Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

kask sharp testleri güvenilir mi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kaskın güvenli olup olmadığını anlamak için elde iki yöntem var.
    Birincisi ECE / SNELL / FIM sertifikasyonuna bakmak ki Türkiye'de satılan tüm kasklar ECE sertifiksı almak zorunda. İkincisi kaskın kafaya doğru düzgün şekilde oturması.

    boş vakti olan varsa:

    https://www.youtube.com/watch?v=BFytDyx2csw
    9:47

    Kask üretimde olduğu müddetçe SNELL kaskları üreticiden değil, bayilerden edinip düzenli test ediyor. Bu aslında SNELL sertifikasının pozitif bir noktası. Üretici sağlam kask çıkartıp zaman içinde üretimde ucuza kaçamıyor. Üretim kalitesini kask üretimde olduğu müddetçe tutturmak zorunda.

    "Snell certification is more than high standards; it is testing. Helmets are certified only after meeting all test requirements at the Snell lab. Then, samples of certified helmets sold to consumers are bought randomly from retailers for more compliance testing."

    https://smf.org/faq

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:43 ----------

    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    son aldığım kask, sharp testinden 5 yıldız almıştı ama yetinmedim bununla
    video incelemelere baktım
    bir tanesinde adamlar kaldırım kenarına koyup, SUV ile üzerinden geçiyorlar, kırılmıyor. mesele tamamen burada. bir kask sağlam ise konu kapanmıştır. gerisi, incik boncuk.
    Bu tur videolari bilgi kaynagi olarak degil, eglence kaynagi olarak degerlendirmek lazim.

    Kaskin uzerinden SUV ile gecmek mantikli bir test degil. Cunku gercek hayatta yerde yatiyorken uzerinizden arac gecmiyor, kafanizi kaskla birlikte bir yerlere carpiyorsunuz. Mesele carpismanin enerjisinin kafaya en az sekilde gecmesi.

    Komple titanyum bir kask dusunun. Uzerinden tir da gecirebilirsiniz, bir sey olmaz. Ama carpisma enerjisini komple kafaya nakledecegi icin hic bir ise yaramayacaktir.
    killingroad ve KırmızıGrom bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Evet bu prosedürü değiştirmiş Snell, muhtemelen de bayağı zaman geçmiştir üzerinden ben bilmiyordumdur.

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9:47

    Kask üretimde olduğu müddetçe SNELL kaskları üreticiden değil, bayilerden edinip düzenli test ediyor. Bu aslında SNELL sertifikasının pozitif bir noktası. Üretici sağlam kask çıkartıp zaman içinde üretimde ucuza kaçamıyor. Üretim kalitesini kask üretimde olduğu müddetçe tutturmak zorunda.

    "...Then, samples of certified helmets sold to consumers are bought randomly from retailers for more compliance testing."
    ...
    Sadece bu cümleden "kaskın üretimde olduğu müddetçe düzenli test edildiği" sonucu çıkmıyor yalnız. Bunun direkt olarak o şekilde söylenmesi gerekir. Benim cümleden anladığım üretici tarafından sağlanan kasklar test edilip standartları tutturduğu görüldüğünde ayrıca direkt son kullanıcıya temin eden yerlerden de tedarik edilerek ayrıca teste tabi tutuldukları. Burada bunun sürekli olduğu ile ilgili bir ibare yok. Ben cümleden "nihai sertifikasyon yapılmadan önce ayrıca piyasadan edinilen ürünlerin de teste tabi tutulduğunu ve sertifikasyonun bu şekilde verildiğini" anlıyorum. Oradaki "certified"ın neyi kast ettiği biraz muğlak, bu testlerin ne kadar süre ve sıklıkla yapıldığı konusunda da zaten bilgi yok.

    (FAQ dokümanının başka bir yerinde yazıyordur belki, benim yorumum sadece paylaşılan kısmı kapsamında.)

  4. #24
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Kask işine çok kafa yoruyorsunuz.
    Halbuki boynunuzu, bedeninizi, belden aşağısını, bir kaskın koruyabileceği kadar korunaklı ekipman üretiyorlar mı yada kullanıyor muyuz bunu sorgulamak lazım.
    Beli kırılıp felç kalanlar, bacakları kesilinen yada birkaç yerden dizleri ,boynu kırılanlar, vs vs. Devlet hastanelerinin ortopedi kısmı motor kazazedeleri ile dolup taşıyor.
    pea bunu beğendi.

  5. #25
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    ÖZET: kafa karıştırmaya gerek yok. dış kabuğu sağlam bir kask, güvenli bir kasktır

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9:47
    1- Mesele carpismanin enerjisinin kafaya en az sekilde gecmesi.
    2- Komple titanyum bir kask dusunun. Uzerinden tir da gecirebilirsiniz, bir sey olmaz. Ama carpisma enerjisini komple kafaya nakledecegi icin hic bir ise yaramayacaktir.
    1- tek mesele buymuş gibi anlatıyorsun görünüyor himmet abe. ama böyle bir şey yok. darbe anında bütünselliğini sağlayabilen bir kask, biraz da esnek bir materyalden yapılmışsa, aynı zamanda tüm yüzeye çarpışma etkisini dağıtabiliyor demektir
    2- zeminde karşılığı bulunmayan farazi durumları geçelim. bunlar hep polimerden yapılıyor değil mi? esnek ya hani?
    moleküller arasındaki bağların esneyebilirliği ve dayanıklılığı meselesi, uzun konu, polimerlerin kovalent bağları...
    ha diyelim bu kadar sert bir malzeme kullanıldı, darbe esnasında dağılan bir kasktan daha güvenlidir bu haliyle bile.
    ve hiç bir kaskın içerisinde strafor ve pad olmama ihtimali bulunmaz, bunların da darbe emiciliği bir işe yarar.
    konumuz "yeni bir kask yapacağım, hangi materyali kullanmalıyım" dı da biz mi kaçırdık
    ne kadar uzatıyorsunuz

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kask işine çok kafa yoruyorsunuz.
    Halbuki boynunuzu, bedeninizi, belden aşağısını, bir kaskın koruyabileceği kadar korunaklı ekipman üretiyorlar mı yada kullanıyor muyuz bunu sorgulamak lazım.
    Beli kırılıp felç kalanlar, bacakları kesilinen yada birkaç yerden dizleri ,boynu kırılanlar, vs vs. Devlet hastanelerinin ortopedi kısmı motor kazazedeleri ile dolup taşıyor.
    Bel, bacak, boyun hareketli ve kullanılıyor motosiklet sürerken, o yüzden kafa gibi korumak kolay değil malesef.

    Kafa ortalama 5 kilo ağırlığında, sert ve korumasız. Çok basit bir kazada bile yere çarptığında ortaya çıkan sonuç: tüm uzuvlar sağlam, ancak beyin travmasından dolayı ölen sapasağlam bir vücut.

    Velhasıl kask istisnasız en önemli ekipman.

    @Cyan, daha önceden ayrıntılı prosedürlerini okumuştum. Her yıl test ediyorlar diye hatırlıyorum.

    @tigermbz, kabuk sağlamlığı tabii ki çok önemli, katılıyorum bu noktada. Katılmadığım nokta şuydu: youtube videolarında kaskın üzeriden SUV geçmesine çok bir anlam yüklememek lazım. Kask için kullanılan standartlar ve testler belli, bunları ölçü almak lazım. Kafa bir yere çarptığında beyni daha iyi koruyan bir kask, üzerinden SUV geçtiğinde daha kolay parçalanabiliyor olabilir belki, bilemiyoruz.
    moap bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)