Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Honda değişim/iade işlemleri nasıl oluyor?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Şubat 2023
    Merhaba,
    Yakın zamanda hondadan bir motorsiklet aldım.
    Motor alır almaz sorunlu çıktı, gidon sağa sola yalpalıyor sanki damacana taşıyor gibi beni sağa sola itiyordu ve zor dönüyordu.
    Orta ayaklığa alıp gidonu sağa sola bıraktığımda düşmüyor sürtme yapıyordu.
    1. Kez 200-300km arasında götürdüm, serviste bilgisiz birine denk geldi ve sadece gidonun içine fısfısla yağ sıkıp gönderdi.
    2. Kez (sanırım ertesi gün) tekrar gittim. Bu sefer başusta ve birkaç usta birlikte sabah 9.45'de verdiğim motoru akşam 5'de aldım. Furç bilyaları baştan yağlanıp dizildi gidon komple soyulup bakıldı birsürü işlem yapıldı.
    Gidonun sağa sola düşmesi ve sürüş esnasındaki konforu düzelir gibi oldu, bi üzerine 1500-2000+km sürdüm.
    3. Yaklaşık 1.000 inci km'lere yaklaşırken gidondan takır tukur sesler gelmeye başladı, ben neyden sorunun kaynaklandığını bilmediğim için 1000 bakımında dedim ki böyle böyle, ön tekeri tutup gidonu falan salladılar bişey yok deyip geçiştirdiler. Bende tamam dedim.
    1500Km'den sonra ben keşfettim ki gidonda bir boşluk var, ön fren yapınca gidon ileri geri vuruyor. Tak tak.
    2500km civarında tekrar servisten randevu bulup gittim ve sorunu söyledim.
    Önce bir şey yok vs. bişeyler dediler geçiştirmeye çalıştılar bariz olan hataya rağmen, sonra tamam bakalım diye içeri aldılar.
    Gene sabah 8.30 da verdiğim motoru önce 10.30 civarında aldım, bana test ettirmeden başustayı bindirip tamam deyip geri montelediler. Sonra ben bindim ve baktım ki evet gidon boşluğu sorunu çözülmüş ama taa en başta 200-300kmde olan dalgalanma geri başlamış ve gene orta ayaklıktayken gidon sağa sola bırakınca rahat düşmüyordu.
    Bunu belirttim ve bana böyle sürekli sök tak yaparlarsa işçilik ücreti çıkabilir dediler ama bir kez daha ayar yapalım dediler.
    Gene yaptılar bişeyler ve bu yalpalamayı biraz hafiflettiler ama tam anlamıyla geçmedi.

    Yarın 4. kez gene gideceğim ama artık tamir talep etmiyorum.
    Değişim yada iade talep ediyorum.

    Ustalar saatlerce uğraşıyor ve bir çözüme ulaşamıyorlar, gidonu sıkıyorlar yalpalama yapıyor, gevşetiyorlar vurma yapıyor.
    Motorum kronik montaj hatalı çıktı zaten oturunca gidonun tam düz durmadığı da belli oluyor.
    Tüm bu işlemler sırasında daha 3000km bile olmayan motorumun açılmadık çivisi kalmadı, bazı çiviler yalama gibi bile oldu, grenajda montaj hataları gibi hatalar oluştu tam takamadıkları için motorun sallanan grenaj parçaları oluştu.

    Yapmıyorlar demiyorum ama yapılmıyor.

    Ben yarın gittiğimde hondaya ne demeli kiminle ne konuşmalıyım?
    Tamir talep etmiyorum, parça beklemek istemiyorum.
    Ya iade yada değişim istiyorum.
    Direk tüketici hakeme mi gitmeliyim?
    Yardım ederseniz sevinirim.
    Vidos ve Mr.wind bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Şu şartlarda değişim yapacaklarını hiç zannetmem; önceki şikâyet ve işlemler resmi kayıt altında mı? Öyle değilse hakem heyetiyle bile şansınız düşük...

    Hep aynı yere mi gidiyorsunuz? Başka servis / usta denemenizin zamanı gelmiş - alternatif var mı? Parça değişiminden bahsedilmemiş; furş takımınız komple işi bilen birileri tarafından değiştirilmeli gibi duruyor. Bilya yeniden yerleştirme gibi bir saçmalık ilk defa duyuyorum, bu tamiri olan bir parça değil, sorunu varsa komple yenisi ile değişmesi gerekir. Neredesiniz ve hangi model Honda için bunları yazıyorsunuz?
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    erensel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2019
    Honda yetkili servisi nihayetinde servis kaydı açmıştır.
    Aynı şikayetten sürekli servis girişi varsa kayıtlarınızı talep edin ve size verilen faturalar ile tüketici hakem heyetine bir danışın.

  4. #4

    Üyelik
    13 Şubat 2023
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu şartlarda değişim yapacaklarını hiç zannetmem; önceki şikâyet ve işlemler resmi kayıt altında mı? Öyle değilse hakem heyetiyle bile şansınız düşük...

    Hep aynı yere mi gidiyorsunuz? Başka servis / usta denemenizin zamanı gelmiş - alternatif var mı? Parça değişiminden bahsedilmemiş; furş takımınız komple işi bilen birileri tarafından değiştirilmeli gibi duruyor. Bilya yeniden yerleştirme gibi bir saçmalık ilk defa duyuyorum, bu tamiri olan bir parça değil, sorunu varsa komple yenisi ile değişmesi gerekir. Neredesiniz ve hangi model Honda için bunları yazıyorsunuz?
    1. gitmeden önce satış temsilcisine video olarak attım oda gel yaparız dedi ertesi gün gittim kayıt açmadan ilk spreyli müdahaleyi yaptılar.
    2. gittiğimde kayıt açıldı, tüm gün uğraştılar, kağıda ise "müşteri talebi doğrultusunda müşteri memnuniyeti için ön tarafta ayar yapıdlı" yazdılar sadece.
    3. gittiğimde yani bugün kayıt açmadılar gene saatlerce uğraştılar.
    hepsinin kamera kayıtları var.
    Ustalar da motorun bozuk olduğunu biliyor, hatta bazısı kırkta yılda bi böyle denk geliyor sana gelmiş dedi. 1.5 yılda 2. kez birinin başına gelmiş oda benim.
    Ustalar eğer onurlu insanlarsa reddetmezler.
    Activa 125 yeni çıkan model scooter.
    Ben açıkcası yaptırmaktan bıktım yazdığım gibi hem zaman kaybediyorum 3000 km olmadan 4-5 kere servise gittim saatlerce orda uykusuz akşama kadar outrdum.
    Ayrıca motorun çivileri dahi eskidi grenajlarında ayıp oluştu sağı solu çıktı motorun içinden geçildi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------

    Alıntı erensel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda yetkili servisi nihayetinde servis kaydı açmıştır.
    Aynı şikayetten sürekli servis girişi varsa kayıtlarınızı talep edin ve size verilen faturalar ile tüketici hakem heyetine bir danışın.
    1. ve 3. de kayıt açmadılar.
    2. de ise kayıt raporuna "müşteri memnuniyeti için ön ayarlar yapıldı" yazdılar sadece.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Bence başka bir yetkili servise gidin ve arıza tespiti yaptırıp garantiden parça değişimi talep edin. Mevzubahis konu için komple motosikletin değişimi talebiniz çok makul değil, karşılık bulmaz. Furş takımını ve yine düzgün işçilik yapılmadığı için sorun yaşadığınız karenaj varsa onların garantiden değişimini talep edebilirsiniz. Karenajla ilgili şansınız 0 (sıfır) sayılır; 3 kere servise giden motosikletin karenajında servis kaynaklı sorun olmaz / böyle bir şeyi ispat edemezsiniz. Karenaj çivileri ve grometleri yeni ve sıkı tutanlarla değişir, bunlar çok ucuz sarf malzemeleri, onların da furş takımı gibi yenileriyle değişmesini istersiniz konu kapanır.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    13 Şubat 2023
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence başka bir yetkili servise gidin ve arıza tespiti yaptırıp garantiden parça değişimi talep edin. Mevzubahis konu için komple motosikletin değişimi talebiniz çok makul değil, karşılık bulmaz. Furş takımını ve yine düzgün işçilik yapılmadığı için sorun yaşadığınız karenaj varsa onların garantiden değişimini talep edebilirsiniz. Karenajla ilgili şansınız 0 (sıfır) sayılır; 3 kere servise giden motosikletin karenajında servis kaynaklı sorun olmaz / böyle bir şeyi ispat edemezsiniz. Karenaj çivileri ve grometleri yeni ve sıkı tutanlarla değişir, bunlar çok ucuz sarf malzemeleri, onların da furş takımı gibi yenileriyle değişmesini istersiniz konu kapanır.
    Hocam bu sürekli gittiğim servisteki ustalar artık sorun kalmadığını iddia ediyorlar ama var devam ediyor.
    Ben kuryeyim günde 10 saat sürünce anlayabiliyorum, onlar 10 saniye düz yolda ileri geri gidiyorlar düzgün diyorlar.
    Ben de sorun olduğunu kanıtlayacak bir ortam hazırlayamıyorum.
    Ama motor hiç güven vermiyor, motor kendini sağa doğru çekiyor, gidon kendini sürüyor ama bazı durumlarda oluyor.
    Resmen ölüm makinası.
    Dediğim gibi bu motor benim aracım, ben sırf sorun yaşamamak için sıfır aldım bunu honda olsun dedim. Daha 3000 olmadan serviste yatıp kalkıyorum.
    Servis yapmıyor demiyorum ama yapamıyor, ya bilgisi yetmiyor, yada bilerek kabulleneyim diye böyle iteliyor ama motorda montaj sorunu var.
    Motorun gidonu da düz durmuyor zaten.
    Şimdi ben sürekli sürekli tamirle mi uğraşacağım?
    Öteki servise götürsem orası da dese ki öteki servis yapamadıysa veya yapıldı dediyse sorun yoktur ben sıfır motoru özel ustaya götürüp 5-10 bin lira yaptırma parası mı vereceğim?

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı whoave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bu sürekli gittiğim servisteki ustalar artık sorun kalmadığını iddia ediyorlar ama var devam ediyor.
    Ben kuryeyim günde 10 saat sürünce anlayabiliyorum, onlar 10 saniye düz yolda ileri geri gidiyorlar düzgün diyorlar.
    Ben de sorun olduğunu kanıtlayacak bir ortam hazırlayamıyorum.
    Ama motor hiç güven vermiyor, motor kendini sağa doğru çekiyor, gidon kendini sürüyor ama bazı durumlarda oluyor.
    Resmen ölüm makinası.
    Dediğim gibi bu motor benim aracım, ben sırf sorun yaşamamak için sıfır aldım bunu honda olsun dedim. Daha 3000 olmadan serviste yatıp kalkıyorum.
    Servis yapmıyor demiyorum ama yapamıyor, ya bilgisi yetmiyor, yada bilerek kabulleneyim diye böyle iteliyor ama motorda montaj sorunu var.
    Motorun gidonu da düz durmuyor zaten.
    Şimdi ben sürekli sürekli tamirle mi uğraşacağım?
    Öteki servise götürsem orası da dese ki öteki servis yapamadıysa veya yapıldı dediyse sorun yoktur ben sıfır motoru özel ustaya götürüp 5-10 bin lira yaptırma parası mı vereceğim?
    Yani öteki servisi denemeden buraya neden yazıyorsunuz ki? Tüm yolları çareleri tüketmemişsiniz. Ben şimdiden söyleyeyim; siz o motoru değiştirtmeyi unutun ve sorunu çözmeye odaklanın. X servisi çözemediyse Y servisi çözer. O da çözmüyorsa direkt Honda Genel Müdürlüğe başvurursunuz. Yalnız konuya direkt "motoru değiştirin" diye girerseniz bence çok uğraşırsınız. Samimi bulmazlar sizi. Pire için yorgan yakılmaz. Kuryelik yapıyorsanız zaman kaybetmek istemezsiniz. Boş hedeflerle zaman kaybetmeyip soruna / esas arızaya odaklanın. Bana çözülmeyecek bir şey gibi gelmedi. Furş takımının garantiden değişmesini istediniz mi? Niye tamir / ayar ile uğraşılıyor?
    espresso bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    13 Şubat 2023
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani öteki servisi denemeden buraya neden yazıyorsunuz ki? Tüm yolları çareleri tüketmemişsiniz. Ben şimdiden söyleyeyim; siz o motoru değiştirtmeyi unutun ve sorunu çözmeye odaklanın. X servisi çözemediyse Y servisi çözer. O da çözmüyorsa direkt Honda Genel Müdürlüğe başvurursunuz. Yalnız konuya direkt "motoru değiştirin" diye girerseniz bence çok uğraşırsınız. Samimi bulmazlar sizi. Pire için yorgan yakılmaz. Kuryelik yapıyorsanız zaman kaybetmek istemezsiniz. Boş hedeflerle zaman kaybetmeyip soruna / esas arızaya odaklanın. Bana çözülmeyecek bir şey gibi gelmedi. Furş takımının garantiden değişmesini istediniz mi? Niye tamir / ayar ile uğraşılıyor?
    Hocam ben size olayı biraz daha detaylı yazayım neden bu durumda olduğumu anlarsınız,
    -Ben önceki motorum ile kaza yaptım %100 haklı olarak motorum perte çıktı ve ben motorsuz kaldım. Eski motorumun sigortadan ödemesi gelene kadar işten kovulmamak için 86 bin tl değerindeki bu motoru almak için 122 bin geri ödemeli kredi çekmek zorunda kaldım.
    -Motoru alana kadar 2 kere bayiye gittim 5-6km sabahın köründe yürüdüm bana tam kapıdan girmeme 5dk kala arayıp "maalesef montaj tamamlanmamış" diye geri gönderdiler.
    -3. Sefer gidişimde gene montaj tamamlanmadı dediler 1 saat kapıda beklettiler, aslında ilk 2 gün montaja başlanmamıştı bile son gün yapıldığından eminim.
    - Motor geldikten daha 200-300km sonra yani 2. gün aslında (kurye olduğum için km hızlı geçiyor 1 günde 200 oluyor zaten) ben gidonda sertleşme, sanki ortaya damacana koymuş da su beni sağa sola çekiyor gibi hissediyordum. Yani ben düz yolda giderken motor bi sağa bi sola beni çekiyordu, düz gitmiyordu. Ayrıca orta ayaklığa alıp arkaya bastırıp ön tekeri yerden kestikten sonra gidonu sağa sola bırakınca gidon düşmüyor hatta gıcırtı sesi çıkartıyordu.
    - Satış danışmanına video attım oda gel hallederiz dedi, sabah götürdüm kayıt açmadan acemi bir eleman aldı motoru yağ sıktı gidona gönderdi hiçbir şey değişmedi.
    - Sonra ben mecbur randevu aldım bekledim bi gün falan, tekrar götürdüm, baş usta kontrol etti ve baş usta dahil 2-3 usta sabah 9 dan akşam 5'e kadar uğraştılar furş takımını yağladılar bilyaları yeniden dizdik falan dedi. Orta ayaklığa alınca gidon tereyağı gibi sağa sola düşmeye başlamıştı, ayrıca sürüş de keyifli hale geldi ben tam düzeldi derken bu sefer yavaş yavaş gidondan tıkırtılar gelmeye başladı.
    - 1000km bakımında gidince dedim ki bu gidonda bi tıkırtılar var bi bakarmısınız, iki tekeri tuttu baktılar bişey yok dediler bende tamam dedim.
    - 1000km daha sürdükten sonra iyice gevşeyince ön fren sıktıkça gidonun öne arkaya çarptığını gözle de görmeye başlayınca ben sorunu anladım ve randevu alıp götürdüm bugün.
    Sorun yok falan dediler başta geçiştirdiler.
    Sonra yapalım dediler kayıtsız bir şekilde içeri aldılar ve gene uğraştılar 1-2 saat. Sonra baktım ki bir önceki yaptıkları herşey gitmiş ve motor gene eskisi gibi dalgalanmaya başlamış sadece ön frene sıkınca vurma sorunu geçmiş. Dedim tamam boşluğu almışsınız ama ilk başa döndük. Dediler ki yok bu normal "sürekli sök tak yaparsak artık işçilik parası olur" ama bu sefer bidaha yapalım. tekrar söktüler biraz gevşettiler heralde bu sefer sorun baya azaldı ama malum günde 10 saat sürünce ben farkediyorum arada çok artıyor ve güvenli sürüş olmuyor.

    Ayrıca dediğim gibi çivilerin çoğu beyazlaştı sök taktan, grenajın kenarları tam oturmamaya başladı tırnak atması gibi olan yerler var sağ tarafta alt grenaj tam oturmamış sallanıyor.

    Ben açıkcası usandım.
    Şimdi bir de başkta tamirciye götürüp bu kadar borç varken yaptırmak hoşuma gitmiyor.

  9. #9

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    japon olsa böyle olmazdı. bu çinli markalar hep böyle.
    trequartista ve Green Arrow bunu beğendiler.

  10. #10
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    servis kaydı olsa ne olur kamera kaydı olsa ne ki mahkemeye versen sonuçlanana kadar motor eskir hatta o tarihte sen motosikleti satmış olursun
    git özel serviste bir ustaya doğru düzgün yapsın motorunu
    yoksa garantiden iş yaptırmaya kalkarsan ölme eşşeğim ölme yaza otlarsın misali bekle dur gidip gelmen zaman kaybı stres te tuzu biberi olur

  11. #11

    Üyelik
    07 Nisan 2024
    Öncelikle yaşadığınız durum için geçmiş olsun.
    Büyük şanssızlık ve talihsizlik yaşamışsınız.
    Sizi kırmak istemem ama katettiğiniz aşamalardan sonra değişim ve iade konusu açılırsa olumlu yanıt alacağınızı sanmıyorum.Yapılan işlemler var kayıtlar işlerine geldiği şekilde var , bu evraklar içinde bulunduğunuz durumda işlemez gibi duruyor.
    İstediğinizi almanız için tek seçenek hukuk yolu.Bunun en önemli kısmı da bu işlerle daha önce haşır neşir olmuş avukat.Minimum da 2 sene sabrınızı ve hevesinizi kıracak süreç. Kuryesiniz ve olmazsa olmazınız bu motosiklet. Yaşadığınız şehri bilmem ama büyük şehirlerde çok fazla alternatif yetkili servisler var.Başka bir servisle yüz yüze görüşürseniz garantiyi zorlayarak çözüm yolu elde edebilirsiniz diye düşünüyorum.
    Belki işinize yarayabilecek bir kaç öneride de bulunayım;
    Firmaya durumu açıklayıcı bir mail atmak,
    sikayet sitesinde başlık açmak işinize yarayabilir.



    Büyük geçmiş olsun.
    Kazasız belasız günler dilerim.
    espresso bunu beğendi.

  12. #12
    Macabre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 Rally
    Çok geçmiş olsun. Konunuza istinaden değinmek istediğim bir konu var. Honda gibi bir markanın yaptığı hata, bizim ülkemizdeki gibi köylü kurnazı, ustalık ve esnaflıktan bi haber servis ve bayileri yetkilendirmesidir. Yan yatmış bir motoru ara bakım için götürdüğümüzde sticker çiziklerini bahane edip, motosikletinizi çok güzel hasar kaydına sokmasını veya en ufak bir hatada garanti dışı bırakmasını biliyorlar.

    Honda bayilerinde karşılaştığım tutum ve davranışlar ile, hintli markaların bayilerinde bile karşılaşmadım. Problem çözmek yerine, kullanıcıyı nasıl zor durumda bırakırızı düşünüp, motoru garanti dışı bırakmanın türlü türlü yollarını arıyorlar. Bakın altını çize çize yazıyorum Hintli bir markada bu kötü tecrübelerin 10 da 1 ini yaşamadım.

    Umarım yaşadığınız bu süreci problemsiz bir şekilde ardınızda bırakırsınız. Çok geçmiş olsun tekrardan.

  13. #13
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    servis kaydı olsa ne olur kamera kaydı olsa ne ki mahkemeye versen sonuçlanana kadar motor eskir hatta o tarihte sen motosikleti satmış olursun
    git özel serviste bir ustaya doğru düzgün yapsın motorunu
    yoksa garantiden iş yaptırmaya kalkarsan ölme eşşeğim ölme yaza otlarsın misali bekle dur gidip gelmen zaman kaybı stres te tuzu biberi olur
    herkes böyle düşünürse bu servisleri adam edemeyiz.
    selsa ve Vidos bunu beğendiler.

  14. #14
    Robinson_C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2019
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda CB 125 R
    Motosiklet modeli nedir üstadım,
    Herif Manyak Yüzünden Belli,

  15. #15

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    104 Bin lira altında olduğu için THH ye başvurabiliyorsunuz ama motorlu taşıtlarda durum nasıl işliyor bilmiyorum. Normalde atıyorum televizyon aldınız diyelim, iki veya üç kere servise gidip geldiğinde arızayı tekrarlıyorsa THH başvurarak 2-3 ay içerisinde iade edebiliyorsunuz. Yapılan tamirler için iş emri açtırıp faturalandırın. İşi bu şekilde evrak düzeyine dökebilirseniz THH ile 2-3 aya sonuçlandırma şansınız var.

  16. #16
    eyup58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Motosikleti
    2024 Honda Activa 125
    Geçmiş olsun can sıkıcı bir durum gerçekten.motorunuz activa 125 galiba.bende de var ve bu motorda kalite sorunu olduğunu düşünüyorum.parça kalitesi vasat işcilik vasat varyatör aksamı vasat.
    Ayrıca grenajda,ya montaj hatası var ya üretim hatası var.kasma yapıp çatlıyor.

  17. #17

    Üyelik
    13 Şubat 2023
    Güncelleme:


    Konuda yazdığımın ertesi günü gene götürdüm, kayıt açılarak tekrar motorum tamire sokuldu...
    Motorumun gidonu bu seferde gevşetildi.
    Usta başı artık benim isteğim doğrultusunda (keyfimden) yaptırdığım imalarında bulunarak artık işçilik ücreti çıkabileceğini belirterek tekrar "insiyatif" ile ücretsiz bir kez daha yapmayı teklif etti.
    Gidonu gevşettiler, gene 3-4 saat bir tamir süreci oldu.
    Tamir sırasında televizyondan kameradan yapılan işlemleri izleyebiliyoruz.
    İzleme sırasında motorun altının komple sökülüp kaynak atıldığını gördüm.
    Zaten her gittiğimde altını söküyorlardı ama sebebini bilmiyordum.
    Meğer koruma demiri (bayinin kendi sattığı / taktığı) demir kasma yapıyormuş altta contaları vidaları somunları kaynak yapmışlar.
    Bana hiçbir şekilde söylemeyeceklerdi görmesem.
    Motoru bitirip çıkarttılar.
    Bu kezde gidonun sağa sola oynaması düzelmiş fakat gidon boşluğu geri gelmişti.
    Ustanın bana inanmayacağını biliyordum çünkü artık bana yalancı muamelesi yapmaya başladılar.
    Tam ben motoru test ederken takırtılar tukurtular (gidon boşluğundan) gelmeye başlayınca orada diğer müşteriler duydu ve Allahtan anlıyorlarmış motordan hemen bunda boşluk var dediler.
    Dedim şahit olarak kalın ustanın yanında.
    Usta gelince şahit olarak durdular usta sert kayaya çarptığını anlayınca "evet bu seferde boşluk oluşmuş ama yapacak bir şey yok bunun ortası yok motoru bırak gene yapalım yada yarın erkenden geri getir" dedi.
    Bende yok ben motoru alacağım diyerek alıp eve götürdüm.
    Tüketici hakem heyeti ve Honda Türkiyeye şikayette bulundum.
    Akşam 5-6 da bulunduğum şikayet hemen sabahtan bayiye ulaştı ve sabah 9 da beni usta arayıp 2 saat yok şöyle yok böyle sen de kabul etmiştin falan filan bişeyler dedi. 20 dakika laf dalaşı yaptıktan sonra "getir bir daha yapalım" teklifinde bulundu.
    Kabul etmediğimi, benim onlardan değil ayıplı mal satıldığı için bu motordan şikayetçi olduğumu, bunun artık ayar tutmadığını, motorun işlemler dolayısıyla tüm vidalarının yalama olduğunu, benden habersiz kaynak işlemi yapıldığını, grenajda sallantılar oluştuğunu atmalar oluştuğunu ve bu dertlerle uğraşmak isteseydim 2. el alırdım ben değişim talep ediyorum diyerek görüşmeyi bitirdik.

    Şuanda Honda Türkiyeden ivedi bir sonuç bekliyorum, gelmez ise Tüketici hakem heyeti ile yoluma devam edeceğim.

    Ayrıca ben motordan çok iyi anlamadığım için çok meşhur bilinen bir motor ustası tanıdığıma motora gözüyle bakması için götürdüm dışardan bakması için, motora baktığında motorun içinden geçtiklerini, çivileri yalama ettiklerini, grenajı kastırdıklarını, ön ayak koyma yerinde kasıntılar gördüğünü, ön nikelaj parçanın da yerinde durmadığını, gene kronik sorun olarak gösterge camında çatlak olduğu gibi dışardan bakarak benim anlayamadığım ama onun bir bakışta gördüğü şeyleri de görmüş oldum ve bir sonraki raporda bunları da ekleyeceğim.

    Zaten bu bilinen bir durummuş, hatta daha kötü işlemler yaptıkları da oluyormuş bayilerin. İnternette de benzer mağduriyetler gördüm.
    Hakkımı sonuna kadar arayacağım, grenaj 2 lira çivi 1 lira diyen arkadaş gibi beni ezmelerine izin vermeyeceğim.

    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    japon olsa böyle olmazdı. bu çinli markalar hep böyle.
    inanır mısınız 6-7 tane çinli motorum oldu 1 kez servise gitmedim, hepsine özenle güvenle bindim ve ederinde sattım, 2 tane honda motorum oldu biri activa S biri ise bu activa 125, servsiten çıkamıyorum, nalet olsun bu japon japon diyenleri dinlediğim güne.

    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    servis kaydı olsa ne olur kamera kaydı olsa ne ki mahkemeye versen sonuçlanana kadar motor eskir hatta o tarihte sen motosikleti satmış olursun
    git özel serviste bir ustaya doğru düzgün yapsın motorunu
    yoksa garantiden iş yaptırmaya kalkarsan ölme eşşeğim ölme yaza otlarsın misali bekle dur gidip gelmen zaman kaybı stres te tuzu biberi olur
    Güncellemede yazdığım gibi ünlü bilgili bir usta gözüyle bakarak bile 3-5 bin lira işçilik tutar dedi.
    Daha hiçbir yerini söküp bakmadan, içini sökse 10 bin lira belki masraf tutacak.
    Ben sıfır aldığım bir motora neden bir kez daha işçilik parası vereyim?
    Para kolay kazanılmıyor ve dediğiniz gibi stresten 2 gündür kusuyorum mide bulantısından duramıyorum bu işin peşindeyim.

    Alıntı Jamiryo_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle yaşadığınız durum için geçmiş olsun.
    Büyük şanssızlık ve talihsizlik yaşamışsınız.
    Sizi kırmak istemem ama katettiğiniz aşamalardan sonra değişim ve iade konusu açılırsa olumlu yanıt alacağınızı sanmıyorum.Yapılan işlemler var kayıtlar işlerine geldiği şekilde var , bu evraklar içinde bulunduğunuz durumda işlemez gibi duruyor.
    İstediğinizi almanız için tek seçenek hukuk yolu.Bunun en önemli kısmı da bu işlerle daha önce haşır neşir olmuş avukat.Minimum da 2 sene sabrınızı ve hevesinizi kıracak süreç. Kuryesiniz ve olmazsa olmazınız bu motosiklet. Yaşadığınız şehri bilmem ama büyük şehirlerde çok fazla alternatif yetkili servisler var.Başka bir servisle yüz yüze görüşürseniz garantiyi zorlayarak çözüm yolu elde edebilirsiniz diye düşünüyorum.
    Belki işinize yarayabilecek bir kaç öneride de bulunayım;
    Firmaya durumu açıklayıcı bir mail atmak,
    sikayet sitesinde başlık açmak işinize yarayabilir.



    Büyük geçmiş olsun.
    Kazasız belasız günler dilerim.
    Teşekkür ederim, şuana kadar şikayetlerim sonuç veriyor gibi duruyor, ama en ufak yavaşlama veya çözümde diretme olduğunda hemen hukuk yoluna başvuracağım ki zaten hem honda Türkiye şikayeti oluşturdum hemde THH şikayeti ile arkasından destek yaptım, daha ilerletirlerse mahkemeye vereceğim.


    Alıntı Macabre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok geçmiş olsun. Konunuza istinaden değinmek istediğim bir konu var. Honda gibi bir markanın yaptığı hata, bizim ülkemizdeki gibi köylü kurnazı, ustalık ve esnaflıktan bi haber servis ve bayileri yetkilendirmesidir. Yan yatmış bir motoru ara bakım için götürdüğümüzde sticker çiziklerini bahane edip, motosikletinizi çok güzel hasar kaydına sokmasını veya en ufak bir hatada garanti dışı bırakmasını biliyorlar.

    Honda bayilerinde karşılaştığım tutum ve davranışlar ile, hintli markaların bayilerinde bile karşılaşmadım. Problem çözmek yerine, kullanıcıyı nasıl zor durumda bırakırızı düşünüp, motoru garanti dışı bırakmanın türlü türlü yollarını arıyorlar. Bakın altını çize çize yazıyorum Hintli bir markada bu kötü tecrübelerin 10 da 1 ini yaşamadım.

    Umarım yaşadığınız bu süreci problemsiz bir şekilde ardınızda bırakırsınız. Çok geçmiş olsun tekrardan.
    Bir daha honda alırsam dahi honda bayine götürmem.
    Memur sistemi gibi sistem yapmışlar o yüzden girebilen girmiş öğlen molası çay molası sabah 8 akşam 5 çalışma diye bilgili bilgisiz adamları sokmuşlar, çocuk çalıştırıyorlar, şansınıza kimin denk geleceği belli değil, televizyondan motorun yarısı görünüyor ne yaptıkları belli değil yağ bakımı bile 1 saat sürüyor, güncellemede yazdığım gibi habersiz kaynak falan atıyorlar. Aman aman.
    Çinli bayi bile daha iyi muamele ediyordu.

    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkes böyle düşünürse bu servisleri adam edemeyiz.
    Kesinlikle.

    Alıntı Robinson_C adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet modeli nedir üstadım,
    Activa 125 2024 model.

    Alıntı degerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    104 Bin lira altında olduğu için THH ye başvurabiliyorsunuz ama motorlu taşıtlarda durum nasıl işliyor bilmiyorum. Normalde atıyorum televizyon aldınız diyelim, iki veya üç kere servise gidip geldiğinde arızayı tekrarlıyorsa THH başvurarak 2-3 ay içerisinde iade edebiliyorsunuz. Yapılan tamirler için iş emri açtırıp faturalandırın. İşi bu şekilde evrak düzeyine dökebilirseniz THH ile 2-3 aya sonuçlandırma şansınız var.
    Başvuruyu yaptım, herşeyin faturası kaydı var, deliller var, video kayıtları var. Elimden geleni yapacağım teşekkürler.

    Alıntı eyup58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun can sıkıcı bir durum gerçekten.motorunuz activa 125 galiba.bende de var ve bu motorda kalite sorunu olduğunu düşünüyorum.parça kalitesi vasat işcilik vasat varyatör aksamı vasat.
    Ayrıca grenajda,ya montaj hatası var ya üretim hatası var.kasma yapıp çatlıyor.
    Kesinlikle alınacak bir motor değil, dio alın bunun yerine.
    yec, freasy, selsa ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #18

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Geçmiş olsun öncelikle. Tecrübelerinizi burada paylaşın, benzer durumlar başka arkadaşların başına gelirse yol göstersin.
    Activalar ölümsüz motor diye bilinir. Demek o da değişmiş.

  19. #19
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı yec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun öncelikle. Tecrübelerinizi burada paylaşın, benzer durumlar başka arkadaşların başına gelirse yol göstersin.
    Activalar ölümsüz motor diye bilinir. Demek o da değişmiş.
    yeniler hindistan üretimi
    bende dio var 14k oldu sıfır sıkıntı sıfır sorun
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  20. #20
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Alıntı whoave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güncelleme:


    Konuda yazdığımın ertesi günü gene götürdüm, kayıt açılarak tekrar motorum tamire sokuldu...
    Motorumun gidonu bu seferde gevşetildi.
    Usta başı artık benim isteğim doğrultusunda (keyfimden) yaptırdığım imalarında bulunarak artık işçilik ücreti çıkabileceğini belirterek tekrar "insiyatif" ile ücretsiz bir kez daha yapmayı teklif etti.
    Gidonu gevşettiler, gene 3-4 saat bir tamir süreci oldu.
    Tamir sırasında televizyondan kameradan yapılan işlemleri izleyebiliyoruz.
    İzleme sırasında motorun altının komple sökülüp kaynak atıldığını gördüm.
    Zaten her gittiğimde altını söküyorlardı ama sebebini bilmiyordum.
    Meğer koruma demiri (bayinin kendi sattığı / taktığı) demir kasma yapıyormuş altta contaları vidaları somunları kaynak yapmışlar.
    Bana hiçbir şekilde söylemeyeceklerdi görmesem.
    Motoru bitirip çıkarttılar.
    Bu kezde gidonun sağa sola oynaması düzelmiş fakat gidon boşluğu geri gelmişti.
    Ustanın bana inanmayacağını biliyordum çünkü artık bana yalancı muamelesi yapmaya başladılar.
    Tam ben motoru test ederken takırtılar tukurtular (gidon boşluğundan) gelmeye başlayınca orada diğer müşteriler duydu ve Allahtan anlıyorlarmış motordan hemen bunda boşluk var dediler.
    Dedim şahit olarak kalın ustanın yanında.
    Usta gelince şahit olarak durdular usta sert kayaya çarptığını anlayınca "evet bu seferde boşluk oluşmuş ama yapacak bir şey yok bunun ortası yok motoru bırak gene yapalım yada yarın erkenden geri getir" dedi.
    Bende yok ben motoru alacağım diyerek alıp eve götürdüm.
    Tüketici hakem heyeti ve Honda Türkiyeye şikayette bulundum.
    Akşam 5-6 da bulunduğum şikayet hemen sabahtan bayiye ulaştı ve sabah 9 da beni usta arayıp 2 saat yok şöyle yok böyle sen de kabul etmiştin falan filan bişeyler dedi. 20 dakika laf dalaşı yaptıktan sonra "getir bir daha yapalım" teklifinde bulundu.
    Kabul etmediğimi, benim onlardan değil ayıplı mal satıldığı için bu motordan şikayetçi olduğumu, bunun artık ayar tutmadığını, motorun işlemler dolayısıyla tüm vidalarının yalama olduğunu, benden habersiz kaynak işlemi yapıldığını, grenajda sallantılar oluştuğunu atmalar oluştuğunu ve bu dertlerle uğraşmak isteseydim 2. el alırdım ben değişim talep ediyorum diyerek görüşmeyi bitirdik.

    Şuanda Honda Türkiyeden ivedi bir sonuç bekliyorum, gelmez ise Tüketici hakem heyeti ile yoluma devam edeceğim.

    Ayrıca ben motordan çok iyi anlamadığım için çok meşhur bilinen bir motor ustası tanıdığıma motora gözüyle bakması için götürdüm dışardan bakması için, motora baktığında motorun içinden geçtiklerini, çivileri yalama ettiklerini, grenajı kastırdıklarını, ön ayak koyma yerinde kasıntılar gördüğünü, ön nikelaj parçanın da yerinde durmadığını, gene kronik sorun olarak gösterge camında çatlak olduğu gibi dışardan bakarak benim anlayamadığım ama onun bir bakışta gördüğü şeyleri de görmüş oldum ve bir sonraki raporda bunları da ekleyeceğim.

    Zaten bu bilinen bir durummuş, hatta daha kötü işlemler yaptıkları da oluyormuş bayilerin. İnternette de benzer mağduriyetler gördüm.
    Hakkımı sonuna kadar arayacağım, grenaj 2 lira çivi 1 lira diyen arkadaş gibi beni ezmelerine izin vermeyeceğim.



    inanır mısınız 6-7 tane çinli motorum oldu 1 kez servise gitmedim, hepsine özenle güvenle bindim ve ederinde sattım, 2 tane honda motorum oldu biri activa S biri ise bu activa 125, servsiten çıkamıyorum, nalet olsun bu japon japon diyenleri dinlediğim güne.



    Güncellemede yazdığım gibi ünlü bilgili bir usta gözüyle bakarak bile 3-5 bin lira işçilik tutar dedi.
    Daha hiçbir yerini söküp bakmadan, içini sökse 10 bin lira belki masraf tutacak.
    Ben sıfır aldığım bir motora neden bir kez daha işçilik parası vereyim?
    Para kolay kazanılmıyor ve dediğiniz gibi stresten 2 gündür kusuyorum mide bulantısından duramıyorum bu işin peşindeyim.



    Teşekkür ederim, şuana kadar şikayetlerim sonuç veriyor gibi duruyor, ama en ufak yavaşlama veya çözümde diretme olduğunda hemen hukuk yoluna başvuracağım ki zaten hem honda Türkiye şikayeti oluşturdum hemde THH şikayeti ile arkasından destek yaptım, daha ilerletirlerse mahkemeye vereceğim.




    Bir daha honda alırsam dahi honda bayine götürmem.
    Memur sistemi gibi sistem yapmışlar o yüzden girebilen girmiş öğlen molası çay molası sabah 8 akşam 5 çalışma diye bilgili bilgisiz adamları sokmuşlar, çocuk çalıştırıyorlar, şansınıza kimin denk geleceği belli değil, televizyondan motorun yarısı görünüyor ne yaptıkları belli değil yağ bakımı bile 1 saat sürüyor, güncellemede yazdığım gibi habersiz kaynak falan atıyorlar. Aman aman.
    Çinli bayi bile daha iyi muamele ediyordu.


    Kesinlikle.


    Activa 125 2024 model.


    Başvuruyu yaptım, herşeyin faturası kaydı var, deliller var, video kayıtları var. Elimden geleni yapacağım teşekkürler.


    Kesinlikle alınacak bir motor değil, dio alın bunun yerine.

    Senin için müthiş stresli ama pusmayıp hakkını aradığın için içimin yağları eriye eriye okudum.

    Umarım süreç istediğin gibi ve en hızlı şekilde sonuçlanır.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)