Kaza sonrası sigorta ve tamir süreci
-
Herkese merhabalar iyi akşamlar
Geçtiğimiz hafta kaza yaptım. İlk kazam ve sigortadan falan hiç anlamıyorum,her ağızdan farklı bilgi duyduğum için size de sormak istedim.Her bilgi için ayrıca teşekkür ederim.Kazada kusur oranları bana 25 karşı tarafa 75 verilmiş. Motorumu yaptırmak istiyorum. Kendi ilimdeki ve çevre illerdeki çoğu yetkili ve özel servisi aradım. Hepsinin ağzından çıkan cümle 'Sigorta bizi çok uğraştırıyor, biz sigortadan gelen motoru tamir etmiyoruz.' Motoru yaptıracak yer bulamıyorum,tıkandım kaldım. Başına böyle bir durum gelen var mı ne yapılır ne edilir yardımcı olursanız çok sevinirim.
Ekstra olarak tutanak çıktıktan sonra sigortadan tamire vermek için belirli bir süre var mı?
Diyarbakırdayım ve cf 450sr sahibiyim
Reklamlar
-
Yalnızca trafik sigortası ile bu işler nasıl yürüyor bilmiyorum ama kasko var ise yetkili servise çekin, onlar sigortadan eksper isteyip süreci başlatırlar, yetkili servis yapılacaklar listesini çıkarır, eksper onaylar, tamir yapılıp fatura kesilince siz servise ödemeyi yapıp motoru teslim alırsınız, bir iki hafta içinde de sigorta size ödemeyi yapar, daha sonra kaza raporundaki hata oranına göre karşı tarafın trafik sigortasından tahsil etmek kasko şirketine kalır siz bir de o işlerle uğraşmamış olursunuz.
-
sigortadan gelen motoru yapmıyorlar da ne yapıyorlarmış onun-bunun çocukları?
öncelikle bir usta/servis olmadan olmaz. servise motoru vereceksin, kaza dosya no, polis tutanağı yoksa bilirkişi raporunu da vereceksin. sonra usta expertiz yapacak, karşı sigortanın experi ile bir karara varacaklar parçalar konusunda. ondan sonra parça temini ve motorun yapılmasını bekleyeceksin.
kafadan 4-5 ay sürer.
-
Ya abiler şimdi aklıma bir soru takılıyor, şimdi böyle bir durum yaşadık ve karşı tarafın sigortası hasarımı karşılayacak diyelim. Şimdi ben a dan z ye her şeyi kendim yapan birisi olarak onarımları kendim yapmak istesem ne gibi bir sonuç çıkar?
-
Cf Moto servisi işte ne bekliyorsunuz ki? Şu orta yolu bulabilirsiniz; eksper raporu çıksın ve onaylansın ödemeyi siz yaparsınız sonra sigorta size öder. Ödeme için sigorta ile uğraşmak istemiyor iseler ondan kurtulurlar. Ama eksperle de uğraşmak istemiyor iseler o zaman işiniz zor vallahi.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Ya abiler şimdi aklıma bir soru takılıyor, şimdi böyle bir durum yaşadık ve karşı tarafın sigortası hasarımı karşılayacak diyelim. Şimdi ben a dan z ye her şeyi kendim yapan birisi olarak onarımları kendim yapmak istesem ne gibi bir sonuç çıkar?
Vergi mükellefi olarak kendine fatura kesebiliyorsan değişen bir durum olmaması gerekir.
-
Osm@n adlı üyeden alıntı
Vergi mükellefi olarak kendine fatura kesebiliyorsan değişen bir durum olmaması gerekir.
Yani şahıs şirketim var ama sonuç nasıl bilmiyorum.
-
Öncelikle geçmiş olsun.
Motosiklet yürümüyor ise servisler maalesef ki yer kaplıyor gözüyle bu işe girmek istemiyor
Yürüyorsa orada durmayacağını bilerek dosya açabiliyorlar
Maalesef bu konuda sistemde çok açık var, şikayet edebileceğiniz bir mercii var mı bilmiyorum olsa da işe yarar mı malum
Benim eski motosikletimde kazaya karıştığımda CFmoto servisi tarafından ilk sorulan şey motosiklet yürüyor mu oldu. İşlemler sonra başladı. Hatta "tutanak tarihinden 1 hafta içerisinde dosya açılmalıdır" tarzı bir ibare var internette bu sebepten ötürü ilk götürdüğüm yerin benim parça listesi için bekletme yaptığını fark edince oradan alıp başka yere götürdüm ve 1 hafta dolmadan dosyayı açtık. Ancak sonra duyduğuma göre böyle bir sınır olmadığını tutanağın 2 yıl geçerli olduğunu öğrendim. Ancak son yazdığım bilgi teyide muhtaçtır
Motosikletim yürüdüğü için ben şanslıydım. Parça listesini çıkarttık motoru aldım gittim. Exper geleceği hafta bıraktım experden sonra tekrar aldım gittim. Parça tedariği süre zarfında (yaklaşık 6 ay) motosikleti kullandım, gezdim. Ara bakım bile yapıldı motora
Velhasıl kelam servisle ahpap olduk, yürümeyen motorları almadıkları için çekici ile getirenlerden bahsetti.
Bir kaç böyle ağır kazalı 250sr koskoca Ankara'da böyle bir problem ile karşılaşınca parça listesi için, exper için ve toplanması için toplamda 5 kere çekici ile evden servise, servisten eve taşınmış. Maliyetli ve yorucu olabilir ancak tek seçenek buysa yapılabilir
-
En az 3 aylık bir süreç servise motosikleti çekip dosya açtıracaksın bu süreçte servisin ustasi ekspertiziin yapacak , büyük bir kazaysa ve sigortanın mantığına kalmış bir şekilde yapılıcak veya perte çıkacak . Eksperin yapılması honda bayisinde 1.5hafta aldı , 1 ayda da parçaları geldi 1.5 ay sonrasında motosiklet elimdeydi . Serviste şunu yan sanayi vesaire kullandıklarında bildiğim kadarıyla yasal haklarınla orj parça ve yan sanayi parça arasındaki farkı alabiliyorsun. Değer kaybındanda birşeyler alırsın , üstünde ekipmanların varsa ondan da alabilirsin . Örn: Kafamdaki kask ve intercom için 25bin TL ödeme yaptılar bana , karşı tarafın sigortası İstanbul'da olduğu için detaylı araştırılmadı ondan dolayı üstün körü parası ödenip geçildi diye düşünüyorum ama kaza anında fotoğrafları ve faturası varsa ekipmanları da alabiliyorsunuz diye biliyorum
-
Merhaba, geçmiş olsun.
Motosiklet tamircileri yada yetkili servisler kazalı motosiklet tamiriyle genellikle ilgilenmiyorlar ve yapmıyorlar. Sigortadan dosya açılması, eksper gelmesi, parça süreçleri vs gibi kendilerince haklı oldukları sebepler sunuyorlar.
Geçtiğimiz aylarda benim de başıma bir kaza olayı geldi. Sürekli gittiğim yakınımda bulunan ve işlerini beğendiğim tamirci kaza dosyası işi yapmıyorum dedi. Ben "Sen dosyayı aç, parça ve işçilik tutarlarını belirle. Sigortadan para almayı beklemeden ben sana bu tutarları nakit ödeyeyim, sigortadan para gelince ben paramı alırım." dememe rağmen sigorta işine girmek istemediğini belirtti. Sigorta dosyası açılmadan tamir ettirmek istersen yardımcı olabilirim diye belirtti.
Motosiklet garanti kapsamındaydı ve yetkili servislerini aramaya başladım. İzmir'de TVS yetkili servisi olan 3-4 tamirciye gittim yada aradım hepsinden aldığım cevap sigorta dosyası açarak kazalı motosiklet tamiri yapmadıklarını belirttiler. Garantisi devam eden motosikletimi yetkili servisi bile tamir etmiyordu, şaka gibi durum.
Ona sor, buna sor derken 1-2 tamirci tavsiye ettiler. Görüşmeye gittim. Tamircilere direkt "Motosikletimi perte çıkartmak istiyorum. Bu konuda bana yardımcı olabilir misin?" diye girdim konuya. "Hiç tamirle parçayla uğraşma. İşçiliği yüksek yaz, parçaları fazladan yaz motosikleti perte çıkartalım" diye teklifte bulundum.
Bir kişi 5bin tl, diğer kişi 7500tl karşılığında motosikletimi perte çıkartacağını belirtti. Bir tanesiyle anlaştım. Kaza dosyasını açtık. Kaza dosyasını açtıktan 2 hafta sonra karşı tarafın sigorta şirketi tarafından atanan eksper geldi motosikletimi görmeye.
Tamirci beni aradı götürdüm motosikleti eksper görsün diye.
Eksper motosikletimin durumuna baktı. Hasarlı yerlerin ve genel motosikletin detaylı fotoğraflarını çektiler. Tamirci motosikleti kullanma kilometresi artmasın dedi. Motosiklet yürüyor, işlerimi halletmek için taşıta ihtiyacım var. Çektim km fişini, motosikletin kmsi artmıyor ancak kullanmaya devam ediyorum.
Yaklaşık 5 hafta sonra karşı tarafın sigorta şirketi, tamircime motosiklet ağır hasarlı perte çıkacak ve şu kadar para ödeyeceğiz şeklinde bir mutabakat teklifinde bulundu. Tutar aslında mantıklıydı ancak ben şansımı denemek amaçlı tutarı yetersiz bulduğumu, fiyatı revize etmelerini istediğimi belirttim. Şuanda revize fiyat teklifi bekliyorum.
Uzun lafın kısası İzmir'de ben kazalı motosikleti tamir ettirecek tamirci ve yetkili servis bulamadım. Zaten hasarsız motosikletiniz durduk yere kazaya karışınca canınız sıkılıyor. 3-5 kuruş para karşılığında motosikleti perte çıkartabilen tamirci ile anlaşarak perte çıkartacağım.
Hiç kimse sigorta dosyası ile ilgilenmek istemiyor. Yağı değiştir, rutin periyodik bakım yaparak herkes kısa yoldan para kazanma peşinde.
Tamircilere sigortadan gelecek parayı nakit ödemeyi teklif edin yada benim gibi 3-5 kuruş vererek perte çıkartmayı deneyin. Ancak sizin durumunuzda, %25 size kusur verildiği için kaybınız fazla olacaktır. Benim kazada ben kusursuz, karşı taraf %100 kusurluydu.
-
mertowski adlı üyeden alıntı
Merhaba, geçmiş olsun.
Motosiklet tamircileri yada yetkili servisler kazalı motosiklet tamiriyle genellikle ilgilenmiyorlar ve yapmıyorlar. Sigortadan dosya açılması, eksper gelmesi, parça süreçleri vs gibi kendilerince haklı oldukları sebepler sunuyorlar.
Geçtiğimiz aylarda benim de başıma bir kaza olayı geldi. Sürekli gittiğim yakınımda bulunan ve işlerini beğendiğim tamirci kaza dosyası işi yapmıyorum dedi. Ben "Sen dosyayı aç, parça ve işçilik tutarlarını belirle. Sigortadan para almayı beklemeden ben sana bu tutarları nakit ödeyeyim, sigortadan para gelince ben paramı alırım." dememe rağmen sigorta işine girmek istemediğini belirtti. Sigorta dosyası açılmadan tamir ettirmek istersen yardımcı olabilirim diye belirtti.
Motosiklet garanti kapsamındaydı ve yetkili servislerini aramaya başladım. İzmir'de TVS yetkili servisi olan 3-4 tamirciye gittim yada aradım hepsinden aldığım cevap sigorta dosyası açarak kazalı motosiklet tamiri yapmadıklarını belirttiler. Garantisi devam eden motosikletimi yetkili servisi bile tamir etmiyordu, şaka gibi durum.
Ona sor, buna sor derken 1-2 tamirci tavsiye ettiler. Görüşmeye gittim. Tamircilere direkt "Motosikletimi perte çıkartmak istiyorum. Bu konuda bana yardımcı olabilir misin?" diye girdim konuya. "Hiç tamirle parçayla uğraşma. İşçiliği yüksek yaz, parçaları fazladan yaz motosikleti perte çıkartalım" diye teklifte bulundum.
Bir kişi 5bin tl, diğer kişi 7500tl karşılığında motosikletimi perte çıkartacağını belirtti. Bir tanesiyle anlaştım. Kaza dosyasını açtık. Kaza dosyasını açtıktan 2 hafta sonra karşı tarafın sigorta şirketi tarafından atanan eksper geldi motosikletimi görmeye.
Tamirci beni aradı götürdüm motosikleti eksper görsün diye.
Eksper motosikletimin durumuna baktı. Hasarlı yerlerin ve genel motosikletin detaylı fotoğraflarını çektiler. Tamirci motosikleti kullanma kilometresi artmasın dedi. Motosiklet yürüyor, işlerimi halletmek için taşıta ihtiyacım var. Çektim km fişini, motosikletin kmsi artmıyor ancak kullanmaya devam ediyorum.
Yaklaşık 5 hafta sonra karşı tarafın sigorta şirketi, tamircime motosiklet ağır hasarlı perte çıkacak ve şu kadar para ödeyeceğiz şeklinde bir mutabakat teklifinde bulundu. Tutar aslında mantıklıydı ancak ben şansımı denemek amaçlı tutarı yetersiz bulduğumu, fiyatı revize etmelerini istediğimi belirttim. Şuanda revize fiyat teklifi bekliyorum.
Uzun lafın kısası İzmir'de ben kazalı motosikleti tamir ettirecek tamirci ve yetkili servis bulamadım. Zaten hasarsız motosikletiniz durduk yere kazaya karışınca canınız sıkılıyor. 3-5 kuruş para karşılığında motosikleti perte çıkartabilen tamirci ile anlaşarak perte çıkartacağım.
Hiç kimse sigorta dosyası ile ilgilenmek istemiyor. Yağı değiştir, rutin periyodik bakım yaparak herkes kısa yoldan para kazanma peşinde.
Tamircilere sigortadan gelecek parayı nakit ödemeyi teklif edin yada benim gibi 3-5 kuruş vererek perte çıkartmayı deneyin. Ancak sizin durumunuzda, %25 size kusur verildiği için kaybınız fazla olacaktır. Benim kazada ben kusursuz, karşı taraf %100 kusurluydu.
Dehşet hikâyesi. Yukarıdaki ve daha önce yazılanlardan şunları anladım:
1. Eksper gelmesi uzun sürdüğü ve yer sıkıntıları olduğu için servisler yürümeyen motosikletleri kabul etmek istemiyorlar. Yürüse bile herhangi bir sebeple motosiklet muhafaza etmekle uğraşmaya yanaşmıyorlar.
2.1. Sigortadan para alması uzun ve meşakatli olduğu için sigorta işlerine girmek istemiyorlar
2.2. Tamirat bedelini motosiklet sahibi ödeyecek olsa bile kağıt işinden sigorta işine girmek istemiyorlar veya zamanında böyle söyleyip de ödemeyi yapmayan kişiler yüzünden (öyle çok vardır; bizim memleketin esnafı kadar müşterisinin de başı kıçı ayrı oynar...) vakit kaybettikleri için istemiyorlar. (Çünkü bu sefer parayı alana kadar motoru muhafaza etmek / rehin tutmak zorunda - madde 1 ile bağlantılı...)
2.3. Kayıtlı / faturalı çalışmak istemiyorlar. (Kayıtsız faturasız sigorta işi olmaz çünkü...)
Bütün bunların bir birleşimi durum söz konusu.
SONUÇ:
Şimdiye kadar adı geçen markalar CFMoto ve TVS. Bunlara ben bir eksi daha yazarım arkadaş...
Bu memlekette Japon + Avrupa markalardan şaşmayacaksın. Böyle esnaf bozması distribütörlerin markaları ve servisleriyle ancak bu kadar olur.
-
Benim de aklıma takıldı bilen varsa sormak isterim.
Kaza yapan motosikleti yetkili servis tamir etmek zorunda değil mi?
Yetkili servis tamir etmek zorunda değilse başka yerde yaptırırsak bu sefer de garanti kapsamında olan motosikletlerin garantisi yanmaz mı?
-
İsmet Abi yetkili servis hasar dosyası açarak tamir etmek zorunda olsa, benim yaşadığım durumda, o zorunluluktan dolayı hasar dosyasını yetkili servis açardı ve motosikletimi tamir ederdi.
Kazalı aracımızı yetkili serviste mutlaka tamir ettireceksiniz diye bir zorunluluk da yok. İstediğin tamircide hasar dosyası açtırabilirsin. O markanın yetkili servisi olması koşulu yoktur.
Yetkisiz servis yani tamircide yapılan işlemler sonrasında elbette motosiklet garanti dışı kalacaktır. İşlemi yaptırdık motosikleti toplattık tamircide, yağ bakımı zamanı geldi götürdük yetkili servise, yetkili servis dışarıda bir tamircide motosiklete müdahale edildiğini anlarsa motosikleti garanti dışı bırakabilir.
Yamaha, Honda ve bir kaç marka dışındaki servisler zaten motosikletiniz başka yerde açılmış mı, bir şeye müdahale edilmiş mi gibi şeyleri dikkate almıyorlar. Yağ boşalt, yağ değiştir ver bin lira 1500tl diyerek sadece bakımları sisteme işliyorlar.
Garantisi olan bir motosikletin bir arızası olduğunda bile o garanti kapsamında değil, şu garanti kapsamında değil gibi abidik gubidik cevaplar veriyorlar. Çünkü garantiden parça değiştirse sistemden talep açacak, işçilik tutarı girecek. Marka onaylarsa değiştirecek, çıkan parçayı markaya gönderecek gibi prosedürleri var.
Yetkili servisler kaza dosyası prosedürü ile uğraşmak istemiyor, garanti prosedürleri ile uğraşacak babayiğitler de çok azdır.
Dip Not: Kaza dosyası açmak istemeyen yetkisiz servis tamircilerinin bir kaç tanesi de kaza dosyası açmama bahanesi olarak parça bulunmamasını neden gösterdi. Bir kişi "Yamaha, Honda olsa açayım kaza dosyasını ancak TVS'nin yedek parçası kendi servisinde bile yok." dedi.
Tüm bunlardan sonra 20 yıllık Japon, sıfır Çinli yada Hintliden iyidir lafını yabana atmayın.
-
Sigortaların yaptığı şöyle birşeyde var ilk başta teklif ettikleri parayı 1 hafta içerisinde yollarlar ama siz fiyatının iyi araştırılmasını ve ederinin bu kadar olmadığını söyleyince yavaş yavaş teklif yükseltirler. Kendimden örnek vereyim 90bin TL'ye aldığım motosiklete 1. ay 75bin 2. ay 85bin 3.ay 95bin TL teklif ettiler , aynı sigortadan kaza yapıp perte çıkartan arkadaşımın parası 5. gün saat 16.00 gibi geldi çünkü adamların teklifini direkt onayladı , benim teklifimi yasal sınırlar içerisinde son gün yolladılar (45gün)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)