Alıntı AhmetKHanci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
Merhaba 2017 CRF250L sahibiyim.

Motosikletin amortisörlerini hiç beğenmediğim için bir takım değişiklikler yaptım. Ön amortisörün yağını 5W yerine 10W yani daha kalın bir yağ ile değiştim. Arka amortisöre ön yükleme pulu ekledim. Velhasıl kelam ön ve arka amortisörü sertleştirdim. Ön fren balatalarını da EBC CARBON olarak da değiştirdim ayrıca.

Değişikliklerden sonra motorun karakteristiği değişti. Yüksek hızda, her dönüşte sallanıp duran motor çok güzel bir kıvama geldi. Sürekli bir aşağı bir yukarı dalıp duran arka ve ön amortisörler net bir duruma geldi. Motor daha az baskı ile daha hızlı durmaya başladı fakat bu sefer de ABS ERKEN DEVREYE GİRİYOR.

Örneğin iki parmak ile durmayan motor iki parmakta daha hızlı duruyor fakat üç ya da dört parmakla sıkmak istersem direkt ABS devreye giriyor. EBC CARBON fren balatalarını amortisörleri sertleştirmeden önce takmıştım. Bu kadar erken devreye girmiyordu.(Carbon fren balatalarının daha hızlı diski bitirdiğinin farkındayım. Bilinçli taktım.) Bu normal midir? Değil ise ne yapmalıyım? Bilgili arkadaşlarımın fikrini merak ediyorum. Herkese kazasız belasız sürüşler.
Amortisöre kalın yağ koymak amortisörü sertleştirmez. Sertleştirmek için yayını değiştirmeniz gerekir. Kalın yağ koyarak açılmasını ve kapanmasını yavaşlatmışsınız. Frene basınca öne yığılma kuvveti eskisi gibi hızlı şekilde tekere yansımıyor, buda ön tekerin daha çabuk kayması demek. Son modellerde nasıl bilmiyorum ama ilk çıkan CRF250L'lerde zaten 1 yay vardı. Tek yay değiştirme masrafı çokda değildir halen aynı amortisörler kullanılıyorsa. Yada daha iyi yere tutunan bir lastik takın motora.

İlave: Carbon alaşımlı fren balataları arazi kullanımı içindir genelde, diskleri daha çok aşındıranlar sinterli balatalar.