Peynir ekmek gibi satmasının sebebi çok uygun fiyatla piyasa girmesiydi. Birçok rakibine göre süspansiyon, şasi vs daha zayıftı. Aradan geçen zamanda neyini geliştirdiler ? 2014 de 18bin tl fiyatla piyasaya girdi. 10 sene sonra fiyatı 470bin civarında. Rakipleri ile arasındaki fiyat cazibiyetini kaybetmiş.
Son yıllarda Yamaha'da bir yavaşlama söz konusu. Eskisi gibi yeni teknolojileri vs ilk sunan firma olmaktan çıktı artık. R1 misal, rakiplerinden performans ve donanım olarak arkasında kaldı. R6'nın satışı durdu. Süpertenere, zamanında çok güzel motordu, şimdi kamyon klasmanında kimsenin aklına bile gelmiyor. Tenere 700, senelerce T7 olarak çıktı çıkacak diye beklettiler. Motor geldi, üstünde ABS var sadece. Bu motorların rakipleri, hem performans olarak çok geliştiler, hemde quickshifter, çekiş kontrol, elcik ısıtma, vs donanımla satılmaya başlandı. Yamaha bana eskisi gibi çekici gelmiyor marka olarak. Sizce de öyle mi ?
Ne kadar eskiye baktığımıza bağlı biraz. Ben +10 yıldır adadan yeni bir şey görmediğim için bir yavaşlama diyebilir miyiz bilmiyorum.
R1 ölü bir pazarda zaten takılıp duruyordu, Honda da 2017'de CBR'ı güncel platforma getirdi mesela, hava cıvaya döndü iş. RR-R'la biraz bişeyler eklediler ama yani kaç tane satıyor. R6 da bitti tabi çünkü orada da pazar yok. yeni 600RR'ı çıkardılar nerede kaç tane sattı belli değil.
Yenillikçi bir şey taşımıyor ama R9 çok güzel bir alana girdi mesela. Çıkan malı da görmek lazım tabi.
T7'nin rakibini kim olarak gördüğümüze bağlı. Dayanıklılık ve kessen bir şey olmaz sunuyor T7, bu hala geçerli bir sunum bence. Ben almadım da yani o bir tane benim tercihim, yoksa baktığımızda Almanya'da Transalp'den 6 ayda 100 tane az satıyorsa geçerli bir pazarı var demek ki.
Bence böyle bir yavaşlama izlenimi vermesinin temel sebebi Dark Side mottosuyla çok güzel bir imaja sahip olmaları.
Satış sayılarını insanların tercih etmesini vs söylemiyorum.
Kimi rakip mi göreceğiz... Şöyle bakalım.
Senin motorunun bir önceki atası ne ? Pegaso 650. Tenere 700'ün de Tenere 660. Pegaso 650 ve Tenere 660'ın motor blok ları aynı. İkisi de birbirine çok yakın motorlar. Tuareg 660 ile Tenere 700'ü karşılaştırdığında kim daha çok gelişim göstermiş ? Bence Tenere 700'ün denediği yada getirdiği bir yenilik yok, ne motor camiasına nede Yamaha'ya.
T7 konsept olarak duyrulduktan kaç sene sonra piyasaya sürüldü ? 3 sene. 3 Sene de var olan bloğu kullanarak sıradan bir motor olarak piyasaya sürdüler. Bu sırada KTM 690'a bir grenaj giydirip piyasaya yeni bir adv motor olarak sürmedi misal. 790 ADV yi yaptılar, depoyu aşağı aldılar yeni bir blok geliştirdiler, yeni şasi yaptılar vs vs.
Söylediğim yenilikçi olma, gelişim gösterme bu şekilde. Yamaha bu konularda bayağı geri kaldı bence.
Motorların aynı blokları kullanması bence daha iyi. Sonuçta cp2 kendini kanıtlamış bir blok ve ne kadar çok motorda kullanılırsa yedek parçaya erişim o kadar kolay oluyor. Bunun yanında farklı motor için arge yapmak yerine eldeki mevcut motoru kullanmak üretim maliyetine de fayda sağlıyor. Bu da son kullanıcı olarak bize yarıyor. Tenere de kullansan, mt07 de kullansan, xsr700 de kullansan, tracer 7 de kullansan, r7 de kullansan yedek parçaya erişimin aynı.
2018 far tasarımını tercih ederim mevcut zevklerimle. Ama bu da kötü değil. Bakalım nasıl bir fiyatla gelecek.
T7 ile Tuareg de yine kız kardeştir aslında, dediğini daha iyi anladım ama yine bu son yılların konusu değil zaten demek istiyorum.
Yamaha çok güzel bir arka-link getirdi, ama CP2 satmaya devam ettiği müddetçe bu platformda bir şey değiştirmiyorlar. Bu genel olarak bütün Japonların belki son yirmi yıllarının özeti.
KTM zaten Aprilia gibi bir ArGe firmasının ölçeklenmeye çalışan hali, bu yolda da batmak üzereler =))
Söylediklerin neden Japon motosiklet bakmadığımın özeti olmakla birlikte pazar evet diyorsa Tokyo da evet diyor.
youtube.com/@bisuruyorum
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (5 üye ve 6 misafir)