Yeni Motor aldım, bakımı hakkında
Reklamlar
-
Selam abilerim arkadaşlarım, 18 yaşındayım.
1 yıl drift l 125 kullandım ve bu hafta TVS Apache rtr200 aldım.
350km oldu 3-4 günde, garantiden çıkmaması için bakımını bayiiye yaptıracağım fakat düzgün yapıp yapmayacaklarından korkuyorum.
Sizce kendim yapıp garantiden çıkarmalımıyım, yoksa bayiiye mi yaptırayım?
Bir de rodajı tam nasıl yapmalıyım bu motorda?
İlk 500km 5000 deviri geçmeyeyim diye düşünüyordum fakat ara ara 6000 lere çıkmak zorunda kaldım bir sorun olur mu?
500 den 1000 e kadar da 7000 deviri geçmeden kullanırım diye düşünüyorum.
1500 e kadar da 8i geçmeyip sonrasında allah ne verdiyse basarım diye düşünüyorum. Ne diyorsunuz?
Reklamlar
-
Senin motorunun Rodaj km aralığını bilmiyorum ama bayiiden alırken sana söyledikleri devir ve km leri olabildiğince geçme. Ara ara 6000 lere çıkman da bir sorun olmaz ama olabildiğince çıkma. Rodaj sadece km ye ulaşınca biten bir olay değil. 1000 KM olduğunda bayiye gidip yağını değiştirtmen lazım. Rodaj ondan sonra biter. Ben 1000 km oldum tapa gaz gezeyim sonra bir ara yağı değiştirim dersen doğru bir rodaj olmaz yine motorun zarar görür. Bu yağ değişimini bayii de yapman garanti için gerekli ama bu güne kadar ne arızalandıysa motorlarımda hiç garantiden değiştiğini görmedim. Hep cebimden para çıktı. Burada karar senin yarın öbür gün kronik bir sorunu ortaya çıkarsa bayii bu garanti dışı diyip para alabilir.
-
bakımını mutlaka bayii de yaptır; yeni motor sonucta herşey cıkabilir.
-
Hocam benim bayii her motora 500 den sonra tapa gaz git diyor. Hiç doğru olduğunu düşünmüyorum.
6000-6500 e de 10-15km uzaklıktaki başka ilçeden dönerken trafikte ezilmemek için mecbur çıktım ama hızı sabitleyip 4000-5000 devirle gittim olabildiğince.
-
Garanti bitene kadar ben olsam serviste yaptırırım bakımları eğer fiyatları çok yüksek değilse. Benim kendi yaptığım bakımlar: yağ değişimi, su değişimi, fren hidroliği ve balataların değişimi, zincir temizliği-yağlanması-germe, bir de aksesuar ekleme. Ötesi için fanteziye gerek yok diyip servise giderim.
-
Tamamdır hocam, bi süre bayii de yaptırayım. Kronik bir şey görmezsem kendim yapmaya devam ederim.
3 kat fazladan ücret alıyorlar, yazıktır valla
-
Yağ değişimlerinde motordan çıkan atık yağı aman lavaboya, denize, çöpe, kanalizasyona dökmeyin. Belediyelerin atık yağ için kutuları oluyor, oraya atarsınız. Bir de yeni yağ koyduğunuz kutuyu deforme edin, delin ve stickerlarını çıkarın ki sahtecinin teki yeniden kullanmaya kalkmasın.
-
Ötesi için mecbur giderim hocam zaten, ama en ufak şeyde çıkarıyorlar garantiden
-
Eren Bayram adlı üyeden alıntı
3 kat fazladan ücret alıyorlar, yazıktır valla
Hey maşallah.
Buraya sezainin koy ...na sat gitsin fotosu gelecek. Osman aga bir el atar duruma.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Yağ değişimlerinde motordan çıkan atık yağı aman lavaboya, denize, çöpe, kanalizasyona dökmeyin. Belediyelerin atık yağ için kutuları oluyor, oraya atarsınız. Bir de yeni yağ koyduğunuz kutuyu deforme edin, delin ve stickerlarını çıkarın ki sahtecinin teki yeniden kullanmaya kalkmasın.
Kesinlikle katılıyorum. O yağ doğanın dibine koyar. Belediyenin atık yağ kutusu yok ise en yakın araba/motosiklet tamircisine gidin onlar alıyorlar atık yağı.
-
Bakıma 2 bin km de bir gitmen gerekiyor yani 2-4-6 diye periyotta 3k da bir diyor o yanlış bilgin olsun ayrıca motorun üstünde kağıt bırakmışlar mı kontrol et yputube a musa onur dağ yaz ve rtr 200 incelemesi videosunu sonuna kadar izle
-
Hocam videolarını izlemiştim o kanalın, siz hangi videosunu diyorsunuz? montaj hatalarını tek tek düzelttim.
yağ değiştikten sonra 2bin de bir mi tekrardan değişmem lazım? normalde Bin de bir değil midir?
500 de ilk yağ değişecek dendi bana, sonrasında 2000 de gel dediler ama ben 1000 de bi kere daha değişeyim diyorum.
-
Rodaj firmanın önerdiği kilometre kadar sabit hızda ve aynı vites te gitmeyeceksin.
Yol durumuna göre aynı vites de yavaş yavaş red line girmeden en üst devire kadar süratlenip, yine en alt devire kadar yavaş yavaş yavaşlayacaksın. Bütün vitesler için aynı şeyi yapmalısın.
Bu süre zarfında ani süratlenip, ani yavaşlama ve artçı taşımak yok.
Denilen kilometre de ilk yağı değiştirdiğin zaman rodaj bitmiştir. Artık normal sürüşüne geçebilirsin.
Sonra ki yağ değişimini kaç kilometre de bir yapman gerektiğini bakım kitapçığı yazar genellikle bu 2.000 kilometre de bir değişim olur. Ya da motosikleti kullanmazsan 2.000 kilometre dolmasa bile senesinde değiştirmek gerekir.
-
Hocam 350km nin en az 150 sinde kız arkadaşımlaydım.
60 kilo o, bende 80 kiloyum. Ama genellikle düz yol gittiğimiz için sorun teşkil etmez diye düşünmüştüm
500km de ilk yağı değiştiricem. 1000 e kadar 8bin i geçmeyip 1000 de bir daha değiştirip öyle rodajı tamamlamayı düşünüyordum ama sizin dediğiniz gibi mi yapmalıyım bilmiyorum. Genelde hep kendi dediğim gibi gördüm etrafta
-
Eren Bayram adlı üyeden alıntı
Hocam 350km nin en az 150 sinde kız arkadaşımlaydım.
60 kilo o, bende 80 kiloyum. Ama genellikle düz yol gittiğimiz için sorun teşkil etmez diye düşünmüştüm
500km de ilk yağı değiştiricem. 1000 e kadar 8bin i geçmeyip 1000 de bir daha değiştirip öyle rodajı tamamlamayı düşünüyordum ama sizin dediğiniz gibi mi yapmalıyım bilmiyorum. Genelde hep kendi dediğim gibi gördüm etrafta
Genel olarak böyle ( yukarıda yazdığım gibi ) yapın denir ama uymazsan da fazla abartılacak bir şey yok. Yağ değişim kilometrelerine dikkat et, kesiciye sokma yeter.
-
Buraya gelip derdini yazabildiğine göre okuman yazman var ve internete de girebiliyorsun.
Açıp okusana kullanma kılavuzu ve user manual denilen şeyi. Niye benim mabadımdan uyduracağım tavsiyeye gerek duyuyorsun ki?
Beto87 adlı üyeden alıntı
Buraya sezainin koy ...na sat gitsin fotosu gelecek. Osman aga bir el atar duruma.
Peki.
-
Kullanma klavuzuna göre 3k ea bir bakım var ama insanlar 2k diyor.
Rodaj kısmını göremedim kılavuzda, boş mesaj atacağına yardımcı ol, ilgini çekmiyorsa yazma.
-
Eren Bayram adlı üyeden alıntı
Kullanma klavuzuna göre 3k ea bir bakım var ama insanlar 2k diyor.
Rodaj kısmını göremedim kılavuzda, boş mesaj atacağına yardımcı ol, ilgini çekmiyorsa yazma.
Yani motoru yapanlar, kılavuzu yazanlar nasıl olacağını bilmiyor ama zart zurt insanlar biliyor öyle mi?
Madem her bir haltı biliyorsun buraya niye soruyorsun? Ayrıca senden mi izin alıyoruz yazı yazarken? Sen buranın muhtarı mısın?
-
Osm@n adlı üyeden alıntı
Yani motoru yapanlar, kılavuzu yazanlar nasıl olacağını bilmiyor ama zart zurt insanlar biliyor öyle mi?
-
Kılavuzda bir bakım periyodu var orda diyorya 2500-3000 de 5500-6000 de gel diye 3 bin kilometrede bir. Uma diyorki öyle yapma iki bin kilometrede bir gel yoksa garanti dışı bırakırız yani 2000 de 4000 de bakımını yaptırmış olman gerekiyor som sayfalara bakarsan onu eklemişler ama bence elinden geliyorsa bunlarla hiç muhattap olma kendi bakımını kendin yap. Bu arada binde bir yağ falan değişme ziyan olur yağın. Ben castrol 10 50 power 1 racing kullanıyorum tam sentetik tavsiye ederim. 3 bin kilometrede bir yağı ve yağ filtresi değişsen yeterli (eğer garanti umurunda değilse çünkü kendin değişirsen garanti dışı olur)
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Abi fazla alınganlık yapma.
Kullanma klavuzu falan varken tabi ki biz forumda bu konuda laf edince "zart zurt insanlar" olmuş oluyoruz çünkü burada 3-5 kişi birbirimizi bilsek de geneli için internetteki rastgele insanlarız, niye bize inansın da kitapçığa inanmasın. Sana özel bir laf geçirme görmedim yani.
Ama bir de şu konu var, bu motorsiletleri ithal edenler kullanma klavuzlarını Türkçeye tercüme ettirirken aman yasal zorunlulukları aradan çıkaralım kafasında yapıyorlar bu işi, kendi dandik servislerinin de o klavuzları okuduğundan şüpheliyim, haliyle insanlar da servisler kullanma klavuzundan farklı şeyler söylediklerinde kafaları karışıp internetten bizim gibi rastgele ne uzmanlığı olduğu bilinmeyen insanlara soruyorlar.
Benim suzuki'yi alırken satıcı ile yetkili serviste buluştuk, yağını ve filtrelerini değiştirttim, iyice bir kontrol edin bakımı tam olsun dedim de sonra notere gittik, yetkili servis 5bin km sonra gel dedi ben de tamam dedim. Sonra motoru alıp eve getirince kullanma klavuzunu okudum 6bin km yazıyor, koskoca Suzuki markasının hem de İstanbulda iyi bilinen bir yetkili servisi böyle diyorsa benim de kafam karıştı. Japon markalarının servisleri bile böyle şeyler diyorsa dandik çin markalarının dandik servisleri kim ne haldedir diyorum. Zaten o servis Anadolu yakasında, ben İstanbulda bile değilim, bir sonraki bakım zamanı gelince Avrupa yakasında başka bir yetkili servis bulacağım ve kitapçıkta yazdığı gibi 6bin km olunca gideceğim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)