whoave adlı üyeden alıntı
Güncelleme:
Konuda yazdığımın ertesi günü gene götürdüm, kayıt açılarak tekrar motorum tamire sokuldu...
Motorumun gidonu bu seferde gevşetildi.
Usta başı artık benim isteğim doğrultusunda (keyfimden) yaptırdığım imalarında bulunarak artık işçilik ücreti çıkabileceğini belirterek tekrar "insiyatif" ile ücretsiz bir kez daha yapmayı teklif etti.
Gidonu gevşettiler, gene 3-4 saat bir tamir süreci oldu.
Tamir sırasında televizyondan kameradan yapılan işlemleri izleyebiliyoruz.
İzleme sırasında motorun altının komple sökülüp kaynak atıldığını gördüm.
Zaten her gittiğimde altını söküyorlardı ama sebebini bilmiyordum.
Meğer koruma demiri (bayinin kendi sattığı / taktığı) demir kasma yapıyormuş altta contaları vidaları somunları kaynak yapmışlar.
Bana hiçbir şekilde söylemeyeceklerdi görmesem.
Motoru bitirip çıkarttılar.
Bu kezde gidonun sağa sola oynaması düzelmiş fakat gidon boşluğu geri gelmişti.
Ustanın bana inanmayacağını biliyordum çünkü artık bana yalancı muamelesi yapmaya başladılar.
Tam ben motoru test ederken takırtılar tukurtular (gidon boşluğundan) gelmeye başlayınca orada diğer müşteriler duydu ve Allahtan anlıyorlarmış motordan hemen bunda boşluk var dediler.
Dedim şahit olarak kalın ustanın yanında.
Usta gelince şahit olarak durdular usta sert kayaya çarptığını anlayınca "evet bu seferde boşluk oluşmuş ama yapacak bir şey yok bunun ortası yok motoru bırak gene yapalım yada yarın erkenden geri getir" dedi.
Bende yok ben motoru alacağım diyerek alıp eve götürdüm.
Tüketici hakem heyeti ve Honda Türkiyeye şikayette bulundum.
Akşam 5-6 da bulunduğum şikayet hemen sabahtan bayiye ulaştı ve sabah 9 da beni usta arayıp 2 saat yok şöyle yok böyle sen de kabul etmiştin falan filan bişeyler dedi. 20 dakika laf dalaşı yaptıktan sonra "getir bir daha yapalım" teklifinde bulundu.
Kabul etmediğimi, benim onlardan değil ayıplı mal satıldığı için bu motordan şikayetçi olduğumu, bunun artık ayar tutmadığını, motorun işlemler dolayısıyla tüm vidalarının yalama olduğunu, benden habersiz kaynak işlemi yapıldığını, grenajda sallantılar oluştuğunu atmalar oluştuğunu ve bu dertlerle uğraşmak isteseydim 2. el alırdım ben değişim talep ediyorum diyerek görüşmeyi bitirdik.
Şuanda Honda Türkiyeden ivedi bir sonuç bekliyorum, gelmez ise Tüketici hakem heyeti ile yoluma devam edeceğim.
Ayrıca ben motordan çok iyi anlamadığım için çok meşhur bilinen bir motor ustası tanıdığıma motora gözüyle bakması için götürdüm dışardan bakması için, motora baktığında motorun içinden geçtiklerini, çivileri yalama ettiklerini, grenajı kastırdıklarını, ön ayak koyma yerinde kasıntılar gördüğünü, ön nikelaj parçanın da yerinde durmadığını, gene kronik sorun olarak gösterge camında çatlak olduğu gibi dışardan bakarak benim anlayamadığım ama onun bir bakışta gördüğü şeyleri de görmüş oldum ve bir sonraki raporda bunları da ekleyeceğim.
Zaten bu bilinen bir durummuş, hatta daha kötü işlemler yaptıkları da oluyormuş bayilerin. İnternette de benzer mağduriyetler gördüm.
Hakkımı sonuna kadar arayacağım, grenaj 2 lira çivi 1 lira diyen arkadaş gibi beni ezmelerine izin vermeyeceğim.
inanır mısınız 6-7 tane çinli motorum oldu 1 kez servise gitmedim, hepsine özenle güvenle bindim ve ederinde sattım, 2 tane honda motorum oldu biri activa S biri ise bu activa 125, servsiten çıkamıyorum, nalet olsun bu japon japon diyenleri dinlediğim güne.
Güncellemede yazdığım gibi ünlü bilgili bir usta gözüyle bakarak bile 3-5 bin lira işçilik tutar dedi.
Daha hiçbir yerini söküp bakmadan, içini sökse 10 bin lira belki masraf tutacak.
Ben sıfır aldığım bir motora neden bir kez daha işçilik parası vereyim?
Para kolay kazanılmıyor ve dediğiniz gibi stresten 2 gündür kusuyorum mide bulantısından duramıyorum bu işin peşindeyim.
Teşekkür ederim, şuana kadar şikayetlerim sonuç veriyor gibi duruyor, ama en ufak yavaşlama veya çözümde diretme olduğunda hemen hukuk yoluna başvuracağım ki zaten hem honda Türkiye şikayeti oluşturdum hemde THH şikayeti ile arkasından destek yaptım, daha ilerletirlerse mahkemeye vereceğim.
Bir daha honda alırsam dahi honda bayine götürmem.
Memur sistemi gibi sistem yapmışlar o yüzden girebilen girmiş öğlen molası çay molası sabah 8 akşam 5 çalışma diye bilgili bilgisiz adamları sokmuşlar, çocuk çalıştırıyorlar, şansınıza kimin denk geleceği belli değil, televizyondan motorun yarısı görünüyor ne yaptıkları belli değil yağ bakımı bile 1 saat sürüyor, güncellemede yazdığım gibi habersiz kaynak falan atıyorlar. Aman aman.
Çinli bayi bile daha iyi muamele ediyordu.
Kesinlikle.
Activa 125 2024 model.
Başvuruyu yaptım, herşeyin faturası kaydı var, deliller var, video kayıtları var. Elimden geleni yapacağım teşekkürler.
Kesinlikle alınacak bir motor değil, dio alın bunun yerine.