Honda değişim/iade işlemleri nasıl oluyor?
Reklamlar
-
Problemi belkide yanlış yerde arıyorlar , ben lastik montajında yada imalatında bir hata olduğunu düşünüyorum , eğer ön tekeri bir yere yasladıysan yada çarptıysan (bayide stoktada bir darbe yaşanmış olabilir) amortisör borularında ki milimetrik eğrilikde böyle sağa sola çekmeye sebep olur , taşıtı geri alma yada yenilemenin bazı şartları var , tam detayını bilmiyorum mevzuata bakmak lazım hatırladığım kadarıyla aynı şikayetin birkaç kez tekrarlaması sonucu taşıtın belli bir süre kullanılamaması ayıplı ürün sayılır , elbette bu süreci servis kayıtları ile tespit ettirmelisin , kamera kaydı var ustalar şahit gibi söylemleri unut gitsin , servisin antetli kağıdında yazılı imzalı belge sunacaksın tüketici hakem heyetine vede yasal süreçler tamamlanmış olacak , geçmiş olsun..
Reklamlar
-
Güncelleme:
Sabah gene erkenden honda genel merkezden aradılar,
Servis aramış götürmemişsiniz dediler, evet tamir edelim dediler ben tamir istemiyorum dedim, değişim istiyorum dedim.
Servisin değişim için onay verip belge oluşturması lazım dediler.
Dedim adamlar sorunu bile kabul etmiyor anlaşamıyoruz.
O halde öteki bayimize götürün dediler.
Dedim orası da tamir etmek isterse? O zaman hakkınızı yasal olarak arayın dedi.
Dedim benim motorum eskidi heryeri sallanıyor falan.
Gene yasal yoldan arayın dedi.
Ben zaten tüketici hakem heyetine başvurdum dedim. Tamam dedi. Kapattık, açıkcası koskoca hondadan, araba satan hondadan böyle bi tutum beklemezdim, ben zaten servisle sorun yaşıyorum beni geri servise gönderiyor orası onay verecek diye, ben size her türlü kanıtı videoyu yazıyı atmışım, kendi sistem kayıtlarınız da var plakayı yazdığınızda hangi sebepten kaç kere gittiğimi görüyorsunuz, kamera kayıtlarından da yapılan işlemleri görüyorsunuz ama beni gene servise gönderiyorsunuz.
Ben gene de bi ihtimal değişim verir diye öteki bayiye götürdüm.
Durumu anlattım, baya başıma falan toplandılar yetkili usta falan geldi.
Sevindiğim nokta şu oldu ki bu usta dürüst ve bilgili davrandı ve sağa sola çekme sorunundan bahsettiğimde "evet, sert sıktılarsa çekme yapar sağa çekersin sola sola çekersin sağa gider" diyerek sorunu bildiğini belirtti (öteki servistekiler sorunu ilk götürdüğümde bile kabul etmemiş önce bi sürelim falan demişlerdi), bu sorundan cb125f'lerde de başlarına geldiğini söyledi. Ayrıca diğer bayideki gibi motorun üzerinde işlem yaparak komple mesnet bilya vs. orayı komple sökmeden işlem yapmayacaklarını, bunun doğru bir işlem olmadığını, komple sökülüp yapılması gerektiğini, öteki bayinin yanlış yapmış olabileceğini, bilya yuvalarının zarar görmüş olabileceğini ve değişmesi gerekebileceğini belirtti.
Ayrıca ben bu sorunu internette araştırdığımda insanlar motorun bana teslim edilmeden önce lojistik aşamasında da motora zarar gelmiş olabileceğini söylüyorlardı, ben bunu ilk götürdüğüm bayiye söylediğimde ordaki ustalar "hurafe bunlar internette her duyduğuna inanma bunlar kamyonla geliyor hiçbir şey olmaz" derken burdaki usta lojistikde de sorun olabileceğini, sonuçta bunların bağlanarak getirildiğini ve dolayısıyla o bağın kuvvetiyle gidonun çekme yapabileceğini de söyledi ama bu motorda olup olmadığını göremediğini söyledi. Dürüstlüğü beni mutlu etti açıkcası o kısımdan artı kazandı.
Ben gene de tamir istemiyorum değişim istiyorum deyince şaşırdı, maalesef iki vida birkaç grenaj gerilmesi, birkaç sallantı vs. için fabrikaya yazamayız dedi. Zaten bu tarz şeyler diğerlerinde de olabiliyor dedi.
Normalde orda bırakıp gelecektim ama dediğim gibi adamın dürüstlüğü ve sorunu bilmesi, ayrıca diğer bayide yapılan işlemlerin yanlış olabileceğini kabul etmesi ve teknik bilgisi dolayısıyla bu servise de bi şans vermek istedim, ancak bu demek değil ki %100 sorunu çözebilecekler veya çözseler bile motorun anası ağladı 5 kez açıldı, değeri düştü ama en azından THH'den sonuç gelene kadar bir kez daha denemiş oluruz diye kabul ettim.
Eğer tamir edebilirlerse ne âla, yok edemezlerse zaten Tüketici hakem heyeti şikayetimi geri çekmedim, oradan sonuç gelmesini bekleyeceğim.
Motorumu expere götürdüğümde şu haliyle dışardan bakarak 5 bin TL tamir masrafı veriyor.
Sıfır aldığım motorda ilk servisin verdiği hasarlardan dolayı 5 bin tl masraf var, bu saatten sonra yapsalar ne yapmasalar ne açıkcası.
F54 adlı üyeden alıntı
yeniler hindistan üretimi
bende dio var 14k oldu sıfır sıkıntı sıfır sorun
Keşke dio alsaydım diyorum bende ama geçti artık.
selsa adlı üyeden alıntı
Senin için müthiş stresli ama pusmayıp hakkını aradığın için içimin yağları eriye eriye okudum.
Umarım süreç istediğin gibi ve en hızlı şekilde sonuçlanır.
Umarım hocam.
Ucuz bir şey olsa neyse der geçerdim de marketten 50 liralık peynir alıyorsun bozuk çıkarsa iade alıyorlar, 100 bin tlye yakın para verdik yani bu böyle mi o zaman bizde bi bayi açalım çin çan çon satalım bozuk motorları alalaım yüzbinlerce lira, bozuk çıkarsa hakkınızı yasal yoldan arayın diyelim parayı ezelim.
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Problemi belkide yanlış yerde arıyorlar , ben lastik montajında yada imalatında bir hata olduğunu düşünüyorum , eğer ön tekeri bir yere yasladıysan yada çarptıysan (bayide stoktada bir darbe yaşanmış olabilir) amortisör borularında ki milimetrik eğrilikde böyle sağa sola çekmeye sebep olur , taşıtı geri alma yada yenilemenin bazı şartları var , tam detayını bilmiyorum mevzuata bakmak lazım hatırladığım kadarıyla aynı şikayetin birkaç kez tekrarlaması sonucu taşıtın belli bir süre kullanılamaması ayıplı ürün sayılır , elbette bu süreci servis kayıtları ile tespit ettirmelisin , kamera kaydı var ustalar şahit gibi söylemleri unut gitsin , servisin antetli kağıdında yazılı imzalı belge sunacaksın tüketici hakem heyetine vede yasal süreçler tamamlanmış olacak , geçmiş olsun..
Hocam mevzuata göre en az 2 kez aynı sebepten götürmeniz gerekiyor, ben kayıtsız olarak 5, kayıtlı olarak 3 kez götürdüm aynı sebepten.
Ayıplı motor bu, bunda şüphe yok. Su götürmez bi gerçek. Ama işte ispat ve yasal süreçler uzun sürüyor ben de kurye olduğum için her geçen gün bana eksi yazıyor.
Servis kayıtları var imzalı kağıtlar götürdüğümde mesnetin ayar yapıldığına dair.
-
Hala bir malın/hizmetin ayıplı sayılması için, belli bir sayıda şikayet/başvuru/tamir vs. ön koşulu aranıyor sanıyor bu millet...
Bunlar, yürürlükten kaldırılan 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun maddeleri. Mevcut 6502 Kanun'da böyle kısıtlamalar yok. Elimizin altında internet var ama kimse de açıp okuma zahmetine girmiyor. Sonra defalarca servise git, ustalarla muhatap ol, stres yaşa, boşu boşuna zaman kaybet, tekrar kayıt oluştur, tekrar ustalar seni başından savsın, ...
Yahu şu mevzuatı okuyun arkadaşlar...
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=6502&MevzuatTur=1&MevzuatTertip= 5
Kaçıncıdır forumda bir farkındalık yaratmaya çalışıyorum unuttum ama nafile sanırım...
Ayıplı mal nedir, ayıplı maldan sorumluluk kime aittir, seçimlik haklarınız nelerdir, vs vs. Neden sorunlu olduğunu fark ettiğiniz ürününüzü, firmaların yönlendirmesine kurban ederek hemen tamire yöneliyorsunuz? Bunun en önemli nedeni, bu ülkede hukuk sürecinin bıktırıcı derecede yavaş ilerlemesi biliyorum ancak sonuç işte böyle daha da bıktırıcı bir aşamaya gelmiyor mu? Ama yine şanslıyız ki, Tüketici Hakem Heyeti incelemeleri ve Tüketici Mahkemeleri nispeten hızlı ilerliyor diğer davalara göre.
Tamam kuryesiniz, motoru her gün kullanmak zorundasınız, hukuki süreci bekleme lüksüne sahip değilsiniz diyeceksiniz ama işte hukuk dışı yöntemlerde de problem gittikçe çetrefilli bir hal alıyor. Ayrıca sadece böyle kurye gibi motosiklete bağımlı olanlarda değil, sıradan ve sadece keyif amaçlı kullananlarda da aynı mantık işliyor. "Amaaan kim uğraşacak şimdi mahkemelerle" falan...e işte sen uğraşmazsan, ben uğraşmazsam bu satıcılar/servisler/distribütörler böyle aymazlık yapmakta beis görmüyorlar.
Lütfen 6502 sayılı Kanun'u ve satış sonrası hizmetler yönetmeliğini ezberleyin. Gerçekten bizim lehimize olan düzenlemeler ve ciddi yaptırımları var. Hiç erinmeyin, kimseye laf anlatmaya çalışmayın, aşağıdan almayın. Haklı iseniz, kesin sonuç alacaksınız...
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19783&MevzuatTur=7&MevzuatTertip =5
-
Punctum adlı üyeden alıntı
Hala bir malın/hizmetin ayıplı sayılması için, belli bir sayıda şikayet/başvuru/tamir vs. ön koşulu aranıyor sanıyor bu millet...
Bunlar, yürürlükten kaldırılan 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun maddeleri. Mevcut 6502 Kanun'da böyle kısıtlamalar yok. Elimizin altında internet var ama kimse de açıp okuma zahmetine girmiyor. Sonra defalarca servise git, ustalarla muhatap ol, stres yaşa, boşu boşuna zaman kaybet, tekrar kayıt oluştur, tekrar ustalar seni başından savsın, ...
Yahu şu mevzuatı okuyun arkadaşlar...
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=6502&MevzuatTur=1&MevzuatTertip= 5
Kaçıncıdır forumda bir farkındalık yaratmaya çalışıyorum unuttum ama nafile sanırım...
Ayıplı mal nedir, ayıplı maldan sorumluluk kime aittir, seçimlik haklarınız nelerdir, vs vs. Neden sorunlu olduğunu fark ettiğiniz ürününüzü, firmaların yönlendirmesine kurban ederek hemen tamire yöneliyorsunuz? Bunun en önemli nedeni, bu ülkede hukuk sürecinin bıktırıcı derecede yavaş ilerlemesi biliyorum ancak sonuç işte böyle daha da bıktırıcı bir aşamaya gelmiyor mu? Ama yine şanslıyız ki, Tüketici Hakem Heyeti incelemeleri ve Tüketici Mahkemeleri nispeten hızlı ilerliyor diğer davalara göre.
Tamam kuryesiniz, motoru her gün kullanmak zorundasınız, hukuki süreci bekleme lüksüne sahip değilsiniz diyeceksiniz ama işte hukuk dışı yöntemlerde de problem gittikçe çetrefilli bir hal alıyor. Ayrıca sadece böyle kurye gibi motosiklete bağımlı olanlarda değil, sıradan ve sadece keyif amaçlı kullananlarda da aynı mantık işliyor. "Amaaan kim uğraşacak şimdi mahkemelerle" falan...e işte sen uğraşmazsan, ben uğraşmazsam bu satıcılar/servisler/distribütörler böyle aymazlık yapmakta beis görmüyorlar.
Lütfen 6502 sayılı Kanun'u ve satış sonrası hizmetler yönetmeliğini ezberleyin. Gerçekten bizim lehimize olan düzenlemeler ve ciddi yaptırımları var. Hiç erinmeyin, kimseye laf anlatmaya çalışmayın, aşağıdan almayın. Haklı iseniz, kesin sonuç alacaksınız...
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19783&MevzuatTur=7&MevzuatTertip =5
İlgili mevzuat için çok teşekkürler, valla hocam yanıltıcı bilgi çok fazla, internette araştırınca en az 2 kez aynı sebepten tamir yaptırmak gerekir diyor.
Ama mevzuata göre hiç bir şey yaptırmamak gerekiyormuş.
Ki zaten mantıklı olan da o, beni şaşırtmıştı bu 2 kez götürme olayı.
Saçma da zaten, bana ayıplı mal verilmiş öteki adama ayıpsız mal verilmiş, satış sözleşmesi yaparken bozuk da çıkabilir diye madde mi var sanki.
Bu bilgiyi kullanarak THH'ne ek olarak Cimerden Ticaret bakanlığına ilgili mevzuat ışığında şikayette bulundum.
Maalesef şuan dava açacak durumda değilim haklısınız ancak şuanda yüklü borçlarım var ve daha fazla motorsuz kalamam.
Ancak bu mevzuat bilginiz sayesinde ticaret bakanlığının, thh kararını hızlandıracağını ve olumlu etkileyeceğini düşünüyorum.
Tekrar teşekkürler.
-
whoave adlı üyeden alıntı
Maalesef şuan dava açacak durumda değilim haklısınız ancak şuanda yüklü borçlarım var ve daha fazla motorsuz kalamam.
İşte bir yanlış bilgi daha...
Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi başvuruları her türlü harç ve ödemeden muaf, ücretsiz işlemlerdir. Hele e imzanız var ise, oturduğunuz yerden e-devlet ve UYAP sistemini kullanarak başvuru yapabilirsiniz.
Umarım en kısa sürede başvurularınız olumlu sonuçlanır. Kolay gelsin...
-
Punctum adlı üyeden alıntı
İşte bir yanlış bilgi daha...
Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi başvuruları her türlü harç ve ödemeden muaf, ücretsiz işlemlerdir. Hele e imzanız var ise, oturduğunuz yerden e-devlet ve UYAP sistemini kullanarak başvuru yapabilirsiniz.
Umarım en kısa sürede başvurularınız olumlu sonuçlanır. Kolay gelsin...
Dava konusu olan malın yediemine çekilme durumu olabilir. Hem kusurlu / iade istiyorum deyip hem de kullanmaya devam etmeniz biraz garip kaçmaz mı?
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Dava konusu olan malın yediemine çekilme durumu olabilir. Hem kusurlu / iade istiyorum deyip hem de kullanmaya devam etmeniz biraz garip kaçmaz mı?
İade/değişim talep ettiğiniz aracı kullanmaktan kaynaklanan sorumluluk, sahibine aittir. Yediemine çekilmez. Aracı değişim sonuçlanana kadar kullanmamak ve güvenli bir ortamda saklamak en doğrusudur. Süreç mahkeme aşamasına gelirse, keşif ve bilirkişi incelemesi yapılır.
-
Punctum adlı üyeden alıntı
İade/değişim talep ettiğiniz aracı kullanmaktan kaynaklanan sorumluluk, sahibine aittir. Yediemine çekilmez. Aracı değişim sonuçlanana kadar kullanmamak ve güvenli bir ortamda saklamak en doğrusudur. Süreç mahkeme aşamasına gelirse, keşif ve bilirkişi incelemesi yapılır.
İşte sorun yaşayan arkadaşımızın kullanmama gibi bir opsiyonu yok gibi anlaşılıyor, geçimi bu motosiklete bağlı. Bence en büyük sıkıntı da oradan çıkmış; motoru arızası tamamen ve en iyi şekilde giderilene kadar bekletme lüksüne sahip değilmiş. Bir serviste sorun yaşadıktan sonra başka bir görüş almak için diğer servise gitmeye bile vakit bulamamış / aklına gelmemiş. (Belki lokasyonu uzaktı, daha çok vakit kaybedecekti...) İlk yapılması gereken şey oydu halbuki; baktın ki bir servisteki hizmet kötü, çalışanlar kazma ve bilgisiz, diğerine gitmek gerekirdi. Neyse, inşallah sorunu en çabuk şekilde çözülür. Sonuçta insanlar servislerde saçma sapan sorunlar yaşamamak için Honda alıyorlar, servis kalitesi sorunlu olduğu durumda Honda almanın bir anlamı kalmıyor açıkçası.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
İşte sorun yaşayan arkadaşımızın kullanmama gibi bir opsiyonu yok gibi anlaşılıyor, geçimi bu motosiklete bağlı. Bence en büyük sıkıntı da oradan çıkmış; motoru arızası tamamen ve en iyi şekilde giderilene kadar bekletme lüksüne sahip değilmiş. Bir serviste sorun yaşadıktan sonra başka bir görüş almak için diğer servise gitmeye bile vakit bulamamış / aklına gelmemiş. (Belki lokasyonu uzaktı, daha çok vakit kaybedecekti...) İlk yapılması gereken şey oydu halbuki; baktın ki bir servisteki hizmet kötü, çalışanlar kazma ve bilgisiz, diğerine gitmek gerekirdi. Neyse, inşallah sorunu en çabuk şekilde çözülür. Sonuçta insanlar servislerde saçma sapan sorunlar yaşamamak için Honda alıyorlar, servis kalitesi sorunlu olduğu durumda Honda almanın bir anlamı kalmıyor açıkçası.
Evet, kurye olduğu için bir an önce tamir edilsin diye düşünmüş haklı olarak. Biraz da şansı yaver gitmemiş maalesef, iyi bir atölyeye denk gelmemiş...Honda ile problemini çözdükten sonra, kurye kazancı ile ilgili olarak kaybının telafisini talep edebilir. Bu tabii ayrı bir hukuk davası konusudur.
Ben tabii genele yazdığım için, özel durumlar için yaptığım öneriler havada kalabiliyor. Ama mesele sadece motosiklet ile ilgili değil zaten. Her türlü alışverişte yaşadığımız problemlere yönelik olarak, Tüketici Kanununun ve Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinin tüm vatandaşlar tarafından özümsenmesini ve nasıl hak aranacağının öğrenilmesini istiyorum. Gerçekten insanlarımız hukuki haklarından o kadar habersizler ve daha kötüsü öğrenmek için çaba da sarf etmiyorlar ki, çok basit durumlarda bile hak kayıplarına uğrayabiliyorlar.
Honda özelinde ise maalesef yine ülke olarak yaşadığımız standardizasyon eksikleri baş rol oynuyor. Kalite yönetim sistemleri bakımından Türkiye'de faaliyet gösteren önemli kurumsal yapılardan biri olmasına rağmen, iş dönüp dolaşıp yine insan faktörüne takılıyor. Böyle olunca da, markadan bağımsız, anlamsız eforlar sarf edilebiliyor. Bu da ülke gerçeği, ne yapalım? Değişeceğiz ama çok zaman alacak gibi görünüyor.
Umarım konu özelinde bir an önce çözüme kavuşabilir dostumuz...
-
Davanda haklısın ama kolay kolay değiştirmeye yanaşmaz honda ya da diğer firmalar, bu süreç ise en az 1 yıl sürer daha karşı tarafta itiraz eder,
Herif Manyak Yüzünden Belli,
-
Honda aslında iyi bir marka. Fakat, Türkiye'de tüketicilerin korunmadığını bilmek Honda Türkiye ve Yetkili servislerin tutumunu etkiliyor. Politikacılar bir yandan mangalda kül bırakmaz, öte yandan ülke insanına yapılanları umursamazlar.
Ben de sıfır ayıplı Honda almıştım. Gerek yetkili servis, gerekse Honda Türkiye sabrımı sonuna kadar sınamışlardı. Arızayı çözmek bir yana kabul bile ettirememiştim. Sonunda motosiklet forumlarından gayri resmi olarak arızanın çözüldüğünü duyurup sorun yaşayan bir çok kişiyi servise çağırmışlardı.
Honda iyi bir markadır. Türkiye'de ödediğin paranın karşılığını almak zordur.
-
Güncelleme:
Biraz geç oldu ama güncellememi gene yapayım.
Bir önceki güncellemede istemeye istemeye öteki bayinin servisine götürmüştüm honda türkiyenin ısrarıyla.
Dediğim gibi ustanın sorunu bilmesi ve çözüm odaklı yaklaşması bana sıcak gelmişti ama birazdan anlayacaksınız ki adamlar büyük tezgah kurmuş.
Öncelikle o gün 1. gidişimde gidonu tekrar söküp yağlayıp bilyaları oturtup verdiler.
Motor çıktığında gidondaki sağa sola çevirme sertliği kaybolmuş yağ gibi olmuştu hatta fazla bile rahat dönüyordu.
Ustanın bana dediği şu kelimesi kelimesine "Belki gene boşluk oluşabilir ama oluşmaması lazım! Sen gene bin dene bilyalar yerine alışsın."
Dediğim gibi oluşabilir ama oluşmaması lazım demişti.
Motoru aldıktan tam 1 gün 150km sonra motorda baya öküz gibi gidonda boşluk oluştu frene bastıkça tak tak tak vuruyor gidon öne gidiyordu.
Açıkcası ben zaten boşluk oluşacağını düşünüyordum çünkü ayıplı mal oldugundan ve bir türlü ayar tutmadığından eminim. Ancak ben en azından 2-3 bin km gider diye düşünürken ertesi gün olması beni bile hayrete düşürdü.
Hemen tekrar sıra aldım ve gittim.
Ustanın bana karşılama cümlesi "ben zaten boşluk oluşacak demiştim"
Neyse eyvallah, gene aldılar içeri bu seferde sıktılar gidonu.
Sürprizzz tabiki de gidonun sağa sola dönmesi zorlaştı! Allah allah ne kadar tuhaf değil mi 6. kez götürdüğüm motor ilk günkü haline gene döndü neden çünkü AYIPLI BOZUK AYAR TUTMUYOR ***** ****** MOTORU1!!!
Küfür etmedim bu arada yıldız onlar
neyse bunu usta başı gördü ve kendisi de içeri yapsın diye gönderdiği ustayı çağırıp sordu, o da böyle oluyor yani dedi. Sonra beni alışır bu alışır sen gene sorun olursa getir sürüşünde bi problem yok şuan diye bana geri KAKALADILAR.
Ben honda türkiyeyi gene aradım ve bu sefer şikayet etmeden bakın lütfen bu motoru götür dediğiniz heryere götürdüm 6 oldu artık düzelmiyor dedim ve kayıt oluşturdum tekrar.,
Gene genel merkezden aradı aynı adam ve dalga geçercesine "daha ne kadar götürmeliyim" soruma "DÜZELENE KADAR GÖTÜRMELİSİNİZ" gibi bir cevap verdi
"Ben her gün oraya gidiyorum alalı 2 ay oldu 6 kere servise gittim benim böyle uğraşmam bile müşteri memnuniyetsizliğine girmez mi hiç mi müşteri memnuniyeti politikanız yok" deyince "Hakkınızı yasal yoldan arayabilirsiniz" dedi. Ben ne diyeceğimi bilemedim açıkcası sövsen sövemezsin, bari biraz daha durumu anlatıyım dedim ama nafile baktım of pof yapmaya üflemeye başladı tamam teşekkürler dedim kapattım.
Motoru öyle sürmeye devam ettim.
İşte 4 bin km'ye kadar sürdüm. Şaşırtıcı bir şekilde gidondaki sertlik ve dalgalanma yavaş yavaş düzelmeye başladı sanıyordum ki meğer gidon boşalıyormuş Gidonda gene boşluk oluştu. Bu daha önce yaşamadığım bir sorundu normalde sertlikte dalgalanma olur, gevşetince boşluk oluşurdu, döngü bu şekildeyken sürpriz bi şekilde sertlikten boşluğa geçiş yaptık beni de şaşırttı bu durum
Neyse başustaya wp'den videolu ve sesli olarak tak tak vurduğunu boşluk oluştuğunu söyledim.
Bakıma getirdiğinde getir bakalım dedi. Bakım için yaklaşık 2 hafta 1 ay falan tam emin değilim sonrasına randevu alıp gidon boşluğuyla zorlana zorlana ön frene basmaya korka korka sürdüm motoru içimde bir heycan belki bu sefer düzelir umuduyla.
Derken o gün geldi çattı, şansıma da yağmur yağan bir gündü, sabah 8.30 daki randevuya geç kalmamak ve bir an önce çözülsün de kurtulayım diye 7.30 da yola çıktım yağmuru yiye yiye içime kadar ıslana ıslana 30 dk çektim. 8'de orada oldum.
Dona dona bi bardak çay içerek personeli bekledim.
Personel geldi ve kaydımı açtı, kayda gidonda boşluk olduğunu yazdırdım. - burayı hatırlayın geleceğiz. Ayrıca 6 bin bakımı ama ben 5 bin de getirdim.
Neyse benim motoru baktım içeri götürüyorlar, dedim durun usta başının bilgisi var ona söyleyelim bi dk. Adamı aradım, geldi.
2 geliş öncesinde bi önceki güncellemede sizlere övdüğüm adam 360 derece döndü ve beni adeta .... takmayarak yüzüme bile bakmadan "gidonda boşluk yok" falan dedi. İki frene bastı bişeyler yaptı, yok yaptı boşluk, yemin ederim var abi diye resmen ağlayacak duruma geldim çünkü güvendiğim dağlara karlar yağdı, abi valla var bak vuruyor diyorum yok diyor. Ayrıca yağmur durmuş olmasına rağmen yerler ıslak diye kışlık tekerim falan olmasına rağmen ve hondanın test politikası olmasına rağmen "ben yağmurda teste çıkmam personelimi de çıkartmam" dedi. Abi gerekirse akşama kadar beklerim yerler kuruyunca çıkın ne olur diye yalvardım resmen çünkü boşluk olduğuna yemin edebilirim var çünkü.
Neyse baktı ikna olmuyorum motoru yaptıracağı ustanın yanına gitti bişeyler dedi, günahını almak istemiyorum ama muhtemelen baktım falan de dedi, sonra yanıma geldi biz içerde bakacağız dedi tamam abi teşekkürler dedim.
Bu arada bu ustabaşı öteki ustanın yanına gidince orda çalışan başka bir usta gelip halime acımış olacak ki test etti ve "VAR GİBİ" DEDİ...
Ben kimse işinden olmasın sonuçta bu personel var dese ona da sen yap ozaman veya cebinden öde ozaman derler diye bunu usta başına demedim...
Neyse aldılar motoru, elbette yapmadılar hiçbir şey, sadece yağ bakımı ve sonuç formuna yazılan koca bir "GİDONDA PROBLEM GÖRÜLMEMİŞTİR" yazısıyla beni gönderdiler.
Ha bu arada demiştim ya burayı hatırlayın açılış formuna "gidonda boşluk var" yazdırmıştım diye, bunu gören usta başı açılış tezgahındaki personele fırça çekti neden yazıyorsunuz bunu yazarak kabul etmiş oluyorsun diye....
Yani o kadar büyük bir tezgah dönüyor ki sizin her istediğinizi yazdırma hakkınız olan müşteri beyanı formuna dahi şikayeti yazdırmayacaklar, ustabaşı geç gelmemiş olsa beni ikna edip forma dahi bu sorunu yazdırmayacaktı!!!
Allahtan erken gidip yazdırmışım ki elimde kapı gibi "GİDONDA BOŞLUK VAR" beyanım ve "GİDONDA BOŞLUK YOKTUR" yazan bir cevap kağıdım ve EŞŞŞEK GİBİ GİDONDA BOŞLUK OLAN bir motorsikletim var.
Bundan sonrasını devletin adaletine bırakıyorum....
Ayrıca boşluk sebebiyle yağmurlu zeminde ön fren yapınca ön teker yalpalıyor ve tak tak vuruyor, eğer kaza yapıp başıma bir şey gelirse, hondaya da, iki servisteki iki usta başına da hakkım haram olsun zehir zıkkım olsun.
-
O gidon usta başının müsait bir tarafına girsin, bir furş takımı değiştirmek bu kadar zor olmamalı. Yaşadığınız şehirde başka Honda servisi varsa oraya gitmeyi tercih edin.
-
whoave adlı üyeden alıntı
Bundan sonrasını devletin adaletine bırakıyorum....
Geç bile kaldınız...
Motoru aldığınızdan beri boşuna zaman harcıyorsunuz, servislerin insafına sığınıyorsunuz, ustaların nazını/kaprisini çekiyorsunuz, trafikte tehlike yaşıyorsunuz...
Size 1 ay önce ilgili mevzuatı verdim, yasal haklarınızdan bahsettim. Yapacağınız iş belli...Honda Türkiye'ye Noterden ihtarname çekerek motorunuzun değişimini talep edeceksiniz. Olumsuz yanıt veya yanıt verilmemesi durumunda; elinizdeki tüm belgeler, servis kayıtları, e mailler, faturanız vb. bilgileri de ekleyerek Tüketici Hakem Heyetine (veya motorunuzun değeri 104 bin TL'nin üzerinde ise ilgili Tüketici Mahkemesine) başvuracaksınız.
https://tuketici.ticaret.gov.tr/haberler/tuketici-hakem-heyetlerine-basvurularda-2024-yili-parasal-degerleri-yeniden-belirlendi
Daha da uğraşmayın tamirle vs.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
O gidon usta başının müsait bir tarafına girsin, bir furş takımı değiştirmek bu kadar zor olmamalı. Yaşadığınız şehirde başka Honda servisi varsa oraya gitmeyi tercih edin.
Hocam gerçekten ben artık bir tezgah olduğunu düşünüyorum şaka yapmıyorum. Eğer tüm güncellemeleri ve son güncellemeyi okuduysanız zaten ben şehrimde bulunan 2 ayrı servisin 2 sine de götürdüm.
2'si de aynı işlemleri yapıyor 2'sinin de yaptığı işlemler sonucunda aynı hata dönüp duruyor.
2'sine de yalvardım garantiden parça isteyin diye ikisi de 'sorunlu parça yok motorda sorun görülmedi garantiden parça istersek parasını bizden keserler' diyor.
Hatta ilk gittiğim servise abi parası neyse ben vereyim satın alayım yeter ki değiştirin dedim gene de oralı olmadı.
Bunlara muhtemelen ucuz skala motorlarda parça talep etmeyin emri geldi diye düşünüyorum çünkü genel müdürlük de beni arayıp 'sorununuz çözsünler' veya 'yenisiyle değiştirsinler' demek yerine 'hakkınızı yasal yoldan arayın' diyince ben iyice kıllandım zaten.
Çünkü adamların kendi ustası bile sorun var derken, baş ustalar garantiden parça talep etmeyi bırak servis açılış kağıdına müşteri beyanı kısmına sorunu bile yazdırmak istemiyorlar.
Bence korktukları bir şey var.
Punctum adlı üyeden alıntı
Geç bile kaldınız...
Motoru aldığınızdan beri boşuna zaman harcıyorsunuz, servislerin insafına sığınıyorsunuz, ustaların nazını/kaprisini çekiyorsunuz, trafikte tehlike yaşıyorsunuz...
Size 1 ay önce ilgili mevzuatı verdim, yasal haklarınızdan bahsettim. Yapacağınız iş belli...Honda Türkiye'ye Noterden ihtarname çekerek motorunuzun değişimini talep edeceksiniz. Olumsuz yanıt veya yanıt verilmemesi durumunda; elinizdeki tüm belgeler, servis kayıtları, e mailler, faturanız vb. bilgileri de ekleyerek Tüketici Hakem Heyetine (veya motorunuzun değeri 104 bin TL'nin üzerinde ise ilgili Tüketici Mahkemesine) başvuracaksınız.
https://tuketici.ticaret.gov.tr/haberler/tuketici-hakem-heyetlerine-basvurularda-2024-yili-parasal-degerleri-yeniden-belirlendi
Daha da uğraşmayın tamirle vs.
Yok hocam öteki konuda da yazdım sizin yorumlardan sonra ben başvurdum 1 aydan fazladır heyet kararı bekliyorum ama gene de bi ihtimal belki çözerler diye götürdüm 3 kez daha öteki servise ama olmadı çektiğim rezillikle kaldım. Tek sıkıntı bu şekilde bozuk binmek durumunda kalmam şuan.
-
whoave adlı üyeden alıntı
Hocam gerçekten ben artık bir tezgah olduğunu düşünüyorum şaka yapmıyorum. Eğer tüm güncellemeleri ve son güncellemeyi okuduysanız zaten ben şehrimde bulunan 2 ayrı servisin 2 sine de götürdüm.
2'si de aynı işlemleri yapıyor 2'sinin de yaptığı işlemler sonucunda aynı hata dönüp duruyor.
2'sine de yalvardım garantiden parça isteyin diye ikisi de 'sorunlu parça yok motorda sorun görülmedi garantiden parça istersek parasını bizden keserler' diyor.
Hatta ilk gittiğim servise abi parası neyse ben vereyim satın alayım yeter ki değiştirin dedim gene de oralı olmadı.
Bunlara muhtemelen ucuz skala motorlarda parça talep etmeyin emri geldi diye düşünüyorum çünkü genel müdürlük de beni arayıp 'sorununuz çözsünler' veya 'yenisiyle değiştirsinler' demek yerine 'hakkınızı yasal yoldan arayın' diyince ben iyice kıllandım zaten.
Çünkü adamların kendi ustası bile sorun var derken, baş ustalar garantiden parça talep etmeyi bırak servis açılış kağıdına müşteri beyanı kısmına sorunu bile yazdırmak istemiyorlar.
Bence korktukları bir şey var.
Konunun geçmişini okumuştum fakat unutmuşum, şimdi asıl konuya dönersek bende eskiden yetkili serviste çalışmış biriyim. Garanti talebi fabrikaya yollanır onay gelirse parça değiştirilir malzemeyi ve işçilik zamanını garanti kapsamında bayiye ödenir, durum bu. Artık kendilerini piyasanın (haşa) illahı belledikleri için arkasındada pek durmuyorlar. Sizin motosikletinizin parçası olduktan sonra maksimum 1 günlük işi var...
-
her başlığın altına capon da capon, capon da capon diyenler bu başlığı okuyor mu acaba?
yuki, rks, honda, voge, kymco şeklinde devam eden bir motor serüvenim oldu. honda ve kymco'nun bayisi, servisi biraz daha düzgün giyimliydi o kadar. başka fark göremedim ben. kymco'da iki ay basit grenaj ve ayna bekledim mesela. hem honda'da hem de kymco'da müthiş amatörlüklerle karşılaştım. nitekim bu başlıkta artık müşteriyle dalga geçme boyutuna ulaşmış muamele.
-
Konu Japon, Avrupalı, Hint, Çin, ABD vs değil ki! Hatta sadece motosiklet de değil...
Mesele sizin ülkenizde standartların nasıl işlediği, kurumsallığın hangi ölçüde özümsendiği, hukukun nasıl yürütüldüğü, satış sonrası hizmetlerin ne ölçüde denetlendiği, müşteri kitlesinin eğitim durumu, toplumsal kültür, insana ve çevreye saygı vb. diye gider...yani bu işlere biraz daha bütüncül bakmak gerek...
Misal, çok bilinçli ve eğitimli bir toplumsal profiliniz yoksa, yukarıdaki değişkenlerin uygar dünya normları ile paralel yürümesini beklemezsiniz. Bu sizin yönetici profilinizden, işte bu örnekte olduğu gibi en düşük halkadaki mavi yakalı profilinize kadar sirayet eder. Gömleğin ilk düğmesini yanlış iliklemek gibi düşüneceksiniz. Ne yaparsanız yapın, major toplumsal dinamikleriniz hala temel ahlaki değerlerden ve çağdaş dünya normlarından uzakta ise, doğruya ve güzele ulaşma şansınız sıfırdır.
Mesele bu...yoksa marka falan işin detayı...
-
[QUOTE=Punctum;4798920]Gömleğin ilk düğmesini yanlış iliklemek gibi düşüneceksiniz. /QUOTE]
Bizim durum hani çocukların tulumu olur, düğmeler ayaktan, boğaza kadar sıralanır. Hah işte bizde boğazın düğmesi ayağa iliklenmiş. Sırada kaymamış. Ayaklar başa ilikli.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
Sizin adınıza üzüldüm.
Honda Honda ama maalesef Honda adına çalışanlar Honda değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)