Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motul 5100/7100

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2020
    Rtr200 apache motorum için yağ değişim zamanı yaklaştı. Kitapçık tam sentetik yağ olsun diyor fakat ustalar bu motor için 5100 iyi diyor hangisini dinlemeliyim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Kitapçık ne diyorsa o. Usta var usta var, hepsi en iyi tavsiyeleri vermiyorlar.

    Bununla birlikte; yağ değişim periyodu kısa (mesela 5.000km) ve bakım zamanı 1 yıl ve altında geliyorsa 5100 de iş görür sanki.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Motorunuzda 7100'ün yapıp da 5100'ün yapamayacağı bir şey göremiyorum. 7100'ü biz bile kullanma gereği duymuyoruz.
    iskampavya bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    üretici full sentetik istediyse full sentetik kullan.5100 yarı sentetik.apache kompresyon 10.01 ama gene de ful sentetik istemişler.artık çoğu motor aşınmaya önlem olarak sentetik kullanıyor.
    https://oilmarkt.com/motul-7100-4t-1...let-motor-yagi
    ben olsam yarı sentetik kullanmam
    https://www.motul.com/tr-TR/products...5100+10W-30+4T
    teknosynth dedigi yarı sentetik

  5. #5

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Şehir
    Manisa/Yunusemre
    Bende 125cc kullanıyorum önceki sahibi 10w40 7100 kullanıyordu vitesi aşırı kemikliydi . Şuan 5100 10w40 kullanıyorum vites geçişleri daha rahat ve motosikletteki fazla ses azalmış gibi geliyor bana . Yaz ayında olduğumuz için 5100 20w40'ta kullandım pek fark etmedi . Yarı veya tam sentetik çok fark ettirmez 10w40 koydugun sürece , sürekli yağ markanı veya modelini değiştirmeni tavsiye etmem . her yağında motosiklete alışma süresi var

  6. #6

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitapçık ne diyorsa o. Usta var usta var, hepsi en iyi tavsiyeleri vermiyorlar.

    Bununla birlikte; yağ değişim periyodu kısa (mesela 5.000km) ve bakım zamanı 1 yıl ve altında geliyorsa 5100 de iş görür sanki.
    Şimdi abi kitapçık var kitapçık var . Distribütörün oluşturduğu türkçe kitapçık ile üreticinin oluşturduğu kitapçık başka.
    Cyan, espresso ve dundanbiri bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi abi kitapçık var kitapçık var . Distribütörün oluşturduğu türkçe kitapçık ile üreticinin oluşturduğu kitapçık başka.
    Kesinlikle. Bir de marka var marka var.

    Bununla birlikte 5.000'de - 6.000'de bir değişecekse ve iki değişim arası da 1 yılı aşmayacaksa RTR 200 için iç rahatlığıyla 5100 kullanılabilir diye düşünüyorum: Örneğin benim V Strom DL650'de yarı-sentetik Liqui Moly 10W-40 Street kullanıyorum; yağ değişimleri 6.000km'de bir (yani sık) olduğu için en önemli özelliği daha uzun değişim periyotlarına dayanıklılık olan tam sentetik bir yağdan en üst fayda sağlanamıyor. 12.000 - 18.000 arası için de yine Liqui Moly'nin bir tık üst kalite ürünü olan 5W-40 HC Street kullanacağım. (Şu anda 10.000'de motor...)
    espresso bunu beğendi.

  8. #8
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    kitapçık ne diyorsa onu kullanın derim, tam sentetikse tam sentetik.

  9. #9
    Tokus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2023
    Alıntı motomad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    artık çoğu motor aşınmaya önlem olarak sentetik kullanıyor.


    full sentetik yağlar(API SN) energy conserving sınıfıdır ve emisyon amaçlı içerisindeki zinc oranı SL e göre %40 daha azdır. molybdenum la beraber zinc motor yaglarında bulunan aşınma önleyici katkilardan biridir, fazlası bilhassa yağ yakan araclarda katalitik konvertoru tıkar.
    Kısaca SL sertifikalı yağların aşınma önleyiciligi daha fazladır.
    tickles my pickle to see that motor wiggle

  10. #10

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle. Bir de marka var marka var.

    Bununla birlikte 5.000'de - 6.000'de bir değişecekse ve iki değişim arası da 1 yılı aşmayacaksa RTR 200 için iç rahatlığıyla 5100 kullanılabilir diye düşünüyorum: Örneğin benim V Strom DL650'de yarı-sentetik Liqui Moly 10W-40 Street kullanıyorum; yağ değişimleri 6.000km'de bir (yani sık) olduğu için en önemli özelliği daha uzun değişim periyotlarına dayanıklılık olan tam sentetik bir yağdan en üst fayda sağlanamıyor. 12.000 - 18.000 arası için de yine Liqui Moly'nin bir tık üst kalite ürünü olan 5W-40 HC Street kullanacağım. (Şu anda 10.000'de motor...)
    Sertifikaları karşılarsa 3100 de koyulabilir, mesela ben bir ara Ns200'e 20w50 mineral yağ koymuştum ve herhangi bir problemde yoktu çünkü sertifikaları karşılıyordu. Ama genel olarak her iki motosiklete tam sentetik yağ kullanıyorum, scooter için Castrol Power 1 Scooter 10w40, motosikletim için Shell Advance Ultra 15W50 (Ducati tüm modellerine önerdiği yağ) kullanıyorum 2 sinde bir kelek görmedim. Aslında en önemlisi sertifika ve orijinal olması, orijinal demişken bir oto tamir eden kanalda (tamirhane olması lazımdı) Liqui Moly marka yağlardada sahtesi denk gelmiş dikkat etmek gerek.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    3100 abartı olur. Yağ filtresiz, yağı 2-3000'de değişen motosikletlere uygun bir yağ o. Castrol da en çok sahtesi çıkan yağ markalarından diye biliyorum.

  12. #12

    Üyelik
    17 Aralık 2020
    Distribütör ona da uymuyor ki kitapçık 7100 kullan diyor distribütör 5100 kullan diyor kitapçık 3000 kilometrede bir bakım yap diyor distribütör 2.000 kilometrede bir bakım yap diyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------

    Castrol power 1 tam sentetik daha çok ısınmaya sebep olur mu rtr200 zaten aşırı ısınan bir motora sahip

  13. #13

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    kardeş yazdık daha neyi soruyorsun.tam sentetik demiş fabrika.sen istersen yarı sentetik kullan.sonucu yazarsın bize

  14. #14
    Tokus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2023
    Alıntı Lol0038 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Castrol power 1 tam sentetik daha çok ısınmaya sebep olur mu rtr200 zaten aşırı ısınan bir motora sahip

    yağlama yaparken oluşan yüksek ısıda korumaya devam eden yağ, flash pointi yüksek olan yağdır.
    POWER1 4T 10W-40 (205 °C)
    MOTUL 7100 10W-40 4T (246 °C)

    *bende üretici firmanın yalancısıyım
    tickles my pickle to see that motor wiggle

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Lol0038 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Distribütör ona da uymuyor ki kitapçık 7100 kullan diyor distribütör 5100 kullan diyor kitapçık 3000 kilometrede bir bakım yap diyor distribütör 2.000 kilometrede bir bakım yap diyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------

    Castrol power 1 tam sentetik daha çok ısınmaya sebep olur mu rtr200 zaten aşırı ısınan bir motora sahip
    Yazık günah o zaman, 3000km'de bir değişecek ise 7100 kullanmayın, bu resmen sokağa para atmak. 5100 gani gani yeter. Doğru viskozitede olsun sadece.
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    şimdi siz buna 5100 koydunuz diyelim, yarın öbür gün motorda bi sıkıntı oluştuğunda, e siz buna 5100 koymuşsunuz biz 7100 önermiştik, kullanıcı hatası bu dese, masraflar size kaldı, motoru da garantiden çıkarırlar. ne gerek var maceraya?
    başımıza ne geldiyse hep bu "bişi olmaz, olur öyle" diyen ustalardan ya da kendini usta sananlardan geliyor zaten.

  17. #17

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    2litre yag koysa adam 200 lira zarar edicek.yılda 200 lira çokmu saçma sapan yorumlar.adam yazık yazmıs paranı sokaga atma yazmıs.herkes iblirkişi olmus

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi siz buna 5100 koydunuz diyelim, yarın öbür gün motorda bi sıkıntı oluştuğunda, e siz buna 5100 koymuşsunuz biz 7100 önermiştik, kullanıcı hatası bu dese, masraflar size kaldı, motoru da garantiden çıkarırlar. ne gerek var maceraya?
    başımıza ne geldiyse hep bu "bişi olmaz, olur öyle" diyen ustalardan ya da kendini usta sananlardan geliyor zaten.
    Spesifikasyonlara uygun yağ konduğu sürece kimse böyle bir şey diyemez. Ona bakarsanız Motul 7100 da koyamazsınız o zaman, kılavuz TVS marka *10W-30* tam sentetik diyor. Yağ marka ve modeli sadece tavsiyedir, tüm sertifika ve spesifikasyonlara uygun her yağ kullanılır. 3000km'de değişecek yağ için 5100 gayet uygun. Kafa rahat olsun isteyen 7100 de kullanabilir, faydası sadece psikolojik olacaktır. Fiyat farkı çok değilse neden olmasın?
    maktama ve espresso bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    29 Mart 2024
    Şehir
    Manisa/Yunusemre
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Spesifikasyonlara uygun yağ konduğu sürece kimse böyle bir şey diyemez. Ona bakarsanız Motul 7100 da koyamazsınız o zaman, kılavuz TVS marka *10W-30* tam sentetik diyor. Yağ marka ve modeli sadece tavsiyedir, tüm sertifika ve spesifikasyonlara uygun her yağ kullanılır. 3000km'de değişecek yağ için 5100 gayet uygun. Kafa rahat olsun isteyen 7100 de kullanabilir, faydası sadece psikolojik olacaktır. Fiyat farkı çok değilse neden olmasın?
    Aralarında 200TLlik bir fiyat farkı var , çok performans veya motor sağlığı farkı olacağını sanmıyorum. kafanınrahat etmesi ve servisin sıkıntı yapmaması için konulabilir . Dışarıdan bir yemek söylesen zaten 150-200TL paran gidiyor
    espresso ve Cyan bunu beğendiler.

  20. #20

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı uurrdmrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aralarında 200TLlik bir fiyat farkı var , çok performans veya motor sağlığı farkı olacağını sanmıyorum. kafanınrahat etmesi ve servisin sıkıntı yapmaması için konulabilir . Dışarıdan bir yemek söylesen zaten 150-200TL paran gidiyor
    Evet fiyat farkı önemsiz ise hiç düşünmeye gerek yok yani. Bununla birlikte <= 6.000km senaryolarında 5100'ün 7100'den güzel çalıştığı gerçek yaşam tecrübeleri de var.
    espresso bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)