Rtr200 apache motorum için yağ değişim zamanı yaklaştı. Kitapçık tam sentetik yağ olsun diyor fakat ustalar bu motor için 5100 iyi diyor hangisini dinlemeliyim
Rtr200 apache motorum için yağ değişim zamanı yaklaştı. Kitapçık tam sentetik yağ olsun diyor fakat ustalar bu motor için 5100 iyi diyor hangisini dinlemeliyim
Kitapçık ne diyorsa o. Usta var usta var, hepsi en iyi tavsiyeleri vermiyorlar.
Bununla birlikte; yağ değişim periyodu kısa (mesela 5.000km) ve bakım zamanı 1 yıl ve altında geliyorsa 5100 de iş görür sanki.
Motorunuzda 7100'ün yapıp da 5100'ün yapamayacağı bir şey göremiyorum. 7100'ü biz bile kullanma gereği duymuyoruz.
üretici full sentetik istediyse full sentetik kullan.5100 yarı sentetik.apache kompresyon 10.01 ama gene de ful sentetik istemişler.artık çoğu motor aşınmaya önlem olarak sentetik kullanıyor.
https://oilmarkt.com/motul-7100-4t-1...let-motor-yagi
ben olsam yarı sentetik kullanmam
https://www.motul.com/tr-TR/products...5100+10W-30+4T
teknosynth dedigi yarı sentetik
Bende 125cc kullanıyorum önceki sahibi 10w40 7100 kullanıyordu vitesi aşırı kemikliydi . Şuan 5100 10w40 kullanıyorum vites geçişleri daha rahat ve motosikletteki fazla ses azalmış gibi geliyor bana . Yaz ayında olduğumuz için 5100 20w40'ta kullandım pek fark etmedi . Yarı veya tam sentetik çok fark ettirmez 10w40 koydugun sürece , sürekli yağ markanı veya modelini değiştirmeni tavsiye etmem . her yağında motosiklete alışma süresi var
Kesinlikle. Bir de marka var marka var.
Bununla birlikte 5.000'de - 6.000'de bir değişecekse ve iki değişim arası da 1 yılı aşmayacaksa RTR 200 için iç rahatlığıyla 5100 kullanılabilir diye düşünüyorum: Örneğin benim V Strom DL650'de yarı-sentetik Liqui Moly 10W-40 Street kullanıyorum; yağ değişimleri 6.000km'de bir (yani sık) olduğu için en önemli özelliği daha uzun değişim periyotlarına dayanıklılık olan tam sentetik bir yağdan en üst fayda sağlanamıyor. 12.000 - 18.000 arası için de yine Liqui Moly'nin bir tık üst kalite ürünü olan 5W-40 HC Street kullanacağım. (Şu anda 10.000'de motor...)
kitapçık ne diyorsa onu kullanın derim, tam sentetikse tam sentetik.
full sentetik yağlar(API SN) energy conserving sınıfıdır ve emisyon amaçlı içerisindeki zinc oranı SL e göre %40 daha azdır. molybdenum la beraber zinc motor yaglarında bulunan aşınma önleyici katkilardan biridir, fazlası bilhassa yağ yakan araclarda katalitik konvertoru tıkar.
Kısaca SL sertifikalı yağların aşınma önleyiciligi daha fazladır.
tickles my pickle to see that motor wiggle
Sertifikaları karşılarsa 3100 de koyulabilir, mesela ben bir ara Ns200'e 20w50 mineral yağ koymuştum ve herhangi bir problemde yoktu çünkü sertifikaları karşılıyordu. Ama genel olarak her iki motosiklete tam sentetik yağ kullanıyorum, scooter için Castrol Power 1 Scooter 10w40, motosikletim için Shell Advance Ultra 15W50 (Ducati tüm modellerine önerdiği yağ) kullanıyorum 2 sinde bir kelek görmedim. Aslında en önemlisi sertifika ve orijinal olması, orijinal demişken bir oto tamir eden kanalda (tamirhane olması lazımdı) Liqui Moly marka yağlardada sahtesi denk gelmiş dikkat etmek gerek.
3100 abartı olur. Yağ filtresiz, yağı 2-3000'de değişen motosikletlere uygun bir yağ o. Castrol da en çok sahtesi çıkan yağ markalarından diye biliyorum.
Distribütör ona da uymuyor ki kitapçık 7100 kullan diyor distribütör 5100 kullan diyor kitapçık 3000 kilometrede bir bakım yap diyor distribütör 2.000 kilometrede bir bakım yap diyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------
Castrol power 1 tam sentetik daha çok ısınmaya sebep olur mu rtr200 zaten aşırı ısınan bir motora sahip
kardeş yazdık daha neyi soruyorsun.tam sentetik demiş fabrika.sen istersen yarı sentetik kullan.sonucu yazarsın bize
şimdi siz buna 5100 koydunuz diyelim, yarın öbür gün motorda bi sıkıntı oluştuğunda, e siz buna 5100 koymuşsunuz biz 7100 önermiştik, kullanıcı hatası bu dese, masraflar size kaldı, motoru da garantiden çıkarırlar. ne gerek var maceraya?
başımıza ne geldiyse hep bu "bişi olmaz, olur öyle" diyen ustalardan ya da kendini usta sananlardan geliyor zaten.
2litre yag koysa adam 200 lira zarar edicek.yılda 200 lira çokmu saçma sapan yorumlar.adam yazık yazmıs paranı sokaga atma yazmıs.herkes iblirkişi olmus
Spesifikasyonlara uygun yağ konduğu sürece kimse böyle bir şey diyemez. Ona bakarsanız Motul 7100 da koyamazsınız o zaman, kılavuz TVS marka *10W-30* tam sentetik diyor. Yağ marka ve modeli sadece tavsiyedir, tüm sertifika ve spesifikasyonlara uygun her yağ kullanılır. 3000km'de değişecek yağ için 5100 gayet uygun. Kafa rahat olsun isteyen 7100 de kullanabilir, faydası sadece psikolojik olacaktır. Fiyat farkı çok değilse neden olmasın?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)