Silindir / Performans İlişkisi
Reklamlar
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
cıbır 125 in selesi gayet konforlu :D Birde 120km/s de canı kesilmese :D
120 yapıyorsa daha ne olsun? İnsan 125cc'den 100-110'dan fazlasını beklemez. 90'da rahat gitsin yeter.
Reklamlar
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
....Parçaların hepsi birbirine bağlıdır.Uzun stroklu bir motor daha fazla tork üretir ama yüksek devir çeviremez. Bu durumu egzantirik ile değiştiremezsin. Silindir sayısı artıkça silindir başına da kapasite düşer, buna bağlı olarak da strok kısalmak zorunda kalır....
Hocam yine daldan dala atlıyoruz , egzantrikle stroğu niye bağdaştırıyorsun , konuyu iyice genişletip okuyanların aklını alıyorsun o halde bende arttırıyorum inceldiği yerden kopsun hem uzun stroklu hemde yüksek devirli motorlar var bakınız BMW M50 serisi , adamlar arge yapmış kafa patlatmış maliyeti hesaplamış kurtarınca üretmişler , yani olamaz değil sadece arge ve yüksek maliyet gerektirir , marka imajı bu maliyeti kaldırırsa üretir satar , yani egzantrigin çalışma prensibi burda yetersiz kalır gibi bir durum söz konusu değil , egzantriklerde öyle eskisi gibi bir mil ve sabit kamlardan oluşmuyor artık , yirmi çeşit farklı varyasyonunu ürettiler (Vtec,Vanos vs) hatta egzantrik mil olarak belkide ortadan kalkacak yerine hidrolik yada pnomatik valfler gelecekti ki elektrik devrimi geldi..
-
Cyan adlı üyeden alıntı
250cc 18hp çift silindirli hangi cruiser bildim sanırım. Virago 250 kopyası olan Çinli cruiser'lardan biri ise onlarla uzun yol yapılmaz, seleleri o kadar rahatsız ki adamın kabağı ortadan ikiye yarar, temsili resim aşağıdadır:
https://upload.wikimedia.org/wikiped...x-Chevalet.jpg
Yani silindir sayısını geçiniz, mevzubahis motosikletler özelinde belirleyici bir konu değil
model ya da konfor özelinde konusmadık sadece sabit uzun yol mevzusu için konuştuk. muhtemel dediğin gibi virago kopyası olan onlarca çinli cruiserdan birisidir.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
beygir gücü (HP) = tork (Nm) x devir (rpm)
Uzun stroke= yuksek tork, dusuk rpm
kisa stroke= dusuk tork, yuksek rpm
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hocam yine daldan dala atlıyoruz , egzantrikle stroğu niye bağdaştırıyorsun , konuyu iyice genişletip okuyanların aklını alıyorsun
o halde bende arttırıyorum inceldiği yerden kopsun
hem uzun stroklu hemde yüksek devirli motorlar var bakınız BMW M50 serisi , adamlar arge yapmış kafa patlatmış maliyeti hesaplamış kurtarınca üretmişler , yani olamaz değil sadece arge ve yüksek maliyet gerektirir , marka imajı bu maliyeti kaldırırsa üretir satar , yani egzantrigin çalışma prensibi burda yetersiz kalır gibi bir durum söz konusu değil , egzantriklerde öyle eskisi gibi bir mil ve sabit kamlardan oluşmuyor artık , yirmi çeşit farklı varyasyonunu ürettiler (Vtec,Vanos vs) hatta egzantrik mil olarak belkide ortadan kalkacak yerine hidrolik yada pnomatik valfler gelecekti ki elektrik devrimi geldi..
Motosikletler üzerinden konuşuyoruz ya, en azından şu bağlantı kurulabilir. Tek silindirli uzun stroklu olur, torku yüksek olur ama yüksek devir çeviremez. Çok silindirli daha kısa stroklu olur, alt devirleri cansız olur ama yüksek devir çevirebilir. En azından bu bilgiler ile motosiklet seçiminde az çok fikir sahibi olunabilir. Egzantrik üzerinden motosiket üzerine seçim yapılacaksa honda'nın VFR'leri dışında ne var da ? Bu arada porsche'nin yeni 6 stroklu motorunu gördün mü ? Halen elektrikliye teslim olmayan mühendisler var
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Motosikletler üzerinden konuşuyoruz ya, en azından şu bağlantı kurulabilir. Tek silindirli uzun stroklu olur, torku yüksek olur ama yüksek devir çeviremez. Çok silindirli daha kısa stroklu olur, alt devirleri cansız olur ama yüksek devir çevirebilir. En azından bu bilgiler ile motosiklet seçiminde az çok fikir sahibi olunabilir. Egzantrik üzerinden motosiket üzerine seçim yapılacaksa honda'nın VFR'leri dışında ne var da ? Bu arada porsche'nin yeni 6 stroklu motorunu gördün mü ? Halen elektrikliye teslim olmayan mühendisler var
Tamam genel olarak üretim felsefesi yazdığın gibidir ama ikimiz arasında ki tartışma konusu egzantrikle bunun alakası yok , alaka maliyet , emisyonlar , müşteri beklentileri , hedeflenen yakıt tüketimini sağlama amaçlı yapılan düzenlemelerdir , mühendislere kalsa 125 cc motordan 150 bg çıkarır geçer karşısına sigara yakar seyreder gurur duyar eseriyle ;) ama o iş mühendisle bitmiyor işte..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:40 ----------
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
.....2T turbolu motor revize etmedim ama buharlısından wankeline yeterince motor gördüm
sökülmüş bir Mazda Wankel motoru sadece detaylı inceledim Wankel revizyonu hakkında tecrübem pek yok zira benim iş sahamda hiç kullanılmıyor , buharlı motoru nerede gördüğünü merak ettim zira Türkiye'de hatta dünyada son örnekleri 2000 li yıllarda İstanbul boğazında çalışmaktaydı , İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Şehir Hatları'nda ki yanlış hatırlamıyorsam dört adet buharlı gemiden biri olan Teğmen Ali İhsan Kalmaz gemisinin iki silindir buharlı motorlarını biz rektifiye etmiştik , o dönem bu gemilere çok önem veren Belediye Başkanı'nın özel daveti ile işi aldık , Başkan'ın rahmetli babası bu gemilerde çalışmıştı vede dünyada son kalan buharlı gemi (vapur) lerden di , yaşatılmak isteniyordu..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Tamam genel olarak üretim felsefesi yazdığın gibidir ama ikimiz arasında ki tartışma konusu egzantrikle bunun alakası yok , alaka maliyet , emisyonlar , müşteri beklentileri , hedeflenen yakıt tüketimini sağlama amaçlı yapılan düzenlemelerdir , mühendislere kalsa 125 cc motordan 150 bg çıkarır geçer karşısına sigara yakar seyreder gurur duyar eseriyle ;) ama o iş mühendisle bitmiyor işte..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:40 ----------
sökülmüş bir Mazda Wankel motoru sadece detaylı inceledim Wankel revizyonu hakkında tecrübem pek yok zira benim iş sahamda hiç kullanılmıyor , buharlı motoru nerede gördüğünü merak ettim zira Türkiye'de hatta dünyada son örnekleri 2000 li yıllarda İstanbul boğazında çalışmaktaydı , İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Şehir Hatları'nda ki yanlış hatırlamıyorsam dört adet buharlı gemiden biri olan Teğmen Ali İhsan Kalmaz gemisinin iki silindir buharlı motorlarını biz rektifiye etmiştik , o dönem bu gemilere çok önem veren Belediye Başkanı'nın özel daveti ile işi aldık , Başkan'ın rahmetli babası bu gemilerde çalışmıştı vede dünyada son kalan buharlı gemi (vapur) lerden di , yaşatılmak isteniyordu..
Bir süre İngiltere'de yaşadım. Endüstri devrimini başlatan ülke sonuçta... Bir sürü müze - festival.. halen çalışan buharlı motor görmek buharlı motorları olan araçlara binmek, incelemek mümkün orada.
16 Yıl öncesinden bir fotoğraf
-
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Bir süre İngiltere'de yaşadım. Endüstri devrimini başlatan ülke sonuçta... Bir sürü müze - festival.. halen çalışan buharlı motor görmek buharlı motorları olan araçlara binmek, incelemek mümkün orada.
16 Yıl öncesinden bir fotoğraf
https://i.ibb.co/dLFhQ3d/Whats-App-I...t-15-41-54.jpg
Güzel fotoğraf güzel bir etkinlik olmuş , müzelerde vs buharlı motorlar hala görülebilir elbette , İstanbul Belediyesi'ne ait buharlı gemiler devre dışı bırakılınca yanlış hatırlamıyorsam Yalova Belediyesi'ne gönderildi ve biri Yalova'daki İDO iskelesinin yanında duruyordu , doğrusunu istersen ben seni sektörün içinden biri zannedip sordum yani Wankel ve buharlı motorlar üzerine çalıştın sandım :D
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Güzel fotoğraf güzel bir etkinlik olmuş , müzelerde vs buharlı motorlar hala görülebilir elbette , İstanbul Belediyesi'ne ait buharlı gemiler devre dışı bırakılınca yanlış hatırlamıyorsam Yalova Belediyesi'ne gönderildi ve biri Yalova'daki İDO iskelesinin yanında duruyordu , doğrusunu istersen ben seni sektörün içinden biri zannedip sordum yani Wankel ve buharlı motorlar üzerine çalıştın sandım :D
Motorlar üzerine değil ama otomotiv sektöründe çalışıyorum. Sadece kişisel merakımdan dolayı motorlara, silahlara, mekaniğe meraklıyımdır. Araştırır okur öğrenirim. Kendi araçlarımın tüm bakım tamirat işleriminide kendim yaparım. Motoru olmasa da kendi tasarladığım imal ettiğim araçlar (karavan) da var
-
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Motorların tork değerini , gücünü , bunları verdiği devri , tüketimini vs etkileyen silindir sayısı degildir , en belirleyici parça egzantrik milidir , egzantrik üzerindeki kamlar subapları ne kadar erken ve fazla açarsa motora daha fazla yakıt , ateşleme avansı verebilir güç ve torku zirvelere taşırsınız , egzantrik performans odaklı değilse silindir sayısı farketmeksizin alt devirleri canlı , az tüketen , uzun ömürlü bir motorunuz olur..
Ornek: 2018 Goldwing, 6 silindir, en yuksek tork 1250 devirde (147 Nm.) Ustelik bore ve stroke ayni, kare silindir.
-
çok parametresi var da basitçe anlatmak gerekirse: aynı hacimde büyük silindir yüksek tork (düşük devirlerde bile), fazla silindir ise daha çok beygir gücü ve yüksek sürat sağlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Ornek: 2018 Goldwing, 6 silindir, en yuksek tork 1250 devirde (147 Nm.) Ustelik bore ve stroke ayni, kare silindir.
Aslında o gücü ve torku iki tane silindirle de çıkartabilirdi Honda , daha küçük krank ağırlığı , eksilen dört adet silindir , piston ve kol maliyeti , en önemlisi tam 16 adet subap yayının motordan çaldığı gücü hesap ettiğimizde daha az tüketen , çok daha hafif bir motor ortaya çıkardı ki 1800 cc iki silindir Bmw de ve Yamaha'da benzer güçlerde motorlar var , tabi Bmw de Goldwing gibi 6 silindir motorda var , 6 silindirin en büyük güzelliği imajıdır , girdiğiniz ortamda inanılmaz ilgi çeker , diğer getirisi ise pürüzsüz çalışma karakteri ile konforlu bir sürüş sağlamasıdır..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Aslında o gücü ve torku iki tane silindirle de çıkartabilirdi Honda , daha küçük krank ağırlığı , eksilen dört adet silindir , piston ve kol maliyeti , en önemlisi tam 16 adet subap yayının motordan çaldığı gücü hesap ettiğimizde daha az tüketen , çok daha hafif bir motor ortaya çıkardı ki 1800 cc iki silindir Bmw de ve Yamaha'da benzer güçlerde motorlar var , tabi Bmw de Goldwing gibi 6 silindir motorda var , 6 silindirin en büyük güzelliği imajıdır , girdiğiniz ortamda inanılmaz ilgi çeker , diğer getirisi ise pürüzsüz çalışma karakteri ile konforlu bir sürüş sağlamasıdır..
1800cc boxer iki silindir kenarlardan cok taşardı muhtemelen. Ya yatış açısını çok azaltırdı ya da motoru yukarı çekmek zorunda kaldıkları için ağırlık merkezini yukarı taşırdı. Goldwing'in en şaşırtıcı özelliği, hiç te öyle kocaman bir motosiklet gibi hissettirmemesi. Aygır gibi görünüyor ama sürüşü hiç öyle değil. Hatta ilk başta 4 silindirdi, sonradan 6 yaptılar.
Fiyat ve ağırlık dezavantaj ama kocaman bir touring motosikleti için değil bence. Goldwing kadar rahat ve donanımlı touring motosikletleri daha ucuz ya da hafif değil sonuçta.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
1800cc boxer iki silindir kenarlardan cok taşardı muhtemelen. Ya yatış açısını çok azaltırdı ya da motoru yukarı çekmek zorunda kaldıkları için ağırlık merkezini yukarı taşırdı. Goldwing'in en şaşırtıcı özelliği, hiç te öyle kocaman bir motosiklet gibi hissettirmemesi. Aygır gibi görünüyor ama sürüşü hiç öyle değil. Hatta ilk başta 4 silindirdi, sonradan 6 yaptılar.
Fiyat ve ağırlık dezavantaj ama kocaman bir touring motosikleti için değil bence. Goldwing kadar rahat ve donanımlı touring motosikletleri daha ucuz ya da hafif değil sonuçta.
1800 cc boxer Bmw de R18 var kullanmadım ama canlı gördüm , anormal şekilde çıkıntı görünmüyordu silindir kafaları , yeni kasa Goldwing'i kullandım hiç keyif alamadım , ağırlığınıda hissettiriyor valla sanırım uzun süre kullanıp dinamiklerine alışmak gerekiyor çünkü 400 küsür kg ile bildiğimiz hiçbir iki tekerlekli taşıta benzemiyor , şehir içi ve düşük hızlardaki manevra zorluğunu ise yazmaya bile gerek yok , birde fena yakıyor makina yav arkadaşın 7 ileri DCT Goldwing'i ile beraber çıktığımız gezilerde benim 5 litre ortalamam varken onda 8-9 lt gösteriyordu ki bu 100-140 gibi süratlerdeki tüketimi , şöyle 180 e çıksa rahat 11-12 lt yakar makina , 180 de de limitör koymuşlar daha fazla basıp 150 km de bir benzin istasyonu aramasınlar istemiş herhalde Honda
-
hasmet adlı üyeden alıntı
1800cc boxer iki silindir kenarlardan cok taşardı muhtemelen. Ya yatış açısını çok azaltırdı ya da motoru yukarı çekmek zorunda kaldıkları için ağırlık merkezini yukarı taşırdı. Goldwing'in en şaşırtıcı özelliği, hiç te öyle kocaman bir motosiklet gibi hissettirmemesi. Aygır gibi görünüyor ama sürüşü hiç öyle değil. Hatta ilk başta 4 silindirdi, sonradan 6 yaptılar.
Fiyat ve ağırlık dezavantaj ama kocaman bir touring motosikleti için değil bence. Goldwing kadar rahat ve donanımlı touring motosikletleri daha ucuz ya da hafif değil sonuçta.
BMW de var 1800cc çift silindir boxer, Goldwing'e kıyasla çok da geniş değil.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
birde fena yakıyor makina yav arkadaşın 7 ileri DCT Goldwing'i ile beraber çıktığımız gezilerde benim 5 litre ortalamam varken onda 8-9 lt gösteriyordu ki bu 100-140 gibi süratlerdeki tüketimi , şöyle 180 e çıksa rahat 11-12 lt yakar makina
Çok yüksek rakamlar. Motosiklette bir sıkıntı var muhtemelen. Fuelly de Goldwing kullanıcılarına bakın, 6 civarı genelde.
BMW R18'de motoru bayağı yüksek konumlandırmak zorunda kalmış, ki boxer motorun bir avantajı ağırlık merkezini aşağıya çekmek... Goldwing'in boxer 6'si hem daha aşağıda, hem de daha önde.
-
deneme yanılma yöntemi ve forumdaki arkadaşların bilgileri ile sanırım netleştirdim.
çift silindir yüksek vites düşük hız durumunda motorun teklemesini azaltıyor; yokuş çıkışlarında vites düşürme konusunda da oldukca destek oluyor.
birebir aynı özelliklerdeki tek silindire göre sabit son hız daha rahat yormadan sürüş yaparken, kalkış sırasında tek silindir tarafından eziliyor.
sanırım sorumun cevabı bu şekilde.
-
Motosiklet camiasının içindeki onlarca gereksiz fetiş arasında birinci sıraya bu oynar sanırım. Kaç silindir kaç silindir :D
İçten yanmalı motorun davranışını belirleyecek elli tane parametre var. Mutlaka bir kabul yapmamız lazım ise silindir sayısı arttıkça potansiyel güç ve tüketim artar =)))
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Motosiklet camiasının içindeki onlarca gereksiz fetiş arasında birinci sıraya bu oynar sanırım. Kaç silindir kaç silindir :D
İçten yanmalı motorun davranışını belirleyecek elli tane parametre var. Mutlaka bir kabul yapmamız lazım ise silindir sayısı arttıkça potansiyel güç ve tüketim artar =)))
hocam soru motor almak için vs. değil ki ya da "abi kaç basıyo" olayı silindir sayısının etkilerini merak ettim sadece.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)