Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Honda değişim/iade işlemleri nasıl oluyor?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Problemi belkide yanlış yerde arıyorlar , ben lastik montajında yada imalatında bir hata olduğunu düşünüyorum , eğer ön tekeri bir yere yasladıysan yada çarptıysan (bayide stoktada bir darbe yaşanmış olabilir) amortisör borularında ki milimetrik eğrilikde böyle sağa sola çekmeye sebep olur , taşıtı geri alma yada yenilemenin bazı şartları var , tam detayını bilmiyorum mevzuata bakmak lazım hatırladığım kadarıyla aynı şikayetin birkaç kez tekrarlaması sonucu taşıtın belli bir süre kullanılamaması ayıplı ürün sayılır , elbette bu süreci servis kayıtları ile tespit ettirmelisin , kamera kaydı var ustalar şahit gibi söylemleri unut gitsin , servisin antetli kağıdında yazılı imzalı belge sunacaksın tüketici hakem heyetine vede yasal süreçler tamamlanmış olacak , geçmiş olsun..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    13 Şubat 2023
    Güncelleme:

    Sabah gene erkenden honda genel merkezden aradılar,
    Servis aramış götürmemişsiniz dediler, evet tamir edelim dediler ben tamir istemiyorum dedim, değişim istiyorum dedim.
    Servisin değişim için onay verip belge oluşturması lazım dediler.
    Dedim adamlar sorunu bile kabul etmiyor anlaşamıyoruz.
    O halde öteki bayimize götürün dediler.
    Dedim orası da tamir etmek isterse? O zaman hakkınızı yasal olarak arayın dedi.
    Dedim benim motorum eskidi heryeri sallanıyor falan.
    Gene yasal yoldan arayın dedi.
    Ben zaten tüketici hakem heyetine başvurdum dedim. Tamam dedi. Kapattık, açıkcası koskoca hondadan, araba satan hondadan böyle bi tutum beklemezdim, ben zaten servisle sorun yaşıyorum beni geri servise gönderiyor orası onay verecek diye, ben size her türlü kanıtı videoyu yazıyı atmışım, kendi sistem kayıtlarınız da var plakayı yazdığınızda hangi sebepten kaç kere gittiğimi görüyorsunuz, kamera kayıtlarından da yapılan işlemleri görüyorsunuz ama beni gene servise gönderiyorsunuz.

    Ben gene de bi ihtimal değişim verir diye öteki bayiye götürdüm.
    Durumu anlattım, baya başıma falan toplandılar yetkili usta falan geldi.
    Sevindiğim nokta şu oldu ki bu usta dürüst ve bilgili davrandı ve sağa sola çekme sorunundan bahsettiğimde "evet, sert sıktılarsa çekme yapar sağa çekersin sola sola çekersin sağa gider" diyerek sorunu bildiğini belirtti (öteki servistekiler sorunu ilk götürdüğümde bile kabul etmemiş önce bi sürelim falan demişlerdi), bu sorundan cb125f'lerde de başlarına geldiğini söyledi. Ayrıca diğer bayideki gibi motorun üzerinde işlem yaparak komple mesnet bilya vs. orayı komple sökmeden işlem yapmayacaklarını, bunun doğru bir işlem olmadığını, komple sökülüp yapılması gerektiğini, öteki bayinin yanlış yapmış olabileceğini, bilya yuvalarının zarar görmüş olabileceğini ve değişmesi gerekebileceğini belirtti.

    Ayrıca ben bu sorunu internette araştırdığımda insanlar motorun bana teslim edilmeden önce lojistik aşamasında da motora zarar gelmiş olabileceğini söylüyorlardı, ben bunu ilk götürdüğüm bayiye söylediğimde ordaki ustalar "hurafe bunlar internette her duyduğuna inanma bunlar kamyonla geliyor hiçbir şey olmaz" derken burdaki usta lojistikde de sorun olabileceğini, sonuçta bunların bağlanarak getirildiğini ve dolayısıyla o bağın kuvvetiyle gidonun çekme yapabileceğini de söyledi ama bu motorda olup olmadığını göremediğini söyledi. Dürüstlüğü beni mutlu etti açıkcası o kısımdan artı kazandı.

    Ben gene de tamir istemiyorum değişim istiyorum deyince şaşırdı, maalesef iki vida birkaç grenaj gerilmesi, birkaç sallantı vs. için fabrikaya yazamayız dedi. Zaten bu tarz şeyler diğerlerinde de olabiliyor dedi.

    Normalde orda bırakıp gelecektim ama dediğim gibi adamın dürüstlüğü ve sorunu bilmesi, ayrıca diğer bayide yapılan işlemlerin yanlış olabileceğini kabul etmesi ve teknik bilgisi dolayısıyla bu servise de bi şans vermek istedim, ancak bu demek değil ki %100 sorunu çözebilecekler veya çözseler bile motorun anası ağladı 5 kez açıldı, değeri düştü ama en azından THH'den sonuç gelene kadar bir kez daha denemiş oluruz diye kabul ettim.

    Eğer tamir edebilirlerse ne âla, yok edemezlerse zaten Tüketici hakem heyeti şikayetimi geri çekmedim, oradan sonuç gelmesini bekleyeceğim.
    Motorumu expere götürdüğümde şu haliyle dışardan bakarak 5 bin TL tamir masrafı veriyor.
    Sıfır aldığım motorda ilk servisin verdiği hasarlardan dolayı 5 bin tl masraf var, bu saatten sonra yapsalar ne yapmasalar ne açıkcası.





    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeniler hindistan üretimi
    bende dio var 14k oldu sıfır sıkıntı sıfır sorun
    Keşke dio alsaydım diyorum bende ama geçti artık.

    Alıntı selsa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin için müthiş stresli ama pusmayıp hakkını aradığın için içimin yağları eriye eriye okudum.

    Umarım süreç istediğin gibi ve en hızlı şekilde sonuçlanır.
    Umarım hocam.
    Ucuz bir şey olsa neyse der geçerdim de marketten 50 liralık peynir alıyorsun bozuk çıkarsa iade alıyorlar, 100 bin tlye yakın para verdik yani bu böyle mi o zaman bizde bi bayi açalım çin çan çon satalım bozuk motorları alalaım yüzbinlerce lira, bozuk çıkarsa hakkınızı yasal yoldan arayın diyelim parayı ezelim.

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Problemi belkide yanlış yerde arıyorlar , ben lastik montajında yada imalatında bir hata olduğunu düşünüyorum , eğer ön tekeri bir yere yasladıysan yada çarptıysan (bayide stoktada bir darbe yaşanmış olabilir) amortisör borularında ki milimetrik eğrilikde böyle sağa sola çekmeye sebep olur , taşıtı geri alma yada yenilemenin bazı şartları var , tam detayını bilmiyorum mevzuata bakmak lazım hatırladığım kadarıyla aynı şikayetin birkaç kez tekrarlaması sonucu taşıtın belli bir süre kullanılamaması ayıplı ürün sayılır , elbette bu süreci servis kayıtları ile tespit ettirmelisin , kamera kaydı var ustalar şahit gibi söylemleri unut gitsin , servisin antetli kağıdında yazılı imzalı belge sunacaksın tüketici hakem heyetine vede yasal süreçler tamamlanmış olacak , geçmiş olsun..
    Hocam mevzuata göre en az 2 kez aynı sebepten götürmeniz gerekiyor, ben kayıtsız olarak 5, kayıtlı olarak 3 kez götürdüm aynı sebepten.
    Ayıplı motor bu, bunda şüphe yok. Su götürmez bi gerçek. Ama işte ispat ve yasal süreçler uzun sürüyor ben de kurye olduğum için her geçen gün bana eksi yazıyor.
    Servis kayıtları var imzalı kağıtlar götürdüğümde mesnetin ayar yapıldığına dair.

  3. #23
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Hala bir malın/hizmetin ayıplı sayılması için, belli bir sayıda şikayet/başvuru/tamir vs. ön koşulu aranıyor sanıyor bu millet...

    Bunlar, yürürlükten kaldırılan 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun maddeleri. Mevcut 6502 Kanun'da böyle kısıtlamalar yok. Elimizin altında internet var ama kimse de açıp okuma zahmetine girmiyor. Sonra defalarca servise git, ustalarla muhatap ol, stres yaşa, boşu boşuna zaman kaybet, tekrar kayıt oluştur, tekrar ustalar seni başından savsın, ...

    Yahu şu mevzuatı okuyun arkadaşlar...

    https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=6502&MevzuatTur=1&MevzuatTertip= 5

    Kaçıncıdır forumda bir farkındalık yaratmaya çalışıyorum unuttum ama nafile sanırım...

    Ayıplı mal nedir, ayıplı maldan sorumluluk kime aittir, seçimlik haklarınız nelerdir, vs vs. Neden sorunlu olduğunu fark ettiğiniz ürününüzü, firmaların yönlendirmesine kurban ederek hemen tamire yöneliyorsunuz? Bunun en önemli nedeni, bu ülkede hukuk sürecinin bıktırıcı derecede yavaş ilerlemesi biliyorum ancak sonuç işte böyle daha da bıktırıcı bir aşamaya gelmiyor mu? Ama yine şanslıyız ki, Tüketici Hakem Heyeti incelemeleri ve Tüketici Mahkemeleri nispeten hızlı ilerliyor diğer davalara göre.

    Tamam kuryesiniz, motoru her gün kullanmak zorundasınız, hukuki süreci bekleme lüksüne sahip değilsiniz diyeceksiniz ama işte hukuk dışı yöntemlerde de problem gittikçe çetrefilli bir hal alıyor. Ayrıca sadece böyle kurye gibi motosiklete bağımlı olanlarda değil, sıradan ve sadece keyif amaçlı kullananlarda da aynı mantık işliyor. "Amaaan kim uğraşacak şimdi mahkemelerle" falan...e işte sen uğraşmazsan, ben uğraşmazsam bu satıcılar/servisler/distribütörler böyle aymazlık yapmakta beis görmüyorlar.

    Lütfen 6502 sayılı Kanun'u ve satış sonrası hizmetler yönetmeliğini ezberleyin. Gerçekten bizim lehimize olan düzenlemeler ve ciddi yaptırımları var. Hiç erinmeyin, kimseye laf anlatmaya çalışmayın, aşağıdan almayın. Haklı iseniz, kesin sonuç alacaksınız...

    https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19783&MevzuatTur=7&MevzuatTertip =5
    izzmarit ve Guven bunu beğendiler.

  4. #24

    Üyelik
    13 Şubat 2023
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hala bir malın/hizmetin ayıplı sayılması için, belli bir sayıda şikayet/başvuru/tamir vs. ön koşulu aranıyor sanıyor bu millet...

    Bunlar, yürürlükten kaldırılan 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun maddeleri. Mevcut 6502 Kanun'da böyle kısıtlamalar yok. Elimizin altında internet var ama kimse de açıp okuma zahmetine girmiyor. Sonra defalarca servise git, ustalarla muhatap ol, stres yaşa, boşu boşuna zaman kaybet, tekrar kayıt oluştur, tekrar ustalar seni başından savsın, ...

    Yahu şu mevzuatı okuyun arkadaşlar...

    https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=6502&MevzuatTur=1&MevzuatTertip= 5

    Kaçıncıdır forumda bir farkındalık yaratmaya çalışıyorum unuttum ama nafile sanırım...

    Ayıplı mal nedir, ayıplı maldan sorumluluk kime aittir, seçimlik haklarınız nelerdir, vs vs. Neden sorunlu olduğunu fark ettiğiniz ürününüzü, firmaların yönlendirmesine kurban ederek hemen tamire yöneliyorsunuz? Bunun en önemli nedeni, bu ülkede hukuk sürecinin bıktırıcı derecede yavaş ilerlemesi biliyorum ancak sonuç işte böyle daha da bıktırıcı bir aşamaya gelmiyor mu? Ama yine şanslıyız ki, Tüketici Hakem Heyeti incelemeleri ve Tüketici Mahkemeleri nispeten hızlı ilerliyor diğer davalara göre.

    Tamam kuryesiniz, motoru her gün kullanmak zorundasınız, hukuki süreci bekleme lüksüne sahip değilsiniz diyeceksiniz ama işte hukuk dışı yöntemlerde de problem gittikçe çetrefilli bir hal alıyor. Ayrıca sadece böyle kurye gibi motosiklete bağımlı olanlarda değil, sıradan ve sadece keyif amaçlı kullananlarda da aynı mantık işliyor. "Amaaan kim uğraşacak şimdi mahkemelerle" falan...e işte sen uğraşmazsan, ben uğraşmazsam bu satıcılar/servisler/distribütörler böyle aymazlık yapmakta beis görmüyorlar.

    Lütfen 6502 sayılı Kanun'u ve satış sonrası hizmetler yönetmeliğini ezberleyin. Gerçekten bizim lehimize olan düzenlemeler ve ciddi yaptırımları var. Hiç erinmeyin, kimseye laf anlatmaya çalışmayın, aşağıdan almayın. Haklı iseniz, kesin sonuç alacaksınız...

    https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19783&MevzuatTur=7&MevzuatTertip =5

    İlgili mevzuat için çok teşekkürler, valla hocam yanıltıcı bilgi çok fazla, internette araştırınca en az 2 kez aynı sebepten tamir yaptırmak gerekir diyor.
    Ama mevzuata göre hiç bir şey yaptırmamak gerekiyormuş.
    Ki zaten mantıklı olan da o, beni şaşırtmıştı bu 2 kez götürme olayı.
    Saçma da zaten, bana ayıplı mal verilmiş öteki adama ayıpsız mal verilmiş, satış sözleşmesi yaparken bozuk da çıkabilir diye madde mi var sanki.

    Bu bilgiyi kullanarak THH'ne ek olarak Cimerden Ticaret bakanlığına ilgili mevzuat ışığında şikayette bulundum.
    Maalesef şuan dava açacak durumda değilim haklısınız ancak şuanda yüklü borçlarım var ve daha fazla motorsuz kalamam.
    Ancak bu mevzuat bilginiz sayesinde ticaret bakanlığının, thh kararını hızlandıracağını ve olumlu etkileyeceğini düşünüyorum.
    Tekrar teşekkürler.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)