada racıng e geçebilirdiniz.
Sadece amortisör yağı değişerek süspansiyon sertleşebilseydi işler çok kolay olabilirdi ama maalesef motorun yol tutuşunu bozmaktan başka bir şey elde etmek pek mümkün değildir ki zaten sizin motorunuzda da olan şey bu olmuş. EBC Carbon balatalar yüksek performansta ortaya çıkan aşırı ısıya karşı daha dayanıklı olmak üzere tasarlanmış parçalardır. CRF nın yapabildiği hız belli , neredeyse bisiklet frenleri ile durabilecek kadar hafif ve yavaş bir motora bu balataları takmak saçmalıktan fazlası değil. Aynaları kapatınca motorun daha hızlı gittiğini zanneden MT250 ci tayfa ile aynı zihniyet gibi duruyor.
Zavallı CRF yi rahat bırakıp isteklerınıze cevap verebilen bir modele geçmenizi tavsiye ederim.
Sevgilerimle
1.96 birine ne önerirsiniz? Bu motorun amortisörlerinin leş gibi olduğunu cümle alem biliyor. Ecnebiler aldığı gibi iki amortisörü de değişiyor.
Ohlins,HyperPro ve EBC gibi firmaların argesi bunları test etmiştir merak etmeyin. Gerekmese üretmezlerdi.
Karbon fren balatalarına gelince de merak etmeyin bilinçli taktım zaten belirttim en üst mesajda bilinçli taktığımı. Bilmiyormuşum gibi açıklamaya gerek yok.
Saçma sapan çıkarımlarda da bulunmayın. Burada yazmamın nedeni bilgi alıp bilinçlenmek. Yanlışsa düzeltirim geçerim.
Bu forumunun üyeleri kompleks sahibi olduğu kadar üstten bakan bir üsluba da sahip ne hikmetse.
-
AhmetKHanci adlı üyeden alıntı
Sizin yarım yamalak bilgilerinize çok da ihtiyacım vardı. Bir de azar çekiyor çok biliyormuş gibi
Cümleten kazasız belasız sürüşler herkese kalın sağlıcakla.
Faydalı yazan kimse olmadı mı ki hiç?
Okan hocam öyledir, millete üstten bakar, her dediğinin kanun olduğu havasındadır. İyi de dünya böyle insanlarla dolu zaten. "hadi len" deyip geçip olumlu örneklere odaklanıyoruz. Kimse de mükemmel değil sonuçta. Yoksa her defolu karakteri problem yapacak olursak dünyada yaşanmaz ki. Velhasıl Demirel doğru söylemiş, her meseleyi mesele yapmamak lazım.
Vay be... Ne eleştirirdik adamı zamanında. Rahmet okumak lazımmış halbuki.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)