Peynir ekmek gibi satmasının sebebi çok uygun fiyatla piyasa girmesiydi. Birçok rakibine göre süspansiyon, şasi vs daha zayıftı. Aradan geçen zamanda neyini geliştirdiler ? 2014 de 18bin tl fiyatla piyasaya girdi. 10 sene sonra fiyatı 470bin civarında. Rakipleri ile arasındaki fiyat cazibiyetini kaybetmiş.
Son yıllarda Yamaha'da bir yavaşlama söz konusu. Eskisi gibi yeni teknolojileri vs ilk sunan firma olmaktan çıktı artık. R1 misal, rakiplerinden performans ve donanım olarak arkasında kaldı. R6'nın satışı durdu. Süpertenere, zamanında çok güzel motordu, şimdi kamyon klasmanında kimsenin aklına bile gelmiyor. Tenere 700, senelerce T7 olarak çıktı çıkacak diye beklettiler. Motor geldi, üstünde ABS var sadece. Bu motorların rakipleri, hem performans olarak çok geliştiler, hemde quickshifter, çekiş kontrol, elcik ısıtma, vs donanımla satılmaya başlandı. Yamaha bana eskisi gibi çekici gelmiyor marka olarak. Sizce de öyle mi ?
Ne kadar eskiye baktığımıza bağlı biraz. Ben +10 yıldır adadan yeni bir şey görmediğim için bir yavaşlama diyebilir miyiz bilmiyorum.
R1 ölü bir pazarda zaten takılıp duruyordu, Honda da 2017'de CBR'ı güncel platforma getirdi mesela, hava cıvaya döndü iş. RR-R'la biraz bişeyler eklediler ama yani kaç tane satıyor. R6 da bitti tabi çünkü orada da pazar yok. yeni 600RR'ı çıkardılar nerede kaç tane sattı belli değil.
Yenillikçi bir şey taşımıyor ama R9 çok güzel bir alana girdi mesela. Çıkan malı da görmek lazım tabi.
T7'nin rakibini kim olarak gördüğümüze bağlı. Dayanıklılık ve kessen bir şey olmaz sunuyor T7, bu hala geçerli bir sunum bence. Ben almadım da yani o bir tane benim tercihim, yoksa baktığımızda Almanya'da Transalp'den 6 ayda 100 tane az satıyorsa geçerli bir pazarı var demek ki.
Bence böyle bir yavaşlama izlenimi vermesinin temel sebebi Dark Side mottosuyla çok güzel bir imaja sahip olmaları.
Satış sayılarını insanların tercih etmesini vs söylemiyorum.
Kimi rakip mi göreceğiz... Şöyle bakalım.
Senin motorunun bir önceki atası ne ? Pegaso 650. Tenere 700'ün de Tenere 660. Pegaso 650 ve Tenere 660'ın motor blok ları aynı. İkisi de birbirine çok yakın motorlar. Tuareg 660 ile Tenere 700'ü karşılaştırdığında kim daha çok gelişim göstermiş ? Bence Tenere 700'ün denediği yada getirdiği bir yenilik yok, ne motor camiasına nede Yamaha'ya.
T7 konsept olarak duyrulduktan kaç sene sonra piyasaya sürüldü ? 3 sene. 3 Sene de var olan bloğu kullanarak sıradan bir motor olarak piyasaya sürdüler. Bu sırada KTM 690'a bir grenaj giydirip piyasaya yeni bir adv motor olarak sürmedi misal. 790 ADV yi yaptılar, depoyu aşağı aldılar yeni bir blok geliştirdiler, yeni şasi yaptılar vs vs.
Söylediğim yenilikçi olma, gelişim gösterme bu şekilde. Yamaha bu konularda bayağı geri kaldı bence.
Motorların aynı blokları kullanması bence daha iyi. Sonuçta cp2 kendini kanıtlamış bir blok ve ne kadar çok motorda kullanılırsa yedek parçaya erişim o kadar kolay oluyor. Bunun yanında farklı motor için arge yapmak yerine eldeki mevcut motoru kullanmak üretim maliyetine de fayda sağlıyor. Bu da son kullanıcı olarak bize yarıyor. Tenere de kullansan, mt07 de kullansan, xsr700 de kullansan, tracer 7 de kullansan, r7 de kullansan yedek parçaya erişimin aynı.
2018 far tasarımını tercih ederim mevcut zevklerimle. Ama bu da kötü değil. Bakalım nasıl bir fiyatla gelecek.
T7 ile Tuareg de yine kız kardeştir aslında, dediğini daha iyi anladım ama yine bu son yılların konusu değil zaten demek istiyorum.
Yamaha çok güzel bir arka-link getirdi, ama CP2 satmaya devam ettiği müddetçe bu platformda bir şey değiştirmiyorlar. Bu genel olarak bütün Japonların belki son yirmi yıllarının özeti.
KTM zaten Aprilia gibi bir ArGe firmasının ölçeklenmeye çalışan hali, bu yolda da batmak üzereler =))
Söylediklerin neden Japon motosiklet bakmadığımın özeti olmakla birlikte pazar evet diyorsa Tokyo da evet diyor.
youtube.com/@bisuruyorum
Konu sadece hazır motor bloğunun kullanılması değil. T7 konsept ile Piyasa'ya sürülen arasında 3 sene var. Bu 3 senede geliştirilen yeni birşey yok.
Honda yine birşeyleri pazara entegre etti yada farklılık getirdi. Misal yeni afrika twin ile offroad şartlarında da gayet güzel çalışan DSG şanzımanı getirdi. Bizde pek tutmamış olabilir ama sen ADV motorlar içinde otomatik vites istedin mi akla ilk gelecek model şuanda afrika twin. KTM'nin geldiği seviyede firma batmaz zaten. Volvo gibi en kötü çinliler alır, firma kaldığı yerden işine devam eder. CFmoto pusuda bekliyor. Ama KTM Husqvarna ve Husabergi piyasadan sildi misal. Böyle birşey KTM'nin başına gelmez. Gerçi Husqvarna'nın İtalya fabrikası Çinli SWM adına üretime devam ediyor. Gayet güzel modelleri var. Yamaha'ya dönersek, 2025 model motorlarına daha yeni çekiş kontrol, cruise kontrol, sürüş modu vs getirmeye başladı. Otomatik vites de var. E koysana bunları Tenere 700'e. Rakiplerinde artık 5-6 senedir standart olan şeyler. Bunları Tenere de görünceye kadar ötekiler neler çıkaracak bakalım.
Yıllık ciro firmayı batırmaktan koruyorsa iyiymiş? =))
Ciddi finansal sıkıntıları var, ilk etapta motorsporları harcamalarına ciddi kesik attılar. En son bu sene başında Avusturya üretim hattından 300 kişi çıkartıldı. Turkcell vari karmaşık hisse yapısına geçip kontrolü bırakmadan hisse çoğunluğunu Bajaj'a vermeleri de bundan. Bayağı zordalar. Batar dediğim tabii ki kapısına kilit vuracak halleri yok birisi satın alır.
Husqvarna'yı yutarak zaten bu arazi markası kıvamına ulaştılar. Şimdi MV'yi yutarak biraz da batmaya engel olacak bir büyüme hedefliyorlar ama her zaman tutmayabilir de bu plan.
Honda'yı bir tane çift kavramalı otomatik şanzıman üzerinden mi ayırt edeceğiz şimdi ama? T7 bir tane örnek, Honda'nın ona rakip motoru yok hala bu açıdan bakacak olursak. Transalp getirdiler, sözüm ona elektronikler var, yine cruise control yok? Muhtemelen Yamaha da yeni MT07'yi sunarken cruise koymazsa şaşırmam. Spor sürüş elektroniğine gelirsek de Honda hala boş boş bakarken Yamaha Avrupalılar seviyesinde çalışmasa da slide control bile ekledi R1'e kaç sene önce, şimdi MT09/R9'a geliyor.
Tenere özelinde pazarda olduğunu düşündüğümüz açık ile Yamaha'nın kapatmaya çalıştığı boşluk örtüşmüyor. Bence de elektroniği daha iyi bir adv motor olmalı ki ben de Tenere yerine Tuareg aldım, ama Tenere'nin de halen bu elektronik eksiklerin belki de faydası ile kapattığı bir alan var. Sıfır sensör sıfır problem =)
Yavaşladılar diyince ben önceden de hızlı değildi diye düşündüğüm için katılmıyorum, ama imajın algısı evet adanın inovatif firmasının Yamaha olduğunu söylerdi. Şu an böyle görünmüyor, bu tarz detaylara bakanlar açısından.
Üç seneye vurgu yapıyorsun, haklısın. Bu zaten Japonya'nın genel konusu. Bu nedenle Dünyanın en büyük elektronik üreticisiyken elektroniğin prima pazarlarında yoklar. Ne cep telefonları kaldı ne televizyonları ne laptopları. ABD'nin dayattığı yeni ürün geliştirme süreçlerine japonların ayak uydurması mümkün değil pek.
2012 model CBF 1000'den sonra 2006-7 model K1200GT'ye geçtiğimde anladım ki, Japonlar açık büfe kahvaltı gibi... Aynı peyniri soslayıp soslayıp satıyorlar. CBF 1000'de abs / cbs + basit yol bilgisayarı vardı. 6 yaş daha eski BMW'de ABS, servo destekli frenler, elektronik süspansiyon, sürüş modları, elektrikli ön cam, cruise kontrol, elcik koltuk ısıtma, sensörlü fren balataları vs vs. BMW hiç arıza çıkardı mı.. Hayır
böylede satmaya devam eder ama anladığım kadarıyla artık fp oranından çıkmış durumunda diye okudum.üzerine ekledikleri parçaların extrasını etikete yansıtmışlar.
ben yamahacıyımdır yıllardır takip ederim japon motorları arasında en teknolojik en yenilikçi firma açık ara yamahadır.6 eksen imu zaten 2021 3.nesil mt09 dan itibaren vardı mt09 yani alt segmentte r1 mt10 saymıyorum.tek teker arka kaydırma yanlama vs buna bağlı zaten hepsi vardı.kawasakide honda da suzukide sadece en üst en pahalı modelinde bu özellik sunuluyor 'ki 1 sene önce bu teknolojiyi suzuki taktı' hepsinde yılların eski tcs si mevcut 'yüzde 90 modellerinde'.quickshifter aynı keza 3.nesil ile birlikte artık gaz açık yada kapalı fark etmeksizin yukarı yada aşaya küçültebilirsiniz aşırı derecede merak ediyorum.telefondan motoru komple kafanıza göre ayarlayabiliyorsunuz takip edebiliyorsunuz bmw gibi.anahtarsız giriş,brembo staylema sevdası tabi üst merkez ile komple radyal set ayrıca kyb ve öhlinsin tam ayarlı amortisörleride yaygınlaşıyor.motor bloklarını saymadım bile.şu haliyle kıyas yapabilicek bir japon zaten bilmiyorum her modeli ile.bide son olarak tam otomatik şanzımanda eklediler bu gidişe.son teknoloji ilerleyen ktm yamaha ve triumph dışında pek marka yok.bu 3lü çok agresif kasıyor donanımları diğerleri izliyor.bana şimdi yok v4 sf da var yok s1000rr da var demeyin üst segment motorlarda bir zahmet olacak.bu mt07 güncellemesiyle birlikte zaten 700 klasının alayına aynı şey olacak.r7 t7 de tcs olmaması mod olmaması gaz kolu vs donanım ekipman olarak makyaj yicek.t7 nin rakip yok belki tuareg en yakını oluyor.cross motor gibi atlayan zıplayan bir yüksek cc motor ben görmedim.en yakın tenere660 ktm 690 aklıma geliyor haldır huldur kullanılan.
güzel olmuş.. Beğendim... Daha bir naked yol motoru gibi olmuş..
Tekrar baktim da, on farin altina ve cok az ilerisine ayni fardan bir tane daha koysalar eminim cok daha guzel gorunurdu. Ama bu gereksiz masraf, zaten orta seviye olan bir motosiklette butcenin stilden ziyade yol tutusuna ve surus zevkine (mesela arka masaya ) harcanmasi daha mantikli. Tek fari sap gibi koymak yerine de futuristik bir sekil yapmislar etrafina.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)